Nejste přihlášen/a.
U dvouletého TDI PD passatu se mi zvyšuje hladina oleje ve vaně.Při výměně je naplněn po horní rysku.Po najetí cca 5tis. km
je olej měřeno za studena a na rovině o 1cm nad horní ryskou.Chladící kapalina neubývá.Tento stav jsem pozoroval i u předchozí
výměny.Jinak vše funguje jak má,spotřeba nízká, auto má najeto 35tis.
Tyhle motory - rok 05-08 jsou nejhorší v celé historii co mohl koncern vyprodukovat. Němci se jich houvně zbavují dokud ještě cena drží, jak se to provalí, o ty auta nikdo nezavadí. Nejlepší je devatenáctistovka, pokud nemá filtr. Dvoulitr=průšvih, v passatu ještě větší než v jiných modelech. Začíná to prasklými hlavami, na dnešní dobu nevídané, špatná technologie odlévání. Utrhlé napínací kladky rozvodů - drží ji osmimilimetrový šroub zalitý v hliníku. Selhávání modulu vyvažovacích hřídelí, obsahuje i olejové čerpadlo. A konečně vstřikovače, buď jsou spolehlivé soleonidy bosh nebo piezo continental. Piezo mají vyšší tlak a rychlejší reakce, je ale otázka, kolik si toho motor veme, když ovládání vačkou má pevné časování. Tyhle PPD continental jednotky měli původně zajistit normu euro5, ale velmi malé otvory vedou k silnému zanášení, klesá kvalita rozprachu i samotná dávka. Vyšší kouřivost zanáší DPF, což vyžaduje častější regenerace. Ale ty se nedaří, protože zanesené jednotky nejsou schopny dodat dostatečnou dávku. Jak správně napsal XXX, mechanici tyhle jednotky už znají nazpaměť, některé servisy je každých 30tis km demontují a čistí ultrazvukem, ale ne vždy to pomůže. Značkové servisy berou 15 000 za kus, diesel servis nabídne kus za 11 500kč, tedy pokud je mají, poněvadž je to velmi žádaný artikl. Dnes po světě jezdí 2,5milionu těchto aut a patří k nejméně spolehlivým. Stoupá tlak po cenově přijatelných opravách, ale sám continental je nepřipravuje, v současnosti už nemají žádnou perspektivu.
Závady motorů TDI Passat B6
- vadné vstřikovače Continental, zadírání, zanášení, zkratování - výměna kus za 11500kč
- ředění oleje naftou - viklající pd jednotky v hlavě (těsnění nebo vytlučená hlava - oprava hlavy cca 20 000kč); tandemové čerpadlo cca 25 000kč
- dvouhmoťák cca 14 000kč
- opotřebený řetízek, prasklá hřídelka pohonu vyvažovacích hřídelí a olejového čerpadla u všech verzí 2,0 - následek zadření motoru
- utržená napínací kladka rozvodového řemene vinou tenkého šroubu v hliníku
- ucpaný DPF - 1,9 tdi 77kw; 2,0 tdi 103/125kw
- do 2007 prasklý blok motoru
nedávno,by v jiných souvislostech,to zde trošku proběhlo-není nad klasiku-je pravda,že nejezdím za 5,5litrů nafty,ale tak za 8-10litrů(325tds),což kompenzuju nákupní cenou 22,-/litr z bývalého ČSAD-ale jezdím pořád,neřeším čerpadlo,vstřiky,váhy,EGRko,filtry částic,setrváky a podobné "nesmysly",co stojí akorát neskutečný ranec-jediný "problém" řadové V6ky je řádné ohřátí- než si můžu "zablbnout"...A že bych si připadal nějak "méněcenný",že nemám třeba Pašika B6 f tédéý-naopak,když vidím ty zoufalé,nechápavé pohledy na dílně při potřebě opravy,výši nákladů za pořízení nějakého komponentu na "spolehlivé" koncernové vozy-tak se pouze usmívám...,sice drandím s 15letou mnichovskou babičkou-ale drandím pořád (a žádnej Pašík není pro "babičku",asi krom R36,problém-když už chce někdo s Pašíkem soutěžit)...
Pravdepodobně tu píšete asi o nějakých jijnych passatech,nebo si vymýšlíte a prachsprostě pomlouváte.Podám to k prosetření policii čr.
