Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

ČKP Výzva k úhradě

Od: vladakudr* odpovědí: 76 změna:

Dobrý den všem,

přišla mi Výzva k úhradě zákonného pojištění, pročetl jsem si několik zdejších vláken a pochopil jsem že platit nejspíš nemusím, jen bych rád znal doporučovaný konkrétní postup a hlavně jestli někomu vyšel,asi to tu někde je, ale bohužel jsem četl hodiny(asi nesprávná vlákna :)) a už nemám sil.

Můj problém:

1. Měl jsem pojištěné auto, koncem roku 2008 naboural, odtáhl ho na zahradu, nechal korodovat

2. Povinné ručení vypršelo v prosinci a já ho odhlásil až v roce 2009 (nepojištěno cca 19měsíců)

3. Nyní mi přišla výzva na uhrazení přes 6000 za první čtvrtletí 2009 a já podle zdejšího fora vím že mi přijdou další

4. V pátek jsem volal na kontaktní telefon , kde mi bylo sděleno že je nezajímá, že auto bylo na zahradě a že mám svědky a fotky a podobně, že když jsem měl auto registrováno, tak platit musím podle zákona...

Proto bych potřeboval vědět :

1. Jak nejlépe zareagovat. Mám jim odeslat svědectvní a podobně i když se mi v telefonu vysmáli? Nebo mám reagovat nějak jinak, osobně atd..

2. Hlavně bych rád věděl jestli to nekomu vyšlo.

Vím že se ptám posté na to samé, ale potřebuju jistou a platit přes 36tis se mi nechce, budu vděčnej za radu na konkrétní postup i po mailu, telefonu, ICQ a pod.

Díky Vláda

 

 

76 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

cyril*
hodnocení

0x

Jak jste vozidlo v roce 2009 odhlásil?

vladakudr*
hodnocení

Vrátil jsem značky a na Velkej techničák jsem dostal razítko VYŘAZENO.

cyril*

Pokud auto nebylo do doby vyřazení z registru "provozováno", pak nemuselo být ani pojištěno a tudíž na příspěvek do GF ČKP není právní nárok (museli by prokázat, že jste auto provozoval). V této době, kdy nemáte auto pojištěno, jste povinován odevzdat RZ. Nesplněním této podmínky se vystavujete možnosti sankce od pověřeného dopravního úřadu. Je na Vás, kterou sankci zvolíte. ;)

kdokoliv*

Problém vidím hlavně v neodevzdání RZ do depozitu kde činí sankce za toto 2500-20000kč Z této nějaké částky se s největší pravděpodobností nevyvážete. čkp tuto věc registračním místům ráda nahlásí a ve většině tento úřad začne v této věci jednat. Částka může být i menší, záleží vždy na daném odboru. Jak zapůsobit na čkp bude stejné, jako u nás všech, kteří s čkp mají problém. Havárie vozidla byla někde nahlášena?

doplněno 06.12.11 18:29:

info od "ciril" neberte vůbec vážně cituji ( záleží na Vás jakou možnost si zvolíte) bohužel nemáte na výběr! Nemůžete si vybrat zda zaplatíte to či ono! Je to nesmysl!

vladakudr*
hodnocení

Děkuji, tohle vše chápu, ale jak jsem psal potřeboval bych vědět, jak se konkrétně bránit ČKP a jestli to někomu vyšlo s dobrým koncem.

Díky

kdokoliv*

Párkrát jsem na to odpovídal = někde na poradně je, že někdo napsal, že vozidlo neprovozoval že snad bylo u souseda v garáži a takto to poslal se svědectvím sousedů snad i foto - a že to prošlo. Jinak většina se z nátlaku podě...la a raději zaplatili. V případě, že se budete bránit čekejte nátlak nejen od čkp.

nu*

Nevyšlo to těm co zpanikařili po prvních výzvách a zaplatili do garančníhov fondu ČKP za auto, které neprovozovali...vyšlo to těm,. kteří měli vše pod kontrolou a na první výzvu průkazným způsobem podali ČKP jasné a srozumitelné vysvětlení že auto provozováno nebylo a že proto jim ani nikdy nevznikla povinnost cokoliv platit...

kdokoliv*

Pro - "nu" - já jim napsal česky a jasně, dokonce srozumitelně a nějak to nepochopili tak tedy nevím jak jinak než češtinou se s nima dá srozumitelně domluvit.

vladakudr*
hodnocení

Díky, právě zde bych potřeboval vědět jaké nálěžitosti by mělo moje vysvětlení mít aby zafungovalo.

Díky Vláda

cyril*

Jako znalec dané problematiky zcela jistě vysvětlíte proč bych neměl být brán vážně.

