Nejste přihlášen/a.
Všechny MPi z roku 97 už mají jednotný typ řemenice až do konce roku výroby 2001. Lze to poznat i podle šroubu v řemenici. Starý je na 30klíč obyč šestihran a ten novější šroub je tuším 24ka s integrovanou podložkou jako sukýnkou na hlavě.
Nelze tedy vykuchat servo z LaK 96 roku a strkat to na pofacelifty. Ale LaK tuším byl jen 1.6MPi.
Pozná. Tedy pokud jsou ty vrakáče, kde si to vymontuješ sám.
Rok poznáš podle skel, masky, kapoty, datumovek na nádobkách a plastech obecně, podle interiéru, podle budíků, mnohdy i podle výbavy.
Holej skelet poznáš taky, protože se asi 3x měnil. Hlavně chladičová stěna podle zámku kapoty a podle výztuhy pod nárazníkem, kde je vlečné oko.
I podle převodovek to lze poznat, kdy začala typem 14SK a držela ho do konce výroby (na víku má velkou boluli pro uložení 5té rychlosti). Předchozí a Favorití ju neměli. Změna byla k vůli prohození převodů se synchony na spodní hřídel, kde se lépe mažou.
Ten lichoběžníkový plech je prostup podlahou u pedálů volantové koncovky na kardany volantové tyče.
Feldy 1.3 májí na přelomu roku jiné rozvody, protože klina je sazená 30mm místo 32mm postaru. Díky tomu jsou jiná rozvodová kola a řemenice. Tebe zajímají ty řemenice a ty se v 6PK provedení blbě shání na 32mm. Lépe z pofaceliftů ty 30mm, kdy bylo serv ve výbavě více.
Jiná je třeba i trubka chlazení kolem vany motoru.
Sehnat držák na altík a servo/klimu, předělat rozvod na 6PK (pumpa, řemenice, kladky, řemen, altík 90A magneton), volantové tyče s hrubým tisícihranem, řízení, ...
Většinou je i chladič pro 1.3 s držáky pro saharu z 1.6ky
Kapalina do serva pouze zelená vw.
Z 1.6ky to neber. Bude ti hodně věcí chybět. Hadice jsou jiné.
Bacha při sundání řemenice. Její namontování drží kliku proti pohybu v lágrech a je lepší si zapřít klackem o sedačku spojkový pedál, aby tlačil kliku ven z bloku směrem k řemenici, kterou demontováváš.
Pokud se ti "bez řemenice"klika posune 2mm směrem ke spojce třeba při montáži nové řemenice, tak vypadne axiální ložisko a montáží řemenice ke klice šroub zase kliku posune na místo a to vypadené axiální ložisko rozžvejká na sra*ky a můžeš sundat vanu a celou klikovku, aby jsi vyměnil nová axiální ložiska.
Takže si to raději zapři zmáčknutou spojkou a ideálně to montuj se sundanou vanou a kontroluj, zda jsou axiály do poslední chvíle na svém místě. Je to zbytečná oprava si je poškodit!
Tady jsou vyfocené
Rady tu jsou dobrý.. Ale podle mě je jednodušší a lepší řešení sehnat rozumnější auto než dodělávat servo..
Felda má divný řízení kdy kromě točení kolama na místě se silou na volant musí i v zatáčkách. Co jsem jel v jiných autech bez posilovače tak při jízdě i v zatáčkách šel volant lehce a silou se muselo jen při točení na místě. Das auto
Všechny Feldy, asi 5 kusů většina kombík... V serpoškách se u všech za volant muselo dost tahat (oproti jiným autům), v Alpských kopcích to dost otravovalo. Podobně se chovalo i Fávo, taky všechny co jsem měl v ruce..
Já měl nový horní uložení s kvalitníma ložiskama ZVL a nové CZ čepy a řízení šlo krásně a hladce s 1.4 motorem na hatchi.
Žádné posilování s volantem.
Proto to nechápu a příjde mi to jako blbost a nebo ty Feldy byly v zanedbaným stavu, protože málo kdo mění horní uložení či tlumič. Všichni s tím jezdíte do kleknutí. Pak není divu... (myslím to obecně, nemluvím přímo k tobě).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.