Zapojení alternátoru -trvalý výkon

Od: Datum: 14.03.14 19:19 odpovědí: 12 změna: 15.03.14 12:15

potřebuju zapojit autoalternátor na nabíjení akumulátorů jako záloha k fotovoltaice. Potřebuju ale poradit jak zapojit alternátor aby dodával stále plný výkon a nesnižoval se podle nabítí baterie. Napadlo mně že bych jsem zapojil alternátor normálně na akumulátor a ten sloužil pro první nabuzení vinutí a pak vývody alternátoru připojil k hlavní baterii. Toto si myslým že by to mohlo fungovat nebot proud omezuje regulátor který by byl zapojen mezi alternátor a akumulátor, který by se nenabíjel, takže by alternátor dodával plný výkon, neboť by si myslel, že baterie je vybitá.
Fungovalo bi tohle zapojení, když ne proč a jak to zapojit.

Vím že lepší by byla pořídit elektrocentrála, ale ta je drahá, byly by ztráty při měniči napětí na 12V. Celé zařízení budu mít jen za cenu šroto, které si pak jen složim dohromady.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 14.03.14 19:46
avatar

Co je tohle zase za pitomost?

1. Se stoupajícím napětím nabíjené baterie při funkční stabilizaci napětí nabíjecí proud (a tedy výkon) prostě BUDE klesat ať se ti to líbí nebo ne.

2. Čím bys to roztáčel? Potřebuješ celkem dost energie, taková vrtule se ti na balkon nevejde.

3. Dělají se elektrocentrály s výstupem na 12 V.

4. Proč to sakra nemůžeš nabíjet ze sítě a vymýšlíš kraviny, které tě nakonec vyjdou ještě dráž, než kdyby jsi FV vůbec neměl?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: josefkrk
Datum: 15.03.14 11:32

jo ta 1 odpověď bude platit ale co potom ty pitomé odpovědi. Mam benzínový motor ze sekačky 7kW předělanej na propan butan, Ta elektrocentrála je drahá, a navíc s 12V výstupem nedostanu max. 70A jako z alternátoru, a pokud mi pujčíš prodlužovák dlouhý 7km a zaplatíš ztráty tak nemam problém nabíjet ze sítě.

Datum: 15.03.14 11:48
avatar

Nedávno jsi tu jako @krysak (to jde poznat podle stylu psaní a modré barvy) tvrdil, že máš lithiové akumulátory a panely na balkonu, tak jak to teda je?

doplněno 15.03.14 11:50:

https://www.poradte.cz/elektr…moci-alternatorku-z-kola.html

Začínám mít pocit, že si z nás jenom děláš srandu a ve skutečnosti nemáš nic.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.03.14 19:48
avatar

Chápu to dobře, že chcete alternátorem nabíjet akumulátor? A aby se ten alternátor točil i v případě, že už by byl akumulátor plně nabitý? Pokud to tak myslíte, tak je oboje blbost, protože nelze přinejmenším bez usměrňovače připojit akumulátor na střídavé napětí. Popř. lze použít dynamo, to vyrábí stejnosměrný proud, ale pak je dobré tomu dát stabilizaci. A pokud má mít ten generátor pořád stejný výkon, tak se ten výkon musí mít kde ztratit. A v případě, že už je akumulátor nabitý, tak se to musí ztratit někde jinde. Ale podle mě je blbost to nechat celé protopit na nějaké elektronice.

A pokud chápu dobře, že chcete tou fotovoltaikou nabíjet akumulátor, na co tam chcete ten alternátor, když tam vůbec není potřeba.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: josefkrk
Datum: 15.03.14 11:36

když bude akumulátor plně nabit tak motor vypnu a je to akumulátory trakční Pb dohromady 1200Ah. Elektroniku k usměrnění nemusim snad vypisovat. Ten alternátor tam bude pro zálohu a nabíjení baterií při delší návštěvě chaty.

Datum: 14.03.14 19:56
avatar

Stejně jako v autě,je alternátor připojen výstupem k baterii a nabijecí proud je řízen budícím proudem rotoru alternátoru.Proud je nastaven řídícím regulátorem.Ale toto vše je v pořádku,pokud jsou otáčky mezi 1000 až 5000 regulátor funguje bezvadně.Protože při pohonu vrtulí jde o poměrně nízké otáčky,které sice lze zpřevodovat,ale je tu tím pádem ztráta síly.Pohon potřebuje velkou sílu,tedy i rychlost větru.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bmbx®
Datum: 14.03.14 20:08

jabraka:

v automobilu neni řízen buzením nabíjecí proud, ale napětí, které je stabilizováno na přibližně 14V.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.03.14 21:01
avatar
Čím bys ten altík poháněl? Pro maximální výkon musí točit 5000 - 6000 ot/min a nesmí dojít k odpojení akumulátoru. Takže připojit na aku a roztočit.
Co je to za typ, ta baterie? Olověná trakční? Alternátor není dobíječka, ale napěťově stabilizovaný zdroj. Neomezuje nabíjecí proud, ani žádným jiným způsobem neřídí nabíjení!
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.03.14 21:52
avatar

Obávám se, že si nedal říct a má LiFePO4.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: josefkrk
Datum: 15.03.14 11:38

nn mam trakční Pb dohromady 1200Ah 12V

Datum: 15.03.14 11:46
avatar

Na co ti bude taková šílená kapacita? To nenabiješ ani za týden...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: josefkrk
Datum: 15.03.14 12:15

ty baterie jsou už použity a mají tak 70% kapacity. Já jsem je získal na inzerát za 10táců. tak jsem je vzal. Aspoň je nebudu tolik cyklovat

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.