Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
jsem sice amatér, ale rád bych se přiučil.
Neporadil by mi někdo jak se dělá špaleta? Jakmile mi v bytě budou měnit okna, rád bych si zbytek včetně zednických prací udělal sám, nevím však zatím jak na to.
Děkuju
Na okno jsem oboustranou páskou nalepil ukončovací plastové profily (nebo jak se to správně jmenuje), do nich nasunul sádroš a přilepil pěnou na hrbatou špaletu. No a pak samozřejmě rohové lišty, tmelit, brousit... Vypadá to pěkně a nedalo to zas tolik práce. Mechanická odolnost možná bude vyšší než u polystyrenu, ale to jen hádám. Není potřeba nic rozpínat latí - sádroš stačí chvíli přitlačit a tak do minuty drží sám. Ještě jsem uvažoval jestli nejdřív nenalepit kolem okna pásku proti vlhkosti, ale pak jsem se na to vykašlal - pochybuju, že si vlhkost nenajde jinou cestu...
Pokud se jedná o vnitřní špaletu, tak rychlejší a jednodušší to sice je a dělá to tak mnoho řemeslníků z Vámi uvedených důvodů, ale je to špatně! Takové vyhotovení se totiž chová obdobně jako vnitřní zateplení, tj. posunete si rosný bod směrem do interieru a to může (ne vždy musí) být zdrojem problémů (kondenzace, plísně...). V případě vnějšího zateplení se rizika minimalizují. Kolik potřebujete vyrovnat?
Děkuji, nějak popsat by to nebylo možné? Chtěl bych se to naučit. Ani video návod jsem nenašel
Dobrý den, taky jsem si opravoval špalety sám. Původní špalety nebyly moc zničené a tak stačilo zaříznout pěnu a přeštukovat sádroštukem. Alespoň tak to dělají normálně zedníci, ale je to řešení jen na několik let. Pak se sádroštuk začne drolit a odpadává od rámů. Musel jsem se k tomu vrátit a nalepil jsem na špalety polystyren, perlinku a přeštukoval. Mezi polystyrenem a rámem jsem nechal mezeru, kterou jsem vyplnil pěnou kvůli dilataci. Taky bych doporučil použít lištu, která se lepí na rám a teprve k této liště se natahne prlinka, lepidlo a štuk.