Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

LPG a náklady na km

Od: olaf71* odpovědí: 36 změna:

Neděláte si někdo statistiku tankování u auta s pohonem LPG?

Jde mi o to zjistit, na kolik vás vyjde kilometr včetně benzínu na startování, eventuelně i promítnutí nákladů spojených s provozem LPG. (roční kontrola,filtry,flashlube atd.)

Já osobně si vedu statistiku v SW Motoassistant.

doplněno 05.10.11 19:06:

mě vychází jeden km. na 1,90 kč. komplet

Ford Focus 1.6

doplněno 06.10.11 05:15:

takže, když to sečtu, odečtu,vydělím,vynásobím, tak v mém případě se asi LPG nevyplatí. Ujeté kilometry vs. tankování LPG a benzínu se rovná ceně za jeden km. cca. 1,90kč. Když připočtu LPG zařízení za pořizovací cenu 32.tis., tak mě to uvádí do rozpaků.

 

 

36 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

blackflamesiczi*
hodnocení

0x

to asi nejde nedostatek udaju, k tomu jsou treba najete kilometry spotreba a podobne , me staci to ze jezdim okolo 14 litru lpg a prepina se to skoro okamzite (ted kdyz je kolem 20 stupnu )

 

jarda3*
hodnocení

0x

Zalezi na aute, ja FlashLube nepotrebuju, spotreba benzinu je zanedbatelna protoze to prepina pri 20stC a kdyz nezapomenu zmacknout cudlik tak na LPG i startuju, revize nedelam (jinak stoji asi 200), filtry stoji 150+200Kc... Nejvic se prodrazi mereni emisi pred STK. Taky pocitejte spotrebu +10% na LPG.

blackflamesiczi*

to me bohuzel nejde coz nasere kdyz stojite bez benzinu a potrebujete nastartovat a lpg plny a sup pesky na benzinu pro alespon 15 litru aby to vubec v kopci nasalo ve 110 litrovej nadrzi

jarda3*

Jaky mate system? Treba to jde, ja tuhle featuru u sekvence STAG300 objevil asi po roce, kdyz jsem si stahnul servisni manual ;) Ale pri nastaveni na 20stC mi to prepina nez se zavre brana u baraku (aspon ted, v zime je to horsi)

blackflamesiczi*

v jednom mam lovato a do druheho chci stag s jednotkou magic3 kluci ji moc chvalí

doplněno 05.10.11 18:11:

u toho lovata to nejde, jde to jen u 4 valcoveho systemu u V6 ne

 

nu*
hodnocení

0x

spotřebu plynu = spotřeba benzinu x 1,2

vzhledem k tomu že kvalita LPG a výhřevnost souvisí s poměrem propanu a butanu ve směsi, bude spotřeba při tankování u různých prodejců různá

 

stirecek*
hodnocení

0x

OLAFE náklady si vedu zde:

spotreby.cz/...

Co se týká nákladů benzínu a lpg, myslím, že by šlo taky.

Nebo tady:

spritmonitor.de/...

 

eva900*
hodnocení

0x

LPG mám asi rok, Plná nádrž za 600,- Kč/ 430- 450 km. Mazda 1.4

stirecek*

benzín nepočítáte?

blackflamesiczi*

tak pripocita 5 korun na start a to prehanim

stirecek*

to je drahý start nemyslíš? Dvacet startů za den v mém případě by byla stovka a za to mám cca 3litry nafty a můžu jezdit po městě celý den. A to na lpg nelze, poněvadž automatika přepíná až po dosažení teploty, která ve městě není možná. Kámoška v zimě nezahřeje ani skoro po deseti km tudíž město většinou na sytič.

