Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Únik chladicí kapaliny u PP kola - Škoda Favorit 135L, rok výroby 9/1990

Od: lubosnovak odpovědí: 24 změna:

Dobrý den,

otázka asi nejspíš na Gumídka.

Zjistil jsem únik chladicí kapaliny u pravého předního kola pod tím krycím krytem a kapky se vyskytují na té kovové trubce - jak popisoval v nějakém popisu právě pan Gumídek: "Ošahejte konce hadic na spojích, pokud budete mít mokré prsty. Nezapomeňte ina blbě přístupná místa jako u řemene. Odmontujte ten boční krycí plech u PP kola a ošahejte celou trubku od pumpy přes vypouštěcí šroub až ke chladiči (jeho spodní hadici)."

Proto se ptám, z čeho to může unikat.

Velice všem děkuji za jakoukoliv radu.

PS: Na pohled to vypadá, jako by netěsnilo těsnění olejové vany, ikdyž nechápu, jak by to mohlo unikat z olejové vany, to je dle mého názoru nepravděpodobné.

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x

Na té trubce kolem olejové vany je výpustní šroub. Ten je M8 obyč metrický a musí mít novou Cu podložku, aby těsnil. Pokud nekape on, tak je potřeba dotáhnout hadicové spony a zkontrolovat trubku na prorezavění a jestli nemá urvanej letovanej držák pod řemenicí motoru a neteče tam.

Potom pochopitelně jak tu psal @dabel voní pumpa. Pokud je vadné gufero, tak je pod vodní pumpou díra na odvod vody, aby nešla voda přes ložisko. Pumpa je pak celá na výměnu. Origo výrobce je HEPU.

poradte.cz/...

asd1

Hele Gumid, nechceš ty moudra sepsat a vydat "Etzolda"? Schadeisti by to ocenili.. Myslim to vážně, informace od tebe jsou kompletní a dobrý, web často po pár letech zmizí a s tim i informace... Jako např. zmizla Mysteria kde bylo krásně popsaný Punto.. Dalo by se na tom i zbohatnout *smich*, Fobií jezdí pořát tisíce, servisy drahý mizerný a hodně lidí se v tom hrabe samo..

"Voní pumpa" - jako že je to voňavka, jo? *ua*

lubosnovak
hodnocení

@asd1 To je skvělý nápad, budu 1. Gumidkův zákazník.*slunce*

Když jsem začínal, tak jsem hodně načerpal z Favoritwebu. Ještě z toho starého. I skoda-virt měl hodně kvalitních lidí a diskuzí (a asi i má, pokud funguje). Pak vrakoviště a přestavby a různé kombinace na motorech. Na Feldu jsem započal i dodělávat klimu dle originálu. Já tím žiju *srdce*

 

hodnocení

3x
avatar dabel

teče vodní pumpa

 

hodnocení

3x

Ta trubka je prohnilá.

Anebo proklepaná otřesy o plech pod ní. Měl jsem to taky a koupil těsnící prášek.Pomohl na cca 8let!Po osmi letech to začalo téct znovu a dal jsem tam opět prášek na utěsnění z benzinky. Dva roky to zas drží.Ale jestli tomu nevěříte, tak to celé musíte rozmontovat anebo vypustit, nechat vyschnout a pokud víte, kde to přesně je, tak zavařit anebo zaletovat..Třeba je to jen hadice v těch místech anebo pumpa, jak někdo píše..Hledat musíte vy;)

 

lubosnovak
hodnocení

Dobrý den, mám ještě jeden dotaz: čím v současné době nahradím mazací tuk do převodky řízení Klüber Centoplex GLK 91, který se používal od ledna 1990. Vím, že do prosince 1989 se používal převodový olej PP 90, ale když tam byl tuk, tak bych tam chtěl opět dát tuk.

Děkuji za rady.

To netuším. Já vyměnil komplet řízení za TRW z Feliny co i dnes koupíš za cca 2000kč.

 

lubosnovak
hodnocení

0x

Dobrý den,

tak opravdu je to vodní pumpa a mám dotaz: jde nějakým způsobem vyměnit, aniž bych musel vyvěsit motor? Na takové opravy toiž nejsem vůbec vybavený, proto se ptám.

Děkuji za odpověď.

Na to nemusiš bejt vybavenej stačí ti hever kus prkna aby sis přizved motor
lubosnovak

Jako myslíš zespodu motoru si dát např. panenku a na ni klátek. Bojím se, aby mně motor z ní nesjel a nespadl na zem.

A ještě co všechno se musí odpojit, abych ji vytáhl ven?

