Nejste přihlášen/a.
Vše řeší zákon 361/2000, paragraf 21.
Tam je to vše podrobně napsáno.
1, nemá přednost, jen je ohleduplné ho nesrazit.
2) nepustí Vás, Vy mu musíte dát přednost.
3) nemá cyklista přednost na přejezdu pro cyklisty.
Pro Radka a Mateho
1) myslíš vážně?
V téhle pozici jde spíš o předjíždění a při předjíždění to zalomit doprava a ohrozit je co?
Pokud auto odbočuje doprava a dává blinkr tak ho cyklista zprava předjíždět nesmí. (v koloně pomalou jízdou zprava předjíždět může, ale ne když auto má blinkr doprava). Ovšem při odbočení auto musí dbát zvýšené opatrnosti a když kolo sejme tak auto bude mít hlavní vinu. Podobně jako když odbočuješ doleva, přehlídneš že tě už nějakej lumen předjíždí a vjedeš mu do cesty a nakouří ti do dveří...
V Německu v téhle situaci má kolo přednost a to i když kolo jede po souběžné cyklostezce vedle silnice (která kříží tu odbočku)
asd1,
jasně že to myslím vážně, ale klidně můžeme dát desítku různých variant.
Tazatel jasně uvedl "když jedu zároveň s cyklistou,", ale vy pak jen spekujujete, kdo bude vikíkem, když cyklista poruší předpis.
Příklad, řidič autobusu s vlekem odbočuje vpravo, rychlostí 20km a cyklista to do něj práskne, tak za to může ..
Nespekulujem, řidme se zákonem.
Odbočuji vpravo, nemusím dávat přednost, přesně jako to děláte Vy. Při dodržení §21
(3) Před odbočováním vpravo se musí řidič zařadit co nejblíže k pravému okraji vozovky; musí-li přitom s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu vybočit ze směru své jízdy vlevo, dává vždy jen znamení o změně směru jízdy vpravo. Před odbočováním vlevo se musí zařadit co nejdále vlevo v části vozovky určené pro jeho směr jízdy s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu a šířku vozovky. Odbočují-li řidiči protijedoucích vozidel vlevo, vyhýbají se vlevo
Na obrázku je situace jasná, vpravo od auta je kolo (+druhé vpravo před autem), buď ho předjíždí zprava, jedou souběžně nebo je auto předjíždí. V téhle situaci to kolo nesmí ani omezit, žádný "je ohleduplné je nesrazit" V reálu k pozici na obrázku vůbec nemá dojít, auto má být buď před kolama (dostatečně včas - předjet a zalomit to doprave ja prasárna) nebo až za nima.
Vy napíšete, že je to jasné, pak ale "buď ho předjíždí zprava, jedou souběžně nebo je auto předjíždí."
takže to není tak jasné?
Jasné je, že má jedno kolo vedle sebe a a druhé vpravo před sebou, takže předjet je už nestihne = předjet je nesmí, jet souběžně taky už nemůže (leda rovně), takže musí zpomalit, nechat je odjet a až pak odbočit. Jiný řešení tam neni (kromě exotiky typu kolaři odlezou doprava do trávy) = v reálu ty kola přednost mají.
stir, v pořádku, klidně nesouhlaste, ale "Když jede cyklista rovněa po hlavní silnici, musí ho auto pustit, dát přednost"
to se v předpise nemluví, nikde to není uvedeno.
Nebo to je v uvedeném §?
Příklad, řidič autobusu s vlekem odbočuje vpravo, rychlostí 20km a cyklista to do něj práskne, tak za to může kdo, páč cyklista nemůže předjíždět v tomto případě vpravo...
(4) Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidel dostatek místa; přitom je povinen dbát zvýšené opatrnosti.
O tom, že řidič má dát přednost nebo omezt, či ohrozit v TOMTO případě nikde není nic uvedeno.
Ale to video i popis v odkazu je jiná situace, nežli se tazatel ptal.
Video, jasné porušení několika paragrafů od řidiče auta.
V odkazu je to skoro stejné, jako na videu:
Při průjezdu křižovatkou je vždy potřeba pamatovat na to, že osoba na jízdním kole má přednost ve stejných situacích jako motorista. Pokud tedy například motorista odbočující vpravo dojede v křižovatce či před ní cyklistu pokračujícího rovně, musí dát motorista před odbočením přednost cyklistovi a umožnit mu bezpečný průjezd křižovatkou.