blackflamesiczi*

to bylo jen placnuti tech 5 korun ja mam prepnuto na plyn kdyz vycouvam z parkoviste mam nastaveno 20 stupnich a toho dasahnu hned to ze to ma nekdo nastaveny na 70 stupnu tak to je blazen a jestli nezahreje benzinovej motor po 10 kilometrech at asi vymeni termostat

stirecek*

bleku znáš ženské, jede dva kiláky do jednoho obchodu, tam je hodinu, pak popojede do druhého obchodu, takhle to udělá pětkrát, mezi tím hodí děti do kroužku, takže na takových cáračkách motor nezahřeje. A pak se jen diví, že jí to místo plynu žere benzín. LPG se do městkého vozítka prostě nehodí, je to zbytečná investice, protože ten nájezd je hrozně nízký a návratnost žádná nebo minmální. I kdyby ujela na jeden start 4-5km, na plyn pojede velice málo a tolik km většinou na jeden zátah v menším městě ani nedá. Jak jsem psal, plyn se vyplatí na dlouhých štrekách a vysokém měsíčním nájezdu, tam to smysl má, protože návratnost je rychlá, i když na diesel plyn stále nemá.

...i když na diesel plyn stále nemá...

Duvod?

blackflamesiczi*

kdyz se to vezme taktzo tak i naftak je tank a hlavne trpi vic nez benzinak ta tyhle posusty , znamej jedzi naftakem 2km sem a tam a v po zime nastavovani lopatek zajeteleny ze se turbo musi rozebrat a celou zimu motor beha jen pod nulou a to nafte moc nesvedci, jinak prepinani plynu je po vetsinu roku zalezitost max minuty kdyz je nad 20 stupnu tak po vycouvani z parkoviste dam drive a jedu uz na lpg. Kdyz vezmu CDI od MB tak to jsem neohral bez bufiku ve meste nikdy

stirecek*

Zase jsi poslouchal hospodské řeči, dnešní diesel bez komůrkového spalování nemá ty původní neduhy s praskajícími hlavami kvůli městkým popojížďkám, kdy se hlava napínala teplem a blok byl stále studený. Další věc - sytičem přesycená směs ulpívá na stěnách válců a benzin spolehlivě smývá olejový film ze stěn válců, takže krátké trasy pro benzín jsou daleko horší než pro diesel. Nafta maže a i kdyby, je spalována hned při vstřiku, takže na stěny válce se ani nedostane. A turbo občas potřebuje přetočit lopatky tím, že ho alespoň jednou týdně proženeš za tři tisíce otáček aby nezarostlo úplně, tedy pokud je variabilní.

Axus: četl jsi to sám, olaf jezdí za 1,90Kč/km, to nevím, jestli do toho započítal emise, revize, filtry a další nutné výdaje. Já jezdím v průměru za dva roky a tři měsíce za 5,68litru na sto. Při průměrné ceně nafty cca 32Kč litr za poslední dva roky je to 182Kč, tedy 1,82Kč/km nehledě na to, že naftu vždy koupíš levněj, ale plyn ne. Jezdím za 0,70hal/km, předtím 13let zadarmo. A neutíká mi čas, protože nemusím po deseti letech investovat cca 8-9tis do nové nádrže, filtrů atd...

blackflamesiczi*

jo a podle tebe motorum prospiva studenej olej chladici smes atd? Proc vlastne se teda ohriva motor na 90stupnu? Jinak nevihody jako stavitelne lopatky nemely asi komurkove motory nebo snad ano? A proc u dieslu v mrazech motor chce vyskocit s auta a proc tak kouri? to je asi proto ze se mu to libí?

Jinak tahle spotreba asi neni popojizdky v meste protoze to i nafta bere min 8 litru a to jeste nejaka mala

doplněno 07.10.11 21:15:

jinak takove co kupujou naftu levneji mam rad v zime plati dobre za odtah kdyz si tam nalejou kdejake sracky a hlavne dnes neco sezenete tak z liazky ci traktoru a tenhle hnuj bych do auta nelil

doplněno 07.10.11 21:19:

a jeste po tech 10 letech si udelate alespon jednou vstriky turbo ci podobnou chutovku takze 6000 za nadrz je sranda.

