Nejste přihlášen/a.
Dobrý den
Už delší dobu uvažuji o koupi auta.
Jsem student a rád bych auto, co je spolehlivé a má malou spotřebu. Samozřejmě za, co nejmenší cenu.
Chtěl bych naftový motor a nejlépe 5 dveří.
Nejde mi o rychlost, ani o výkon, či podobné, pro někoho dost důležité věci. Chci jen spolehlivost a malou spotřebu.
Moji přátelé mi doporučili Škodu Felicii, o které jsem začal vážně přemýšlet.
Jaké máte vy zkušenosti třeba i s touto Felicií, či jiným autem a co by jste mi doporučili?
Děkuji
Felicie v dieselu nebyly moc podařené - ve škodovkách se jednalo o první dieselový motor a těžký motor špatně snašela přední náprava. Nehledě na to, že dieselový motor je složitější a případné opravy finančně náročnější. Jestli Vás opravdu netrápí výkon a chcete auto pro levný provoz, na kterém se vyjezdíte, co třeba felicii na LPG, ideáálně s toroidní nádrží? Jediná věc na kterou dát pozor je to, aby nebyla prošlá nádrž...
Kolik planujete rocne najezdit, ze resite naftova auta? Nejsem si jist, zda ojety diesel podobneho stari (a ceny) felicie Vam vzhledem k najetym km a stavu prinese tu spolehlivost, co mate na prvni miste...
Pak by me zajimalo, co je pro Vas "nejmensi cena". Dejte konkretni castku.
Pokud koupí staršího diesla, tak se to vypúlatí bez ohledu na počet ročně ujetých kilometrů, protože nafta je opět nejméně o 1 Kč levnější na litru než benzín!
Ukaž mi starý benziňák, který se nepokazí. Když si projdeš tohle fórum hodně dlouho dozadu, zjistíš že se zde v drtivé většině řeší jen poruchovost benzíňáků. Ten je totiž hodně citlivý na správný poměr bohatosti směsi, stačí málo a nedojede ani do servisu
Jasně že se pokazí, každé auto se může pokazit. Jenomže moderní nafťák - a 5-10 let staré auto už je "moderní" - má širokou řadu součástek s omezenou životností a drahou cenou. Jiná věc byly "chrochťáky" před 20 lety a jiná věc jsou dnešní moderní motory nacpané elektronikou.
Co tady pleteš moderní-nemoderní, stačí si přečíst třeba jenom zde na těchto stránkách, kolik se zde řešilo nepojízdných benzínů a dieslů. Spolehlivost a hlavně životnost diesla prostě neokecáš. Pokud se chceš bavit o starých motorech, u diesla MOŽNÁ po třistatisících vyměníš turbo nebo trysku a jedeš dál, zatímco benzínový motor už bude tři roky po smrti, i když je konstrukčně jednodušší. Ukaž mi benzínový motor starší nemoderní konstrukce, který zvládne běžně 400 a více tis km?
S tím turbem bych si nebyl tak jistý... máme Fiata Palio 1.7 TD (r.v. 99) má 150 000 km a kouslo se turbo... trhnul řemen, potkaly se ventily , popraskala hlava.. naštěstí neodešla vačka, nebo písty... i tak oprava jen za díly ( z druhé ruky samozřejmě ) stála 10 500 + 2500 z apráci a turbo jsem sháněl skoro tři tejdny. Nakonec ho sehnal ten automechanik co ten motor opravoval... turbo stálo 3500 (nový stojí 14 000 ). Máme doma i Peugeota 205 1,1 (r.v. 92) ten jezdí furt ... žádná složitá elektronika... a jezdí mezi 6.3 - 8 (v zimě) litry. Tazatel sice trvá na dieselu, ale celkově lepší a levnější (díky tomu že tam není diesel) auto sežene v benzínu. Cena paliv je skoro stejná ,takže cena benzínu vs nafta , nehraje roli. S těžko noho mu bude žrát jak ten diesel, tak i benzín a obě varianty mají dost slabejch místl. K tomu mýmu Paliu, prý kdyby to byl benzín, tak díky menšší kompresi by se mi ventily s písty nepotkaly, kdežto u diesela ano.
doplněno 26.08.11 23:28:Jen chci doplnit, že jinak na Paliu není mimo flíčku 1 cm2, žádná rez a koupili jsme ho za 20 tisíc. jen jsem dával měnit olej a filtry... a jen má prodřený lanovody...maličko, prý na zimu je pak vyměnit, jinak mu nic není.