Jakou souvislost s pojištěním má nahlášení havárie?

doplněno 06.12.11 18:43:

Navíc pokud uvádíte, že "citujete", tak se toho držte! :D

vladakudr*
hodnocení

Jen pro uplnost , havárie nahlášena , byli u ní policisté . dik

kdokoliv*

Jako znalec dané problematiky jsem na to odpověděl. Neumíte číst? Toto platí pouze pro "cyril" Všem ostatním se omlouvám za tuto korespondeci.

cyril*

Tak číst jako vy citovat ještě dokáži, bohužel odpověď "je to nesmysl" je jaksi svérázná a nic nevysvětlující, pokud nedokážete své argumenty podat srozumitelněji.

lui*

V jednom nemáte pravdu. A to ve výši sankce. viz zák 200/1990sb,

"§ 23a
(1) Přestupku se dopustí ten, kdo
a) provozuje vozidlo bez pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla, ačkoliv musí být tato odpovědnost pojištěna podle zvláštního právního předpisu,3e)
b) neodevzdá příslušnému orgánu, který vede evidenci vozidel, státní poznávací značku a osvědčení o technickém průkazu vozidla v případě zániku pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla podle zvláštního právního předpisu,3f)
c) nepředloží při provozu vozidla na požádání příslušníka Policie České republiky doklady o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla stanovené zvláštním právním předpisem.3g)
(2) Za přestupek podle odstavce 1 písm. a) lze uložit pokutu do 20 000 Kč a zákaz činnosti spočívající v zákazu řízení motorových vozidel až na dobu jednoho roku, za přestupek podle odstavce 1 písm. b) lze uložit pokutu do 10 000 Kč a za přestupek podle odstavce 1 písm. c) lze uložit pokutu do 500 Kč.
jarda3*

Ano, tak je to v poradku, max. sankce by teda mela byt 10000Kc, pricemz by se asi melo zohlednit, kdyz odevzdani znacek brani ruzne duvody - cili chci odevzdat, urad to neumozni = urad ma smulu.

 

pepis*
hodnocení

0x

Sankce od úřadu se nebojte ta vám nehrozí,platí dvouletá promlčecí lhůta na přestupek.Jinak na ČKP,poslat ,,Vozidlo neprozovováno ,státo na soukromém veřejnosti nepřístupném místě"To bohatě stačí,je pak na nich popřípadě u soudu dokázat opak.Nedat se a stát si za pravdou.

vladakudr*
hodnocení

Díky, jde o to že mi to na telefonu ani nevyvraceli že to stálo doma, jen oznámili že když jsem nevrátil značky tak platit musím. Rád bych zde slyšel nějaký příklad kde to někomu vyšlo a nechali ho být. Logicky se bojím že za 2 roky zaplatím 60tis i s výdaji na soud.

Vláda

jarda3*

U toho telefonu bude sedet nejaky operator za 2/3 minimalni mzdy a procenta z nejake vymozene castky, toho nelze brat vazne a ani nema cenu se s nim bavit. Poslat dopis s minimem podrobnosti a vysvetlovani, viz vyse a udelat si z nej kopie protoze ho budete na ruzna mista posilat asi 100x. Myslim, ze tahle akce musi nekdy skoncit verejnym pru.erem...

doplněno 06.12.11 19:13:

A za obdobi pred 2009 neplatite zadny prispevek. Pokuta od uradu za neplaceni PR vam hrozi zase v pripade priznani (zaplaceni CKP) jako bonus, radsi zaplatit za neulozeni di depozitu (ale to bude asi promlcene jak bylo uvedeno, to druhe snad taky bude pres 2 roky od vyrazeni)

Vláďo, vy jste ten co telefonoval, že jste vozidlo rozprodal na náhradní díly?

"Rád bych zde slyšel nějaký příklad kde to někomu vyšlo a nechali ho být" ...obávám se, že tu nikdo takový není, páč spoustu lidí požádá o radu, ale po mnoha letech se neozve. Ale zase se klidně po několika letech ozvala čkp, že je odpověd neuspokojila a předávají...

I kdyby zde napsalo 5 lidí, že jim to vyšlo, jak Vás to ovlivní!

Zkuste mi, prosím, sdělit, kdy musí být vozidlo pojištěno?

ICQ 55180641

doplněno 06.12.11 20:01:

Vláďo, nemusí nijak reagovat. Mám jednoho tazatele, snad to i čte, a třeba včera se ozval opět na skype, že po půl roce mu neodpověděli, co má dělat. Poslal jim kopii smlouvy že vozidlo prodal...

a neodpověděli...

vladakudr*
hodnocení

Nene já netelefonoval.

Viděl jsem tady spoustu odpovědí a většinou je to o tom že lidé oznamují jen že jim to nevyšlo a nebo nic. Předpokládal jsem že když dodám dostatek informací , tak mě CPK dá vyjáření o tom že nárok stahují.

Ohledně toho kdy musí být vozidlo pojištěno jsem se tu někde dočetl že v pragrafu 1 je napsáno že na silnice, dálnice... může jen vozidlo pojištěné. Logicky si samozřejmě vyvodím že já platit nemusím, morálně taky ne, ale chtěl bych vidět nějaý precedens že to někomu vyšlo, protože právo se dá vykládat různě. Jsem srab a logicky bojím se že mi to nevujde, budu platit víc a budu oficiálním dlužníkem.

dik vláda

jarda3*

Myslim, ze toto by musel rozhodnout soud a zatim neni signal, ze by nejaky probehl. Takze je to ve fazi experimentu, no ;) Kazdopadne sankce za nejaky zaznam v nejakem registru bez skutecne materialni podstaty prestupku (nebo jak je ten pravni termin) se da urcite hnat az do Strasburku. Je to prece do nebe volajici pitomost.