A i kdyz koupite naftu za 20 tak porad vychazi na spotebu lepe lpg kdyz je dobre udelane a ne od nejakech vseumelu kdyz me vychzi kilometr s 4,0 v6 na 2,10 filtr nepocitam protoze u nafty jednou za rok menite naftovej takze nic krome revize za 500,- (nevim jestli jsem 500 daval za jedno nebo 2 auta)

stirecek*

Nazdar, ty tady zas pleteš páté přes deváté, studený olej nemá rád žádný motor, já jsem ti jen psal vliv paliva na opotřebení motoru, nic víc. O komůrkovém dieslu s VGT turbem jsem taky nic nepsal, to jsem jen reagoval na to, že ti odešlo. Psal jsem že komůrkové diesly neměly v lásce krátké trasy, protože hlava byla dost namáhaná pnutím. Diesel s přímým vstřikováním krátké trasy s přehledem zvládne, jenže lidi si hodně pamatují a nestačí sledovat vývoj motorů, takže pro ně stále platí - diesel jen na dlouhé tratě! ale to už není dávno pravda. To že kouří více? kup si dpf, pak nic neuvidíš. Jinak když se podíváš na mou spotřebu, tak s přehledem jezdím za spotřebu udávanou výrobcem. Ve městě jde klidně pod pět, není problém, stačí jen předvídat. Jinak do šesti litrů s úplným přehlem, v zimě je to o něco víc, záleží na mrazu a dalším vlivům. Drtivá většina km je najetá jen ve městě a za 5,6 v průměru je to míň než s plynem. Nevím jaký má olaf motor a jestli jezdí většinou jen po městě, náklady si dopočítáš už sám, ne? To že nakupuju někdy za 15 někdy za 20 ještě neznamená, že to tahám z liazky. Je to buď čsad nebo benzina tankovaná přímo z pistole stačí? Ty prostě za vším vidíš chybu, všechno okecáváš jen proto, že nechceš přiznat výhody diesla. To se ještě nebavíme o účinnosti a spolehlivosti dnešních motorů, zátah od nízkých otáček atd. Jo a mimochodem, teplou vodu mám za jednu minutu;)

blackflamesiczi*

kdyz myslis. ja nevidim treba u me nic zajimaveho na tom jezdit za 6-8 litru nafty (jezdim s kombikem plnej) a nebo jitdo nejakeho suv kvuly prostoru v nafte a jezdit za 10-12 litru nafty(nebavim se o mikroautech stylu kuga atd) a nebo jezdit za 14 litru lpg. Jinak jeste nedavno jsem si myslel ze nafta je nejlepsi ale pak jsem do spotreby nafty zpocital spotrebu dilu a v zime kvalitu zdejsi nafty a tim padem i to ze se v mrazech nedalo spolehnout na to ze nastartuji a jednoznacne vyhralo lpg v americe, nesmrtelnej motor dobra spotreba a smesna cena nahradnich dilů a to priznal a znamej co je zastancem dieslu a po lonske zime si misto sharana koupil excursiona 5,4 l v benzinu a je nadmiru spokojenej

stirecek*

Srovnávej srovnatelné, diesla který žere 10-12litrů jsem už dlouho neviděl. Pro představu jak psal Lui dole, jezdí v průměru za 13l, našel jsem ti zde srovnatelné galaxy

spritmonitor.de/...

v průměru ze 23 vozů jezdí za těch 13l LPG, připočti k tomu minimálně 1,5-3litry benzínu na sto km, ve městě ještě víc. Pak si dej diesly srovnatelného výkonu spritmonitor.de/... a průměr všech vozů vychází na 7,67litru na sto. Stále nepočítám náklady na servis a revize, dvojí emise atd. A krouťák je úplně někde jinde.

blackflamesiczi*

tak napriklad x5 3,0 d range rover s tim samym motorem ale spotreba min o litr vic (tech 10 litru je spotreba na dalku skoro bez provozu v meste), patrol 3,0 tdi tam jsem mel spotrebu okolo 13 litru a z mensich treba suzuky vitara v nafte bez problemu jezdi za 10 litru,

Pak revize a filtr na lpg stoji stejne jako kvalitni filtr na naftu u diesla takze to bych nepocital, co se tice oleju tak u nafty vetsi spotreba oleje u novejsich aut a u starsich zase mensi servisni interval na olej, u nekterych dieslu zase vice zatizena predni naprava takze castejsi vymeny tlumicu cepu atd

Jinak ze kupujes naftu levneji je tvoje plus ale ostatni tankuji na pumpe a tam levneji nic nesezenou

