Nejste přihlášen/a.
Zdravím, Chtěl bych poradit jak se naučit jezdit na motorce... Nikdy jsem na motorce neseděl a chtěl bych poradit jak se co ovládá a na co si dát pozor. Případně můžete napsat jak vypadala vaše úplně první jízda...
Co je to motorka? To může být moped o obsahu 50 ccm nebo taky stroj s motorem 1200 ccm. Nejdříve se naučit jezdit perfektně na kole v každém terénu, najet pár tisíc kilometrů. Potom nějaký maloobsahový motocykl a postupně zvyšovat kubaturu. Učit se rovnou na silné motorce je sebevražda a dárcovství orgánů To je ale můj názor - podle vlastní zkušenosti - a někdo může mít jiný.
na autoškolu mám ty nejhorší vzpomínky, po absolvování sem si fakt oddechl. Vážil jsem všeho všudy 60kilo a instruktor asi 120 a motorka tak 150 tak si představte,jaká to byla jízda v hroné zimě a navíc s řídítky dvojmo = i pro spolujezdce. a ikdyž byly blikače,ukazovalo se rukou.
Začněte s nějakou malou kubaturou do 125ccm, a opravdu přes 600ccm nic nekupujte jako začátečník, nemá to smysl, protože často mají na silnici problémy i dobří řidiči.
Optimální na úplné začátky se jeví Babeta. Pakliže ovládáte jízdu na kole (udržíte rovnováhu) tak Babeta je poměrně hodně podobná na ovládání. Prostě místo šlapání do pedálů otočíte rukojetí a jede se. Je to lehký stroj, výkonově vyhovující úplným začátkům. Dalším stupněm by něl být nějaký menší motocykl se spojkou a řazením, to chce chvilku cviku. Ale není to nic těžkého. Hlavně nemachrovat, vždy s helmou a rozvážně!
Já jsem v autoškole byl (B) a chtěl bych jezdit na simsonovi, ale nevím čím se řadí,kde je plyn,spojka a brzdy a jak se vlastně rozjedu a čím nastartuju. Moihl by mi někdo odpovědět.
Odpověď typu jdi do autoškoly může napsat leda blb (proč bych utrácel za skupinu AM, když je součástí mojí složené B)
Odpověď typu jdi do autoškoly může napsat leda blb
Já se zase divím člověku, že neví co kde je na motorce ...
Tak akorát vím, kde je plyn a spojka na některé páčce na řidítkách. Motorku jsme doma neměli, tak kde jsem se to měl naučit. V autoškole jsme se učily vše na autě a motorku nám ani neukázaly)ze zákona,kdo má B má i AM a to tam nemusí být v ŘP ani napsané). Babettu bych zvládl, ale simsonna jsem nikdy neřídil a potřebuji na něčem jezdit. Co se ještě týče té autoškoly, tak by jse mi finančně nevyplatilo platit v 15ti 3500,- za AM a pak v 18ti 9500,- za B,když to v tom B je obsažené.
Já se zase divím nad spoustou dotazů tady. Netěsný kombi splachovač nebo v mrazu nestartující auto. Napřed se přece pokusím opravu provést sám a zamyslet se (jsem zaměřen technickým směrem a ne humanitním)
Pokud víte,co kde na motorce je, tak se mi nedivte a napište mi to. Budu jedině rád
Akorát jsem z toho nevyčetl ty brzdy. To je podobně jako na kole každá zvlášť (na řidítkách přední a v noze zadní), nebo jako v autě na všechny kola jedna nebo druhá?
Jsou oddělené, jedna na přední a jedna na zadní. Jel jsi někdy na bicyklu? Více brzdí přední (při zpomalování zatížené kolo), ale dostat smyk na přední kolo je prů*er. Zadní slouží spíš na obecné přibržďování spolu s tou přední, dostat smyk na zadní je taky trošku průšvih. Tréning brzdění doporučuji na sněhu (menší rychlost a měkčí dopad) nebo na kole, motorky fungují podobně,jen bývají těžší.
...To je podobně jako na kole každá zvlášť ...
Myslel jsem tím bicykl. Jak jste mi popsal, tak brzdím i já na kole, takže stejně mám brzdit i na motorce. Díky moc za přínosné odpovědi
To technické zaměření je jasné na první pokus o dotaz. Jinak zopakovat si autoškolu by nemuselo být na škodu, ale raději nějakou, kde adeptům vytlučou z hlavy nesmysly o získaném řidičském oprávnění.