To je jasné,
ale pokud řidič auta odbočuje vpravo a cyklisty mu tam vjede, tak viníkem je cyklista.
Proto se vždy musí vyšetřit průběh nehodového děje. Pokaždé to může být jinak
Ale to můžeme dávat desítky různých příkladů, možná stovky.
O soubežnou jízdu zde nejde, to už tu někdo napsal.
Jako řidič nemáte povinnost při odbočení vpravo dávat přednost, toť zákon říká jasně. Přesněji, nic o přednosti neříká.
Vážený pane Stire, moc Vám děkuji za slušnou, plodnou diskuzi, ať si z nás vezmou ostatní příklad, že není třeba druhého urážet.
Slušní lidé to nedělají.
Přeji krásný víkend.
Mele se tam předjíždění par.17 / hlavně 3 a pak 5b
Pak odbočování 21 / 1 a 6
nakonec jízda na kole 58 / 4
S tim autobusem to je podobně jako když vyjíždí ze zastávky - pokud kolo narazí do přední části tak viník bus (kolo při začátku odbočování bylo dávno vedle něj, bus ho ohrozil resp. sejmul), pokud do zadní části a bus dával blinkr včas tak kolo (nesměl předjíždět zprava)
Ten kkt na videu s kruháčem těch 5 let měl dostat a to natvrdo, věděl že jí sejme a ujel od nehody, to nebyla nehoda ale pokus o zabití.
Stire dekuji za nasdileni toho videa. Jen se utvrzuji, jak je pro me jako pro cyklistu nebezpecne v podobnych situacich jezdit u krajnice.
asd, jasně, al to se musí stanovit, kdo a co porušil.
Páč tazatelův dotaz "když jedu zároveň s cyklistou, který není ve vyhrazeném pruhu" je jen hypotetický a nesmyslný, protože někdo z nich právě porušuje Vámi uvedení paragrafy.
Milane drž se obrázku - v tý pozici auto odbočit nesmí, musí nechat kola odjet a odbočit až pak. Jinak by je sundal jak ten kkt na kruháči...
Runner2 v podobných situacích na kruháči na kole zásadně prostředkem aby auto předjet nemohlo, a najet tak už v nájezdu na kruháč, kolo je na kruháči rychlejší než auto tak ho to nijak neomezí, po odbočení z kruháče je slušnost udělat místo aby mohl v klídku předjet (neplatí pro profíky co jedou po rovině 50)
asd1, ale obrázek a popis tazatele jsou různé činy.
Na obrázku jede první cyklista rovně, za ním auto, které ho nesmí předjet, když chce odbočit vpravo.
V popisu je "jedu zároveň s cyklistou"
a každým decimetrem bude situace jiná...Stejně rozdílně si upravit tazatel situaci v jiném dotazu..
Dodržet zákon a jet u pravýho kraje výrazně zvyšuje riziko že tě sejme přesně jak tu paní. Navíc kolo je na kruháči opravdu rychlejší než auto, takže nejde o žádný naschvál brzdění provozu ale jen "umravnění" aby nepředjížděl když pak bude pomalejší..
Podobně před zatáčkou za kterou neni vidět a nevejde se protijedoucí auto který vyjede proti, taky když jedeš u kraje tak tě tam začne předjíždět klidně náklaďák, a když to auto proti vyjede tak tě strčí do škarpy.. Zase je třeba najet víc ke středu aby na předjíždění musel vyjet do protisměru, a slušnost je v okamžiku kdy vidíš za zatáčku že je volno tak ukázat že může jet a uhnout ke kraji.
Na západ od nás tohle potřeba neni, tam auto když nevidí tak nepředjíždí a čeká až výhled a volno bude.
Stir to troubil spíš že kdyby kamion nečekaně hamoval tak uděláš mouchu o zadek kamionu
Tu stačí,aby ste pochopili jedno,že cyklista má rovnaké práva a povinnosti ako vodič motorového vozidla,tak ho aj berte ako keby to bolo motorové vozidlo. Čo sa týka odbočenia v pravo a budete križovať cestičku pre cyklistov,tak si dajte pozor,lebo aj na Slovensku už majú prednosť,český predpis presne nepoznám,no v zahraničí by sa vám táto skutočnosť mohla vypomstiť.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.