Jinak u tech odkazu vychazi spotreba hezky ale vsechny co jsem koukal jezdi trochu vice nez nejakech 20 za rok a pri pocitani spotreby u novejch dieslu bych jeste zapocital adblue a po 150 000 kat v kopru (v cr bezne ze se vymlátí)a take spotrebu nafty pri profouknuti katu kterou palubak nebere v potaz.

stirecek*

ono při tom vypalování filtru palubák nezahrnuje okamžitou spotřebu, ale do průměrné ji započítává. Co se týká oleje, já vydržím od výměny do výměny s měrkou pořád na max. Ono olej se musí dolévat i do benzinových motorů. Je možné, že dnešní motory - jak benzín, tak diesel olej žerou, protože výrobci motorů přešli na větší vůle dílů kvůli snížení tření v motorech. Projeví se to na spotřebě paliva a větší účinnosti motoru. Co se týká hmotnosti dieslového motoru, je to nevýhoda, na druhou stranu můj hliníkový diesel váží tolik co benzinová osmnáctistovka. Je tam rozdíl pár kil, ale je fakt, že hliníkové motory moc automobilek neumí. Adblue nepoužívám, jen eolys cca 1,8litru na 80tis km. No ale abysme se dobrali k nějakému závěru, tak čistě teoreticky - nafta mezi palivy má největší hustotu, takže s každým natankovaným litrem paliva dostáváš více energie.

objemová výhřevnost nafty - 35,7mj/l

benzínu - 31mj/l

lpg - 24.87

v kilowatech je to

nafta 9,92kwh/l, benzín 8,61kwh/l, lpg 6,91 kwh/l

Jak je zřejmé, nafta vydá nejvíc energie, ale ještě je třeba započítat účinnost motorů a ta je u starých dieslů kolem 35% a benzínů kolem 30%. Nejnovější turbobenzíny mají cca 35% a dnešní diesly 45% účinnost. V řeči čísel to znamená :

dnešní diesel 9,92kwh x 45% = 4,46kwh/l využitelné efektivní energie

starý diesel 3,47kwh/l

turbobenzín 3,01kwh na litr paliva

původní benzinový motor do kterého se lpg montuje 2,58kwh při jízdě na benzín a 2,07kwh na litr lpg.

Takže pokud nemáš perpetummobile, z hlediska fyzikálního a hlediska účinnosti motorů spálíš plynu vždy více při současném snížení výkonu motoru než u jízdy na benzín. To ale kompenzuje cena lpg, nicméně co se týká využitelného množství energie v palivu a účinnosti motorů, nic lepšího než diesel zatím nemáme.

blackflamesiczi*

jasne tomu rozumim ale k cemu me je to ze nafta ma dobrou vyhrevnost kdyz me v aute kazdou zimu zamrzne a muzu si rikat jakou ucinost ma dieslovej motor ale to me nikam neodveze ani nezahreje kdyz mam filtr a vse kolem nakasi zamrzle diky biobordelu.

Co se tyka financni narocnosti tak me plyn vychazi lepe nez tdci a bez zbytecnych nakladu na opravy. Mozna bych mluvil jinak kdybych nemel problemy sehnat kvalitni naftu. To vidim i na klukach co u me servisuji dodavky a nejstastnejsi jsou ti co maji klasicke TD a jezdi porad zatimco jakmile je to uz PD ci common rail tak sypou penize do oprav a k cemu je cloveku auto do ktereho porad rve penize jen kvuly tomu ze ma moderni diesel. A to se projevuje i na cene aut kdyz vezmu nafty v offroadech tak do 100 sezenu patrola s TDI ale ve stejnem stavu TD ktere je o par let starsi nemam sanci sehnat pod 140.