nu*

Dobře, tak Karel Polák z Novák tam poslal dopis s dodejkou, kde vše vysvětlil, pak ještě to samé vysvětlení v elektronické podobě datovo schránkou, a pak ještě obyčejné psaní na jejich PO BOX, a k tomu tam ještě zavolal a hovor si nahrál... a pak ještě napsal sem do poradny kde vše vysvětlil a odpovědi si vytisknul as založil..pak to celé ještě jednou vysvětlil agentuře kterou byl následně přes výše uvedené osloven...Takže uspěl...Stačí Vám to, nebo chcete ještě před spaním pohladit? Budet pak lépe usínat

kdokoliv*

"nu"- jestliže tato odpověď byla nasměrována na můj dotaz tak díky ( to pohlazení před spaním bych bral to není zas tak špatný nápad) Ale chybí tomu konec. Jak se to Karel Polák z Novák dozvěděl, že uspěl? Pak už dám pokoj! S tím pohlazením to odložíme ano?

vladakudr*
hodnocení

Myslím že byla nasměřovaná na mě, prostě jsem chtěl po 3 letech nějaký výsledek, příklad. Jeden jsem tu našel jen dopadl tak že byl přeposlán na vymahače a dál nevím.

buss

Ze zákonů vyplývá - provozuji a PR hradím, když ne, tak RZ do depozita. Tertium non datur.

jarda3*

No ale jsou asi 2 ruzne zavazne prestupky

- neulozeni do depozita

- provozovani nepojisteneho vozidla

A v tom je ten problem. Lobbing pojistoven proste vytvoril zakon, ktery je nekonzistentni se stavajicimi zakony i zdravym rozumem.

doplněno 06.12.11 20:54:

Uvedomte si, o cem to cele je. V podstate o nic pojistovnam nejde, pokud nekdo nepojisteny zpusobi nehodu, stejne to zaplati i kdyby ho meli stahnout z kuze (asi to neplati na neviditelne spoluobcany ale na ty urcite nema ani CKP tak je proste vynechame...) Je to proste jen prolobovany prijem navic metodami vhodnymi spis pro mafie a podsveti... Zlate stare casy, jezdim - zaplatim slozenku, ustrizek uschovam a mam klid. Nejezdim, neni co resit.

Jardo, souhalsím a ještě dodám, když platit tak co nejméně... a každý rok změním pojištovnu...

proto letoS. Leon z 3600 na 2400Kč, Š120 z 970 na 600Kč, Rapid z 1400 na 900Kč..

vladakudr*
hodnocení

Děkuji to si uvědomuju, ale často toto chování pod deštníkem zákona funguje a proto se ptám jak to lidem vycházía měl jsem pocit že když se to tu řeší 3 roky , tak by mohl být někde výsledek, např jeden z těchto:

- poslal jsem jim výpovědi 6ti svědů a 13000 fotografií, a prohlášení s tímto textem: Nejezdim s tim autem bo je to ted vosí úl... ..: Oni se mi neozvali a už je to 2 roky.

- poslal jsem jim čestné prohlášení a ted je to u gentury a 14.3 mám soud

- výsledek uživatele "nu" , jen bez útočného tónu a skutečný by mě maximálně potěšil *smich*

Protože teoreticky se tu můžeme bavit, ale náznak že to má smysl prostě potěší.

Díky

nu*

Skutečnost že se ČKP neodhodlala zatím nikoho žalovat je úspěchem, ne? je to jasným důkazem, že by před soudem neuspěla...Pokud auto skutečně rezlo an zahradě, nejsou ani nemůžou být důkazy že bylo auto provozováno...Tak nechápu, jaké další důkazy a výsledky čeho tady vlastně chcete najít a získat...Dobrou noc

vladakudr*
hodnocení

Dobrou noc, díky všem za odpovědi, já to jako dobrý výsledek také chápu, ale neznám zákon kompletaně a někteří si ho očividně vykládají jinak než my(buss, JUDr.Beran, ČKP :D), proto jsem byl zvědavý na účinnou formu boje a její přípdné výsledky. Do boje každopádně také jdu a pokusím se informovat o průběhu.

Vlada

Vládo, myslíte tento článek?

autoweb.cz/...

z jeho vyjádření bych tipnul že škp nemá šanci..

již mnohokrát odpověděl, že jedině soud a odvolací orgány...

může rozebrané vozidlo způsobit škodu?

" 168/1999 Sb.ZÁKONze dne 13. července 1999o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů"

vladakudr*
hodnocení

Ano třeba ten , ale vyděsil mě zde jeden komentář uživatele robi a to zde:

poradte.cz/...

-CITUJI-

Nedalo mi to a při serfování na dané téma jsem narazil ještě na další stanovisko pana JUDr. Berana, vztahující se k čkp.
Tady je včetně podaného dotazu.
" Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je možné se vyhnout zaplacení vymáhaného poplatku do garančního fondu ČKP za auto, které nebylo provozováno a stojí na soukromém pozemku-zahradě. Bohužel jsme ho zapomněli odhlásit a rok neplatili povinné ručení. V té době opravdu nebylo provozováno, nemělo ani technickou. Na úřadě i známí nám poradili, že máme ČKP odpovědět: V uvedené době jsem dle zákona 168/1999 §1 od.2 neprovozoval vozidlo, tudíž jsem nemusel mít sjednané zákonné pojištění. Vozidlo stálo na veřejnosti nepřístupném soukromém pozemku a nikoli na veřejné komunikaci a bylo používáno jako sklad dříví. Prý to stačí a ČKP musí dokázat opak. Neradi bychom se ale dostali do soudního sporu. To by se asi prodražilo mnohem více. Děkuji za odpověď"
Už jsem se s takovou argumentací také setkal, ale můj osobní názor je ten, že bude takovou argumentaci velmi obtížné hájit. Můj odhad je, že se to nepovede, což samozřejmě nevylučuje v praxi opak. Moc šancí takové argumentaci nedávám.
Odpověď: JUDr. Tomáš Beran 19. 12. 2010 v 19:29
Můj dovětek : Neje co právník to jiný právní názor, ale i co jeden právník to různé názory na obdobné případy.
Ono se to asi moc neshoduje se stanovisky, které pan doktor obšírně komentoval v přízpěvku, který jsem vložil do diskuse zhruba před 4 hodinami.

