Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Znovuzapojení čidla ventilátoru Felicia 1.3mpi fl

Od: domas927 odpovědí: 10 změna:

Všechny zdravím,

Přicházím zde s velmi často řešeným tématem a to čidlo ventilátoru. Můj problém je ten, že jsem koupil Felicii, která má ustřihnuté kábly k čidlu ventilátoru a ventilátor je napojen na tlačítko v palubní desce, tzn. ventilátor musím ovládat manuálně. Tato přestavba se konala z důvodu prý nefunkčního automatického spouštění. V motoru vidím navedenou dvoulinku z průchodky kabiny až k místu, kam by asi měly vést kabely z čidla. Jenže nevím jak moc je to zbastlený a manuální ovládání bych chtěl ponechat v provozu funkční, protože jsem to měl v plánu dodělat.

Můj dotaz tedy zní, jak znovu napojit čidlo k ventilátoru, aby to řádně fungovalo. Co kam přesně připojit?

Mám v plánu si na vrakáči vzít "nové" čidlo i s konektorem a kabely a až bych věděl, že to funguje, tak bych raději koupil nové a značkové čidlo.

Jedná se o Felicii 1.3mpi po fl.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Na vrakáči si hlavně nic neustřihni a vem celý kabelový svazek čidla a ventilátoru.

Tam, kde je alternátor, je u nosníku třípinový konektor a vedou do něj žlutý a červený drát tuším. Třípinový konektor vede dále asi po 20cm na čidlo na chladiči před alternátorem a pokračuje asi 40cm na konektor ventilátoru.

Takže si odpoj a vymontuj ten kabelový svazek. je dlouhý asi těch 60-70cm. Není v kuse s kompletním svazkem auta.

Svazek ventilátoru byl výměný dle výbav klima a neklima. Proto je tam to rozpojení.

Pokud má auto přední mlhovky, tak jedno ze dvou provedení má u toho třípinového konektoru svazku ventilátoru ještě dvoupinový konektor pro pravou přední mlhovku. Vše je krásně vidět po nahlídnutí pod kapotou kolem alternátoru.


doplněno 12.01.23 21:23:

poradte.cz/...

Pofacelifotvé Felicie mají čidlo termospínače buď na Fastony 6.3mm nebo konektor stejný jako na vstřikách nebo na motoru větráku chladiče.

Lepší je vzít si svazeček na Fastony, který pasuje do všech Feld 1.3 a dát si tam čidlo co spíná dříve ze Š120 originál výrobu CZ TH470

Znovuzapojení čidla ventilátoru Felicia 1.3mpi fl

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Najdi si v těch odstřihnutejch drátech ten v kterým je stálý napětí 12V a pichni na konektor čidla
Pak si najdi drat co de k ventilatoru a napoj na druhej konektor čidla
Druhej drat od ventilatoru je normálně ukostřen
Co se týče vypinače tak ten bych předělal
Udělal to přes spínací relé 15A pojistku a ovládání relé bych dal po klíčku aby kdybys na to zapoměl se to po kličku vyplo a tys nevymlatil baterii

 

domas927
hodnocení

Děkuji Vám za odpovědi. Na vrakáči to vezmu komplet, když tam bude starší provedení, tak vezmu jej. No a jakmile budu mít toto vyřešené, tak se vrhnu na manuální spouštění a potáhnu to přes tu spínačku, protože teď to je udělané tak, že to může běžet stále i s vyplým motorem.

Ještě jednou Vám všem děkuji za odpovědi.

Dej si tam ale relé. Netáhni to ze spínačky svorky 15 napřímo. Není na to dimenzovaná.

Ze spínačky ze svorky 15 připoj cívku relé a druhý konec ukostři.

Potom se relé sepne jen po klíčku a bez klíčku odpadne.

...

Silový kontakt dej pak do serie s manuálním ovládáním větráku a oboje (spínač relé a tvůj spínač) paralelně připoj na termospínač větráku.

Není ovšem důvod tento nesmysl vyrábět, když tam dáš termospínač ze Š120, který spíná větrák dříve.

Není důvod ho pak ovládat manuálně.

domas927
hodnocení

Takže tento mlparts.cz/... by šel? Je tam teplota od 92 do 87 stupňů, co jsem se díval, tak na Felicie se prodávají s teplotou až kolem 102 stupňů. Nebo mám vzít ještě nižší teplotu? Auto plánuji na Gumbalkan, tak aby se to tam v terénu neuvařilo, ale zase aby pořád nechladilo. Nicméně proto bych raději chtěl ponechat možnost manuálního spuštění např. před obtížným místem, tak abych měl teplotní rezervu.

Píšu TH470. Je to český výrobek origo z Apator METRA (koukni na logo). Jiné nemohu doporučit.

skoda-dily.cz/...

metra-su.cz/...

