Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Čerpadlo na olej - lidl

Od: dominik09 odpovědí: 15 změna:
Dobrý den,
máte někdo doma toto čerpadlo na olej?
lidl.cz/...
Je to dobré na výměnu oleje? Je to lepší odsát nebo vypustit? Já to dělám na heveru a je to pěkně na prd když musím oddělávat ten kryt. Takhle by to bylo určitě jednodušší.
Díky

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

0x

Funguje dobře.

Akorát v odkazu maj že vyprodáno...

Lepší vypustit, ale pokud nenatahuješ termíny výměny na doraz, tak nějaká ta decka nevytaženýho zbytku nevadí. U některých aut dokonce vycucneš víc než vypuštěním. Důležitější je kvalitní olej (to vůbec neznamená drahý) splňující specifikaci pro daný motor, kvalitní filtry (dávám Mann) a měnit obecně u běžnýho auta nafta 10kkm/ 1 rok benzín max. 15kkm/ 1 rok, longlife oleje považuju za zhovadilost.

A při výměně to měnit za tepla hned po dojetí než se usadí kaly na dně vany..

LL oleje nejsou zhovadilost, naopak jsou kvalitnější. Zhovadilost ale je měnit je opravdu až po LL intervalu. :)

asd1

Nemyslim že by byly horší, ale že LL interval nedávaj.. Napč. 1,3 JTD a interval 30kkm, to zhovadilost je. Ten LL olej reálně dává tak 15kkm... Taky kdo dodržoval LL interval tak se ten motor často zadíral.. A lejt LL olej a měnit ho po 10kkm jsou vyhozený prachy, lepší je "horší" olej a měnit po 10kkm..

A pro motor je zásadní za studena mu nedávat pohulit a za tepla občas vyhnat pavouky z vejfuku (Italská údržba *smich*), do paliva dobrý VIF do nafty kvůli čištění, mazivosti a cetanovýmu číslu, do benzínu kvůli čištění od karbonů (u nových přímovstřikových turbolitrů spíš nutnost) a zlepšení mazivosti taky neni úplně marný.. A u turbomotorů dochlazovat turbo a ti i když motor má el. vodní čerpadlo na dochlazování (po chcípnutí motoru voda sice jede ale ložiska turba stojí)

Jasný ale pokud vím tak třeba pro koncernové motory s DPF ani jiné než LL oleje nejsou (507.00). Ten rozdíl v ceně není tak velký, pár stovek na jednu náplň...

 

hodnocení

0x

Mám, používám střídavě - dvě výměny odsávám a třetí vypouštím, množství starého oleje je +- stejné. Nevidím v tom problém. Ale jiní vám to budou určitě rozmlouvat... :-D

spu

Ale nebudou. Ať si každý koupí co chce. Za mě je to jen další krám do baráku.

asd1

Proč? Stojí tři kila, je to malý, a je příjemný že nemusí šroubovat dekl pod autem, přelívat olej z pekáče do kanystru a řešit těsnění zátky jestli nechat nebo dát nový.. Jak řehtačka, taky jde šroubovat normálním klíčem a rázovku vlastně nepotřebuješ...

 

makk
hodnocení

0x

Novější auta (stáří cca 10 let a méně) mají většinou filtr přístupný z pod auta a když stejně musíte pod auto, tak je lepší to vypustit, jak to teče ven poměrně rychle, tak to spláchne většinu nečistot ze dna vany. Zátka bývá v zadní části vany, takže když najedete na klíny a auto je trochu nakloněno dozadu, tak vyteče téměř vše.

Které novější auto má filtr zespoda? To přece bývalo naopak u těch starších...

makk

Třeba Panda nebo Clio.

S takovýma nepřijdu do styku :-D

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Mám a používal jsem na C4 kde se vysátím vytáhlo víc oleje než vypuštěním-prolis vany s vyp.šroubem dovnitř vany místo ven z vany (úchylka konstruktérů či snaha výrobce o co nejnižší výdrž motoru díky špatné výměně oleje-zůstávalo tam až půl litru starého).horký olej, jezdím měnit ke kamarádovi co má na to podmínky 40km daleko, to vycuclo velmi dobře,ale studený nový olej ,kterým jsem chtěl propláchnout to ani nenasálo.LDS při přelití ale vycuclo i studené..

spu

diesel, no vidíte a před pár lety jste byl jinej frajer. Holt stárneme poradte.cz/...

 

hodnocení

0x

Za tu cenu to můžeš vyzkoušet a uvidíš.

Já to beru spíše z opačné strany. Jakékoliv čerpadlo - pokud má dlouho vydržet - tak se snažím je chránit před nečistotami.

Tady to čerpadlo má odsávat olej i nečistoty z olejové vany. Právě ty nečistoty budou životnost čerpadla zkracovat.

I rozměr sací hadice (která je menší než výtlačná hadice) není ideální. Právě průměr sací hadice výrazně ovlivňuje funkci čerpadla a množství nasátého oleje.

 

jen*
hodnocení

0x
Mám a v pohodě. Měním dřív než konci interval výměny. Jednou za čas vyměním klasicky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]