-KONEC CITACE-

Na podobném principu jsem se chtěl hájit i já a tak teď přesně nevím jak jinak a lépe to sepsat.

Díky Vláďa

vlado, všimněte si datumu...

vedl jsem s ním několik debat a poslední článek mě ujistil, že změnil či upravil svůj názor...

vladakudr*
hodnocení

To je pravda, toho jsem si nevšiml. Tak jako tak s ČKP budu bojovat do konce dechu.:)

Díky Vláda

kdokoliv*

Do posledního dechu? Ale to nebude vůbec potřeba!*hej*

buss

Uvedl jsem, že jsou dvě! možnosti. Ordnung musí být. Na tom nic špatného nevidím. Když nehradím povinný desátek...
Noo, ono i ČP svého času posílala upozornění a chtěla řekněme penále., i když z těch 144 Kč...

jarda3*

Desatek prosim, ale likvidacni sumy v desetitisicich a statisicich? S prominutim, to se na nejake pojisteni muzu vys...at a platit skody sam ze sveho. Jako bonus muzu bourat i nalitej, protoze to treba pojistovna stejne nezaplati. Je to cele ponekod silene, zvlast, kdyz znama dela agenta pojistovny a treba ve vztahu k CKP ma pouze ty zadouci informace - proste vymyvani mozku...

vladakudr*
hodnocení

Má pravdu, tohle je peklo. Mě muže vyjít neodhlášení bouranýho vraku na zahradě na 36 tisíc za nic. Kdyby fungovali správně , tak mě upozorněj do 14ti dnů, to je často i moje lhůta na úřadech, ne po 3 letech. Kdybych si toho nešimnul, tak ted chtějí jednou tolik. A navíc mě ani neupozornili že si to ám odhlásit, jen chtějí peníze, kdybych zaplatil a auto neodhlásil, tak si prachy berou stále. Tohle je lichv , jen doufám že není podporována zákonem.

nu*

Takže podle Vás každý nezodpovědný občan, který nezná platné zákony, nebo který na ně totálně kašle má být soustavně někým upozorňován? Potřebujete aby Vás neustále někdo vedl za ručičku?

Jsem rád, že je ČKP tak aktivní, kdyby nebyla, dodnes by u nás jezdilo 30 procent nepojištěných aut a jejich majitelé by byli vysmátí z toho, jak vyjebali "se státem" a jak ušetřili pát tisícikorun...Jim s enemlůže nic stát, jezdí totiž opatrně...Jak vidíte, na malého českého človeka, zvyklého na to, že ho neustále někdo popostrkuje, vede za ručičku, vyzývá, žáda a informuje nic jiného neplatí...Jen sankce, penále a soudy...Víte jaké jsou náklady na poštovné na jednu zásilku do vlastních rukou? ČKP není charita a funguje tady ze zákona, i podle evropského práva, a pokud Vás nabourá člověk nepojištěným autem ČKP zajistí povinné plnění z garančného fondu. Je to rozhodně lepší než dlouhá léta se s vinníkem soudit a v občanskprávním řízení z něj vymáhat peníze...

Takže ČKP je v podstatě užitečná organizace. Nechápu lidi, kterým stojí na zahradách flotily reznoucích neodhlášených vraků a kteří nic neřeší až do chvíle, než je někdo nakopne.

Pokud ČKP udělá chybu a obešle někoho koho podle zákona nemá důvod obeslat, jsou jednoduché cesty, způsoby a prostředky, jak se tomu účinně brátnit...Na druhou stranu, ČKP nezaměstnává četu jasnovidců, zjišťujících, zda registrované auto provozujete, nebo zda Vám léta rezne na zahradě...Jak to má ČKP vědet? Je to Váš problém...:-P

celp*

nu- na jedné straně mluvíte o vodění za ručičku a hned jedním dechem zdůrazníte ,že je to tak v pořádku.Podle mého mínění má každý svéprávný občan této země právo na svobodné jednání a rozhodování.A také si ponese za to případné následku.Ale platit za něco co neexistuje je zhovadilost nejvyššího stupně a to nejen od ČKP,ale od celého našeho právního systému.

jarda3*

Presne tak, a navic by mela byt kazdeho vec, jestli si auto pojisti nebo nepojisti a nebude s nim jezdit. Kdysi na to stacilo zaplatit slozenku a byl klid. Vezmete si, ze malokdy hrozi vetsi skoda nez je sankce CKP za par let pojisteni virtualniho odpovednosti s rizikem 0 u auta v garazi nebo na zahrade, to snad musi byt brano jako nezakonne obohaceni pojistovny...

nu*

tak pro vás dva, CELP a JARDA33

svoboda není neomezená, svoboda člověka končí tam kde začíná svoboda jiného...jsem poctivý občan, platím daně, pojistku, dodržuji zákony a mám právo svobodně jezdit po veřejně přístupných komunikacích , NRZAPLEVELENÝCH nepojištěnými auty...