stirecek*

Já už jsem tu jednou někde psal, že zamrzlá nafta ještě nemusí znamenat, že je špatná. Může být příčina ve filtru nebo bordel v nádrži. Já nevím, ale mně nafta nikdy nezmrzla a třeba u focuse jsem měnil filtr až ve 115tisících...?! Předtím u escorta jsem měnil jen když jsem ho koupil a escort šlapal i v mínus 32, když jsem byl na valašsku. Nafta vždy jen čsad popřípadě benzina. U těch nových commonrailů je to horší, protože norma fitrovatelnosti zůstala pro paliva stále stejná, zatímco commonrail má daleko jemnější fitry, takže se můžou dříve zanášet. Dělaá to hlavně v případě, kdy člověk koupí letní plnou s bio a nestihne nádrž do zimy vyjezdit, proto je lepší před zimou kupovat po trochách a člověk pak má jistotu, že čerpačky už snad mají zimní naftu. Nebo tankovat v čsad, kde je hodně veliký odběr, navíc čsad si dělá své vlastní kontroly a tím předchází problémům u svých vozů. Navíc je tam nafta levnější než u těch reklamovaných shell apod. Naopak problémy v zimě jsem nejvíc zaznamenal u známých a kolegů co jezdí na plyn. Pro někoho takřka nemožné dojet do práce přímo na čas a výmluvy, že za to může plyn...

blackflamesiczi*

stara nafta to nebyla nadrz vyluxuju do 3 dnu a o silvestru uz by vsude mely mit naftu zimni ktera nezamrzne v -11 a lespi naftu tu sezenu jen v ACHP (davaji ji to kamionu a traktoru a je modra bez biobordelu) ale musel bych vzit 1000l do sudu a komplikovat takhle tankovani se me nechce a pumpovat pak pumpou do auta je nesmysl. Jinak plyn mame u 3 pump spickovej a naftu tu v okoli nemame dobrou vubec a nejak jsem mel plny zuby vymen fitru (jeden stal 800 od Delphi) a rozmrazovani auta kdyz je pod nulou a ja potrebuji jet nehlede na to ze kdyz jela manzelka a ujela 5 km a auto stalo a venku pod nulou a ja tam jel 30 minut tak tohle opravdu uz nikdy. takhle i kdyby byl plyn mizerny kvality (coz se jeste nestalo) tak prepne na benzin a jede dal. Protoze je me k nicemu ze jedu s mondeem za nejakejch 7-8 litru v zime kdyz to nenastartuju a to ze stojim me stoji penize a kdyz vezmu vyhodu 4x4 a velkeho auta tak i kdyz se v zime ke skladu nedostane posta ani PPL loni asi 15x tak ja to nalozim a dovezu jim to tam kde jsou a ta spotreba je u velkejch SUV( nesnasim tohle oznaceni u mej Offiku) v nafte je opravdu pres 10 litru nafty tak pro me vychazi nejlevneji provoz na LPG. Je to jako u tranzitu co jsem mel rano v zime rovnou s horkovzduskou ve 4 hodiny rano v mrazu a nahrejvat filr a snazit se to nastartovat (palivo jen Benzina) a po 300 000km motory na odpis a kdyz vezmu stary iveco daily (prvni kulatej model) tak to melo najeto pres milion a u kamarada jezdi doted a jezdi v lete jen na olej (asi repkovej ci co to je , olivovej asi ne:)) a v zime v dobe kdy jsem ho mel tak bez sebemenich problemu.

 

jarda3*

Njn, ja mam nadrz tak za 750 a ujedu 250, ale to je tim, ze je to 3-litr s automatem, co zere po meste 18l/100 Benzin kupuju asi za 500 po 3-4 mesicich.

blackflamesiczi*

u me to asi dela ta 4,0 v6 ale jezdim za 14lpg mix mesto mimo

 

kumak
hodnocení

0x

LPG se nevyplatí - proto si ho radši nikdo nepořizujte. *smich* Je to strašně drahý, NEBEZPEČNÝ a vůbec to škodí autu. Já kdybych ho v autě neměl, určitě bych si ho tam dát nenechal. Těch peněz, představte si to, radši se podívejte do TP, za jakou trošku benzínu můžete autem jezdit na benzín + "eko"srajdy. LPG JE ZLO!

