Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Palivové čerpadlo Škoda Favorit 135L, r.v. 1990

Od: lubosnovak odpovědí: 55 změna:
Dobrý den, zjistil jsem, že mně netěsní těsnění u nádobky se třmenem u čerpadla JIKOV OD 3457, to je to s páčkou; těsnění jsem tedy vyměnil, ale benzín valí dál, mám dojem, že ten třmen jsem nasadil na nádobku nakřivo. Jak to udělat, aby byl zcela rovně? Díky.

 

 

55 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar mikihans
Pokud je těsnění, nádobka i třmen v pořádku, tak si to rovně sedne samo. Nemáte třeba na té plastové nádobce prasklinu? Bez tlaku nemusí být vůbec vidět a projeví se až tlakem paliva.
doplněno 23.06.22 22:22: Oprava, tam je vlastně tlak není, nádobka s filtrem je ještě před pumpou.
lubosnovak
hodnocení

Nemám ,palivo valí po stěně nádobky od shora od toho těsnění až dolů.

 

hodnocení

1x
Pozor na to, aby nebyla prasklá membrána, to pak benzín teče do oleje a to je pěkný průšvih.

 

hodnocení

0x

Pokud není zdeformovaný ten třmen, tak dole musí být ta vyidlička s květinkou na středu drátu v tom "U" ohybu.

Pak bude vždy rovně.

Nemáš tam dvě těsnění? Je tam opravdu jen jedno to nové? Koukal jsi zrcátkem?

lubosnovak

Ano, koukal jsem zrcátkem a opravdu je tam jen jedno.

 

hodnocení

0x

Pravďepodobně špatná nádobka a nebo nové těsnění již nestačí na starou a křivou nádobku. Vyhodil bych celé čerpadlo a dal tam novější typ bez páčky a bez nádobky s filtrem na hadičku.

Hlavně při této přestavbě dodat filtr paliva.

Sice příjde o páčku, ale to je fuk. To nové čerpadlo má trojitou membránu a nestává se, že by odcházelo.

To staré má jen dvojitou membránu a horký olej z jedné strany a benzín z druhé jí dost namáhá.

lubosnovak

JIKOV SH 3460 kupovat nebudu, zvlášť, když sehnat originál dá v současné době fušku; mám v záloze ještě zbrusu nové to staré. To si ale šetřím na později. Chtěl bych opravit to staré, dokud to jde. "Pokazilo" se až teď za celých 32 roků provozu.*plac*

1. bez těsnění musí být dosedací plocha čistá, hliníková a nesmí tam být zbytek natržené gumy a podobně či vryp od šroubováku.

2. Nová sklenička a drát by bylo lepší

autotypautodily.cz/...

autotypautodily.cz/...

Sítko filtru 113945500

lubosnovak
hodnocení

Dnes vyřešeno, byla prasklá nádobka, taková vlásečnicová prasklina, nebylo to vidět. Každopádně všem děkuji za rady.

;) moc utažené

lubosnovak
hodnocení

Tak bohužel, nakonec to nepomohlo. Teď pro změnu,když jsem auto byl projet, valí benzín skrz těsnění odkalovací nádobky. Protože se nedá sehnat originál použil jsem tuto nádobku: autopotreby-liska.cz/...
Mohl by to být problém kvůli druhovýrobě? Původní sítko totiž v nádobce sedí trochu nakřivo, kdežto do původní, která je jak jsem už psal, prasklá, zapluje jako nic. Už jsem fakt v koncích. Těsnění jsem použil toto: autopotreby-liska.cz/...
Tak jestli je nádobka menší je dost možné že ji vložení sítka a utažení zdeformuje a pak netěšní. Budu se opakovat ale řešení je JIKOV SH 3460 a filtr na hadičku a máte na zbytek života pokoj.
lubosnovak
hodnocení

Ještě uvažuji, že bych nasadil pouze nádobku s těsněním bez sítka a to bych nahradil průtokovým filtrem v přívodní palivové hadici, jaký mají favority právě s JIKOVEM SH 3460, akorát, já bych měl furt JIKOV OD 3457.
Tím bych vyhnul nasazenému sítku nakřivo a možná by to těsnilo.

Ovšem je otázka jak by to fungovalo, filtr má větší odpor průtoku než sítko a to čerpadlo je slabší tak aby se moc nenamáhala membrána. Osobně jako nejednoduší vydím výměnu i čerpadla zvlášt když se dá celkem snadno sehnat i vpodstatě zadarmo.

lubosnovak
hodnocení

Ale nedá se snadno sehnat čs. originál JIKOV SH 3460, LKQ nebo VIKU nechci!

Lišku doporučuju. Má vesměs vše originální.

Můžeš hledat i pod Feliciovým dílem. Feldy z karburátorem se vyvážely na východ.

047127023

Luboši, poptej se zde

oparts.cz/...

lubosnovak
26.06.22 23:38
hodnocení

Díky moc.
27.06.22 01:41

;)

lubosnovak
hodnocení

Ještě dotaz: když místo čerpadla s páčkou budu osazovat na motor nové bez páčky, jaké těsnění mám použít, to tenké nebo tu tlustou podložku?