Tady končí neomezená svoboda kohokoliv rozhodnout se zda auto pojistit či nepojistit...v momentu kdy vyrazí nepojišzěným autem do ulic, kterými se pohybujeme my poctiví...O tom tady sand nidko nepochybuje...

Povinnost jakési PRVNÍ VÝZVY ze strany věřitele vůči dlužníkovi v naší legislativě není jednoznačně zakotvena...Proto může ČKP požadovat úhradu dluiho až těsně před jeho promlčením...že je pak dluh výrazně větší, to je pochopitelné, je to varováním pro všexchny, přesto že se o této věci ví už nekolik let, pořád se tady objevují další a další "spící" nic newchápající potenciální dlužnící, kteří stříhají ušima až poté co je obešle nějaká agentura...

No a nakonec, co si nám myslet o člověku, který vůbec neví, jaké auto má na sebe "napsané"...přitom mu to auto často stojí a hnije na zahradě a chodí kolem něj dnes a denně...

nu*

ZA BLBOST SE PROSTĚ PLATÍ

vladakudr*
hodnocení

Jen z mého laického pohledu, když nezaplatím například zdravotní pojištění, tak mi přijde oznámení že jsem od určitého data téměř do dnes nezaplatil. Naproti tomu když mi pošle upomínku ČKP, tak je to za 3 roky vzdálené období 3 měsíce bez dalšího vysvětlení proč za 3 měsíce atd...

Jinak je jasné že jsem to zanedbal, ale je zřejmé že jsem nemohl nabourat a proto nechci platit firmě, jenž využívá zvláštního výkladu zákona, a proto je také jasné že jízlivé poznámky od pana nu mi nepomužou.

Díky Vláda

nu*

Za blbost se platí, žijeme v kapitalismu, a kdo nic nechápe, ať si nepořizuje auto a ať jezdí MHD

doplněno 08.12.11 07:58:

Jinak registrace vozidla není jen samoúčelným aktem, z hlediask evropského práva a pohledu ESD je registrace dokladem, registrovaný subjekt uhradil v zemi registrace příslušné daně, v některých státech EU se v souvislosti se změnou registrace musí předkldáat čertstvé potvrzení že na vozidle nevázne žádné zástavní právo, dluh na nějaké místní regionální dani či pojištění...například ve Francii mají autorizovaní prodejci s přístupem do registru vozidel za povinnost vystavit kupujícícmu podobné povrzení...Možná by stálo za to zavést něco podobného i u nás

doplněno 08.12.11 07:58:

Jinak registrace vozidla není jen samoúčelným aktem, z hlediask evropského práva a pohledu ESD je registrace dokladem, registrovaný subjekt uhradil v zemi registrace příslušné daně, v některých státech EU se v souvislosti se změnou registrace musí předkldáat čertstvé potvrzení že na vozidle nevázne žádné zástavní právo, dluh na nějaké místní regionální dani či pojištění...například ve Francii mají autorizovaní prodejci s přístupem do registru vozidel za povinnost vystavit kupujícícmu podobné povrzení...Možná by stálo za to zavést něco podobného i u nás

jarda3*

Vidite to proste jinak, ja vidim spatne zakony, nesmyslne postihy ve verzi do nebe volajici nespravedlnost, dojeni penez na kazdem kroku a uradu a jako bonus rostouci buzeraci ze strany statu. A pokud by bylo mozno na registru cokoli za rozumnych podminek zmenit, tak s tim ja ani hodne lidi nema problem, ale proste NELZE - pokud nedostanu STK nebo EK nelze udelat NIC, pokud auto prestane existovat, tak dostanu akorat radu, at si nelegalne sezenu papir o likvidaci a to je ten problem. Ono fyzicke noseni znacek do depozitu je taky pekne otravne, proc proste nestaci zrusit pojisteni a nejezdit? Dejme tomu to oznamit uradu vyplnenim formulare na netu. Ale cokoli vic je proste nesmyslne.

buss

ja vidim spatne zakony ...proc proste nestaci zrusit pojisteni a nejezdit?

V čem je špatný zákon, který nepočítá s vyčuraností?
Je to snad stanoveno jasně - jezdíš, máš auto registrované (a tam se vedou provozovaná vozidla, že) tak plať PR, pokud ne, odhlaš auto nebo dej RZ do depozita. Nad čím bádat? Jen jak s tím vydrbat, jak je tady zvykem. Podívejte se na dotazy, jak s čím vyjebat...
Jak to že jezdí kupa bez pojištění? To vám nevadí co vám na cestě hrozí? Škoda, že správní orgán sám nedodržuje zákon a byl by snad klid. Na jedné straně chcete mít pořádek a na druhé se to co je stanoveno nedodržuje.

jarda3*

Me je uplne jedno jestli nekdo jezdi bez pojisteni, kdyz zpusobi nehodu, tak ho stahnou z kuze, ne? A poskozenemu skodu zaplati stejne CKP (teda pokud se o zaplaceni skody da mluvit, ale to je jine tema) Je to jen tovarna na penize, nic jineho. Auto, ktere nejezdi, nikomu neuskodi. Mam dulezitejsi praci, nez behat se znackama a pro znacky na urad, muzu si je dat do supliku doma sam.

doplněno 08.12.11 11:40:

Ja treba 3-litrovou omegu do depozitu dal, ale u kabria 1.8 jsem se na to vykaslal, protoze mi to nestoji za to sundavat znacky a jit na urad, kdyz platim 2 litry / rok a za tech par usetrenych stovek to proste nejsem ochoten podstoupit, i kdyz auto bude stat do brezna v garazi. A o tom to asi je... Ale pojistovna dostava penize za nic.

nu*

Pokud nebude český človíček donucen platit pojistné, tak ho prostě platit nebude...jiný vhodnější způsob než obesílání registrovaných provozovatelů s nezaplacenou pojistkou neznám...Registr vozidel je v této souvislosti jako seznam vhodný...ponechat vše na dobrovolnosti a osobní svobodě jedince by nutně znamenalo jediné, že auto nepojistí nikdo...