ROFL, z toho bude policie rozbesnena dobela, ze nekdo nekomu pomlouva Passata
Kazdopadne PD motor ma jedinou vyhodu - nizkou spotrebu, jinak je to priserny traktor se zakernymi a drahymi zavadami.
za svým názorem si stojím(ale nikomu ho nevnucuju)-reálné zkušenosti,naštěstí jiných "šťastlivců"- majitelů :D(i proto si neměním nick)a bez ohledu na to stačí probrouzdat historii třeba i zde-troufám si říct,že nejčastější motorické problémy jsou právě s koncerny,potažmo koncernovou naftou...,pročpak asi?! Že by díky "spolehlivosti a kvalitě" Das auto...
Ano to máš pravdu, ty dnešní technické novinky se bez servisu neobejdou, člověk si doma nic neopraví a celkově to auto jen prodražuje. Nafta za 22 se vyplatí, sám jsem jezdil na čsad naftu kolem 14ti let zdarma, doufám, že mě bono nepráskne na policii, nyní dávám za naftu 16-20Kč jen benzina, kamarádi z čsad přesedlali na diesel a já jsem jezdění pověsil na hřebík, takže zdroje slábnou, občas dohodí soused levnější euro, takže tak nějak. Původně, už jsem to tu někde psal, jsem chtěl taky motor starší konstrukce, ale neodolal jsem technické novince a koupil odfiltrovaný, přesvědčil mě tím krásným lineárním zátahem od volnoběhu až k omezovači, bez kopanců a prodlev. Taky určité obavy ze začátku byly, jezdím denně stále krátké trasy, do práce 2km, z práce, do obchodu, z obchodu, děcka do kroužku, z kroužku, prostě několik studených startů během dne, úseky 2-7km, ale o filtru zatím nevím, olej nepřibývá, ani neubývá, občas se filtr vypálí i při stání třeba na červené, a když to nestihne, regenerace pokračuje při dalším startu. Zatím mám najeto 35tis km a chová se tak, jak má. Dnes ten filtr má už každý nový diesel, pro novou normu euro6 se bude DPF dávat i do benzinových přímovstřikových motorů, samozřejmě dnes jsou ty filtry úplně někde jinde, pracují na různých principech a některé jsou bezúdržbové. Samozřejmě, lidi to považují jako ztělesnění samotného satana, ale holt jiná možnost není. Tak stejně řešili naši otcové nástup katalyzátorů a dnes to lidi berou jako samozřejmost, dnes s tím bohužel nic neuděláme a musíme to brát, tak jak to je. Ono ale ten problém není v těch filtrech samotných, filtr pracuje s tím, co mu motor pošle a když se stabilně zanáší filtr nebo egr a není problém v samotné elektronice, tak ten problém bude ve špatném spalování, jenže lidi to řeší vykucháním filtru samotného nebo zaslepením egru, ale problém samotný se neodstraní. To že taxikáři najezdí s těmi passaty hodně km je vcelku pochopitelné, jenže on jezdí celý den, nebo třeba hodinu v kuse sem a tam, takže problém s vypalováním filtru nemá, oleje mění dříve, to je jedna věc a ta druhá, o které zde mnoho lidí ani neví je ta, že dvakrát - třikrát do roka jezdí do diesel servisu ne rekalibraci trysek.
Tato vada může být i z výroby nezáleží jak je auto staré prostě může jít o smůlu nebo o to že právě tato řada passatu má přezdívku věčný pacient
O věčném pacientu jsem tedy neslyšel,v rodině i zaměstnání jich máme několik, a nikdy žádný problém nebyl.Spíše bych myslel že je to výplod nějakých závistivců s favoritem.
Ono je to totiž všechno jinak.Motor je to výborný,úsporný jedině trochu hlučnější.Toto jsou poslední motory,na kterých se dá najet milion km bez go jen s údržbou. Problém přibývání oleje nedělá motor,ale filtr pevných částic,který je ekologickou zrůdností.Po ujetí zhruba tisíce km dochází k jeho vypalování,kdy jsou vstřikovány obludné dávky nafty,které ani neshoří v motoru,ale hoří až ve filtru.Přebytky nafty projdou přes kroužky do oleje, kde se časem-při dlouhé jízdě např. po dálnici odpaří.Jezdíte li krátké trasy bez pořádného ohřátí oleje v motoru,tak dochází k zvýšení hladiny.Není to žádná závada,ale konstrukční ekologická zhovadilost.
