Nejste přihlášen/a.
Mám ve fabii nyní Castrol Magnatec DPF 5W-40, je tento olej OK? Díky
Castrol OK není i dle Volvo a další fór, kde se rozebírá to, že při delším zanedbání silně karbonuje motor a tvoří krusty.
Ideál je Mobil 1 5w40 a použít Metabond CL na proplach a pak s novým olejem Metabond Spirit.
Není tajemstvím, že spoustě lidem co volí nekvalitní olej klepou hydroštely a mají rachtající vytahaný řetěz rozvodů.
502/505
Akorát má specifikaci jen 505 / 501. Fabie prý potřebuje 505 / 502 myslím.
A je plně syntetický spíše do dieselu. Mám ho tam 300km, mám ho raději vyměnit?
Kdo to tam nalil, servis ze sudu?
V servisu bych to vyreklamoval - nesplňuje specifikaci požadovanou pro motor.
Výměna za svý - spíš bych ho vyměnil.. Dobrou zkušenost mám s Shell HX7 5W40, jede mi tu roky ve víc podobných motorech a všechny OK. Přitom patří mezi nejlevnější oleje. Filtry dávám Mann. U benzínu měnim po 10 max. 15kkm/ 1 rok, u nafty po 10 kkm. Hladinu udržuju mezi max. 3/4 a min. 1/4 na měrce. Motor za studena nehonit, za tepla častá italská údržba, akcelerace, 2,3 točim před omezovač (do oblasti kdy tah začíná klesat, víc je zbytečný), pak řadim o dva tři kvalty vejš. Vychází to dobře i na spotřebu.
To že Kastrol má snahu karbonovat slyšim z mnoha zdrojů, otázka jestli to má původ v oleji nebo v přetahování výměn šetřílkama..
Ano servis, může to za těch 400km co jsem najel něco pokazit? Proplach motoru dělat nechci.
Vyměním ho . Díky
500 km v poho, panice bych nepropadal, proplach za nutný nepovažuju... Ten olej je nízkopopelový kvůli zanášení DPF filtrů popelem.
Můžeš to vyreklamovat, půjde to na jejich náklady, ale jistější je vyměnit si to sám. Servisu kde olej lejou podle toho jaký mají zrovna načatý sud bych auto do ruky už nedal.
Filtr - kvalitní bych klidně nechal, pokud tam je nějaká čína tak bych měnil i filtr. Další aditiva do oleje jsou zbytečnost, pokud aditivovat tak benzín (VIF je jedno z nejlepších)
Proplach není od věci. Ten motor už je starý a Metabond CL krásně rozpustí karbon na hydroštelech a ztichnou. Ale to je moje zkušenost. každý ať si dělá jak uzná za vhodné
A jemu snad hydroštely klepou? Pokud ne, tak neni důvod proplachovat Stačí neměnit olej po 30kkm apod., nejezdit trvale šolícháním, mít v pořádku termostat atd. a s karbonama problém není...
Neklepou, protože si spousta lidí myslí, že je to normální. 25let starej motor v TOP stavu je vyjímka.
Právě, že současné oleje mu ublíží. Současné oleje jsou totiž bezsirné a nepopelavé k vůli částicovým filtrům a katalyzátorů. Také nepočítají s většími vůlemi. Moderní motor má minimální vůle.
Takže ve výsledku nějaký supr moderní olej bude hůře mazat a klesne třeba i mazací tlak.
Proto je ideál 5w40 502.00/505.00 a cokoliv lepšího je spíše horší. Stejně tak horší oleje 15w40 a 10w40 mu akorát začerní a za*erou vnitřek motoru.
Tenhle binec dělá Castrol a Shell. Proto už leju jen Mobil 1. Ten to už nedělá a to jsem měnil co 10 000km a každej rok.
Takto vypadá motor po 3 letech s Mobilem 1 a výplychy Metabondem CL
Pro upřesnění Shel HX6 15W40 dělá tu černotu.
Proto HX7 10W40 u Feldy a Fabie 5W40 ideál Mobil 1
Trochu chaos, fotku tam dával gumidek a píše tam že leje HX7, mění po 7kkm - kde se tam bere Mobil1?
Kolem sebe leju HX7 5W40 a vypadá to teda líp i bez proplachů.. Měnim po 10kkm (mno spíš po 15 :D), dlouhodobě leju VIFko, to možná od karbonů čistí hodně, pak pro olej zbývá mnohem míň, takže detergenty se vyčerpají později..
Ad moderní oleje proč ty nedávat - jsou nízkopelový bez síry, mažou hůř než ty pravěký a míň eko. Dlouhodobě bych se toho bál. Nemluvě o nejnovějších vodičkách typu 0W20, ty by v tomhle motoru tekly z ložisek tak rychle že by olejový čerpadlo nestíhalo držet tlak a motor by rychle zaklepal na klice..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.