Nejste přihlášen/a.
potřebuju zapojit autoalternátor na nabíjení akumulátorů jako záloha k fotovoltaice. Potřebuju ale poradit jak zapojit alternátor aby dodával stále plný výkon a nesnižoval se podle nabítí baterie. Napadlo mně že bych jsem zapojil alternátor normálně na akumulátor a ten sloužil pro první nabuzení vinutí a pak vývody alternátoru připojil k hlavní baterii. Toto si myslým že by to mohlo fungovat nebot proud omezuje regulátor který by byl zapojen mezi alternátor a akumulátor, který by se nenabíjel, takže by alternátor dodával plný výkon, neboť by si myslel, že baterie je vybitá.
Fungovalo bi tohle zapojení, když ne proč a jak to zapojit.
Vím že lepší by byla pořídit elektrocentrála, ale ta je drahá, byly by ztráty při měniči napětí na 12V. Celé zařízení budu mít jen za cenu šroto, které si pak jen složim dohromady.
Chápu to dobře, že chcete alternátorem nabíjet akumulátor? A aby se ten alternátor točil i v případě, že už by byl akumulátor plně nabitý? Pokud to tak myslíte, tak je oboje blbost, protože nelze přinejmenším bez usměrňovače připojit akumulátor na střídavé napětí. Popř. lze použít dynamo, to vyrábí stejnosměrný proud, ale pak je dobré tomu dát stabilizaci. A pokud má mít ten generátor pořád stejný výkon, tak se ten výkon musí mít kde ztratit. A v případě, že už je akumulátor nabitý, tak se to musí ztratit někde jinde. Ale podle mě je blbost to nechat celé protopit na nějaké elektronice.
A pokud chápu dobře, že chcete tou fotovoltaikou nabíjet akumulátor, na co tam chcete ten alternátor, když tam vůbec není potřeba.
Co je tohle zase za pitomost?
1. Se stoupajícím napětím nabíjené baterie při funkční stabilizaci napětí nabíjecí proud (a tedy výkon) prostě BUDE klesat ať se ti to líbí nebo ne.
2. Čím bys to roztáčel? Potřebuješ celkem dost energie, taková vrtule se ti na balkon nevejde.
3. Dělají se elektrocentrály s výstupem na 12 V.
4. Proč to sakra nemůžeš nabíjet ze sítě a vymýšlíš kraviny, které tě nakonec vyjdou ještě dráž, než kdyby jsi FV vůbec neměl?
jo ta 1 odpověď bude platit ale co potom ty pitomé odpovědi. Mam benzínový motor ze sekačky 7kW předělanej na propan butan, Ta elektrocentrála je drahá, a navíc s 12V výstupem nedostanu max. 70A jako z alternátoru, a pokud mi pujčíš prodlužovák dlouhý 7km a zaplatíš ztráty tak nemam problém nabíjet ze sítě.
Nedávno jsi tu jako @krysak (to jde poznat podle stylu psaní a modré barvy) tvrdil, že máš lithiové akumulátory a panely na balkonu, tak jak to teda je?
doplněno 15.03.14 11:50:Začínám mít pocit, že si z nás jenom děláš srandu a ve skutečnosti nemáš nic.
Stejně jako v autě,je alternátor připojen výstupem k baterii a nabijecí proud je řízen budícím proudem rotoru alternátoru.Proud je nastaven řídícím regulátorem.Ale toto vše je v pořádku,pokud jsou otáčky mezi 1000 až 5000 regulátor funguje bezvadně.Protože při pohonu vrtulí jde o poměrně nízké otáčky,které sice lze zpřevodovat,ale je tu tím pádem ztráta síly.Pohon potřebuje velkou sílu,tedy i rychlost větru.
JABRAKA
jabraka:
v automobilu neni řízen buzením nabíjecí proud, ale napětí, které je stabilizováno na přibližně 14V.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.