Věnuji se radioelektronice a nejsem zcela vzdělán v oblasti motorek, tak proč bych se nezeptal, když jsi nejsem jist, raději položím otázku jako úplný neznalec (a odpověď je jasnější). Proto vaši odpověď beru s rezervou. Autoškolu jsem dělal před rokem, ale na auto (o motorce ani zmínka). Jen tak pro úplnost Cyrile:D
Velice se omlouvám. Hloupě jsem si myslel, že pro motorky i auta platí stejné zákony. Asi to bude jen místní krajová specialita.
Zákony platí pro obě skupiny stejně samozdřejmě, ale já se od začátku ptal o ovládacích prvcích a jejich umístění na motorce. To jsem v autoškole neměl (jen pro auto jsem se učil) a v učebnici také nic nebylo o motorkách.
Co vás to popadlo o zákonech? Je tam snad napsáno,kde je na motorce nožní brzda (levá nebo pravá noha)?
Už chápete můj dotaz? Mimochodem pokud se podíváte na reagující uživatele, tak poznáte, že jsem diskusi nezaložil. Jen jsem se přidal, protože odpověď na ovládání jsem nenašel a také mě zajímala. OK
Mne nepopadlo vcelku nic, jen reaguji na sdělení, že oprávnění na sk."B" je oprávněním i na "AM".
že oprávnění na sk."B" je oprávněním i na "AM".
Ano, a co? Pokud v řidičáku máte skupinu B, automaticky máte i skupinu AM a od roku 2010 nemusí být skupina AM zapsaná, protože je na to od 1.1.2010 nějaký úryvek v zákoně, který to popisuje. Prostě pokud máte B, automaticky získáte AM i když v řidičáku máte jen B. V autoškole jsme se učili vše kolem aut a o motorce byla jen tato zmínka, že máme i AM i když budeme mít zapsáno jen B (bylo to i v knížce autoškoly, takže jsem si to nevymyslel)
Právě proto jsem navrhoval kurz v jiné autoškole, kde nebudou vykládat nebo schvalovat takové voloviny. Pokud by jste měl oprávnění na AM, muselo by být uvedeno v ŘP a v autoškole by musela být vedena výuka na tento druh motorek. Už jen z toho důvodu, aby z autoškoly nevycházeli adepti s podobnými neznalostmi jak právními, tak i technickými a praktickými.
Aha, špatně jsem Vás pochopil, ale řidičák na B mám už rok a nehodlám si dělat extra AM, když ho vlastně ze zákona mám. Možná bych je skusil poprosit o kondiční jízdu na AM, ale až na jaře (v zimě autoškoly motorky nejezdí).
Pokud jste měl na mysli zahrnout výuku AM i do výuky pro B souhlasím, ale tím by bylo B zase o něco dražší. Já platil před rokem 9500,- a když dělal autoškolu brácha, tak platil kolem 8000,- .
Papíry na 125ccm si dělat nehodlám a na simsona stačí AM a mě stačí bohatě. Proto můj dotaz byl o ovládání a ne o předpisech.
(1) Řidičská oprávnění udělená na základě předpisů platných do 30. června 1964 platí po nabytí účinnosti zákona v tomto rozsahu:
a) řidičské oprávnění řidiče I. nebo II. třídy opravňuje k řízení motorových vozidel zařazených do všech skupin a podskupin řidičských oprávnění,(2) Řidičská oprávnění udělená na základě předpisů platných po 1. červenci 1964 platí po nabytí účinnosti zákona v tomto rozsahu:
a) řidičské oprávnění skupiny A opravňuje k řízení motorových vozidel zařazených do řidičských oprávnění skupin A, AM a podskupiny A1,(3) Omezení řidičského oprávnění zapsané v řidičském průkazu na základě předpisů platných před nabytím účinnosti zákona zůstávají v platnosti i po nabytí účinnosti zákona.
(4) Průkaz způsobilosti k řízení hnacího vozidla na trolejbusové dráze41) vydaný před účinností tohoto zákona s řidičským oprávněním skupiny C pozbývá platnosti dnem 31. prosince 2003.
odrážka c
řidičské oprávnění řidiče osobního automobilu opravňuje k řízení motorových vozidel zařazených do řidičských oprávnění skupin AM, B a podskupiny B1 a podskupiny A1 s omezením do 50 cm3
Tak k tomu opravdu není co dodat! Snad jen, že místo listování v tisku by neškodilo aspoň přečtení znění uvedeného §! Když už tedy uvádíte, že jste dělal řidičák před rokem, tak příště napište před kterým konkrétně, abychom se pracně nemuseli dopátrávat, že to bylo před rokem 1964!
