Nejste přihlášen/a.
Zdravím všechny truckery! Může mi něko zkušený vysvětlit, jak v praxi používá aetr? Jízda, nakládka, výkon, denní přestávka, týdenní atd.- předem dík za odpověď
car.Ahoj, Vláďo. Můj syn začal jezdit s kamionem a tak bych chtěl poradit .Takto jak jsi to vysvětlil to chápu, ale jak je to v případech, kdž nejezdí dlouhé trasy a například vyjede ve 4 ráno, jede 4,5 hod. dá 45 min. pauzu, pak další třeba 1 hodina jízdy , pak čeká 1 hod. na vykládku, 0,5 hod vykládka, pak 1 hod. do místa nakládky, pak 45 min. čekání na nakládku, 30 min. nakládka . Poraď prosím protože se mi zdá, že v tom má trochu hokej. Jezdí teprve měsíc a tak bych ho chtěl ochránit od pokut a problémů s úřady. Já sám ač jsem přečetl AETR tomu taky moc nerozumím. A ještě jeden dotaz. On má tachograf na kolečka a pokud jsem se dočetl, tento má určité funkce, které chápu na co jsou, ale on tvrdí, ža stačí když je to přeplé na postýlku a když se auto rozjede tak se automaticky přepne na volant. Že to zapisuje rychlost to vidím ale jak je to právě s těmi kladívky.
Předem díky za odpověď a jestli jsem v tobě vzbudil svým dotazem úsměv tak se omlouvám, ale snažím se ho ochránit a vím jak po vás poldové a úřady šlapou a vím, že pokuty za nedodržení časů jsou velké.
Čau Laďa.
prosim taky bych potreboval poradit v aetr-u, co s zbylym casem 3,15 ktery zustava do 24-ky. (4,5+45+4,5)=9,45 pak 11-ku pauzu t.j. 20,45. Mam 3,15 jeste pauzovat nebo jit po 11 dal? Vim ze muj vykon muze byt max,13 hod a jizda jenom 9 z ni. Kdyz mam ale delku a presne mne to sedi, nevim co s 3,15. Taky porad ctu jenom o 2-tydennich cyklech no jak mam jezdit , kdyz firma vyzaduje 6-tydenni cyklus + 2 volno. V 2-tydnu je to tak do ctvrtka ,kdybych mnel do pondeli ,, lezet " sef by mne asi vyrazil. Prosim dej mi par rad , abych byl na ceste v pohode a nedelal na pokuty. Dik.
qqqq-Standa
Ahoj chlape. Už delší dobu hledám informace o Aetru co a jak a vždycky jsem z toho měl v hlavě jenom bordel.
Tvoje vysvětlení je podle mě tak logické, že ho musí pochopit opravdu každý.
Díky moc Michal
Ahoj Láďo, chtěl bych se zeptat, jak je to s jízdou v noci, jestli jsou nějaká omezení atd. Tvůj výklad je přehledný a dobře se v něm orientuje. Díky za odpověď, řidič cisterny Radek.
Ahoj Vládíku, mám prosbičku.. potřeboval bych vysvětlit aetr. trošku ho chápu, ale fakt, jen trošku... Co když mám odježděný 4,5hodin, vychází mi to přesně na minutu, mám na tachografu zaplou postel a musím popojet s autem i přes to, že nemám 45min. odpočinek? Další otázka... : najel jsem v práci 4,5 hodin a akorád jsem přijel na firmu, kde jsem nechal auto a na tachografu jsem přepl postel, jako odpočinek... musím se tam vrátit a přesně za třičtvrtě hodiny ho vypnout, nebo můžu jít přes sobotu a neděli domů, s tím, že se vrátím v pondělí a odpočinek bude pořád valit? mooc prosím poraď . michal.fial@seznam.cz
A jak to je s tim kdyz v pondeli si dam nove kolecko az v deset hodin tim pro me den zacina v deset a v utery potrebuju vyjet uz v sest? to jakoby jedu jeste v pondeli poradite?
Takze kdyz v pondeli vyndam vikendove kolecko dvakrat protocene do pondeli do desiti tak nove ktere dam jako pondelni oznacim zezadu na deset hodin a v utery uz muzu normalne dat kolecko v sedum rano ikdyz jeste neubehlo 24 hodin? Docela v tom mam zamtek... Dekuji za radu a jestli by jste byl tak hodny a vysvetlil by jste to podrobne moc dekuju...
"...dvakrat protocene" to snad ne, to je pokuta jak dělo a body:::::
Dojděte do autoškoly, tam Vás to naučí, nebo se koukněte na autoweb, tam jsiou rady. AETR platí jen pro cílovou stanici mimo Evropu, jinak musíte podle jiných směrnic!
