Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabie 1.4 MPI -- rok výroby 2004- startovat se spojkou nebo bez

Od: jirijirka odpovědí: 26 změna:
Mám fabii 1.4 MPI, chci se zeptat, vás kdo máte stejné auto, startujete ho se spojkou nebo bez spojky jen s brzdou? Případně ,, odůvodněni,, proč to děláte tak nebo tak. Děkuji

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x

Každé auto s manuelní převodovkou se startuje se stisknutou spojkou bez ohledu na rok výroby z důvodu odlehčení motoru hlavně v zimním období.

U automatu je to jinak, tam se při startu stojí na brzdě, ten spojkový pedál nemá.

Mám i automat a na brzdě stát nemusím. Normálně nastartuje v poloze P, kde kola drží proti pohybu aretace převodovky a hydroměnič nepohání žádný z převodů (všechny se točí naprázdno).

 

hodnocení

3x

Tyto motory mají pořád jen třikrát uloženou kliku v bloku a axiální ložisko proti sunutí kliky stranou ven z motoru jako Felicie a Š120.

To ložisko je jen na jednom místě u šálku jak je řemenice. Není na všech třech.

Takže zrovna tomuhle motoru startování bez spojky prospívá.

Já leju po zkušenostech ještě metabond ECO. Dokonce ho testovali jízdou bez oleje, kdy motor stále mazal. Na youtube mají videa. Dokonce tuším s 1.4MPi AZE,AZF,AME,AQW,AQV...prostě 8miventilem.

Hlavně se mi stišil motor a necvakaj hydroštely. Dávám 5W40 Mobil. Právě že ta 10W40 má pomalejší náběh k mazání a než se namaže klika a hlavně hydroštely,...

Dělám pro ten motor maximum, takže i když někdy se spojkou a někdy bez spojky, tak si myslím, že to mám pojištěné i kvalitním olejem a motor vydrží bez GO.

Do převodvky patří Shell 75W90 S4 API4 1.8l po vytékání s kontrolního šroubu. Lidi na ty převodovky prcaj a pak odchází a zbytečně. Hlavně jejich ložiska ve skříni. Na Nový olej v mrazu to rozhodně taky bude klást motoru menší odpor (motoru a hlavně motoru startéru a proudu z baterky).


doplněno 22.09.22 11:56:

Takto vypadají ty dva axiální kroužky a axiálek holý. Z jedné strany na něj tlačí kompletní klika při každém zmáčknutí spojky a propružení přítlačáku spojky proti klice. Opře se tedy jen o ten jeden... chudáček :-D

Fabie 1.4 MPI -- rok výroby 2004- startovat se spojkou nebo bez
Fabie 1.4 MPI -- rok výroby 2004- startovat se spojkou nebo bez #2
break
Startování se spojkou tomu nevadí tolik jako stání na spojce.

Nejvíc vadí dlouhý skluz na spojce při pomalém popojíždění

break
To je jedno s druhým. I na tomhle motoru jsem řešil axiální ložiska. Spousta lidí má nezvyk minuty a minuty stát zbytečně na spojce v křižovatce anebo nechávají za jízdy nohu položenou na spojkovým pedálu...
Ale samotný startování tohle neudělá.

Gumídku jaký je rozdíl mezi fabií 1,4 Mpi rok výroby 2001 a rok výroby 2004?

break
Zhruba tři roky...

Ty bloky jsou stejný. Jen se můžou lišit osazením čidel a ECU.

AZF se dělalo v roce 2000 i v roce 2004.

Stejně tak AQW, AME...

Mechanicky byl motor bezezměn. Akorát sání pro AZF a tuším i AZE bylo menší asi o 2mm v kanálech (oba 44kW) oproti AQW,AME 50kW.

Ještě se liší vačkama a čidla klepání mají jiný konektor a i vstřiky. Na AME pasují koenktorově vstřiky i z Felicie. Na AZF už je jiný konektor.

Rozdíly nejsou v letech, ale v provedení. Provedení se drželo po celé roky. Jen FW v ECU se trošku ladil. Takže na AZF lze použít jednotky s písmenem E, ale i K.

Cčkové jsou tuším pro AQW co máš.

 

tuk
hodnocení

1x
Drtivá většina aut se startuje bez spojky…
Pokud baterka dochází po 6 letech a startuje mi to na hraně, tak odlehčím spojku, na úkor ložiska a kliky. Lepší než zůstat viset.
Bohužel spousta pindalů se domnívá, že je lepší vždy sešlápnout spojkový pedál, není tomu tak:

youtu.be/...
lubosnovak

Pana Vaculíka považuji za odbroníka na svém místě, ale zrovna tento jeho názor mě překvapil. Co já vím, tak se vždy říkalo, že se startuje vždy se spojkou.

Gumídku, jak je to u fabie 1.4 Mpi - bez spojky a nebo se spojkou a nebo je to jedno.

@slavo... lépe bez spojky, ale pokud dáváš kvalitní olej a jezdíš denně, tak dle mě je to jedno. Pokud ti auto stojí tejden a víc, tak bych startoval bez spojky v neutrálu.

