Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Plánuji výměnu oleje. Opel Corsa 1.2 . Znal jsem pouze výměnu tak, že se nadzvedlo auto, odšroubovala se zátka a nechal se olej vytéct. Zátka je prý magnetická, a tak se na ni přichytávají drobné tělíska při opotřebení motoru a jejich částí.Takže se ta zátka má od těchto nečistot otřít, pak teprve zašroubovat zpět. + nový filtr oleje.
Nyní jsem slyšel od známého, že mu vyměňovali olej tak, že auto stálo na zemi a otvorem pro lití oleje mu vsunuli hadičku a olej mu vyčerpaly, pak hned olej nový nalili + nový filtr. Mechanik mu říkal, že je lepší vyměňovat olej přes čerpadlo, protože se olej vyčerpá i z dutin.
Chci se tedy zeptat, která metoda je lepší pro výměnu oleje?
Děkuji.
Lepší je povolit šroub vespod na vaně. Důležité je vypouštět horký olej po delší jízdě, aby sebou splavil nečistoty a nechat klidně i hodinu vykapat.
Co se týče těch kanálků, tak stačí měnit olej včas (co 1 rok nebo po 10 000 - 15000km čím dříve, tím lépe). Obecně platí, že černý olej je špatný pro motor.
Známí asi myslel vypouštět olej hadičkou strčenou přes měrku oleje. Ta ústí do vany. Smysl to nemá. Ba naopak se neupustí kaly. Plusem je fakt, že je to čistší práce. Do čerpadla se nijak nezasahuje a olej z kanálů před čerpadle vyteče přidemontáži filtru oleje (zbytek samospádem skape do vany a z vany do připravené nádobky.
Kupujte kvalitní filtry MANN,Champion,... a nekupujte VIKA,AQ,apodobné zvěrstvo.
Tím motoru prospějete více.
Teda větší blbost jsem ještě neslyšel. Hadičku přes čerpadlo? WTF? Vyčerpá z dutin? Jak? Známí si z vás udělali dobrý den. Jednoznačně vypouštět.
ale neudělali... akorat to asi špatně pochopil nebo mu to špatně vysvětlili.. odsává se to přes olejovou měrku..
Ne vypouštět přes čerpadlo, ale pomocí čerpadla, kdy se strčí hadička do otvoru, kudy se leje olej do motoru.
Můj postup-jízdou zahřeji na provozní teplotu,auto dám do nejvyšší servisní polohyzvednu kapotu,otveř nalévací otvor a vytáhnu měrku.Pak povolím vypouštěcí šroub a olej vypustím do vhodné nádoby a vyšroubuji filtr.Pak jdu na kafe a asi tak za dvě hodiny jdou k autu.namontuji zátku,předtím ale vyměním těsnění (popř máznu silikonem na motory) šroubu.novým olejem máznu těsnění na novém filtru a zašroubuji ho rukou! a pak neleju cca 3,5l oleje po chvilce měřím měrkou a postupně doleju na střední hodnotu,pak dám víčko ...
U předchozích aut s klasickým pérováním jsem měl stejný postup, mimo zvednutí auta!
Jednoduché levné a olej ještě vymění s býv.kolegou za med !
doplněno 21.01.15 21:24:Pokud strčíte hadičku na odsátí oleje do nalévacího otvoru tan nevysajete nic!Leda-že ba bylo superextra štěstí s trefil byste kanálek až do vany! Naopak toto se dějě jen a pouze skrz měrku oleje (vodítko,trubičku ve které chodí měrka!)
Zdravím, hadička je na houby. Olej se mění pouze spodem! Olej musí být teplý, vyšroubujeme výpustný šroub a povolíme plnící zátku a necháme vykapat. Odšroubujeme olejový filtr. Poté dáme nové těsnění na zátku, našroubujeme filtr (dotahujeme pouze rukou-těsnění potřeme olejem) a plníme olej mezi rysky na měrce.
Absolutní blbost,mechanik prostě jen chce získat kšeft. Když prostrčíš hadičku měrkou oleje,nikdy nemáš jistotu že dosáhla na úplně nejjižší bod vany a vždycky tam může dost zůstat,nehledě na to že kaly a produkty otěru se shromažďují v nejnižším místě.
Postup výměny je jak už bylo řečeno motor pořádně zahřát,povolit zátku a filtr a nechat všechno tak minimálně půl hodiny důkladně vykapat,takhle ti starý olej vlivem gravitace vyteče ze všech míst i kanálů,navíc když je pořádně zahřátý,všechny kaly jsou rozpuštěné a všechen bordel usazený na dně vany taky snadno vyteče
Výměnu oleje bych si možná dělal spíš sám,sice se zamažu,ale mám absolutní kontrolu co do toho leju a jak důkladně jsem to nechal vytéct. Na měrce už potom nepoznáš zda tam nalili kvalitní olej nebo nějaký nejlevnější rozlévaný šunt který si naúčtují jako premium
Jet do servisu. Odsajou i zbytky oleje a vymění filtr. Jistota a navíc čistý ruce majitele vozu Platí se dle objemu oleje, doma pak nezůstanou zbytky v kanistru ...
měním v servisu a na fakturu:
1) nekupuju drahý olej v balení 5 litrů ale platím servisu (který kupuje a prodává levněji v sudech)
2) neřeším odpad
3) mám záruku, že v případě problému vzniklého chybnou výměnou mi to servis opraví zdarma nebo větší poškození pořeší s pojišťovnou "pojistkou na blbost"
A menší příhoda - jel jsem se mrknout na vůz v bazaru - vytáhl měrku oleje a na měrce byla jakoby špóna a kousky kovu... nechápal jsem. Ale tenkrát ani neřešil - vůz jsem nechal pro jiného zájemce.