Když mají Fastony u středu blízko u sebe, tak je to origo. Když jsou holé a trčí, tak je to origo na Š120 a když mají ohrádku z černého plastu naplněnou vazelínou, tak je to na Favority a Felicie s vyžší teplotou.

Ten Š120 holé na středu a bez ohrádky mají hlavně větší rozsah mezi sepnutím a rozepnutím. Déle chladí.

Takže neplést TH470 s TH470.2

Typy, které mají Fastony na okraji čidla daleko od sebe, jsou druhovýroby.

Zavolej si na škodadíly a zeptej se, zda ti dají přesně podle obrázku origo český TH470 a né nějakou náhradu EU.

Vrtule větráku se musí volně otáčet a nesmí dřít. Jinak velký odpor v točení motoru vrtule zvedne odběr proudu přes termospínač a rychleji ho poničí!

domas927
hodnocení


Tak vás všechny opět zdravím. Kabeláž jsem zapojil dle výše zmíněných rad, takže originálním způsobem. Ovšem mám problém, že nové čidlo nespustí ventilátor. Čidlo jsem zakoupil toto: skoda-dily.cz/....
Při zkoušce na místě se podařilo dosáhnout takového stavu, že teploměr v palubce začal ukazovat 110C a začalo mi kouřit z expanzky a taktéž se voda začala valit ven skrz víčko.
Vyzkoušel jsem následující zkoušky:
Při propojení konektorů čidla (fastony) drátem napevno, tak se ventilátor roztočil.

Taktéž v přivodním konektoru (který pokračuje do čidla a ventilátoru) tak jsem při vyplém motoru naměřil nějakých 13V, takže v tom by problém taktéž být neměl.
A když jsem čidlo měnil, tak se z chladiče začala valit voda, takže by to nemělo být úplně ucpané.

Jak tedy dále postupovat? Ještě chci zkusit chladící systém prolít octem, to by možná mohlo pomoci. Nebo zkusit jiné čidlo? Dá se vůbec čidlo nějak otestovat, např. zkusit proměřit? Ale tady netuším jaké hodnoty měřit, odpor?

Zatím to mám ve stavu manuálního ovládání- kabel mám připojený přímo na fastony. Naštěstí toto auto nepotřebuji na denní ježdění, ale už nevím co zkusit dál.

Dej čidlo do rychlovarné konvice se zapojeným obvodem třeba s žárovkou. Teplotu můžeš měřit chytrou konvicí nebo postaru zavařovacím teploměrem či jiným teploměrem do 100C.

Odvzdušnil jsi soustavu? Je potřeba vytáhnout čidlo teploty na termostatu, aby pustilo vzduchovou kapsu a dovolilo zalít prostor hlavy a termostatu kapalinou.

Dost důležité u Feldy. Komu termostat funguje blbě, tak se to odvzdušní samo. Kapalinu mezi MIN a MAX.

Pokud obrázek eshopu odpovídá zkutečnosti, tak je to opravdu dle fotky české origo čidlo na š120 a musí spínat dřív a větrák roztočit, pokud se točí i bez čidla.

...

Většinou je problém zavzdušněná soustava, kdy voda vaří a do chladiče nejde nic, protože termostat bez horké vody horkým vzduchem páry neotevře logicky. Odvzdušni vytažením čidla na termostatu!

domas927
hodnocení

Díky za rychlou odpověď, je pravda, že odvzdušnit systém mě nenapadlo, jen jsem dolil mezi rysky. Pokud to i po odvzdušnění nebude dobře fungovat, tak otestuji čidlo v hrnci. Pak už nevím, to asi koupím vše nové-termostat,chladič i další čidlo a jestli to nebude fungovat, tak to asi hodím do šrotu, protože mě to už jaksi zmáhá. Ale děkuji za rady, teď už to snad bude fungovat.

Hadice do chladiče musí být horká na dotek. Přímo plná vřelé vody. Tedy ta horní, jak jde z termostatu do chladiče. Takový ten zahnutý tlustý had nahoře.

Dole u altíku je výstup vody ven z chladiče zpět do motoru. Tam termospínač sleduje teplotu.

Jak se do chladiče nedostává venkovní proud vzduchu, aby ho ochladil, pak vřelá voda bude i na dolní hadici chladiče a pak termospínač sepne.

...

Bacha na to neodvzdušnění u Feldy a ponechání vařící páry v hlavě a termostatu.

Jak tam rychle po odšpuntování hrne voda a satém se rychle odvzdušní, tak může prasknout hlava nebo fouknout těsnění pod hlavou.

Vždy se to ovzdušňuje na vychladlém nebo mírně teplém motoru.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]