To je dosti experimentální. Tedy bylo v mém případě před lety.

Ona ta tenká čerpadlo posune blíže na vačku a ta pak s páčkou lomcuje na větší zdvih, ale moje teorie byla taková, že je zase na škodu, aby byla membrána namáhána víc na ohyb, když stejně jde jen o to, aby čerpadlo dotankovalo plovákovou komoru karbu.

Ono totiž není tlakové jako u monovstřiku, ale pouze dopravní.

Leda u auta na závody by to mohlo nestačit, ale jak píšu zkus nejprve tlustou a pokud bude dávkovat nedostatečně, tak dej tenkou ;)

Pozor na přílišné dotažení. Může ten pertinax prdnout.

lubosnovak
hodnocení

Experimentální?! V čem?
007cz
To není experimentální, tak to být nemůže, páčka (čerpadlo) se musí seřídit, (přidávat nebo ubírat i papírové těsnění) aby měla vůli na vačce, zabírat musí jen v hupu váčky.
lubosnovak
hodnocení

A co byste tedy doporučil - tenké, tlusté?

007cz... proč bych to seřizoval? Vačky, blok a čerpadla jsou vyrobená stále stejně a ve stejném rozměru.

Jestli je tam "hup", budiž. Já to nikdy neseřizoval. A na vrakáči jsem rozebral spoustu Favoritů a vždy tam byla tato skladba:

blok, papír, pertinax,papír, čerpadlo.

Nikdy víc papírových podložek. Dílenská příručka taky mlčí.

...

Dej tlusté a pokud pojede špatně, dej tenké. Porovnej jak trčí háček čerpadla starého s páčkoua čerpadla nového typu bez páčky. Možná je to tenké na nový typ a na starý typ je to tlusté. Nevím. Už je to dlouho, takže fakt nevím. Porovnej a uvidíš.

@mikihans tu něco psal o podložkách u starších škodovek

poradte.cz/...

lubosnovak
hodnocení

OK, dobře, vyzkouším a uvidím, každopádně díky za rady.
007cz
Proč bys to seřizoval? Protože se musí seřídit. Stačí změřit rozměr od bloku k vačce a rozměr páčky k tělesu čerpadla. Podle toho dát podložku a těsnění, nač experimentovat, akorát zničíte čerpadlo.
lubosnovak
hodnocení

Tak teda jak to teda je?!

Kouknul jsem se do ETKY na Favorita 92 a 93 s karburátorema bezpáčkovým čerpadlem.

U obou roků pouze 047127215A

Tedy jen ta tlustá tam patří.

Blok, papír, 047127215A, papír, čerpadlo.

Slabá tam být nemá. Jen silná.

047127113 papír je i dle etky v počtu 2ks. Tedy z obou stran té pertinaxové tlusté. Žádné seřizovaní.

Palivové čerpadlo Škoda Favorit 135L, r.v. 1990
007cz
Znáš výrobce čerpadla? znáš délku páčky? Tlustá, tenká, mimo čerpadla ještě vydřete vačku. Váš boj.
lubosnovak
hodnocení

Chápu tedy správně, že z obou stran té tlusté podložky mají být ještě ta papírová těsnění?

Papírová těsnění tam být musí. Těsní proti úniku oleje.

Ta pertinaxová je tam jen k vůli tepelné izolaci a distanci od vačky.

007cz pokud tam dává JIKOV pro Felicie a Favority, tak neudělá chybu a k vydření nedojde. Pokud tam bude čerpadlo z jiného auta, potom se musí držet napozoru, jak správně píšeš.

007cz
Vždy je potřeba kontrolovat a měřit, jak jsem popsal. Tlačítko čerpadla musí mít vůli, nemůže permanentně tlačit na vačku, pak ji vydře. Vačka pracuje jen ve svém hupu, kdy mačká tlačítko čerpadla.
Mám pocit že slabou podložku měly jen dřívější stodvácy, taky měly pumpu jen na dva šrouby.
Novější typy a pak i favority už měly silnější podložku.
Papírové těsnění jsem ještě mazal červeným silikonem, protože mi to samo o sobě nikdy nechtělo pořádně těsnit (ale je možné, že jsem měl křivou dosedací plochu na pumpě)

Jo, taky se mi dělala kapička oleje.

007... pokud to jsou oem čerpadla, tak jsou vždy vyrobená stejně a jsou tedy stejná jako vejce vejci. Stejně jako třeba výroba ložisek. Taky jsou podle čísla všechny stejná v dané typovce a je jedno, zda je to koyo, SKF, FAG nebo ZVL.

Bál bych se jenom šmejd druhovýroby, ale i ta ten rozměr páčky musí dodržet, aby plnila kompatibilitu.