Dělaj jsem ho v prosinci 2009 1964 jsem nebyl na světě
Od 1. července 2006 došlo k na první pohled drobné, ale ve skutečnosti velmi významné změně ve vymezení řidičského oprávnění skupiny B.
Od 1. července 2006 jsou všichni držitelé řidičského oprávnění skupiny B, tedy i ti stávající, přímo ze zákona oprávněni k řízení mopedů a malých motocyklů s nejvyšší povolenou rychlostí max. 45 km/h. Zatímco dříve (od 1. ledna 2001 _ 30. června 2006) bylo nutné mít samostatné řidičské oprávnění skupiny AM, nyní již není potřeba, neboť skupina B ho v sobě plně zahrne. Není tudíž nutné, aby řidiči mopedů, kteří jsou držiteli oprávnění skupiny B, byli vedle současně držiteli oprávnění skupiny AM
Důležitou informací také je, že uvedenou skutečnost není nutné žádným způsobem zapisovat ani do starých, ani do nově vydávaných řidičských průkazů. Změna rozsahu oprávnění totiž vyplývá přímo ze zákona, obsah zápisu do řidičského průkazu se nijak nemění.
Důležité rovněž je, že uvedená změna se týká pouze řízení mopedů a malých motocyklů s nejvyšší povolenou rychlostí max. 45 km/h na území České republiky!
Když máte zadat znění zákona, který vás opravňuje k řízení AM, tak opíšete něco a ani nevíte co. Touto další odpovědí jen opisujete nějaký nesmysl z internetových stránek, který není nikde v zákoně. Tak jak vidno smysluplná polemika na toto téma je nemožná, neboť nemáte ponětí o čem píšete.
Když počkáte, najdu vám paragraf a oficiální znění. Rozhodně vím, že má pravdu. Tehdy nám to sdělil učitel autoškoly. Ráno si počkejte na probuzení ostaních uživatelů fóra poradte.cz a budou se mnou souhlasit, vsadte se
Jeden paragraf jste už našel - naprosto nesmyslný a ani jste nebyl schopen si jej přečíst, abyste věděl co vlastně opisujete. Že něco říkal nějaký učitel ještě neznamená, že to platí, podobně jako to, že s Vámi někdo souhlasí, neznamená, že to tak opravdu je. Jinak sebedůvěra je hezká věc, ale nic se nemá přehánět, zvláště pokud to není podloženo nezvratitelnými podklady.
(361/2000 Sb §133) Řidičská oprávnění udělená na základě předpisů platných do 30. června 1964 platí po nabytí účinnosti zákona v tomto rozsahu:
Takže pro některé SELSKY: předpisy do 30. června 1964 PLATÍ a ještě jednou PLATÍ v tomto ROZSAHU (upřesnění), kde je to zmíňeno. Stejně tak platí, že od 1964 se jezdí v pravo a při pravé straně vozovky. To bude asi hodně starý zákon,že platí do dnes,že?!
Od roku 2006 to AM nemusí být povinně psané v ŘP
Mám takový nápad specielně pro Vás: Dnes 29.prosince 2009 od 8:00 buďte na poradte.cz . Založím na toto téma diskusi a vyjádří se i jiní,čím tento spor rozrazí. Jsem na Vás zvědav a pokud to nevydržíte stačí googlit (je na toto téma hodně diskusí)
Rozpory dělají lidé jako vy,které vnášejí zmatky
Cyrilovy to hlava nebere, je to zbytečné vysvětlovat.:DAspoň Vám to Cyrile řekne i někdo jiný!
Díky hope!
Není zač!
Panu Cyrilovi občas přezdívám "pan Cynik", s ohledem na způsob jeho reakcí. Ale je to člověk, který kromě toho, že zde způsobuje "inteligentní srandu", tak většinou i rozumně dokáže poradit (s ironií a sarkasmem, ale dobře!) - nicméne je to člověk - rádce jako každý jiný a občas může "ulítnout" a zakousnout se do svého názoru a tvrzení - chvíli pak trvá než se z tohoto stavu probudíme...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.