Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda 120 AC pumpa

Od: symplyclever odpovědí: 25 změna:

Dobrý podvečer,

Mám problém,že mi na Š120 nejde natáhnout ručně benzín.Vyměnil jsem membránu,ale nepomohlo to.Pak jsem si všiml,že čerpadlo má dvě místa na uchycení,ale na druhé ůžovce mám čerpadlo kde se uchycuje na třech místech jak naznačovala příruba na bloku,vyměnil jsem čerpadlo,které sedí na přírubě,ale nezměnilo se nic,pumpa ani neklade odpor,že by něco tahalo.Děkuji za Vaše zkušenosti.

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar jirka2

V tom čerpadle krom membrány jsou ještě dva ventily. Třeba zkontrolovat zda těsní.Sundat hadičku co vede do karburátoru a ručně zapumpovat,hned poznáte zda čerpadlo dodává palivo.


doplněno 12.02.17 22:27:

Pak profouknout hadičku kompresorem,nebo hadičku sundat z nádrže a uvidí se jestli poteče benzín z nádrže . když ne tak použít drát,když ano tak zkusit profouknout hadičku.Jinak zda pumpa funguje lze zjistit tak že na sací stranu [k nádrži ] dát prst a zapumpovat.Musí sát.


doplněno 12.02.17 22:32:

Ještě mne napadlo že může být voda v benzínu a někde zamrzla.Po uvolnění by bylo dobré dát do nádrže Velfobim.

symplyclever
hodnocení

jirka2: No právěže nedodává,sundanou hadičku mám.Pumpu jsem dával i druhou sundanou z funkčního auta a netlačí to.

No jestli jste si jistý že je pumpa dobrá-asi jo ,tak bude jedině ucpaná hadička nebo nádrž


doplněno 12.02.17 23:07:

No některé rady *ee* kdyby byla díravá hadička tak by asi tekl benzin ven a to by si snád všiml*nevi*Tady je plánek palivové soustavy a problém bude v hadičce č. 40 nebo na tom připojení do nádrže-je tam otvor +-6mm a jestli to dlouho stálo tak se mohl ucpat normálně se to zkoušelo tak že se odpojila hadička vlezlo se za levé kolo a fouklo se do ní.Na ten kompresor opatrně ať tu není dotaz jak jsou zapojeny odvzdušňovací hadice ...od nádrže


doplněno 12.02.17 23:08:

ježiš sory 44

Škoda 120 AC pumpa

Zkuste při sundané sací hadičce pumpovat - pumpa musí znatelně vytvářet podtlak - buď se to dá testnout ucpáním prstem, nebo třeba nasáváním delší hadičkou třeba z petky. Pokud to bude nasávat, tak je možné, že je problém na sacím potrubí do nádrže auta - někudy to nasává vzduch.

jabraka*

To bývá také jedna závažná chyba,netěsnost sacího potrubí.

nebo hadičky.A je tam ještě spojovací hadička mezi trubkou k pumpě a nádrží.

JB

 

hodnocení

0x
avatar dabel

bud netěsní sklenička nebo máš spuchřelou hadici od nádrže k pumpě

 

fik
hodnocení

0x

Nemáš zaseklý jehlový ventil v karburátoru?,nebo třeba špatný plovák? že do karburátoru prostě ten benzín ani nemůže jít a AC pumpa nic nemůže tlačit. Že tam máš dost benzínu to jsi snad zkontroloval*smich*

 

adi*
hodnocení

0x

Dobrý den. Co zkusit otočit trochu motorem, jestli není vačka zrovna v mrtvé poloze? A je v nádrži benzin?

symplyclever
hodnocení

dlouho to stalo,dolival sem 12 litrů benzínu.Motorem jsem točil dlouho,ale nic se neděje.Mám odpojenou hadici co vede ke karburátoru abych věděl kdy to začne tlačit,ale nic,otáčel jsem i motorem ručně,ale nic nestříká

fik

Tak potom musíš mít ucpanou přívodní hadici k čerpadlu,to je jediná možnost


doplněno 12.02.17 18:47:

Jestli máš vyměněnou membránu,neteče benzín do pumpy

symplyclever
hodnocení

Jo díky,já si to myslel,ale chtěl jsem to hodit sem do diskuze,protože škodu měl doma snad každý :D Tak ať vím na co všecko hodit zítra oko.

Ještě ty dvě AC pumpy.Je tam rozdíl v délce ( nevím jak to nazvat,ta "páka"co se dáva do bloku,která se hýbe při pumpování)Ta pumpa co tam byla ma tu páčku kratší a nesedí na přírubu,protože se upevňuje jen 2 šrouby.tu co sem vytáhl z ůžovky se upevňuje 3 šrouby a je delší ta "páka" podle příruby tam má být právě tato pumpa

pod AC pumpu s dvěma dírama patří tenká podložka, pod tu se třemi patří tlustá. Za mě rozhodně lepší tlustá a tři díry (ovšem budeš muset vyměnit štefty, protože jsou na tu tlustší podložku moc krátké). Měl jsem problém s utěsněním, vždycky začal po nějaké době prosakovat olej nebo při větším utažení praskla podložka, tak jsem vyměnil za tu se třema dírama a už je to v pohodě ;)

symplyclever
hodnocení

Díky moc za informace.Na štefty jsem to v pohodě nasadil a i když sem utáhl matky tak to bylo v pohodě s tou délkou.Je tam hrubá podložka a na tom byla ještě tenká a to dvoudíré čerpadlo.To se lišilo podle roku výroby nebo se montovaly tyhle dva typy?