Pokud někdo nechce dodržovt náš právní řád, který mu nevyhovuije, může se odstěhovat i s nepojištěným autem do Tasmánie nebo do Toga, tam mu to určitě projde...

Odevzdat značky do depozita v souvislsoti s ukončením pojistky má význam, protože pokud někdo s takovým autem beze značek vyjede, bude mu odebrán řidičák minimálmně na půl roku + pokuta...a to se vyplatí...

kdokoliv*

"nu" - dnes očividně nejste ve formě, znám od Vás mnohem lepší příspěvky. Vím, že Vám to bude jedno, že s něčím nesouhlasím ale, že by na "českýho človíčka" musel být byč? Že by pojištění nikdo neplatil? Nevím, jaké procento je těch, kteří opravdu jezdí bez pojištění ale všichni, kteří si uvědomují nebezpečí z provozu vozidla si ho rádi pojistí i bez biče. V podstatě by ani nemusel být tento zákon o pojištění. Ale souhlasím, že jsou nějaké normy ve společnosti, které se musí dodržovat a ten kdo je nedodržuje brán k zodpovědnosti. Problémem, který se zde stále probírá je ( PROČ PLATIT ZA NĚCO CO BY SE MOHLO STÁT? ve stádiu podezření? bez důkazů?) výběr sankcí do GF nebude možné použít na škody "dobrovolníků", kteří pod tlakem dalších sankcí zaplatí zaneprovozování = neježdění = nepoužívání v provozu když tímto nemůžou nic poškodit! A pojištění je právě o tom poškození! To,že někdo neudělá to či ono, jako, že neodevzdá SPZ do depozita je pouze administrativní věc nesouvisící s čkp = ještě neznamená, že je v provozu.

kdokoliv*

U " busse" už jsem zvyklí na to, že on chudák musí stále za někoho něco platit. Opravdu mi je moc líto, že to musíme zaplatit všichni a i on. - A CO VLASTNĚ?

vladakudr*
hodnocení

Ano je možné že nejjednodušší je a tedy asi nejvhodnější je pro ČKP obesílání vlastníků podle registru, ale potom se nesmí chovat jak se chová a posílat oznámení s ohromným spoždením a tvrdit že jediné důležité je jestli je auto v registru. Já se kruci ptal na případ kdy mi nabouraný auto stálo prokazatelně na zahradě.

Díky Vláda

pepis*

Mám stejný problém burané,uskladněné neprovozované.Do 30dnů jsem odpověděl,vysvětlil a čekám na odpověď.Pokud to neuznaj počkám případně na soud,platit to scela určitě nebudu.Zákon mluví jasně provozovat-mítPR,neprovozuju nemám PR.Neodevzdání RZ je věc jiná to řeší úřad ne ČKP.

buss

Problém je, že asi z většiny těchto neplatičů nebude co stáhnout a budeme to ve svém důsledku hradit MY. A potom počítám, že od ČKP bude toho kapat dost málo poškozenému.
No ať si každý dělá jak umí... mělo by to jít jen a jen na jeho triko. Jen na takové na to doplatí ti slušní, bude se to prostě přitahovat, a pak nadávejte!.

lui*

Mohl by jsi mi vysvětlit jak na neplacení pojistky z NEprovozovaného vozidla, hnijícího na zahradě, doplatí normální lidi? Proč by mělo z takového auta někomu "kapat". To by úlet že? Nebo něco nechápu?

lui*

BUSS: A zase se obloukem dostáváme k tomu, co bylo už mnohokrát řešeno na jiných fórech. A to nekvalitní práce policie na cestách. kašlou na to, kašlou na kontroly, místo aby kontrolovali pojistky, měřili rychlost apod tak se hrabou ve fotkách z radarů, kdo nemá zapnutý pásy atd. Samý hrdelní zločiny. Jen když nemusejí mrznout na silnici. Hanba jim. A jestli těch 300tis. nepojištěných vozidel, je jako to moje neexistující, tak potěšpámbů.

 

buss
hodnocení

0x

To je hrdinůůů,ale už si někdo na postup ČKP stěžoval, či ji hnal k soudu? Jak je tady zvykem, brblat.

lui*

Ano. Já. U ČNB. Je to orgán dohledu, pod který spadá i ČKP. Na výsledek čekám. Mají na to, jestli se nepletu, 30 dní.