Spíš jsem myslel, kdyby tam bastlil Pierburg čerpadlo bez páčky třeba ze staré Pandy 86 nebo žigulíka. Mohlo by totiž šroubama taky sedět.

lubosnovak

Už bylo vyřčeno, ale opravdu by bylo čerpadlo s páčkou více namáhané včetně membrány? Protože jsem viděl spoustu favoritů právě s páčkovým čerpadlem, které měly dodělaný, samozřejmě doma od svých majitelů, i průtokový palivový filtr v palivové hadici a zjevně s tím nebyl žádný problém. Nebo se mýlím?

Já to měnil hned po koupi a bylo to originál od výroby 86tkm.

Vyměnil jsem membránu a jezdil jsem ještě 4 roky. Pak jsem přestavěl na monotronic a zahodil.

lubosnovak

Zdravím, omlouvám se, že tady furt otravuji, ale mám ještě dotaz: jak vyměním membránu u čerpadla JIKOV OD 3457 s páčkou? Zkoušel jsem to, ale nechci to čerpadlo zničit, proto se ptám. Děkuji.

Povolíš šroubky po obvodu příruby. Pak rozpůlíš a zůstane ti horní víko s odkalovačem a dolní víko se starou membránou a dolní přírubou s páčkou.

Membránu vyhákneš (tyčka má hlavičku) a pružinu navlékneš na novou membránu a tyčku hlavičkou zahákneš do vidličky. Můžeš si klidně vidličku nadzvednout prsty odtlčením trčící strany na vačku co jde do bloku motoru.

Je velmi vhodné po celou dobu montáže stále membránu vydličkou mírně nadlehčovat, aby jí vydlička nervala zbytečně dolů a ty jsi blbě šrouboval po obvodu ty M3 šroubečky.

Membránu vydličkou můžeš přestat nadzvedávat až v momentě, kdy budou příruby dotaženy šroubky.

;)

Mazat nikde nic nemusíš. Maže se to olejem z bloku motoru.

lubosnovak
08.07.22 20:17
hodnocení

Díky.
lubosnovak

Tak jo, vše opraveno, jen přemýšlím, jakým způsobem vyženu z motoru ten pach benzínu, který tam prolínal přes to vadné čerpadlo. Nemá někdo nějaký typ, třeba musíš 5x vyměnit olej nebo stačí jezdit s autem nějakou dobu a samo to vyprchne?

projet a ihned vyměnit olej, aby se motor nezadřel

Ten olej rozhoně okamžitě vyměňte, když tam nachcal benzín, hrozí zadření. Nejvýš ho nechte pár minut běžet, ať se olej trochu zahřeje a nevypouštíte ho studený.
lubosnovak

Olej je vyměněný, tan pach z toho starého zůstal v motoru i přesto, že jsem tam nalil nový. Já přemýšlím, jak dostat z motoru ten samotný pach. Když byl motor vypuštěný, starý olej jdem nechal pocitvě vykapávat pomulu celý den, ale ty motorové stěny byly načichlé benzínem, takže smrdí i nový olej.

To se vyjezdí a odpaří. Hoďku zahřátý motor a je to pryč. Teda pokud to někde neteče.
Zeptám se asi blbě, filtr oleje jste měnil?
lubosnovak

Samozřejmě.

Přemýšlím ješte o tomto, nemohl jsem sehnat originál čerpadlo Jikov, tzn, bohužel jsem musel dát čerpadlo zn. VIKA. Myslíte, že by mohlo být špatné a mohlo již od nova pouštět do motoru benzín? To víte - Čína. Má někdo s tímto čerpadlem špatnou zkušenost?

Ten olej benálem silně zdegraduje. Až nebude cítit pach, tak znovu vyměň.

Já lil Shel HX7 10W40. Nelej žádné 15W a ani 5W.

lubosnovak

gumidek Za jak dlouhou dobu se asi ten zápach z motoru odporoučí?

Tak ježděním po městě určitě ne.

Spíš jeď v kuse delší trasu mezi okreskama. Třeba 100km.

Průměrnou rychlostí 50-60 stačí.

 

lubosnovak

Tak to je v háji, nemám na autě technickou, právě ho zprovozňuji a zušlechťuji, aby jí prošel.

Tak sundej filtrbox a nech ho běžet na nějakém stupni sytiče na zvýšených otáčkách na místě. Třeba 1300ot/min.

Akorát nešahej na plynový pedál. Vačka by ze sytiče sklouzla dle teploty a sytič ihned vypne.

A nenastav ho na 2000ot a podobně vysoké točky.

...

Nebo jednoduše zapři plynový pedál o sedák řidiče třeba trámkem ze dřeva.

Tak sundej filtrbox a nech ho běžet na nějakém stupni sytiče na zvýšených otáčkách na místě. Třeba 1300ot/min.

Akorát nešahej na plynový pedál. Vačka by ze sytiče sklouzla dle teploty a sytič ihned vypne.

A nenastav ho na 2000ot a podobně vysoké točky.

...

Nebo jednoduše zapři plynový pedál o sedák řidiče třeba trámkem ze dřeva.

A hlídej, zda funguje chlazení saharou na chladiči.

lubosnovak
hodnocení

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]