(čím míň lidí ho bude mít, tím levněji budeme jezdit;))

libin

Vážený,pokud si koupíte auto s LPG systemem tak šetříte už od prvního kilometru.Já už mám takto čtvrtý vůz a nedám na LPG dopustit.Kdo Vám nakukal,že to je nebezpečné? Nebezpečné to je,když to dělá nějakej Franta nebo Pepek v garáži.a nerozumí tomu. Nádrž na LPG je několikrát jištěná,ukažte mě jištění u nádrže na benzín.Škodí autu?Nejdřív si o LPG laskavě něco přečtěte .Do TP se na spotřebu vůbec nedívejte,neodpovídá skutečnosti a záleží to také na různých okolnostech.LPG zlo rozhodně není,nevím jak jste na tento blábol přišel.

blackflamesiczi*

ohledne nadrze tak ta vydrzi naraz v 50 do sutru na poli , kdyby jste vydely jak vypada moje nadrz po pul roce tak by jste neverily ze je to mozne , jinak benzinovou jsem musel zakrejt platem zeleza

jarda3*

Vsak to je taky z plechu 4-5mm silneho, to musi prezit vsechno ;)

cepagis*

Zase jeden nechápající:-D

 

stirecek*
hodnocení

0x

Olafe vyplatí nevyplatí, těžko říct...ono hodně záleží, kolik najedeš km a kde. Ve městě se plyn moc nevyplatí, protože většinou pojedeš na benál a ani nebudeš mít takový nájezd. Zase kdybys denně jezdil delší štreky, tak se náklady vrátí dřív. Vše se odvíjí od nájezdu a delších trasách, jinak plyn ztrácí smysl. Ten kdo najede za deset let padesát tis km, tomu se plyn určitě nevyplatí, protože po deseti letech musí znovu investovat do další nádrže, přitom předešlou ještě nemá zaplacenou. K tomu další výdaje jako dvojí emise, nějaký servis atd. Prostě musíš hodně jezdit nejlépe mimo město, pak plyn smysl má narozdíl od benzínu. Z naftou delší trasy v pohodě za 4-4,5litru nafty, to je nějakých 1,30-1,50Kč na km. Mně konkrétně vychází jeden km na 0,70hal, když mrkneš za kolik beru naftu.

blackflamesiczi*

ja nadrze kupuji za 2500-6000 (to uz je i ochranym pancirem pro offroad)

doplněno 06.10.11 13:54:

jinak pocty jednoduche spotreba stejna jen tankujete za 15-16 korun litr takze uspora pri spotebe benzinu 10 litru je na 10 000km je 15-17 tisic a revize a filtr je sranda

 

lui*
hodnocení

0x

Ford Galaxy, 2.3, 107kW, 4bodový vstřik, s automatickým přepínáním benz-LPG. pořizovací cena LPG komplet včetně technické a přihlášení LPG na papíry CCA 34000. Před 4 roky.

Spotřeba podle provozu od 10-13litrů v létě, 13-16litrů v zimě. Přeci jen tu máme v zimě dost sněhu. Mluvit v létě o spotřebě benzínu je zbytečné. Přepnutí na LPG je záležitost max jedné minuty. V zimě tak do 5min. Takže tak asi jednou za zimu 15litrů benzínu. Emise navíc na LPG, jednou za dva roky, stojí 350kč. Filtry jednou za tři roky- cca 300 kč. Jednou za 4 roky oprava vstřiků-cca 800kč. Revize 1x za dva roky zdarma, u firmy co montovala LPG do vozu. No a co k tomu dodat? Rozdíl ve spotřebě mezi benzínem a LPG zanedbatelný. Rozdíl v ceně LPG a Benzínu je cca 20kč/litr. Úspora je lehce spočítatelná, podle najetých km za rok. Stejně tak návratnost.

Je to stejné jako jakákoliv investice. Umět si spočítat dopředu jestli se to vyplatí.

jarda3*

No revize by mela byt kazdy rok ale nikdo to vlastne nechce... A stejne zkouseji jen to, co jsem schopen udelat sam (ocuchaji uniky, to si hlidam i bez detektoru a zkousi funkci ventilu pri plneni nadrze, to dokazu taky posoudit. Vlastne jsem si to naposledy i sam instaloval / prehodil z jineho auta a jen nechal predelat papiry, nakonec priste uz to ani papirove resit asi nebudu, jsou s tim jen problemy...)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]