Nejste přihlášen/a.
Zdravíčko, chtěl jsem se poptat, jestli by jste mi mohli nějakého kombíka doporučit? Měl bych jej na občasné vyjížďky (na ryby) a pak taky na nákupy. Je mi jedno, jestli nafta nebo benzín. Hlavně ať moc nežere, ať s ním nejsou pořád problémy, jen aby jezdil a nebyl pořád v servise. Obsah je mi jedno. Bohužel mě limituje cena za auto, takže bych prosil max do 20000Kč, možná i víc. Koukal jsem především na Ford Escort 1,6 16V, ale plno lidí mě od nich odrazuje. Prosím, poraďte. Děkuji Martin
felicii na které se dá dost věcí udělat i doma,ikdyž neplatí to obecně, člověk musí mít nářadí a dílnu nebo garáž, pak už je to lepší. Levné ND. spotřeba 6l. benzinu.
Martine v této cenové kategorii koupit "kombajn"ve slušné stavu bude docela oříšek. Co se Escorta jedná jsou to dobré auta celkem i držáky. Jejich nevýhoda je koroze. Nechá se koupit dobrý Escort ,ale ten bude dražší. O Feldě bych ani snad neuvažoval ty byly ohnilý už když je v MB montovali, Navíc je to jen kulatej Favorit a za dvacku to budou hniláci.Sice náhradní díly levné, zato je častěji mněníš.
Zaměř se na auta které už mají pozink kastle, přeci jenom déle vydrží a u starších aut je to nejdůležitější aby to nebyl hnilák. Všechno ostatní se nechá pomněrně snadno opravit ,ale opravovat hniláka se nevyplatí. Možná by bylo dobré zvážit jestli by nestačil Hatchback , např Peugeot 306
doplněno 16.06.10 12:15:Tady jeden je ,ale nebude to žádnej zázrak otomoto.cz/...
Než něco koupíš vem někoho sebou ať to okoukne. Počítej taky alespoň s minimální investicí 2000- 3000.
Eko danˇ a přepis ani nezmiňuji, ale to se dá částečně "vyřešit",ale. .
Na Peugeota jsem se taky koukal, ale na 406. Právě že jsem si našel Escorta, který je v celkem dobrém stavu (skoro bez koroze), je to taky 1,6 16V, což jsou tyhle motory dobré, jen má nalítáno skoro 200tis. km. Myslíš že se v tom dá ještě jezdit, nebo si radši najít s menším najetím km? No koukám na toho Peugeota, cos mi doporučil a to má taky nalítáno fest Na Eko daň a přepis si nechávám vedle peníze, sebou si určitě vezmu nějakého nechanika. Dík
Martine takhle od klávesnice nemohu poctivě říct jestli to Forda vzít nebo nevzit. Ono hodně záleží jak se s ním zacházelo. Jsou řidiči kteří dokážáu odrovnat motor na 100000 a jinému ten samý motor vydrží půl mega. Navíc dobrý motor na Escorta koupíš za trojku. Zrovna tady jeden 1.6 16V zetec mám z bouračky.
Kilometrům stejně moc nevěř rozhodující je stav a navíc Escorti maj tachák do 99999. Hlavní je auto pořádně prohlédnout a poslechnout motor. U Escorta nejvíce hnijou zadní lemy ,ale hlavně zadní nosníky a prahy u podlahy.
doplněno 16.06.10 13:21: Martine, to že auto pochází od německého důchodce tak tuto historku přidají v každém druhém autobazaru.
Né vážně první , mrkni na korozi pak poslechni motor jestli neklepe na klice, jestli po nastartování nadměrně nezakouří. jestli drží dobře otáčky na volnoběch , po ohřátí motoru na provozní teplotu jestli nezačne kouřit a ztácet výkon. Pak poukni jestli nejsou mastné tlumiče (u combi hlavně odcházejí zadní). Překontroluj uložení nápravy jestli není vymlácené, zkoukni vůli v řízení. Mrkni jak se sjíždí gumy atd . ještě mrkni tady poradte.cz/...
