Nejste přihlášen/a.
Řeším rozpor s jedním uživatelem poradte.cz
Koncem roku 2009 jsem absolvoval autoškolu se skupinou B. Učitel autoškoly nás upozornil, že společně s B získáváme i skupinu AM (což je malá motorka s max. rychlostí 45km/h a kubaturou 50ccm) i když ji nebudeme mít zapsanou v ŘP dle nového zákona,jsme oprávněni ji řídit. Podotýkám, že jsem v autoškole platil jen za skupinu B pochopitelně.
Uživatel poraďte mi řekl, že je to nesmysl a po přesvědčení (vložil jsem mu vyňatky zákonů) stále nevěří a říká, že je to nesmysl.
Mimochodem to je zákon č. 361/2000 Sb. §133 a novapravidla.cz/...
Já jsem stále přesvědčen, že pokud mám B mám i AM (i když ho nemám v ŘP napsané). Může mi to někdo další objasnit (potvrdit). Náš spor je v diskusi Jak se naučit jezdit na motorce
Ano máte pravdu jen s malinkatým detailem, že na simsona vám nestačí AM, ale A1 s omezením do 50ccm. (má konstrukční rychlost vyšší, než 45km/h) Což je dle mne jenom detail...
P.S.: Jsem přesvědčem ještě z autoškoly, že AM opravňuje k řízení vozidel s maximální konstrukční rychlostí 45km/h, nepíše se tam přímo motocyklech. Proto je u nás vydět poslední dobou spousta mladých kluků v autech s označením maximální rychlosti 45km/h. Ale dělal jsem autoškolu před skoro 6 lety...
Hezký den
No, simson spadá motorem do AM (má 50ccm), že by tedy k vůli rychlosti spadal do 125ccm, což je A1 se mi nezdá.
Ano Simson splňuje obsahově AM, ale AM je do konstrukční rychlosti 45km/h, což uč Simson nesplňuje, tudíž je to A1. To vám ale může být jedno, protože se vejdete i do té omezené A1. Pro zajímavost i Fichtl (jawa 05, 20, 21, 23) je už A1, taky mají vyšší konstrukční rychlost než oněch 45km/h.
Ale jinak si myslím, že Simson je celkem dobrá volba, taky jsem na něm začínal a učil se tenkrát jezdit... Většinu věcí si na tom udělá člověk sám, a když je trošku šikovnej a něco málo zná, tak si udělá úplně všechno.
Na adresu uvedeného uživatele doplňuji, že je nutné sledovat také komunitární právo, v tomto případě Směrnici 91/439/EHS, ve znění pozdějších předpisů, atd, tato směrnice má "bezprostřední vertikální účinek", řečeno slovy Evropského soudního dvora, respektive jeho judikatury, vydané v jiných souvislostech s řidičskými průkazy, musí být tedy postupováno podle znění uvedené směrnice bez ohledu na jiné nebo nepřehledné formulace ustanovení zákona č.361/2000Sb., dle této směrnice skupina ŘP "B" opravňuje i k řízení lehkých motocyklů...
Budeme si muset zvyknout na to, že některá nařízení a směrnice orgánů EU v některých věcech jsou nadřazeny našemu právu, mají tedy nadnárodní charakter a jsou závazná i pro orgány členských zemí, jako úřady, policie atd, naše národní právo za těmito akty často "zaostává", proto ministerstva v této souvislosti vydávají různé "metodické pokyny", které upozorňují na novou právní úpravu, která platí buď přímo, nebo která musí být do právního řádu ČR aplikována v uvedených termínech...
Takže rádcové a uživatelé, budete muset trochu víc studovat,dnes už ve vyhlášce nenajdete přesnou ifnormaci o všem, například kolik dálkových světlometů může mít silniční vozidlo té-které kategorie,jak mají svítit, jak mají být zapojeny a upevněny atd, je tam jen odkaz na příslušnou směrnici EU...a ta má zpravidla minimálně 80 stran...
Logicky by vyšší skupina měla absorbovat nižší, jak to kdysik bylo. Takže když dělá někdo B, tak by se mělo v AŠ několik hodin projet i na moto a bylo by to. Jde jen o kšeft. Kdo zůstane jen u moto?
ale když si konečně přečtete ten paragraf číslo 81, písmeno a), myslím v zákoně 361/200Sb, zjistíte, že o automobilech tam není ani slovo, píše se tam o řízení "motorových vozidel"
Tak proč pořád jen ten AUTOMOBIL?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.