Nejste přihlášen/a.
Nefunguje ABS a díky tomu hned vedle i ESP.
Asi odešlo čidlo v kole. Auto bude brzdit bez ABS klidně do smyku jako stará auta.
...
Už vidím.
Zkus vynulovat odometr stiskem nebo otočením toho trnu z plexi štítu co trčí.
Návod k autu nemáš?
Tak tedy k te cervene kontrolce jsme vycetla, ze sviti pri nedostaku brzdove nebo spojkove kapaliny. K pismenu F jsme nic nenasla
OK, musíme postupovat systematicky, ať se někam doberem.
1.Kontrolka ( ! ) svítí nejen při nedostatku kapaliny, ale u většina uat i při zatažené ruční brzdě, takže se hned neplaš a nesháněj brzdovku.
2.Porucha ABS a ESP svítí normálně při stojícím motoru, proto se tě ptám, zda motor stojí, když to fotíš či zda běží.
3. protáčí se ti ručičky před startováním tam a zpět a nebo proč ukazuje otáčkoměr na fotce 9000ot/min?
--- co jsi napsala o ručičkách výše může být vada celého panelu přístrojů. Proto třeba už ani neukazuje palivo.-----
Ty, Jitu... to by chtělo diagnostiku. Můžou být vadné budíky, nebo vedení (kabelové svazky, ukostření na kastli) a nebo něco s ABS, ale vzhledem k tomu, že nefungují budíky jak mají včetně palivoměru, tak bych viděl závadu přímo v budíkách nebo drátech svazků vedení k nim. I jak to průběžně hezky popisuješ.
Najdi v okolí autoelektrikáře. Nedávej to klasickým mechanikům. Ti tomu nerozumí.
Na vadný kat přišli jak?
u ABS je chyba přesně kde? Pokud neví tak to jsou lemplové.. Základ je diagnostikou vyjet chyby, pak se dá směrovat pátrání.. Může to být i jen špatný kontakt v konektoru (to i ty budíky), to je třeba projítt jako první (+ kabeláž)
Jako první bych se podíval zespoda na vejfuk jestli kat nešlohli (nový šrouby, svar apod.), stačí najet nad příkop hodit karton a vlézt pod auto.. Kat bych nebral z vrakáče ale nový, ne značkový ale nějaký univerzál který neni úplně šmejd..
Díly z vrakáče - jak kde a kdy, často neví co za to chtít a je to loterie.
Na technický ABS i ESP musí být plně funkční.
Stará kára a začíná žrát prachy = zbav se toho, obzvlášť pokud nemáš svůj vyzkoušený a ověřený servis který umí a neojebe tě.
Svítila by ti kontrolka už před servisem..
Vadný kat ŘJ pozná když má auto dvě lambdy, podle první před katem ŘJ reguluje bohatost směsi, druhá kontrolní za katem - ta pokud kopíruje signál přední tak je vadný kat. Servis to vidí na diagnostice na průběhu signálu ze sondy (nejlíp na osciloskopu).
U těch budíků může stačit vyčistit kontakty v konektoru viz odkaz od gumidka
ABS "bude to drahý" bez upřesnění spíš znamená "netušíme co tomu je" = sehnat novou jednotku ABS z vrakáče a vyměnit.. To chválení známé "daj mi to do kupy" taky může znamenat že umí přehodit brzdy a vyměnit lanko od ručky a složitější věci jedou pokus - omyl..
Bohužel dobrých servisáků je fakt málo a lempl jen tahá prachy a ne malý.. Může být výhodnější pořídit jiný auto který je OK a tohohle se zbavit přes bazar nebo poslat do hutí.. Lempl servis z tebe vytáhne klidně 20k a bude to stejný, pak tě na TK vyhodí a nejezdíš vůbec..
kontrolka pro emisní systém motou, oranžová a vypadá jak grilovaný kuře nebo ponorka
ABS a kat jsou dvě na sobě nezávislý věci.. S chybou v ABS te z technický vyhodí, s vadným katem (pokud nesvítí kontrolka) s velkou pravděpodobností projdeš (pomůže víc lihu v palivu a VIF + italská úsržba; VIF se vyplatí dávat furt)
V ABS chybu máš, u toho katu to je otázka...
Lambda to být může, jestli šli jen po číslu chyby, naslepo lambdu vyměnili a nic, tak jen pokusujou.. Výměna katu je pak jen další pokus... Nebo to je taky jen děravej vejfuk, stačí malá dírka kterou přisává kyslík, lambda to pozná a vyhodí chybu.. Děravý svody nebo pletenec typicky, dírka klidně i metr za lambdou (spaliny se pohybujou tam - zpět a vířením se to dostává i proti proudu)..
Správně diagnostikovat = jít na jisto.. U lambdy to znamená vyjet si signál nejlíp na osciloskopu a porovnat s normálem. + ověřit i čidla teploty atd. (napoví i vzhled elektrod svíce, spotřeba auta atd.)
Vadný kat auto pozná jen když má i diagnostickou lambdu za katem (ne všechny auta jí mají), pokud nemá tak výměna katu na 99% nepomůže.
ABS a kat jsou dvě na sobě nezávislý věci. - Tohle srozumitelný neni?
Jak měřili signál na vyndaný lambdě? Nebo jen garážnická nouzovka = očoudit zapalovačem jestli reaguje.
Mají něco společného brzdy s výfukem?
To je stejná věc jako: " Mají něco společného klimatizace a tlumiče?"
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.