Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Před měsícem jsem si koupil bedny Elac Debut F6.2 a po pár dnech mě začla šumět jedna bedna , respektive výškáč. Jde to slyšet až pri vyšší hlasitosti, ale docela výrazně. Používám zesilovač Onkyo 9130. Měl jsem tu návštěvu, která to pouštěla dost nahlas a mám dojem, že právě od té doby to začlo, ale je možné, že to tam bylo pořád a jenom jsem si toho prvně nevšimnul. Může být ten výškáč nějak vypalený, poškozený? Je pravděpodobnější, ze je problém v samotné bedně nebo spíše v ostatním příslušenstvím. Jsem absolutní laik a nemá mi kdo poradit. Děkuji.
Poškozený reproduktor by hukotal, škrkal a zakmitával, ale nešuměl. To co šumí není reproduktor, ale koncový stupeň zesilovače.
Zkuste přepojit reprobedny a uslyšíte, že bude šumět ta druhá.
co s tím? Nic moc nenaděláte. Šumí přechod na některém tranzistoru a ty obvykle bývají nedobytné. Sám nic neopravíte a ani to nezkoušejte. Tak snad možná by bylo možné zesilovač reklamovat, jestli je ještě v záruce.
Já mám stále problém v názvosloví.Reprobedna je pro mne soustava reproduktorů.Ovšem tady jde o aktivní reprosoustavu,tey reproduktory se zesilovačem.Pokud je v nepřipojeném stavu,tedy bez připojení vstupního signálu slyčet šum z reproduktorů,jedná se o šum vstupního tranzistoru u zesilovače.Samozřejmě se šum nejprve objeví ve výškovém spektru,Ovšem charakter šumu je těžko určit jen z primitivní informace,carakter šumu je mnohoznačný,jestli jde o šum bílý či jinak barevný.U elektronického šumu je důležitý pojem odstupu šumu od užitečného signálu.je vyjádřen v dB a znamená,že každé že kařdých 6 dB zvýšení úrovně signálu nad úroveň šumu je napěťové zdvojnásobení.Dá se říci,
Tady jsme si o šumu povídali už dříve poradte.cz/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.