 

pepis*
hodnocení

0x

Tak mám pocit žě ,,NU" pracuje v pojištovně,je asi všem jasná potřeba a zájem vytlačit ze silnice nepojištěná vozidla ale v této debatě přeci nejde o tento případ.Tady mají všichni problém stím že je ČKP obeslala bez důvodu (auto neexistuje,je z neho vrak,ukradený vozík,sjednaná pojistka před koupí atd) a na předložená vysvětlení nebere zřetel.Oni na ČKP znají jen-Pojištěno,vyřazeno,dočasně vyřazeno.Což je ale nésmysl,jen zde na poradně je spousta příběhů a scela určitě se nejedná o lidi které je třeba vodit za zučičku a kterí se chtějí vyhnout placení PR.Zákon 168 je paskvil a dohromady se zestaralou evidencí vozidel a nenažraností pojištoven jde o paskvil na druhou.

erikch*

od příštího roku,v souvislosti s jiným modelem reg.značek-kdy si bude mimojiné možno(kus 5000,-kaček)již nechat "udělat svou",převodem celého registru z vnitra pod dopravu již nebude nutné dávat značky do depozitu-resp.depozit bude zrušen...Tím spíš bude mít celá slavná ČKP smolíka-smrskne se to na provozované-neprovozované a tak už jim snad nikdo nebude skákat na bubáky a rovnou odvětí:"...neprovozuji-a pokud mne obvinujete z opaku,prokažte,že provozuji..."

nu*

podle nového zákona bude dočasné vyřazení zachováno, pokud to ve stávající podobě projde parlamentem, ale možnost prodloužení bude omezena na 1x 6 měsíců

erikch*

příteli nu-to mělo být původně(zachování registru)-ale již schválený a platný(jde o to zda od 1.1 nebo od 1.7.) nový model celého registru,reg.značek a dalších s tzv.depozitem nepočítá(nejen z úsporných opatření)-mám podklady v práci,i s čísly norem,tak to sem nahodím...

buss

Pojištěno,vyřazeno,dočasně vyřazeno.Což je ale nésmysl,

No ale tak to vyplývá ze zákona...

pepis*

Zákon mluví jasně provozováno na veř.komunikaci-pojištěno,neprovozovano -nepojištěno Zákon 168 §1 od.2 tam je odpověď na otázku kdy pojistit jednoznačná.

buss

No ono je třeba si přečíst vše, co se toho týká a neoperovat jedním §.

vladakudr*
hodnocení

Tak nám povězte, které paragrafy stojí za vámi.

buss

Oba máme internet a stejné možnosti najít si příslušné zákony (s maličkou vyjímkou...), Když jim pak neporozumím, mohu se zeptat, zda už někdo neměl stejný problém, jak byl řešen, ale to nic moc neříká, každý soud může postupovt jinak... Zaregistroval jste v médiích že soud myslím zprostil obžaloby zcela nedávno, že není jednotnost ve výkladu zákona (a co nám po 89 slibovali..). Jednodušší je najděte,.. vypočítejte..
Běžte a zkuste zaregistrovat nepojištěné vozidlo a vysvětlujte jim že ho nebudete provozovat a pak se ozvěte.

nu*

Nepracuji v pojišťovně, ale v jiné oblasti, kde se s problematikou příslušných zákonů potýkám denně...s povinným ručením mám také praktické zkušenosti, byl jsem po 1.1.2009 celkem 2x "nabourán", samozřejmě nezaviněně, poprvé to byla oprava na které jsem prodělal cca 40 tisíc Kč, podruhé to byla totálka a o auto jsem definitovně přišel. takže moc dobře vím o čem píšu.

Problém českého národa je ten, že nerespektujeme zákony a vše řešíme až poté když nám něco hrozí. Na některé lidi platí jen slova DLUH, VYMÁHÁNÍ, EXEKUCE, SOUD.

Stačí si splnit to, co nám zákon ukládá, a v zákonem stanovených termínech, a nebude nutná tato poradna.

Splnit si své povinnosti případně i dodatečně, 1.) na úřadu - registru vozidel 2.) ve vztahu k ČKP, i za cenu příapadných sankcí v příapdě porušení zákona

Pokud by sem nepsali lidé, které je nutné vodit za ručičku, nebylo by toto vlákno...

kdokoliv*

" nu" - opět i dnes s Vámi nebudu souhlasit stejně, jako v jisté části včera. Poslední věta: pokud by sem nepsali lidé, kteří je nutné vodit za ručičku... Do této poradny pravděpodobně nepíší ti kteří skutečně porušují zákony ve vztahu k této problematice.

ZÁKON = najasný? nesrozumitelný? záměrný?odporující? = pro řadu jasný i srozumitelný ovšem výklad je u řady odlišný. čkp má svůj výklad zákona o pojištění a zase my na té druhé staně také. Zde je ten moment - jak je to možné? Spíše než popisovat jak lidé potřebují vést za ručičku by se mělo hovořit o tom proč je možný výklad zákona v několika rovinách, nebo, jak to vlastně je. A jaký zákon např. je porušen tím, že má někdo vozidlo v garáži na soukr. veř. nepř. místě ve vztahu k pojištění, které z jakýchkoliv důvodů není PROVOZOVÁNO? ( jen vlastnit )

nu*

tazatel požaduje odkazy na zákony, která tady byli už stokrát, nemá zájem hledat je sám, nemá zájem lisrtovat v podarně, o pár vlájen dál jsou ty etxty nakopírované...TAZATEL POTŘEBUJE VÉST ZA RUČICKU:

Zákony jsou v pohodě, 85-90 procetn lidí v této souvislsoti je dodržuje, a těch zbylých 15-20 procent za blbost platí...