Hlavně přeju šťastnou ruku
doplněno 16.06.10 16:49:Xantii jedině 98 a novější, u starších problém z hydraulikou,
Takže hlavně zkontrolovat korozi lemů, nosníky, prahy atd. Poté motor, jestli nějak neškube či netáhne a zda chytne hned. Díky, budu se podle toho řídit. S tím motorem máš pravdu, nejlepší by bylo tohle auto od nějakýho důchodce, který tomu autu moc nedal zabrat. Kdyžtak ten motor podrž, možná se mi hodí
Na ty tlumiče kouknu. Ono je nevýhoda u Escortů, že tam vidíš tacháč jen do 99999km, pak už musíš jen tipovat kolikrát se to přetočilo. Hlavně sebou vezmu technika, který se v tom trochu vyzná a snad mi dobře poradí. Jeden jsem si už vyhlídnul, tak snad bude ok. Navíc to mám kousek do Polska, kde se dají ND koupit za celkem super peníze a fungují spolehlivě (vesměs všichni známí si je kupují tam), takže to asik vidím na Escorta. Dostal jsme návrhy i na Xantii, ale nevím.
pezota nebrat, jsou poruchové a nikdo si s nimi po jisté dobe neví moc rady. a za opravy se dost platí. U felicií byla nejlepší existující motorizace 1.4Mpi 55kw (motor od němca z golfu) . 1.6 již byly občas poruchové.
No určitě by to byl dobrý motor ovšem kdyby se do Filcek montoval. To že si s "pažouty" nevědí rady nesmíš brát jen pdle sebe.
Nezlob se , ale neplácej "modra"
doplněno 16.06.10 12:51:Oprava : podle , moudra
opravuji se .. . opravdu neplácám moudra, v naší firmě byla kdysi pezotománie a dnes - každej kdo má jiný vůz je rád. Nikdo na ně nepěl zvlášť chválu. A taky o něco spolknou benzínu více. To co byla 206 tka rok okolo 2000 tak je horší jak felicia (za mě tedy), sám jsem s tím jezdil i 206SV - pojezdeni nic moc. Škodovka jasně lepši, byť to byla fabia 1.4 Mpi nebo SDI combik
Miro mně spíš vadila ta Felicie 1.4MPi.
Ktomu srovnávání , to je přesně ono srovnávat rozdílné třídy vozů, to je běžná realita. Pokud se porovnávají jakékoli značky tak musíš srovnávat ze stejné kategorie. Čím menší rozvor tak je jasné že to je horší svezení. Pokud si někdo pořídí třeba P206 nemůže očekávat jízdu jako jako v Octávii a zase obráceně Pokud si někdo pořídí Fábii tak rozhodně P407 bude lepší. Co mně osobně u některých "pažoutů" vadí je zadní náprava s torzní tyčí. To je slabina péček . Slabinu najdeš na každé značce vozu. Ideální vůz prostě neexistuje. Pro mně ideální auto by bylo dizajn od Alfy podvozek třeba z BMW vyrobeno v Japonsku a to všechno za Čínskou cenu
:D
Felicia Kombajn 1.3 BMI - je to motor, kterej sloužil dříve ve Favoritu, tj. hlučnější než později montované MPI, ale u MPI sou už údajně některý díly dražší. Mám tu 1.3 BMI (50kW) už cca 6-tým rokem, prahy hnijou jak o život, ale to je asi tak vše. Výčet závad není zrovna malej, ale protože náhradní díly jsou dostupný takřka všude a jsou levný tak mi to nezpůsobilo větší finanční újmu. Je třeba akorát pamatovat na to, že to je papírák a čelní střet s nějakým rozjetým SUV není nic co by člověk rád zažil (zadek Feldy je dost pevnej, už mi tam zaparkoval starší bavorák a bez problému).
Mimo otázku...zadek je u aut vždy pevnější. Čumák je totiž jako velká deformační zóna
K otázce, escorta bych se nebál, to co chceš je podle motoru od 93 a novější, nicméně hledat jen podle ceny? Za 20 tis to bude vrak, solidnější počítej více.Nech to prolustrovat hlavně mechanika A poslední věc, nekoukej na kilometry, ty jsou v bazarech stejně často stočený, ale na stav...
Asi bych zkusil sehnat nějakého Formana za přepis (10000,- ekodaň + nějaké poplatky, původní majitel nebude muse nic řešit) od staršího pána z vesnice. Když do toho nasypeš 5.000, tak to máš po GO a dalších 5 let jen jezdíš, případné náhradní díly na vrakáčích za minimum. A ten kapr se do toho vejde, možná i štika, třeba i kartón sodovek. A za 5 let už budeš asi finančně někde jinde, a můžeš přemýšlet co dalšího.
A pokud máš nějakého pohodového kamaráda s průkazem ZTP, můžeš ušetřit i těch 10000...
P.S. před pár lety chtěl kámoš koupit starší auto, a náš společný kamarád automechanik mu rozmluvil Escorta a doporučil starší Sierru. Byla spokojenost.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.