Motor si přizvedneš a podložíš třeba cihlama nebo špalik na miru
Ano pokud ho budeš zvedat za vanu daš si prkno pak až hever
Ja mam na podkládaní udělaný rúzný dřevěný kostky a na vrch i spodek mam nabytou pasovou gumu
Co vše sundat kdo si to ma z hlavy pamatovat *smich*
Pumpa je na silentu takže povolit šroub
Sundat vodní hadici a samotná pumpa je na 4 matkách
Sou tam štefty a místo tak akorát
Zbytek kouknu a vidim
lubosnovak

Jo, díky. Myslel jsem spíše, jestli je nutné demontovat alternátor, chladič, právě kvůli změně polohy motoru.

Chladič urcite ne ale altik bych si asi pro lepší přístup sundal

Altík moc nezavazí. Jen řemen, ale ten stejně sundá.

Spíš musí sundat hliníkovej držák z kastle a výfuk a řazení. Jinak to bude páčit o nápravnici a poškodí si to.

Zde podrobně

poradte.cz/...

lubosnovak

A není ten hliníkový držák součástí pumpy?

To je problém se kouknout, jak vypadá pumpa třeba na googlu?

Jasně, že pumpa s tím silentblokem je v jednom kusu hliníku, ale co ta hliníková konzola na skeletu. O té je řeč. A před sundáním si dobře poznač její polohu lihovkou ze všech směrů.

Zespoda jsou šrouby na 16ku klíč a je potřeba gola s dvouma prodlouženíma, aby se to dobře dělalo.

Na matky pumpy je zas potřeba očkozahnutý klíč třeba 13/17. Řemenicu nesundáš. Je nalisovaná.

lubosnovak

Aha, tak to jo.

 

Tady;)

Šrouby jsou 2 stejné a jeden kratší jiný. Nepoplést.

Únik chladicí kapaliny u PP kola - Škoda Favorit 135L, rok výroby 9/1990
Únik chladicí kapaliny u PP kola - Škoda Favorit 135L, rok výroby 9/1990 #2
24.08.23 11:19
Únik chladicí kapaliny u PP kola - Škoda Favorit 135L, rok výroby 9/1990 #3
lubosnovak

Ano, chápu a děkuji.

Taky už je to dlouho, co jsem tohle dělal, tak tě odkazuji na starší diskuze, kde to radím.

Hadice a chladič nevadí, ale stejně sundáš tu spodní trubku co jde kolem vany, takže si je stejně demontuješ (tu spodní u altíku, trubku a ten mezikus trubka/pumpa asi 3cm hadice). Pak hadice co jde to karburátoru pokud je a do topení.

Výfuk povolíš pomocý goly 1/2 12 nebo 13kou dle typu matky hned u svodů ty 4 matky co jsou na 1.díl výfuku. Dělá se to ležením na podvozku a zezdola nahoru ráčkou, prodloužením a kardanem na gola hlavici 12 nebo 13.

Pořádně si je ocelákem očisti a nastřikej WDčkem. Jak je strhneš, tak ten šteft zarezlej jen tak ze svodů nevyměníš. Jedině svody dolů od hlavy mimo auto a pak švajcem.

1.díl výfuku zůstane na tlumiči v kompletu volně.

Rozpojit řazení taky není sranda, ale jde to. Alespoň sundej jednu tu tyč s okem tu podpůrnou a tu pohyblivou na řazení nechej. Možná to tak půjde líp.

Nejhůř se to dělá u Felicie M98 - 2001. Je tam ten nosník zesílenej a hodně tlustej a pumpa se musí hodně zvednout. Mění se vrchem . Motor musíš heverem vytlačít nahoru.

Já když to dělal poprvé, tak jsem hever neměl. Tak jsem vzál nůžkovej zvedák z povinné výbavy, auto vyheveroval na PP prahu jako kdybych měnil PP kolo, motor podložil deskama ze dřeva a zvedák začal pokládat dolů a motor hjsem vymáčkl nahoru, jak byl podložen.

Pochopitelně v průběhu toho už musí bejt demontován ten držák na kastli pro pumpu. Musíš vystihnout moment, kdy je šroub uvnitř silebloku volný a jde vytáhnout rukou.

Vytahuje se podběhem ven. je tam taková jakoby zátka jak od piva. Přiložíš na ni dřívko a vyrazíš kladivem ven. Neoklepávej pomalu, jinak ji rozkepáš a zjičíš. Taky je dobré trochu za zátkou oškrabat ten plastizol, aby mohla lépe ven.

zde další diskuze

poradte.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]