Nejste přihlášen/a.
Chce to otevrit kapotu a podivat se na palivove potrubi, filtr atd. Muze tam byt netesny spoj nebo nejaka hadicka v motoru.
Ty nemáš k autu palubní literaturu s návody?
Opel Corsa bylo několik ročníkových generací. Každá je jiná. Z roku 1997 nesrovnáš s rokem 2008.
nemáš zač, jak to čtu, tak v budíku paliva je pouze kontrolka chladící kaplainy, která svítí jen při přehřátí. Jinak ne. tedy za studena a za normálního provozu běžné teploty motoru nesvítí.
Známému rovněž stále smrděl benzín a než to dal dokupy, tak k nim jeli hasiči a tahali hořící auto z garáže. Barák naštěstí neshořel.
To spíš bude něco s filtrem s aktivním uhlím na odvětrání nádrže. Kdyby kapal z tlakového vedení, tak jsou pod nastartovaným autem loužičky a smrad by byl citelnější.
Nechte to na servis.
Loužička by se dělala jen u nastartovaného auta, kdy trubkama pro palivo obíhá benzín do motoru a nespotřebovaná část zpět odtéká do nádrže. Čerpadlo v nádrži honí benzín jako srdce krev tam (jednou trubkou) a zase zpět (druhou trubkou). Čerpadlo je v provozu jen na pár sekund před startem nebo stále při nastartovaném motoru. Jindy ne i z bezpečnostního důvodu (při nehodě a poškození auta by bylo nežádoucí, aby benzín obíhal hořícím autem nebo vyléval celou nádrž kolem auta).
Takže při porušené trubce či spoje pod autem, kde je palivové vedení by se loužička tvořila jen v době, kdy čerpadlo honí benzín a v trubkách je tlak. Pak by odkapávala loužička. U zdechlého auta nic neobíhá a ani se nemůže tvořit louže poškozeným vedením logicky. A těch pár případných kapek při zaparkování se rychle odpaří. Je to benzín.
Takže můžeš to nastartovat a s baterkou si posvítit, zda je vše suché a nikde z trubek nic nekape. Jak na podvozku a kolem nádrže, tak kolem motoru pod kapotou. Zbytek servis.
Pokud vyloženě nikde nekape, tak se požárem neplaš . Ale 100% to nikdy není, že.
Taky můžou smrdět výfukové zplodiny, kdy je katalyzátor nebo regulace spalin vadná (kyslíková sonda - lambda). Je to takový nakysnutý smrad podobný benzínu.
Tak to bude to odvětrání nádrže. Jak do auta na parkovišti pere slunce, tak je ohřáté a palivo se rozpíná a těká (pynuje). Aby nenafukovalo nádrž, tak se odfukuje trubkou do nádobky s aktivním uhlím a dále z této nádobky se tento čuch přisává do motoru, když auto jede v určitých režimech jízdy (tedy nedochází k přisávání na volnoběhu nebo slabém zatížení, to by motor kuckal), ale třeba ŘJ ten ventil a přisání otevře za plné jízdy třeba po okresce nebo na dálnici).
U poloprázdné nádrže je větší tendence odpařování nežli při plné.
Když natankuješ 1/4 do kanystru 5l a do druhého toho samého 1/1 (4/4), pak se ten poloprázdný na slunci více nafoukne než ten plný.
Ihned asi ne, pokud je to opravdu to odvětrání. Mění se pak tahle nádobka s uhlím nebo neprůchozí vedení se zprůchodní a nebo nefunkční ventil, který to vedení do nádobky otvírá a odvětrává přes to uhlí jako přes filtr pachu.
Corsa rok 2007 je téměř schodná s Fiatem Grande Punto i když to na první pohled nevypadá. U Fiatů se to stává také a způsobuje to prasklá spona na hlavní hadici co vede do nádrže. Lehnout zezadu pod auto a na pravé straně zkontrolovat sponu u nádrže.je to dobře přístupné.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.