Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kompletní ovládání řazení u Felice,jak na to?

Od: jenik2* odpovědí: 3 změna:

Chtěl bych se prosím pěkně zeptat,uvažuji o výměně kompletního ovládání řazení,s tím že to staré bych pokud to půjde repasoval a ponechal pro případnou opětovnou výměnu, návod*cteni* na výměnu kompletního ovládání řazení jsem na internetu našel až na nějaké detaily a tak se ptám tady, ale jako amatéra udržbáře mne zajímá jak problematické je vytažení řadící páky,jestli je tam zapotřebí nějaký speciální stahovák, nebo to drží "jen" na nějakých uchyceních, segerovka nebo něco, nebo to drží jen na těch šroubech vespod auta? a když to povolím tak to vypadne ven? Zvládne tu výměnu i amatér, nebo bych to měl raději nechat někomu zkušenějšímu, třeba autoservisu? A ještě jsem se chtěl zeptat jaký je rozdíl kromě ceny mezi - XS 6U0711023A -Kompletní ovládání řazení - a - XS 6U0711023 -Řazení kompletní-ORIGINÁL,raději bych totiž tu levnější variantu. Když jsem se díval po obchodech tak u originálho kompletu měli uvedeno že pasuje i na Felicii mezi rokem výroby 09/1994-03/1998-50kW, ale u neoriginálního tam můj typ felicie není. Ale třeba v obchodě Autokelly, mají uvedeno že pasují na Felicii obě varianty. Tak jsem zmaten*ee*. Pasuje ten levnější komplet ne mou Feldu nebo ne*nevi*? Máte s tím prosím pěkně někdo zkušenost, jestli musim koupit ten originální díl, nebo tam bude pasovat i ten neoriginální levnější? Nebo bych měl uvažovat jen o originálním kompletu a ten levnější nechal být a proč? Pokud jsem něco opomněl napsat, nějaké info. tak napište a já doplním. Ptám se první na rady tady než do toho vlezu,potom už bych s tím do servisu těžko dojel, nebo když mi poradíte že to není amatérsky zvládnutelné tak s tím pojedu rovnou do autoservisu. Děkuji za tipy a rady:).

doplněno 06.11.12 21:08:

Kdyby to stálo dejme tomu 50kč tak koupím a když by nepasovalo, koupím druhé, ale tento komplet není zrovna levný.

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*
hodnocení

2x

Řazení ti bude pasovat i s Favorita. Oproti Feliciovému odpadají poruchy se silenty uložení (mega vůle v páce nejsou nikdy). To jen pro začátek, kdyby jsi měl možnost.

Systém táhel drží čep, který je naklepnutý na konci táhla u převodovky na vysouvací tyčce. Lidi tam místo něj dávají i M8 šroub. Čep je potřeba stáhnout nebo vyklepnout. Já si vzal kus ulomeného vrtáku a kladivo. Musíš se rozmáchnout a mě na to stačili 4 patra zámkové dlažby, takže jsem měl auto dost vysoko nad zemí, abych kladivem vůbec máchl. Je potřeba mít tyč zasunutou a to rovně, takže zařadit před prací 4ku. Jinak se může ohnout. Se šroubem je to jednodužší, ale koukal jsi, co tam máš?

Pak to pod řadičkou nakonci drží takový mostík s dvěma M8 šroubama. Povolíš vpohodě 13 klíčem. Pokud máš Construct zámek zpátečky, tak ty šrouby budou mít trhací hlavu jako u spínačky zapalování a je nutné je odvrtat. Dělá se to blbě. Dle možností a co tam vlastně máš doopravdy posuď sám, jestli to dáš. Pak ti řazení spadne po uvolnění manžety řazení a hlavice na zem. Ještě to drží na převodovce v silentu v takových miskách a ty drží šroub M6 na 10 klíč. Teď je to vše ;).

Do servisu v nouzi dojedeš i na trojku nebo dvojku. Stačí vložit místo čepu šroubovák a otočit vlevo a zasunout, nebo rovně a vytáhnout (trojka). Když koukneš na princip táhel řazení, tak to pochopíš, co ručně a jak řadíš s podvozku.

Já osobně bych vzal řazení z vrakáče a repasoval si ho sám origo dílama, než kupoval nějakou komplet soustavu táhel s číny.

Sám to zvládneš...

doplněno 06.11.12 21:31:

poradte.cz/...

doplněno 06.11.12 21:46:

Pasovalo. Někde se to probíralo i na š. pandě webu. Ty převodovky 1.6 i 1.3 jsou stejné. Jen je zesílená výztuhami ve výlisku hliníku, ale stejná rozměrově. Tak to máš napohodu. Jen povolíš šrouby. S té řadící vydličky odšroubuješ ten šroub, sundáš vzpěrové táhlo i se silentem a miskama a pak stačí vyklonit řazeni z neutrálu na stranu a pak šroub vytáhneš.

Když už to bude dole, tak si dej i nové gufero, ať ti nekape olej s převodovky a skontroloval bych i jeho hladinu.

jenik2*
hodnocení

Tak jestli se dobře pamatuji tak někdo předmnou na tom táhlu to už vyrazil a dal tam místo čepu šroub. U toho nosního jsou dva šrouby to jsem si všiml. Zámek řadící páky nemám, tak tam problém bych neměl mít. Ta manžeta má nějaké ukotvení, nebo je tam jen nasunutá. O vrakáči jsem taky uvažoval,měl jsem obavy že mi to tady bude někdo rozmlouvat,tak nevím jestli se toho z vrakáče nemám bát. Ale již jsem tam něco kupoval.

doplněno 06.11.12 21:41:

Díky za odkaz, už jsem tuto diskuzi četl když jej tam ten co sa ptal vložil. Ale byla to jiná verze Felicie, co se týká motoru. Tak nevím zda se to dá použít i na tu mou. Komplet ovladání řazení z Favorita mne nenapadlo, ono by to tam pasovalo?, nebo jen nějaký díl z toho?

 

hodnocení

2x
avatar dabel

repasuj si to co tam máš neni to nic složitýho jen to tak vypadá na nový táhla se vykašli stačí nový futra šrouby a ten silent co to drží ze spoda nepotřebuješ žádnej stahovák ani spešl klíče stačí gola ségrovky a obyč nářadí pak jen kapka šikovnosti a koukat co dělám nebo si to i fot at víš co máš dělat kdybys zapoměl ;)

možná bude trochu opruz vyklepnout ten čep na táhle převodovky ale de to místo něj dáš šroub a matku se silonem aby se to nepovolovalo dej bacha na jakou stranu dáš matku ted nevím ale na jedný straně pak nezařadíš *zed*

jo a když už schodíš u převodovky to táhlo tak dej do tý převodovky novej simering určitě teče

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]