Asi ano, protože mám vysledováno že olej přibývá v zimě.To by vysvětlovaly ty krátké jízdy,kdy skutečně jezdím 15km do zaměstnání a zpět. Od jara jezdíme na chalupu,kdy o víkendu najíždím 250km,což asi pomáhá.Jinak jste mne moc uklidnil a děkuji.
DPF je výborný především pro výrobce a prodejce filtrů a drahých aditiv, a dobře placeným europoslancům vymýšlejícím další a další ekologické směrnice a nařízení pro výrobce je to jedno, s jejich příjmem jsou schopni nechat si vyměnit DPF každých 30 tisíc km, když si ho častým popojížděním v bruselských zácpách zničí
Pumpo tryska a DPF se přímo vylučuje s jízdou na krátké vzdálenosti a olej ředěný naftou motoru určitě neprospívá,takže ten avizovaný milion kilometrů s tímhle motorem jistě neuděláte.Pak záleží co máte za vstřikovače pokud Siemens,běžte ho rychle prodat .
Ono ani s těmi vstřikovači není problém.Vstřikovač má v sobě integrováno vysokotlaké čerpadlo,čímž jde o jednoduchý mechanický systěm,opravitelný i doma.(myslím montáž a demontáž z auta)Vstřikovače jdou jednoduše opravovat,repase z originálních dílů stojí 4000Kč.Čili za 16 tis. máte vše nové,vlastně včetně čerpadla.První opravy vstřikovačů začínají v praxi okolo 160tis.km,kdy většinou odejde jeden vstřik, a je pouze na majiteli, zda opraví jeden,nebo všechny.O výdrži motorů mluví jednoznačně jejich používáni taxikáři, skoro po celém světě.
jen malinká poznámka-ohledně vozů taxislužby-ať vyjedete třeba do Mnichova,Kolína n/Rýnem,Frankfurtu apod(kde jinde by měl být rozdíl patrnější než na domácím trhu VW)."dročky" tam jezdí vesměs předposlední a poslední Éčka Mercedesy CDI-a to z jednoho prostého důvodu,krom faktu,že medvědi jsou opravdu držáci-servis a díly jsou,a to i u nás,poměrně přijatelně levné-ve srovnání s koncernem až "neuvěřitelně" levné...
A kolik jste těch vstřikovačů doma opravil? My se bavíme o ppd continentalech, ne o bosh nebo delphi. Jak si sám doma vstřikovač odměříte a přiřadíte nový kód. Kde koupíte ty díly, když je výrobce nedodává?
Zde aspoň vidíte názorný příklad toho, k čemu je vysokoškolské vzdělání! Tam se učí věci skutečně řešit a ne jen tvrdit, že něco nejde.
...ano jsou i vysokoškolsky vzdělaní jedinci,kteří si sami seženou a vymění i brz.destičky na Porsche Cayena...:D
Přečtěte si ještě jednou můj příspěvek, píši pouze o demontáži a montáži vstřiku z motoru.Vstřik odešlu PPL do renovační firmy, a za další den ho mám opravený zpět.
Omyl,pletete si to s CR vstřiky,které mají více mikrootvorů a rozprašují do všech stran.Zde je jediná možnost ovůrky čistit ultrazvukem.PD vstřiky stříkají jedním otvorem,podobně jako všechny staré obyčejné vstřiky.Renovace spočívá ve výměně jehly,jejím zabroušení v sedle,výměně pružin,vylapování a výměně pístku. Renovační firma má vše v několika velikostech, počítá se tedy i s několikanásobnou renovací,nebo opravou i více poškozeného vstřikovače.
To si nejspíš pletete vy, bavíme se pořád o PPD vstřikovači Continental (siemens) ovládaný piezo článkem, který je rychlejší než soleonid Bosh - ale ten Bosh problémy nemá a ten Bosh je opravitelný, ale siemens ne! Můžete ho vymontovat a ušetřit cca 1500Kč za práci, ale musíte koupit potřebný materiál cca 1000Kč (podložky atd.) V diesel servisu ho posoudí, popř. vyčistí ultrazvukem nebo nabídnou nový. Ten článek je víceotovorový a má velmi malé otvory pro lepší rozprach, jak už jsem psal, počítalo se s ním pro normu euro5 a vw do něj vkládalo velké naděje. Jestli nemáte potřebné znalosti a vercajk, demontáž a montáž doma v garáži nedoporučuju. Musí jít dolů víko hlavy, vahadla...
