Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak nabrousit vrták?

Od: boule® odpovědí: 17 změna:

Zdravim, mám stolní brusku a tupý vrták. Můžete mi někdo prosím poradit nějaký postup a jak se správně vrták brousí? Zkoušel jsem to brousit, ale jsem laik a vrták pořád nebere. Vrtám železo. Děkuji

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x

ta bruska na obrázku není žádný zázrak, také se na ní dá vrták zk... (azit), když to neumíš...

vrtáky, podle materiálu který se má vrtat, se brousí na různé ůhly a podbroušení, je dobré na to mít přípravek, kde se dají úhly přímo nastavit. Jinak občas si přibrousím vrták třeba i na kotouči rozbrušovačky, tak od oka, už za ta léta to jakž takž umím, ale většinou čas od času vezmu plno tupých vrtáků k zámečníkovi, je to za pár šupů nebo piv a jsou jak nové...On to UMÍ... doporučuji nastudovat si problematiku broušení na některých odkazech o broušení, které najdeš tady:

google.sk/...

doplněno 29.05.10 12:37:

ta mašinka na odkazu Jabraky vypadá už lepší a kvalitnější, ale nepoznám ji.

hodnocení

Tak jo, díky. Jde o to, že musím vyvrtat cca. 400 děr do jeklu, které mám jako rygle pro plotovky. S vrtákem udělám tak 20 děr a už je pomalu tupí. Chci si ho jen trochu přelíznout, aby zase bral. Jinak ho beru k zámečníkovi po 3 kusech, ale o výkendu mě to nestačí.

ar*

Bole na broušení vrtáků je dobrá takováto měrka (tato je dělaná dá se i koupit) Pro běžné používání se vrák brousí zhruba pod úhlem 120 stupňů a nutné dodržet obě ramena vrtáku stejně dlouhé od sebe. To si na takto jednoduché měrce lehce uhlídáš.

doplněno 29.05.10 14:31:

Nevím do jak silného materiálu a jaký průměr vrtáku používáte , ale 20 vyvrtaných děr na jedno nabroušení je opravdu hodně málo. Zkuste vrtat na menší obrátky a třeba i chladit pokud ten vrták je větší pr. nebo tvrdý mat. na jedno nabroušení musíte udělat těch děr 10x víc. Ať se dílo daří *jasne*

Jak nabrousit vrták?
ar*