Lpg do Fabie 1.2htp

Od: Datum: 22.10.11 16:34 odpovědí: 22 změna: 27.03.15 23:37

Dobrý den, Vlastním fabii 1.2 htp 40kw r.v.2004 má najeto cca 170 000 km najezdím s ní průměrně okolo 1000 km za měsíc při průrměrné spotřebě 6,5 l/km motor má sice hodně najeto ale šlape ok. Uvažuji o přestavbě na lpg zajímá mě názor Vás kdo už má nějaké zkušenosti s lpg. Při dnešních cenách benzínu mi to hodně vrtá hlavou jestlí jít do přestavby nebo nejít. Myslíte si že cena lpg by mohla rapidně stoupnout nebo bude platit stále že je cca o půlku levnější. Děkuji za odpovědi


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 22.10.11 17:03
avatar

Dobrý den můj názor je takový: Objem 1,2 ccm. je málý objem motoru pro plyn. Plyn má vyšší teploty výfukových plynů a hlavně nemaže třecí plochy uvnitř válce. Benzín totiž obsahuje mazadla a čistidla. Důkaz: Můj bratr má 47 kw na plyn. Jistě-levně se jezdí. Nyní draze spravuje, vloni při 200 tkm. měl podpálené výfukové ventily, oprava -5000,-Kč. Letos šel motor do výbrusu -16000,-Kč. Já říkám: Levně jezdí, draze servisuje. Navíc se ŘJ vozidla se nedokáže domluvit s ŘJ plynu, protože mu kvůli plynu museli znovu nahrát software do ŘJ vozidla, protože se zanesla chybami z ŘJ plynu. Pořád mu porůznu bliká kontrolka ŘJ.

Zastánci plynu, mohou radit něco jiného, každý máme svou pravdu.

doplněno 23.10.11 13:04:

Aditiva v benzínu mimo jiné obsahují i mazivostní přísady, bez kterých by se ventily v motoru podpálili.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 22.10.11 20:36
avatar

Jara*palec* Další věc - není tisíc km jako tisíc km... ve městě denodenně nebo na jeden start po dálnici? Ve městě budeš jezdit s převážně studeným motorem, tedy pořád nebo většinou na benzín.

doplněno 23.10.11 13:17:

Jara: lépe to pochopí zde: http://www.ochranamotoru.cz/f…lpg-cng-valve-saver-fluid.php

Ohodnoceno: 1x
 
Od: axlik*
Datum: 22.10.11 19:37

1,2 na plyn? Takovým autům se fakt musím jen zasmát ..Nikdy se to nevyplatí :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lukin*
Datum: 22.10.11 19:57

Tenhle názor mi přijde jako výstřel do prázna *palec*

Od: axlik*
Datum: 22.10.11 20:16

Tak to napíšu takto..Plyn motoru sice neškodí, bratr ho měl v mondeu 1,8 a najel na něj 80 000Km, nic se mu s autem nestalo! Ale on s tím autem doopravdy jezdil..Najezdíte za měsíc 1000km? Já jsem student, na benzín šetřím co to dá a přesto najezdím víc :D Výdaje za přestavbu by byli mnohem výšší a nikdy by ste je nedorovnal..Navíc 1,2 na plyn prostě zbytečnost je.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.10.11 19:57
avatar

Ježdění na plyn tímto typem Škodovky je sice možné,ale člověk si musí spočítat náklady na pořízení.Nový agregát na plyn(nádrž a regulační zařízení) a montáž přijde na takových 35 000Kč.jak dlouho budeš na tento přídavek nákladů šetřit?To,že plyn více opotřebuje motor,je holý nesmysl.Palivo nemá s mazáním motoru co dělat.Pokud chceš jezdit na plyn,pokus se sehnat už feldu s plynem namontovaným.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lukin*
Datum: 22.10.11 20:02

Přišlo mi že i kdybych stímto autem, které předělám na plyn bych jezdil cca 2 roky a nevrátili by se mi vynaložené náklady na přestavbu tak i tak se dá lépe prodat a tím že bude mít v sobě namontováno lpg stoupne i jeho hodnota nemyslíš

Datum: 22.10.11 20:21
avatar

Ano, hodnota auta se rozhodně zvýší. Zvýší se i rychlost případného prodeje, auta na LPG v bazarech oproti benzínovým nebo i naftovým moc dlouho nebývají. Rychlost prodeje je ve většině případů skutečně znát. Se stoupající cenou benzínu rychle stoupá také poptávka po autech na LPG. To je podobné jako auto bez klimatizace. To se prodává lépe v zimě, než v létě.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.10.11 20:39
avatar

