Nejste přihlášen/a.
dobrý den. je pravda, že autu nesvědfčí pomalé pouštění spojky? asi dochází k většímu tření. jak mám tedy spojku poštět? pouštím ji pomalu, zvláště při podřazování, poněvadž auto potom celkem cukne. díky
Myslím, že řazení s meziplynem je dneska už trochu mimo mísu. Nepleťte tím tazateli hlavu. Kdo si to nezkusil na vlastní kůži, stejne nepochopí, o co jde.
Tak ono na tom nic těžkýho není a je fakt, že i pocit přeřazení je potom jemnější než klasicky..Že to jde plynule do tahu a nekopne to..Ale myslete na to při každym přezařování..
Na to tam ta spojka je, abyste se mohl jemně rozjet. Bývalí řidiči náklaďáků dodnes podřazují s meziplynem, tím zvýší otáčky motoru a záběr je měkčí. Ložisko spojky i obložení musí vydržet tisíce hodin otáčení, takže není třeba to ani řešit.
Ach jo, pravopis již opravit nelze.
k tomu tření... někteří řidiči, třeba při zastavení na křižovatce, mají trvale sešlápnutou spojku a to jí opravdu nesvědčí
sice to nedělám, ale když nad tím tak přemýšlím tak spojka musí být seřízená tak, že když je plně vyšláplá tak by k žádnému tření vůbec docházet nemělo, protože je úplně rozpojená, ne?
Ke tření sice nedochází (nebo minimálně), ale trpí vypínací mechanismus (ložisko), který není na dlouhou zátěž konstruován.
reagoval jsem na tření, ale špatně jsem se vyjádřil, ano - při dlouze vyšlápnuté spojce trpí ložisko, což jí pochopitelně taky nesvědčí
protoze to demoluje synchrony v prevodovce, to bych delal az kdyz jsou zniceny a nejde radt normalne
ja zatim synchrony menil u expertu co radily s meziplynem jen proto ze to videly ve rychle a zbesile. Meziplyn ma smysl u starý liany a podobne jinak je to jen machrovina co nema smysl nehlede na to ze vetsina lidi ani nevi co je meziplyn
Meziplyn na synchrony vliv nemá, ten kvalt si tam zaskočí sám. Meziplyn ale šetří nejvíc dvouhmoťák včetně celého převodového a pohonného ústrojí, takže je vhodný pro toho, kdo neumí srovnat otáčky jízdou. Jinak ale nemá žádný smysl.
při správném použití meziplynu jsou naopak otáčky hnancího i hnaného kola shodné, takže se synchron vůbec neuplatní tudíž ani neopotřebovává.
ja si myslim ze ne protoze meziplyn nikdo neodhadne na aute se synchrony a hlavne jestli setrit synchron kterej vydrzi celou zivotnost auta na ukor 2 nasobneho pouziti spojky a pri razeni nahoru i dynamiky auta je proste blbost
Ale já Vám přece neberu, že se synchronisovanou převodovkou je použití meziplynu nesmysl. Mluvím o tom, že smysl meziplynu byl u NEsynchronizované převodovky právě ve srovnání rychlosti hnacího a hnaného ozubeného kola, aby se zuby mezi sebe bez problému zasunuly. To jste prostě odhadnout musel, jinak jste buď nezařadil vůbec, nebo přes zuby. Vyžadovalo to cvik a zkušenost.
Zase matete pojmy. Podřazení je např. z 3 na 2 a při tomto aktu by byla chyba nechat otáčky více spadnout. Pak to právě moc cukne!
Alois: já vím co je podřazování, nemusíš mě poučovat. Nechat spadnout otáčky znamená přizpůsobit rychlost patřičnému rychlostnímu stupni, víš?
Nechci Tě poučovat stírečku, ale uznej, že při podřazování (tedy např. z 3 na 2) pokud nechceš razantně přibrzdit, musíš naopak otáčky motoru trochu zvýšit přidáním plynu při vyšlápnuté spojce, abys zabránil cuknutí auta při puštění spojkového pedálu.
aloisi jestli jedeš rychlej než je zdrávo, tak je na místě dát meziplyn, aby se srovnaly otáčky a auto tolik necuklo. Lepší je všek nechat trojku padnout na třicítku, kde se bude dvojka cítit nejlépe i bez škubnutí. Něco podobného se řešilo zde:
je podle mě blbost dávat dvojku v sedmdesáti. Ono když se opře 1,5tuny přes gumy, klouby, poloosy, převody, spojku, nedej bože dvouhmoťák, motor a silentbloky do kastle, tak tím trpí celé auto. Ono to jde i bez škubnutí, jen se to chce trochu s tím auem sžít.
Stírečku, máš pravdu. Já žiji ještě se starými motory, kdy zařazená trojka při rychlosti 30 km/hod už docela nepříjemně cukala. Teď si uvědomuji, že kolikrát zapomenu vyřadit a necuká to ani když už téměř stojím)
Jasně, srovnával jsem to podle svého auta, takže ty nejvhodnější otáčky pro podřazení si musí každý najít sám. Navíc mám diesel, kde je to zase jinak oproti benzínu. Konkrétně na trojku když jedu třicet točím nějakých tisíc otáček a ochotně se sbírá, nic neduní, nic neskáče, dvouhmoťák to s přehledem přebere, takže jak píšeš, kolikrát si ani sám nejsem jistý, jestli mám neutral nebo ne. A když dám dvojku, rychlost je akorát, takže nic neškubne. Minulý focus dával nízké otáčky dost znát, takže člověk už sám věděl, co se děje. Na druhé straně díky kratším převodům jel 50 i na pětku a s citlivou nohou ochotně zrychloval. Je to jenom o citu a přispůsobení rychlosti vozidla zařazeném kvaltu, pak nejsou meziplyny třeba. Anebo co třeba automat?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.