Tak ted jste me uplne dostal ja me bylo v autoskole receno ze kdyz v patek skoncim s praci tak ze vikendovou pauzu dokazu tim ze vlozim v patek po praci prazdne kolecko do tachografu a v pondeli ho vyndam a jelikoz se s autem nehybalo mam prokazanou pry pauzu a jeste mi od nekoho bylo receno ze uz pry neplati zlute kolecka ze kdyz dlouho nejezdim ze mi musi zamestnavatel podat pisemne prohlaseni ze jsem nevykonaval praci a z jakeho duvodu. A jeste jsem myslel ze aetr plati ve vsech zemich stejne tim jsem myslel ze i kdyz jezdim jen v cr ze se podle toho stejneho aetru ridi i jinde. U nás v autoškole na skolení nam toho moc nevysvetlili asi si budu muset zaplatit nejake skoleni nezu prijit o ridicak. Moc dekuji za rady.
omlouvám se, že jsem vás někam dostal. Nebylo to mým cílem. jak se pozná, že kolečko se protočili jeden den, nebo dva nebo tři?
Proto v pátek ukončíte kolečko, zezadu napíšete čárku u postele do 24 hod. žluté kolečka platí, zkuste se zeptat na liaz.cz/...
já nejsem znalý dopodrobna, ale tam kolegové znají. Já vím kdy není třeba tachograf a podobně...
Chlape, nemáš pravdu. Je třeba si vysvětlit pořádně pojmy v zákoně? V zákoně je jasně napsáno, že denní doba odpočinku je v průběhu 24 hodin, aledenní doba řízení je doba mezi dvěma dobami odpočinku! To znamená, že když dám úplně ten nej. příklad, můžete stihnout za 24 hodin strávit za volantem klidně 13,5 hodiny.
př. 4,5 h řízení - 45 min. odpočinek - 4,5 h řízení - 9 h skrácený odpočinek - 4,5 h řízení - 0,75 h odpočinek = to vše se dá stihnout za 24 hodin.
Je sice pravda, že máte určitý tzv. denní výkon, ale to nemá se zákonem o silničním provozu nic společného. Tady se jedná o zákon bezpečnosti práce a ten policie kontrolovat určitě nebude. Nehledě na to, že podle zákona o bezpečnosti práce by jste měli mít odpočinek nejdéle po 4 hodinách a ne po 4,5 hodinách jak se píše v zákoně o silničním provozu.
Pravdu máš ovšm v 2-týdenní době řízení. Pokud první týden pojedeš jako drak, druhý týden se budeš tzv. kopat do zadku a moc si nezajezdíš.
Ahoj Laďo.
Na to jsem minule úplně zapomenul.
Je dáno:denní doba řízení =9 hodin(2x týdně 10)
denní doba odpočinku=minimálně 11hod.(možno 3x týdně zkrátit až na 9 hod.)
Den pro náš ůčel je každý úsek 24 hodin od skončení posledního víkendového volna.To je jasné.Ale také platí,že během kterýchkoliv 24 hodin po sobě jdoucích nesmíš řídit víc jak 9hod(2x týdně 10).Vypadá to složitě ale vysvětlím.
Začneš v pondělí ráno v 6.Budeš řídit půl hoďky.Pak 2 hodky cekání.Opět půl hoďky řízení.Zase 2 hoďky stání.A takhle rozdrbaný celý den.Je jasné že musíš ve 21hod skončit i když nemáš najeté hodiny,aby jsi do rána 6.00 měl minimální pauzu 9 hod.(jen 3x týdně)Pak skončit v 19 aby to dalo 11 hoděk.
Nejde v ponděli odřídit cca 2 hodky pak udělat 11 hodin pauzu a odřidit zbytek(7 hodin s 0.45 hod pauzy),počkat 3.15 hodky a jet dál s tím,že už je úterý a můžeš opět řídit 9 hodin.To by během 24hodek bylo moc hodin řízení.
Tachograf se automaticky přepne na volant jakmile se pohneš.ALE:
Nikdo zatím nekontroluje výkon.Ten smí být maximálně 60 hodin za týden s tím,že dlouhodobě(3 měsíce)smí být maximálně 45
hodin týdně.A výkon je jízda,nakládka,skládání a jiné práce na voze.(výměna kola atd)
A má se vykazovat přepínáním tachografu na kladívka.
Zatím to nikdo nekontroluje ale pokud se něco semele tak nevím,nevím.
No ať se daří a jdu spát.
Dobrou.
Čau Vláďo.
Teď jsem to už pochopil. Mnohokrát díky za vysvětlení.
Měj se fajn a pokud mě ještě něco napadne tak s ozvu.
Díky Laďa.
Ahoj Vláďo.
Chtěl bych se zeptat jak to funguje když jsou na autě dva řidiči.Přestávky a atd.
Díky Petr.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.