Zákon může vykádat jen soud, a dva důležité zákony vztahující se k regisatci a k povinnému ručení jsou napsány jasně a srozumitelně

vladakudr*
hodnocení

Nejsem člověk který pracuje v oboru a tak nesleduji příslušné zákony, tohle jsme zanedbal a kdybych s autem jezdil , tak to klidně zaplatím. Stačí si splnit to, co nám zákon ukládá, a v zákonem stanovených termínech, a nebude nutná tato poradna, ale očividně to tak není, protože si zákon každý vykládá jinak a není např. soudní judikatura která by nám řekla jak se staví soud.

K čemu jinému než ke konkrétním radám (vodění za ručičku) tenhle portál je, dopis ČKP semolit dokážu, dokoce si dokážu najít i příslušný zákon , ale hledat a studovat navazující zákovy je pro mě dost časově náročné a proto jsem od někoho kdo se potýká s problematikou přískušných zákonů denně očekával konkrétnější odpověď než třeba

"Nevyšlo to těm co zpanikařili po prvních výzvách a zaplatili do garančníhov fondu ČKP za auto, které neprovozovali...vyšlo to těm,. kteří měli vše pod kontrolou a na první výzvu průkazným způsobem podali ČKP jasné a srozumitelné vysvětlení že auto provozováno nebylo a že proto jim ani nikdy nevznikla povinnost cokoliv platit... "

Spíš bych čeka že mi řekne na jaký zákon se odkázat a jaké důkazy stačí sehnat atd., to museli udělat jiní. Všem děkuju.

Vláda

nu*

Vaše reakce je ukázkou toho, jak prosťáčci píšící do poradny neustále chtějí být vedeni ZA RUČICKU...To je problém podívat se do pojistné smlouvy, podle jakého zákona byla uzavřena? To je takový problém zadat si na inetbetu číslo zákona, a přečíst si to pozorně? To mám dělat za Vás? Proč? Pomvečerech to budu číst a vybírat jen některé věty pro Vás? Proč? Vůbec se nedivím, s Vaším přístupem, že máte problémy s ČKP...ale jsou to Vaše peníze...Víze, kolikrát to už tady v poradně bylo? Odkaz na zákony, včetna nakopírovaného textu paragrafů?

 

vladakudr*
hodnocení

Netřeba se hádat, zákon sjem si přečetl, ale jak bylo psáno(při pozorném čtení lze nalézt v tomto linku mnohokrát) je více výkladů a tak jsem chtěl vědět který výklad je třeba podporován soudem a jeslti můj výklad projde, co pro to udělat atd.

Nehctěl jsem prostě věřit jen tak někomu kdo napíše do fora na internetu že to jde, myslel jsem že k tomu má nějalý důvod a mě ušetří čas při hledání.

Chápu vás a děkuji za názor, je také jasné že mi vaše příspěvky nepomáhají, že je pro vás toto vlákno otravné a už nemusíte ani jste nemusel do něj přispívat.

Děkuji Vláda

buss

Pane, je více výkladů soudů. nebo laiků? Pokud soudů, je tu pak ještě NS, o laicích se nebavím. Ještě tady byl nikdo, kdo by řekl, že s tím byl u soudu a jak dopadl (tím ovšem netvrdím, že rozhodnutí už není). Pak by už ČKP mohla dát pokoj. Jen nadávky a poukazování na neprovozování...

Běžte a zkuste zaregistrovat nepojištěné vozidlo a vysvětlujte jim že ho nebudete provozovat a pak se ozvěte. A žádejte podle jaké normy postupují. Já se ptávám, když se mi odpovšď nelíbí..

 

lui*
hodnocení

0x
Jen tak pro zajímavost. Tohle má na svých stránkách samotná ČKP.
Všimněte si: ...v případě provozování nepojištěného vozidla na pozemních komunikacích...
Ani oni sami nehovoří nic o povinnosti platit za odstavená auta.
Tady je odkaz: ckp.cz/...
Nezaplacení dlužného pojistného

Pokud pojistník v minimální lhůtě 1 měsíce od doručení upomínky pojišťovny k zaplacení dlužného pojistného dlužné pojistné nezaplatí, pojištění odpovědnosti zaniká dnem následujícím po uplynutí lhůty. Lhůtu stanovenou pojišťovnou v upomínce lze před jejím uplynutím dohodou prodloužit.

Motorista se pak v případě provozování nepojištěného vozidla na pozemních komunikacích vystavuje těmto rizikům:


pokutám až do 40 000,- Kč,
trvalému vyřazení vozidla z registru silničních vozidel,
postihu ČKP ve výši plnění vyplaceného z garančního fondu v případě způsobení škody někomu jinému.

doplněno 09.12.11 22:53:

Stejně tak se dočtete dále, že pokud nevrátíte RZ a ORV, potom: cituji "orgán registrace vozidla z úřední povinnosti do 14 dnů od zániku pojištění "trvale"vyřadí vozidlo z registru silničních vozidel".

Položme si otázku. Proč to orgán registrace vozidla nedělá? Možná protože je to takový zásah do vlastnických práv, který by nemusel "ustát".

 

filip01*
hodnocení

0x

Dobrý den.Posílám jedno vyjádření ČKP kde se evidentně píše že vozidlo za určitých podmínek nemusí být pojištěno!Uložení SPZ je věcí obecního úřadu-magistrátu a ne ČKP . fkhv.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]