 

jabraka*
hodnocení

0x

Kdysi jsem měl prasklou nádrž,abych dojel napustil jsem benzin do PET flašky a připojil hadičkou do karburátoru.Flaška byla výš,nebylo potřeba čerpadlo.Ujel jsem několik desítek km.Pokud funguje karburátor,musí motor nastartovat.Pokud ne,pak je chyba v karburátoru,nebo elektrice.

JABRAKA

Jabrako, Škoda 120 měla stejně jako předtím Š100, Š 1000MB a další palivové čerpadlo (slovy tazatele AC pumpu) výhradně MECHANICKOU. Prostě to byla membrána poháněná vačkou motoru přes páku. Krom toho tam byla ruční páčka, kterou bylo možné načerpat palivo bez toho, že by se točilo motorem.

S elektrikou to fakt nemá lautr nic společného.

tady se řeší nefunkční čerpadlo paliva, ne že nenastartuje.

 

symplyclever
hodnocení

Super chlapi,díky moc :) Zítra ráno mrknu na tu hadici od nádrže do pumpy a uvidíme co dál.Stará membrána byla dost styřelá,je dost pravděpodobné,že na tom ostatní věci budou podobně.Kdyžtak natáhnu novou hadici do kanystru a pokud to bude tahat vím kde je problém

symplyclever
hodnocení

Tak dnes jsem pod to vlezl,vytáhl starou hadici od pumpy do nadrže a začal z toho dost vytékat benzín,hadici jsem nahradil jinou.starou jsem zkoušel profouknout a ucpaná není.Odpoledne zkusím namontovat tu pumpu co patří na tu přírubu,ale nevím zdali se něco změní.Původní hadička byla oplátavána a na konci u nadrže steřelá,tak uvidíme.

A když zapumpuješ nenamontovanou pumpou tak taky nic? Jde pumpa profouknout ve směru proudění paliva (pod nějakým tlakem, než povolí ventilky)? A zpět nepropouští?

 

symplyclever
hodnocení

dabel,fik,mikihans,jabraka,promon,jirka2,magor : Chlapi díky za Vaše příspěvky auto už jezdí.Muselo být něco s tou hadicí,protože po výměně to už nasávalo(stará ucpaná nebyla,akorát spuchřelá,jenže netekla).Čerpadlo jsem zkoušel do petky a mělo to takový výtlak,že to poskříkalo garáž v několika metrech.

 

gabox
hodnocení

0x

Navazuji na výše uvedené řešení problému s AC pumpou - mám dvě AC pumpy a obě "na volno" evidentně fungují, ale při namontovaní k bloku motoru vykazují stejnou "závadu" - ruční pumpička, po zatlačení z aretační polohy, klesne až k cca 80% celého svého zdvihu a pumpovat je možné již jen na omezeném prostoru zbývajících cca 20% celého zdvihu. Obě AC pumpy jsou k bloku přimontovány jen s jedním "papírovým" těsněním. Díval jsem se po netu a našel jsem ještě jeden typ těsnění - hrubý plastový. Ten jsem tedy sehnal, nicméně je zase problém v tom, že "horní" část uchycení celé příruby AC pumpy je na dva vyčnívající šrouby - AC pumpu tedy přichycuji na dvě matky a ve "spodní" části je v bloku vnitřní závit, kde tedy uchycuji přírubu šroubem. Vyčnívající šrouby jsou tak krátké, že AC pumpu lze připevnit pouze BEZ hrubého plastového těsnění. Byly tedy 2 typy AC pumpy s různými délkami ovládacího "vahadla", které jde na vačku do motoru? Myslím si totiž, že bez hrubého těsnění a s AC pumpou s delším vahadlem do bloku sice AC pumpa sedne, ale díky dlouhému vahadlu dochází k výše uvedenému propadu cca 80% prostoru pro ruční pumpování. Řešil někdo něco podobného? Jakoukoli AC pumpu v kombinaci s hrubým těsněním tam totiž nenamontuji. Děkuji za případné odpovědi.

 

Ano, byly dva typy. Dvoudírová měla kráké vahadlo a patřila pod ní tenká podložka, třídírová je na tlustou podložku.

Když se měnila dvoudírová za třídírovou (a tlustou podložku), musely se vyměnit i štěfty za delší.

Já jsem se dlouhou dobu trápil s utěsněním dvoudírové AC pumpy a nakonec jsem vyměnil za třídírovou a bylo po problému. Tlustá podložka fungovala i jako lepší tepelná izolace.

Mimochodem ty podložky neslouží jako těsnění. Je to jen distanční a izolační podložka. Pod ni i na ni (mezi blok a podložku i mezi podložku a AC pumpu) musí přijít ještě těsnění.

Škoda 120 AC pumpa #2
gabox

Děkuji za uvedené informace. Mohu se ještě zeptat, jakým způsobem vyměnit ty horní dva štefty? Mám aktuálně osazené oba krátké, které zřejmě byly pro dvoudírovou AC pumpu. Dají se nějak vyťuknout? Předem děkuji.

Štefty jsou našroubované, je to prakticky závitová tyčka... já je normálně vzal kleštěma a vytočil ven, na stejnou stranu jako byste vytočil normální šroub. Nebo našroubovat dvě matky a utáhnout je proti sobě a přes ně vyšroubovat ven. Přiznám se, že jsem to "odflákl" a místo šteftů tam potom dal na lepidlo nařezané kousky závitové tyče, ale nikdy s tím pak nebyl problém ;)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]