Lukine opět...přidaná hodnota při prodeji se ti nemůže vrátit. Zkus počítat investice x servis x návratnost. Pokud nejezdíš dlouhé trasy, tak nikdy.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 22.10.11 20:46
avatar

Tak je jasné, že v průběhu času cena aut klesá. LPG je ale velice rozumná investice, která může pomoci při prodeji a navíc s ní můžete ušetřit na PHM. Přestavovat ale auto na LPG jen kvůli prodeji se bohužel skutečně plně vyplatit nemůže. S tím souhlasím.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: lui*
Datum: 22.10.11 21:42

Cena přestavby: 25-32tis, Kč. Neznám ceny tam kde bydlíte, ani auto.

Náklady na 1km

benzín: 6,5x35=227=2,27kč/1km

plyn 7l/100km=7x17=119=1,19kč/1km.

Roční náklady

Benzín: 12000km x 2,27 = 27240kč

plyn: 12000 x 1,19 = 14280kč

roční úspora: 27240-14280=12960kč

Návratnost? Asi tři roky.

Předělat to půjde. Záleží jen a jen na tech. stavu motoru. Přídavné mazání je podle mně jen kšeft prodejců těch přídavnejch maziv. Kdo chce ať si tomu věří a utrácí za to kolik chce.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: lukin*
Datum: 23.10.11 09:21

Děkuji všem za názory vrtá mi to pořád hlavou zda-li by jsem ušetřil,ale s tímto vozidlem, které má už dost nalitáno to asi opravdu nemá cenu předělávat nic méně děkuji.*palec*

Datum: 23.10.11 12:41
avatar

LUI: na papíře to vypadá hodně pěkně, ale počítej s tím, že jen na plyn to auto jezdit nebude. Na starty a do doby než se motor zahřeje potřebuješ i benzín, takže reálné náklady nebudou 1,19 ale někde 1,6, když se budu držet hodně při zemi a to v případě, že bude jezdit dlouhé trasy. Městský provoz a krátké trasy jsou pro plyn nesmysl. Takže kdybych vycházel z tvých udávaných spotřeb 2,27-1,60=0,67hal/km úspora. Cena přestavby cca 32tis děleno 0,67hal´= cca 48tisíc km. Když k tomu připočítám náklady na dvojí emise, náklady na roční revize, filtry a nějakou pravidelnou údržbu bude návratnost činit cca kolem pěti let, ale jak už jsem psal, jen v případě, že nebude jezdit hodně kráké trasy. A dalších pět let bude šetřit a to utratí za novou nádrž po deseti letech, takže ve finále, co ušetří na phm do vozu vrátí jinak. S takto malým kilometrovým proběhem je blbost plyn dávat, člověk musí vzít v potaz i ČASOVOU ŽIVOTNOST zařízení. Mimo jiné - výhřevnost plynu je o cca 25-27% menší než výhřevnost benzínu, takže jestli teď jezdí za 6,5litru benzínu, tak s plynem bude jezdit za 6,5x 1,25=cca 8,2 litru plynu a když k tomu připočítáš nějaké dva litry benzínu na stovku zjistíš, že dál počítat nemusíš, lehce se dostaneš přes dvě kačky za km.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lui*
Datum: 23.10.11 15:48

Stirecek: Nezlob se, ale já na plyn jezdím už asi 12 let. A prohlašuji, že nemáš pravdu. Tebou uváděná čísla naprosto neodpovídají skutečnosti. Např. ta o nárůstu spotřeby při jízdě na plyn, nebo ta o velké spotřebě benzínu při ohřevu motoru. Ostatní, jako dvoje emise, jednou za dva roky, jsou drobností. Ale nechme na tazateli ať si vybere. Když ho bude něco zajímat, tak se zeptá.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: lukin*
Datum: 23.10.11 16:43

S tou spotřebou co psal Štíreček se mi to taky moc nezdá. A myslím si že ani moc dlouho netrvá než se auto přepne na plyn. Každopádně budu si to muset hodně rozmyslet jestli do toho jít.