To že je nafta za stejnou cenu jako benzín není rozhodující, rozhodující je spotřeba. Soused má "pracanta" fábku kombi 1,9SDI - 240tis km a jezdí za pět litrů v průměru. S benzínovým focusem 1,6 74kw má problém dojít pod osmičku, město kolem desítky, takže pořád jezdí jen se starou fábií a říkal, že by ji neprodal ani za nic. Takový pežotek 1,9D žádné turbo nemá, takže se nepokazí, já jsem měl 1,8D motor a s třista tis km šel z domu a potkávám ho pořád. Pravidelná údržba - olej, filtry, každých 60tis rozvody... Už je to sedm let a stále jezdí. Kolik asi má dnes najeto? Tohle žádný benzínový motor nevydrží. Je ale fakt, že druhému sousedovi odešlo turbo na tříleté oktávce s najetými 60tis km, ale tyhle motory 2,0TDI rok 05-08 byl velký přešlap pro vw.
2.0 TDI byl průšvih jen u 8V verze od 03 - 06. A že odešlo turbo nemá s motorem co dělat. U těhle "špatnejch" motorů praskaly hlavně hlavy, ale našel se i dobrej kousek ..
Problém koncernových motorů 2,0TDI 05-08 jsem popisoval zde:
a věř, že turbo je závislé na správné funkci mazání motoru, spalování a hlavně servisních intervalech.
Nechci hatit škodovky, ale vw je jednoznačně spolehlivější a v případě nehody z venta rozhodně vyjde líp než z prohnilý feldy...
Naftu chci kvůli tomu, že mám 2 možnosti, kde ji zakoupit bez DPH.
A nejmenší částka: chtěl jsem se vejít do 30 tis.
No pak uz by ten diesel zajimavej i byl... I tak bych se ale ojetyho naftaka za 30k bal. Vzhledem k tomu, ze to budou vsechno uz skoro 15 let stary auta po dost majitelich s minimalne 200 ale spis 300tis km (ne-li vic), tak to bude chtit hodne vybirat a mit stesti pri koupi aby auto bylo jakztakz spolehlivy...
Co kupit je asi celkem jedno, felicii bych nezavrhoval, ale musel by to byt opravdu top stav bez koroze a to za tydle prachy nevim nevim. Vento (nebo golf) co se tyce koroze na tom bude o trochu lepe, navic by mohlo mit i nejako vybavu.
P.S:I tak pocitejte, ze po kupi do auta nasypete tak dalsich 10tis a to nepocitam pripadnou ekodan.
Pokud bych uvažoval v této cenové relaci o dieselu tak bych volil Peugeot 306 1.9 D(TD) nebo i 1.8D (nižší sazba pov.r.). Motory jsou odzkoušené držáky s kultivovaným chodem a navíc je karoserie zinkovaná. U takto letitého auta bude odolnost vůči korozi hodně důležitá. O korodujících feldách je zbytečné psát a ani Vento nepatřilo u VW mezi hity, spíše to byl propadák stejně jako předchůdce Jetta. Spolehlivost motoru je pak celkem k ničemu, když je v karoserii, která je jak perník.
doplněno 25.08.11 21:56:wheeler, že staré komůrkové diesely od Peugeotu byly držáky ví i učedník automechanik.
wheeler-i samotní Němci uznávají(a to je co říct-s jejich nezdravým sebevědomím...),že francouzská 1.9 D a TD(PSA koncern,neboli Peugeot a Citroen) byla jedním z nejlepších naftových motorů,co kdy kdo vyrobil...stačí se dívat kolem sebe,kolik P 405,306,406 a Citroenu ZX,Xsara atd.pořád ještě jezdí-a motoricky ještě dlouho jezdit bude...Ten motor chroupe všechno,jezdí za nula nula nic-a hlavně jede pořád...zima,léto...,za roh nebo do Španělska...
Tak teda ... názorů hafo, moc děkuju ... ale jako neznalec aut v tom mám trochu guláš ... dokázal by to někdo nějak shrnout? :D
Zkusím: chcete něco hodně levného, s levným provozem, 5 dveří a samozřejmě bezporuchového. O výkon Vám nejde. Nemá tedy cenu přemýšlet nad miniauty a naopak velkými objemy. Takže nižší střední třída. Aby byly případné opravy levné, nesmí to být nic exotického, ale něco rozšířeného. Proto jsem radil tu felicii. Ano, je to starší auto, koroduje, ale když máte štěstí na kus, tak službu udělá. Nemá zase tolik elektroniky, která by se porouchala. A když, tak opravu zvládne i vesnický servis. Co se týče paliva - benzín je drahý, nafta sice levnější, ale bude vyšší pořizovací cena (ceny aut se zážehovým a vnětovým motorem se srovnaly až v posledních letech) a případné opravy dieselu budou dražší. Takže doporučuji auto s LPG - už vestavěným, jinak je to investice dalších min 18.000Kč a to se Vám při nízkém ročním nájezdu nevyplatí. Akorát dát pozor na to, aby té nádrži nekončila životnost. Ale samozřejmě třeba po známých vyberete i něco jiného. Nicméně, nesmíte mít přehnané nároky. Ono je krásné, že nekoupíte felicii se dvěma airbagy a klimatizací, protože Vám někdo nabídne za tu samou cenu Escorta s elektrony, v plné elektrice, čtyřmi airbagy a ještě přídá nadupané rádio - ale už něřekne, že zrovna tomu Escortu se ta elektronika moc nepovedla... Ale obecně - je to o sérii a o kuse...