Ono se říká se spojkou, protože je spousta debil* co tam nechávají kvalt a pak nabourají nebo někoho přejedou při startu. Zazmatkují a ujedou na startér i pár metrů. Už jsem to viděl na dílně v bývalé príci. Málem hupl do kanála.

Jinak Vaculík je taky slušnej pindal a v pár věcech pravdu nemá, ale pro laiky je hroznej bůh, takže i blbost berou lidi jako dogma.

break
Vaculík je jen pisálek, určitě ne odborník. Dobrýmu motoru startování se spojkou neuškodí.
Nový auta bez vyšlápnutý spojky ani člověk nenastartuje...

Tak nový auta nemají tak blbě uloženou kliku. Když jsem kamarádovi sundal vanu, tak mu ojnice lítali 3mm po klice. Měl 210tkm. Mě skoro vůbec tehdy na Favoritu 120tkm.

To je stejné dle mě, jak zlepšili konstrukci startérů k vůli tomu startstopu. Prý lepší ložiska a uložení rotoru. A uhlíky.

break
I na starém motorům to nezničí ložiska. Záleží na konstrukci motoru, řidiči a servisu.
Pokud by to bylo tak, jak se tvrdí. Tak ty axialy odděláš za pár dní ve městě v koloně...

Je teda fakt, že jsem to nikdy na 1.4kách ani na 1.3jkách nečetl a ani neslyšel, že by někdo hrotil axiální ložiska. Ale zase na druhou stranu tyhle motory jedou i s vůlema jak kráva a i s nětěsností oleje. Takže asi tak.

break
Řešil jsem jednou jednu 1,4mpi. Tam z ložiska nezbylo nic a klika se protlačila do bloku a pak na jednom TDI...

Já dělám hlavně elektro, takže s mechanickými špeky na motorech moc do styku nepříjdu.

break
Od aut jsem utekl a dělám to jen pro sebe ve svý dílně. Maximálně pro opravdu dobrý přátelé karosařskou na zajímavých autech. Teď zrovna stavba závodního favorita. Jinak jsem dřív dělal i motory a mechanickou celkově...

Když tak mě opravte.

Pokud stisknu spojku, tak se přítlačný talíř oddálí od sertrvačníku k převodovce, že by se stiskem spojky posunula klikovka se setrvačníkem a ještě by se přitom posunuly ojnice na čepech v pístech - tomu se mě moc nechce věřit.

A při řazení a rozjíždění stisknutí spoky nevadí - to když už běží motor.

Já jsem u lady 2103 a 2107 vždy při startu mačkal spojku a doposud ji taky mačkám a to už to auto mám 11 let a sám jsem s ním najel 117000

 

@slavo, ložisko stlačuje střed přítlačného talíře s několika jazyky/pery. Propružý všechny ty pera a ty na svých koncích po obvodu na okraji odlehčí kovové mezikruží z masy železa. To mezikruží jazyky přítlačného talíře tlačí na lamelu proti setrváku. Pohon lamely pak je jako by jsi dával předmět do svěráku a z obou stran sevřel.

Přítlačný talíř je namontovaný na setrvačníku!. Takže je to stejné, jako by jsi třeba sešlapoval plechovku nohou a tlačil proti zemi. Zde tlačíš proti setrváku a klice. Nebo při srdeční masáži tlačíš proti podložce na které ten dotyčnej leží.

Možná na videu pochopíš, jak vůbec spojka pracuje. ;)


 

hodnocení

0x
avatar jinx

A existuje vobec 1,4 MPi rok 2004? Ak sa nemylim tak vyroba MPi mala skoncit 05/2003 kvoli emisiam. Neni to nahodou 16V? Ohladom spojky pozri si videa od Vaculika.Vacsinou japonci to maju osetrene tak ze bez spojky nejde nastartovat. To ze je to blbovzdorne proti zaradenemu kvaltu o.k. moze byt ale ako tym trpia motory a ako je to konstrukcne to netusim. Mam AQW 10/2002, 361 tis.km.

 

asd1
hodnocení

0x

Oboje má svoje nevýody. Se spojkou trpí axiální ložisko kliky. Bez spojky pokud zapomeneš kvalt (stává se mi max. jednou za 10 let) tak auto hopsne o metr dopředu a můžeš ho mít nabořený i s autem před tebou *smich*

Výhoda je že se spojkou nemusí motor točit převodovkou a hlavně v zimě to dost odlehčí baterce a startéru, pak taky ten zapomenutej kvalt neni problém..

Výhoda bez spojky je že šetříš to axiální ložisko, u některých aut je dost slabý a u některých při jeho opotřebení odejde snímač polohy kliky a ložisko je navíc problém opravit = motor v hajzlu *ua*

1.4MPi s 8miventilem mají snímače dva. Místo Hallu jako u Feldy na setrváku mají hloupej indukční, kterému je sunutí kliky jedno a hall přemístili na vačku, kde dřív nebyl k olejovému filtru.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]