Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Posilovač

Od: felicie odpovědí: 13 změna:
Ahoj, mám dotaz ohledně dodělání posilovače řízení do 1.3. Díly atd vím které sehnat.
Ale jedná se my o to do jakých karoserií bude pasovat četl jsem že musí být u volantove týče lichoběžníkový černý plech.
To je vše aby díly pasovali z 1.6 nebo musí být náprava nebo něco ještě jiný?

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
Pokud máte Felicii 1,3.. Tak ze servodílů 1,6 tam pasuje akorát hřeben řízení a asi i ta tyč řízení k volantu.. dále nádobka na Servo a čerpadlo servo oleje.. Vše ostatní MUSÍ být z 1,3.. Zjišťoval jsem si to, protože mám v plánu to dělat na otcově Feldě.Ptal jste se hlavně na tu tyč s plechovou průchodku..Ta by měla z 1,6 pasovat..Ani trubky na olej nejsou stejné z 1,6..jsou jinak naohýbané.Chladič se musí posunout o pár cm.. Spodní kovová trubka vody musí být taky jiná.. původní by překážela
doplněno 03.01.23 18:46: Předpokládám, že ostatní díly máte zjištěné..Altík se 6drážkovou řemenicí, vodní pumpa s 6drážkovou řemenicí.. Spodní řemenice na kliku (jsou prý dva druhy!) Liší se vnitřním průměrem!) Jaký tam máte zjistíte až po sundání.Zjistit to jde dle roku a pod..Ale na to bych nespoléhal.. Držák altíku s kladkou řemene..

Všechny MPi z roku 97 už mají jednotný typ řemenice až do konce roku výroby 2001. Lze to poznat i podle šroubu v řemenici. Starý je na 30klíč obyč šestihran a ten novější šroub je tuším 24ka s integrovanou podložkou jako sukýnkou na hlavě.

Nelze tedy vykuchat servo z LaK 96 roku a strkat to na pofacelifty. Ale LaK tuším byl jen 1.6MPi.

Jasně..Ale pokud bude díly shánět někde po vrakáčích nebo odkudkoliv,tak nepozná rok výroby..Proto jde o ten vnitřní průměr.. Alespoň takhle mi to vysvětloval jeden "znalec", který už rozebral a "oservoval" několik Filcek ;)

Pozná. Tedy pokud jsou ty vrakáče, kde si to vymontuješ sám.

Rok poznáš podle skel, masky, kapoty, datumovek na nádobkách a plastech obecně, podle interiéru, podle budíků, mnohdy i podle výbavy.

Holej skelet poznáš taky, protože se asi 3x měnil. Hlavně chladičová stěna podle zámku kapoty a podle výztuhy pod nárazníkem, kde je vlečné oko.

I podle převodovek to lze poznat, kdy začala typem 14SK a držela ho do konce výroby (na víku má velkou boluli pro uložení 5té rychlosti). Předchozí a Favorití ju neměli. Změna byla k vůli prohození převodů se synchony na spodní hřídel, kde se lépe mažou.

Jasně že zvenku rok na autě poznám.Ale spoustu lidí to má někde v bednách a spousta lidí taky lže o původu součástek..

 

zam
hodnocení

0x

Tato otázka tu byla několikrát.Většinou rádci raděj jít do posilovny A omlouvám se za neradu.

 

hodnocení

0x

Ten lichoběžníkový plech je prostup podlahou u pedálů volantové koncovky na kardany volantové tyče.

Feldy 1.3 májí na přelomu roku jiné rozvody, protože klina je sazená 30mm místo 32mm postaru. Díky tomu jsou jiná rozvodová kola a řemenice. Tebe zajímají ty řemenice a ty se v 6PK provedení blbě shání na 32mm. Lépe z pofaceliftů ty 30mm, kdy bylo serv ve výbavě více.

Jiná je třeba i trubka chlazení kolem vany motoru.

Sehnat držák na altík a servo/klimu, předělat rozvod na 6PK (pumpa, řemenice, kladky, řemen, altík 90A magneton), volantové tyče s hrubým tisícihranem, řízení, ...

Většinou je i chladič pro 1.3 s držáky pro saharu z 1.6ky

Kapalina do serva pouze zelená vw.


doplněno 04.01.23 05:43:

poradte.cz/...

Z 1.6ky to neber. Bude ti hodně věcí chybět. Hadice jsou jiné.

 

felicie
hodnocení

Díky za rady, určitě se budu pokoušet to sehnat z 1.3 než brát něco z 1.6 a zbytek z 1.3

Bacha při sundání řemenice. Její namontování drží kliku proti pohybu v lágrech a je lepší si zapřít klackem o sedačku spojkový pedál, aby tlačil kliku ven z bloku směrem k řemenici, kterou demontováváš.

Pokud se ti "bez řemenice"klika posune 2mm směrem ke spojce třeba při montáži nové řemenice, tak vypadne axiální ložisko a montáží řemenice ke klice šroub zase kliku posune na místo a to vypadené axiální ložisko rozžvejká na sra*ky a můžeš sundat vanu a celou klikovku, aby jsi vyměnil nová axiální ložiska.

Takže si to raději zapři zmáčknutou spojkou a ideálně to montuj se sundanou vanou a kontroluj, zda jsou axiály do poslední chvíle na svém místě. Je to zbytečná oprava si je poškodit!

Tady jsou vyfocené

poradte.cz/...

 

asd1
hodnocení

0x

Rady tu jsou dobrý.. Ale podle mě je jednodušší a lepší řešení sehnat rozumnější auto než dodělávat servo..

Felda má divný řízení kdy kromě točení kolama na místě se silou na volant musí i v zatáčkách. Co jsem jel v jiných autech bez posilovače tak při jízdě i v zatáčkách šel volant lehce a silou se muselo jen při točení na místě. Das auto *ee*

gumidoff

Cos to řídil za vrak

asd1

Všechny Feldy, asi 5 kusů většina kombík... V serpoškách se u všech za volant muselo dost tahat (oproti jiným autům), v Alpských kopcích to dost otravovalo. Podobně se chovalo i Fávo, taky všechny co jsem měl v ruce..

Já měl nový horní uložení s kvalitníma ložiskama ZVL a nové CZ čepy a řízení šlo krásně a hladce s 1.4 motorem na hatchi.

Žádné posilování s volantem.

Proto to nechápu a příjde mi to jako blbost a nebo ty Feldy byly v zanedbaným stavu, protože málo kdo mění horní uložení či tlumič. Všichni s tím jezdíte do kleknutí. Pak není divu... (myslím to obecně, nemluvím přímo k tobě).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]