s passatem TDI/PD mám najeto 290 tisíc km, vše na autě je původní, opakuji vše, i "citlivá" hliníková přední náprava je bez vůlí, protože s autem jezdím jako člověk, původní je spojka, všechna čerpadla i chladiče, trubky i hadice atd...i vstrřikovače...netankuji naftu z bývalých JZD ano ČSAD, ani nekupuji od taxikůřů naftu v sudech, co jim stojí 5 let na zahradě, kvůli řepkovému oleji v naftě, tedy ve zbytcích toho co s eiznačuje za naftu používám aditivum VIF super diesel, motor funguje bezvadně, bezvadně znamená bez jediné vady, pořád poskytuje deklarovaných 310 newtonmetrů, a to je na diesel své doby solidní krouťák...Nevím, zda VW chtěl v minulosti soutěžit a konkuroval při vývoji TDI motorů 6-válcovým bavorákům, nebo luxusním mercedesům, ale v každém případě byl jeho rivalem Ford.Pokud se pletu, opravte mě...Který 4-válcový naftový motor od fordu z této doby je srovnatelný s VW TDi/PD? Jsem zvědavý co mi napíšete...
Ze všeho nejdůležitejší je jezdit s autem jako člověk, poskytniut mu pravidelný servis,software,odborné znaslosti a dílenské postupy předepsané výrobcem, pokud pasata servisuje Lojza z Bukvic, který kdysi opravoval favority a felicie a odborně zůstal na úrovni této doby, nelze se pak divit, že se to na autě časem projeví...
Passat není auto na dojíždění do 1,5 km vzáleného pracoviště, je to manažerské auto vyšší střední třídy určené na delší cesty, žádný sporťák, ale pohodlné auto pro klidné cestování, takže nasednout v Hamburgu, poprvé zastavit v Drážďanech a podruhé v Lipsku...
příteli nu-s tou vyšší střední třídou,cituji:" je to manažerské auto vyšší střední třídy..."jsme trošku "přetřelili",že?!-vyšší stř.třída je třeba BMW 5,Mercedes E,Honda Legend,Jaguar XF,Volvo 80,Infiniti M,Saab 9-5,Audi A6,7 a další-do této třídy aut se Passat v životě "nepodívá" a osobně si myslím,že nejen svým názvem(VW=lidový vůz)ale ani kvalitou-ale to je věc názoru...Pokus VW dostat se výš v podobě Phaetonu trošku "neklapnul"(prestiž se prostě koupit a zaplatit nedá)-což o něčem vypovídá...Jinak VW se asi určitě nechtěl pouštět do souboje s BMW(vcelku jasně daný výsledek případného takového pokusu o soupeření)-ono i v praxi na silnicích,každá V6 TDS od BMW si s Passatem "vytře..."(tedy objektivně krom R36)-je ale zábavné o tomto v praxi na silnici Passátisty(kteří to stále nechápou) přesvědčovat ...pak pochopí...
V mém případě bych tě asi hodně zklamal. Mám passata 1.9 TDi, ale neměl bys na mě ani s 3.0 od BMW.
Mám to dost překopaný vč. turba a na 3 to ještě trhá kostky... A mám hroznou radost, když vidim ten nešťastnej pohled majitele silnějšího vozu jak ho předjel "obyč" passat.
jo jo,neberu ti tvého pašíka,všeobecně to není ani zdaleka jen o autě,výkonu-ale hodně o tom jak kdo zvládá...-já už jsem se dříve vyřádil-na to jsem měl kdysi Peugeota 405 T16 4x4,předtím chvíli R25 V6 turbo-samozřejmě benzín a obojí přes 200kobylek,dnes už jen taková řekněme radost z jízdy,občas si trošku zablbnu(ale zásadně u toho přemýšlím) a i když to příznivci koncernu(VW)neradi slyší-a nechtějí připustit,Bafík je prostě Bafík-a BMW(nebo i Mercedes) koncern asi nikdy "nedotáhne"...-až třeba VW postaví něco jako M3,M5,co bude alespoň z poloviny tak funkční a akční jako M3,M5(nebo třeba i M1,850,760,Z4,X6... a tak by se nechalo pokračovat),pak možná trošku změním názor,jinak je prostě VW přes veškerou snahu(hlavně cenovou politikou-kterou nahrazuje image,která se ale bohužel pro VW prostě nedá zaplatit...)normálním autem bez emocí,zážitku z jízdy...A jsem si jist,že každý,kdo chvíli drandil s nějakým Bávem,Medvědem mi dá v tomhle za pravdu...Toť můj názor-bez ohledu na to,kdo má to či ono...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.