Od: lui*
Datum: 23.10.11 17:27

lukine: Tady: https://www.poradte.cz/auto-m…7687-lpg-a-naklady-na-km.html

jsem to už jednou psal. tak se podívej jak to vypadá. nemá cenu to sem dávat znova.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lukin*
Datum: 23.10.11 17:52

diky lui

Od: blackflamesiczi*
Datum: 23.10.11 18:45

pri spotrebe 6,5 a 1,2 htp ktere je citlive na benzin a najetejch 1000km mesicne nema smysl a to mam vse na lpg. Jen s tim prepinanim z benzinu na LPG tak ja to mam vsude nastaveno na 20 stupnu a prepina se v 10 mesicich v roce skoro ihned. Takovy povery ze musi bejt motor teplej a ze je to v 70 a vice stupnich plati pro lpg co se montovaly v praveku ale povery zustaly dodnes

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 23.10.11 19:33
avatar

Jedna otázka je jak to máš nastavené ty a druhá otázka je, jak to nastaví v servisu, kde to montují, páč oni musí dodržet emisní limity a ty tě nepustí dál. Neříkám, že to obejít nejde, ale kámoška si takhle seřízení několikrát zopakovala, protože ji dvakrát poslali z emisí zpět a povedlo se jim to až napotřetí. Škoda felicia 1,3MPI - 10litrů plynu, protože jezdí krátké trasy plus nějaký benzín na starty. Jinak dávat plyn do auta, které má najeto 170tisíc km, je sedm let staré ...fakt mi to nepřijde rozumné, navíc s nájezdem, kde se mi náklady vrátí až za dalších pět let...to abych si pak k tomu plynu po té době koupil ještě nový motor. takže dělejte jak umíte, je tady stále dost lidí, kterým se plyn nevyplatil.

doplněno 23.10.11 19:55:

Nakonec nějaké reálné čísla pro Luie: spotřeba plynu/benzínu

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/175143.html

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/351107.html

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/365734.html

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/340458.html

doplněno 23.10.11 20:09:

Ještě doplním malé tříválcové pežotky 1,1 s výkonem 44kw. Po rozkliknutí se u každého z nich ještě ukáže spotřeba benzínu.

http://www.spritmonitor.de/de…r_s=40&power_e=60&powerunit=2

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lukin*
Datum: 23.10.11 19:57

Souhlasím se Stireckem. Kašlu na to do takhle starého auta které má najeto tolik kilometrů to nemá smysl dávat.Nicméně děkuji všem za odpovědi

Od: blackflamesiczi*
Datum: 24.10.11 18:24

ja to daval do auta co melo 400 000km jinak to ze lpg pri prepnuti v nizsi teplote ma vyssi emise je pitomost prvni kategorie nevim jakej vliv to muze mit na emise ktere se delaji pri cca 90 stupnich . Jinak jestze k zivotnosti tel landak se 400 000 lita porad v terenu a dostava cocku a s motorem nic, nejak nerozumim tomu proc by motor na lpg trpel pri vyssim nabehu km.

jinak v te felicii asi nemela sekvenci protoze spotreba 10 litru pri tom ze se ji to spina na vysoke teplote je zalezitost starejch smesovacu a nebo nekoho kdo neumi udelat lpg protoze nejvyssi spotrebu pri normalnim jezdeni jsem vydelbyla 16l na eddim kterej ma 5,0 v8 a vasi 2,5 tuny takze asi nekde byla chyba. hlavne nevim co bych na sekvenci nastavoval po nejake dobe provozu kdyz je DOBRE udelana.

Do spotreby nepocitam auta co jezdi v terenu protoze tam neni problem spotreba 50l na 100

Ohodnoceno: 2x
 
Od: medved1
Datum: 27.03.15 23:37

Náhodou jsem otevřel tenhle dotaz, - mám dva roky F2 Combi 1.2htp r.v.2009 z druhé ruky.Když jsem ji koupil měla najeto 43tis.- okamžitě šla na vestavbu LPG -Tartarini cena 25tis. Nyní najeto plus 36 na 79tis. První kilometr, než se ohřeje, jede na benzín, potom sama přepíná na LPG. Jednou za 2.měsíce tankuji za 600 benzín. Spotřeba je 7 l.plynu, jednou za 2 roky na revizi (před TP) cena 600kč. Do této doby žádné závady, auto startuje bezchybně, při autopřepnutí žádný rozdíl v jízdě a nejsem žádná brzda provozu. Možná jsem měl štěstí na auto, předtím jsem měl Favorita 135 - taky na plyn, kdyby ho nesežrala rez jezdil by stále. Při současné ceně plynu a ostatním nákladům( benzín,revize) jezdím za 1.20kč na kilometr. Takže absolutní spokojenost - uvidím za dalších 50tis. Zdravím všechny řidiče.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.