No nevím - favorit je zastaralý a kupovat ho dnes za 30.000 je nesmysl Výhoda felicie je v tom, že to bylo první auto, do kterého mluvil VW - a tak se aspoň trochu snažil. A favorit nebude nikdy v takové výbavě jako felicie. Za tyhle peníze se dá sehnat felina s ABS, airbagy, posilovačem řízení nebo klimatizací. A hlavně - výroba favoritů končila tuším v roce 94, naproti tomu felicie se dá koupit snad o sedm let novější. Jasně, koroduje - buď člověk koupí zachovalý kus a bude garážovat nebo se smíří s výměnou pátých dveří (ideálně za laminát) a s lemy. Ale stejně - tazatel chce nafťáka. To se mu u favoritu nepodaří a feliny v naftě nebyly moc úspěšné... Nicméně kupovat dneska favorita za třicet tisíc, to už musí být člověk hodně fanda tohohle typu...
@cepagis jen pro doplnění,Favorit se "dojížděl ješte v roce 95,a to vesměs exportní kousky s max.možnou výbavou(něco jako Solitaire na druhou)-tzn.kožený volant,ručka,sedáky,centrál na dálku(vzácně už i klima),otvírání kufru zevnitř,el. zatmavená okna a zrcátka atd.-povedlo se mi tenkrát jeden takový kousek sehnat(sice bez klima) a bylo to úplně o něčem jiném a čechům se mohlo o takové výbavě a našem trhu jen zdát...A proč to píšu-to Fáčko jezdí dodnes,neshnilé...! Což se o Feldě , i max.možně udržované,prostě říct nedá...Jo a pod koncernem byla Škodovka od roku 91-tehyd byla podepsána s velkou slávou smlouva...
Souhlas, ale kožený volant a ručka nesnesou srovnání s klimatizací, ABS, posilovačem a airbagy. A když porovnávám Favorita a Felicii v maximální výbavě, tak prostě ta Felicie má navrch... Poslední Š135 také měly kontrolku ručky, kontrolku pásů a podobné drobnosti, ale to se snad ani nedá považovat za výbavu. Že koncern VW vstoupil do Škody v roce 91 také nepopírám (nedávno bylo s velkou slávou oslavováno), ale vliv toho VW byl znát právě až tou Felicií. A i ta byla šita horkou jehlou, proto se spousta věci nepovedla...
Za 30 000 se dá sehnat bud zachovalý vyšperkovaný Favorit/Forman, nebo prohnilá polorozpadlá Felicie. Taky jsem nedávno uvažoval, že si Felicii koupim, ale vůbec se to nevyplatí.
JAK může někdo jen uvažovat o koupi takovýho auta? Lidi nevrážej peníze do mnohem mladších aut, natož tohle. Říká se, že s feldou je lepší nebourat, pač z toho vyleze člověk fakt zle. Za ty peníze může mít krásnýho golfa/passata, ale ať se pořád nezastávám jen VW tak i krásnou Audinu, která mu ještě udělá kus práce. Lidi přemejšlejte než něco vypustíte fakt .. A 30 tisíc by za takovej vrak jako favorit dal snad jen blázen nebo sběratel.
Vždyt jo, já bych si za 30 000 taky koupil něco jinýho, jen jsem porovnával Felicii a Favorita.
Přečtěte si ještě jednou co psal AR. Lepší motory v té době prostě nebyly a ve srovnání s dneškem jsou poměrně jednoduché. Spolek PSA má nejlepší motory ve své třídě i dnes, co se týče technologií a spolehlivosti. Kdysi dávno jsem měl escorta s fordím dieslem 1,8D a též bez problémů, i když někdo na tyhle motory nadává, já jsem s ním neměl sebemenší problém. Výkon jako u 1,9D, ale nižší sazba pojištění. A počítejte s nějakou finanční rezervou do začátku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.