Nejste přihlášen/a.
Při nastarovaném motoru 1.3 BMM je slyšet z převodovky chrčení-chrastění ložiska. Při sešlápnutí spojkového pedálu to chrastit přestane. Je na vině nějaké to volnoběžné ložisko? Lze ho vyměnit v domácích podmínkách, je někde návod?
Můžete prosím hodit na odkaz, kde ho koupit?
Potřebuju nějaké speciální nářadí na výměnu ložiska?
díky moc
mám v plánu i vyměnit přitom komplet spojku, už klouže, ale to ložisko chrastí už mnoho let, jestli je to opravdu to ložisko, ale při sešlápnutí spojkového pedálu to chrastění přestane.
DALŠÍ INFO-CHRASTÍ TO JEN V ZIMĚ, V LÉTĚ JE TO O DOST MÉNĚ SLYŠET
To není ložiskem, to ti škrtají paprsky přítlačáku o to ložisko, povol trošku lano od spojkovýho pedálu, jinak to skončí výměnou spojky, jestli už není pozdě.
Ta spojka ti klouže právě kvůli tomu, že je moc utažená a škrtá o to ložisko, malinko to povol, než se ti ty paprsky úplně ušoupou.
To ložisko se normálně netočí, roztočí se až při šlápnutí na pedál, čímž se přitlačí na paprsky a ty ho roztočí, takže se točí normálně jen pár vteřin.
ono to chrastí výrazně méně právě v létě, proto mám podezření na to ložisko, co je hůř mazaný (prý)
Jinak spojku je třeba stejně komplet vyměnit. Právě prroto když už bude dole převodovka jsem si řekl, že bych vyměnil i to ložisko, ale nevím, co to vše obnáší. jinak spojku už jsem měnil na jiných autech a zvládnul jsem to.
dík za info, uvidíme.
Spojku měnil před 10 tisíci km automechanik, ale ukázalo se, že často kecá, tak uvidím, jestli ji vůbec fakt měnil
zaseja... ne, to není pravda. Ložisko se na spojce točí stále. Pedál spojky tlačí pružina na pedálové konzole k zemi podlahy, aby byl pedál trvale tlačen na ložisko.
Lankem se mění pouze poloha pedálu!
zaseja... pokud máš Felicii nebo Favorita, tak si rukou pedál nadzvedni, podepři v nadzvednuté poloze od podlahy dřevem a v motorovém prostoru vyhákni lanovod z páky od spojkového ložiska.
Pak odstraň pod pedálem podpěru a pedál ti pružina stáhne na zem a bude ho k zemi tlačit.
Z toho plyne, že pedálová konzola stále zařizuje, aby byl lanovod napnutý proti přitisknutému ložisku o jazyky přítlačáku i v klidové poloze.
Příště neraď bláboly
@dabel a michal
Je to ložisko 5-té rychlosti. K vůli jeho mazání byla mezi sebou přehozena převodová kola seshora dolů, aby to, které nese synchrony bylo dole v oleji. Postaru bylo nahoře viz. odkaz na mojí převodovku.
Toto přehození mají pouze převodovky s dolním vyboulením víka co by prso s označením 14SK a převážně to bylo jen s nástupem MPi.
Předchozí Feldy SPi (BMM) mají tu starou převodovku z favoritů bez úprav, kdy je nahoře žlab, do kterého převody 1-4 nahází olej a ten odkape na 5ku.
Ložisko má označení
002311132A ložisko jehlové 25x37x28 a musí se vložit (montovat) mokré od oleje
A je nutné vyměnit i zajišťovací matici!
N90790601
díky,jaký převodový olej? Je v tom docela bordel jsem se díval, někdo tvrdí ten, jiný zase něco jinýho
Potřebuju k výměně toho ložiska nějaký speciál nářadí?
Feldu mám Combi z roku 1995 je to jednovstřik jak už jsem psal
Jednovstřik je SPi single (jedno) point (bod) injection (vstřik)
Někdo ti radí dobovou literaturu, kde se předepisují ty sra*kové mazuty a někdo kouká dopředu a ví, že poslední Felicie a začátek výroby Fábií má na stejné koncepci synchronů a celého pajšlu převodovky předepsán výhradně
75W90 API GL4
Nesmíš dát API GL5 nebo poškodíš provozem převodovky synchrony na otěr a sjetí dosedacích ploch. Pak nebude nikdy řadit, jak má.
Kup jen a pouze 3 litry tohodle oleje a dej pak po kolečko náhonu tachometru 2,4-2,6 litru
Shell Spirax S4 G 75W-90 1 l
Lidi, co ti poradí Mogul PP80 kopni do řiti.
Na tu centrální matku potřebuješ 1/2 tuším 32 Golu (možná 30) a na dotažení zařaď 5ku a nech kola zubama do sebe sežrat kus tvrdé látky (třeba staré rifle) a dotáhni.
takže pokud mám teď v ruce komplet spojku, můžu ji vyměnit? Sundat převodovku od motoru a dát novou spojku, pak zase nasadit na motor převodovku a to chrastící ložisko namontovat dodatečně a až pak naplnit převodovku olejem?
Protože chtěl bych to vyměnit dnes, mám komplet spojku dlouho, ale nemám ložisko, takže to bych tam dal dodatečně, až mi přijde poštou. S autem budu jezdit až POTOM až vyměním i to ložisko na 5.stupni.
(soudím dle té fotky co jsi dal, že to ložisko lze vyměnit bez sundávání převodovky od motoru)
moc díky
Ložisko 5ky je lepší měnit na autě s převodovkou na motoru.
Komprese motoru ti taky pomůže přidržet při povolování matky hřídel převodů.
Klidně si udělej komplet spojku a pak 5ku později.
Jak budeš mít převodovku venku, tak vyměň gufera poloos a gufero řadící tyčky. Tudy dost uniká olej z převodovky a převodovku poumejvej benzínem a acetonem a štětcem od mazutu a zevnitř obalu spojky od prachu z lamely.
Nezapomeň trochu namazat komínek po kterém jezdí ložisko spojky. Nesmí být suchej.
Je na to speciální vysokoteplotní vazelína. Ten tisícihran na lamele taky lehoučce namaž, ale né moc, aby to neskáplo na lamelu.
píšeš:převodovku poumejvej benzínem a acetonem a štětcem od mazutu
takže mám tedy benzínem s acetonem umýt celou převodovku zevnitř, jako všechna kola-soukolí převodových stupnů a ložiska, nebo jsi myslel umýt jen tu aluminiovou kastly převodovky, tu venkovní?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.