V případě vytečení otvorem s průměrem 2 cm je větší předpoklad vytečení takových částí než při sání hadičkou s průměrem 3mm.
Také preferuji vypouštění oleje přes výpustný šroub na spodku vany, bohužel si olej nemohu vyměnit sám, protože na to nemám vybavení, musel bych mít třeba nájezdovou rampu, jámu nebo zvedák, který používají v servisech a to nemám, proto musím olej nechat měnit v servisu. Jenže do těch servisů jezdím na výměnu oleje strašně nerad právě proto, že ve většině servisů ten olej vypouští právě přes tu olejovou měrku a tím pádem není jistota, že vypustí všechen olej a kaly usazené na dně vany. Navíc mi v servisech snad pokaždé olej doplní až nad rysku MAX, což také není moc dobré, prostě ten olej neumí ani správně doplnit! Když jsem je žádal, aby olej vypustili přes výpustný šroub, tak řekli, že je lepší ho vypouštět přes měrku, což jistě není pravda z důvodů popsaných výše a člověk je prostě nepřinutí, aby olej vypustili přes ten výpustný šroub. Poradíte, co mám dělat, když snad každý servis, ve kterém jsem byl, nechce vypouštět olej přes ten výpustný šroub a doma si olej nemůžu vyměnit? Proč ten systém vysávání přes měrku v servisech používají, když většina lidí tvrdí, že není dokonalý právě kvůli tomu, že nemusí vysát všechen olej z vany? Mně se tento systém opravdu nelíbí a byl bych rád, kdybyste mi poradili, jak to řešit, aby u mého auta byl olej vypuštěn přes výpustný šroub na vaně. Bude to lepší i z toho důvodu, že mám přeplňovaný motor a ty kaly nebo zbytky otěru ze součástí motoru, které zůstanou na dně vany při vypouštění přes měrku, mohou poškodit to turbo. Ti z vás, kteří jezdí na výměnu oleje do servisu, tento problém nemusí řešit? Nebo vás vůbec nezajímá, jakým způsobem vám vypouštějí olej z vany a jestli je to dobré pro motor a ostatní komponenty? Určitě dnes vypouští olej přes měrku skoro každý servis, takže je možné, že to tak dělají i u vašeho auta a vůbec o tom nevíte a proto doporučujete olej měnit v servisu, kdybyste o té metodě vysávání přes měrku věděli a měli vaše auto rádi, určitě byste nedoporučovali olej měnit v servisu, ale naopak byste se mu vyhýbali velkým obloukem! Děkuji za odpověď
myslím si totéž. Vy se domíváte, že servisu jde o to, aby vám motor vydržel na věky? Když jsem před několika roky kupoval nový Mercedes Benz Atego, tak jsem málem upadl. Výměna oleje při dálkových trasách JEDNOU za 120 tisíc kilometrů ! Ve značkovém vám to potvrdí a v neznačkovém vám řeknou, že prvotním zájmem Mercedesu je abyste brzo přišel pro nový motor. Ve značkovém Mercedesu se olej pouze odsává ! a to právě pro svoji jednoduchost práce a vyvarování se vytrhnutí šroubu.
Bohužel je třeba u tohoto auta laminátová vana a ta nesnese donekonečna povolovat a utahovat výpustní šroub. Jen jednou ho přetáhnete a při povolování se vytrhne. Výměna vany 18 tisíc včetně oleje.
TOM:V podstate máte na výber z niekoľko možností.Hľadanie schopného servisu,hľadanie schopného mechanika,kamaráta s garážou-ideálne ak nevadí tak si trochu ušpiníte ruky,ale to vám zrejme nevadí.Jednou z možností je aj prenajať si garáž.Táto služba nie je ojedinelá.V lepšom prípade aj s náradím,poprípade pomocník..chlap ktorý je majiteľom a súčasne mechanikom aspoň v tej miere že dokáže urobiť tieto ľahšie úkony.
Na čom sa nezhodnem s nikým čo ste tu popísali je fakt že olej sa dá vypúšťať dlhodobo cez výpustný šrób ale mám zato že pre úplnú čistotu je dobrá aj mechanická očista iba samotnej vane mimo motor.Ak už tu niesu úsady tak je to naozaj čisté.Obzvlášť keď netušíte po jakom "prasati "ste kúpili auto.A pre môj úplne kľudný spánok som demontoval aj veko ventilov aby som skontroloval aj tu úsady karbónu resp.čistotu.
já bych na Corse vyjmul celou vanu, kterou bych před výměnou obložil permanentními magnety, tak jak to mám na motorce...tam mám magnety jen na filtru...
tríválec totiž produkuje hodně kovového prachu , který se pak kvůli působení magnetů zachytí na vaně...
nevím jaké dutiny myslel autor informace o čepání oleje hadičkou...
Předpookládám že demontáž plastového krytu pod motorem a převpodpvkou jste stejmě zapatil, včetně DPH...
Táta a Syn Na Dvorku tímto způsobem vymění ojel 2x rychleji než poctivý řemeslník který auto zvedne a krycí palsty demontuje
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.