Nejste přihlášen/a.
Zdravím, psal jsem tady dotaz před nějakou dobou. Ale už je hodně vzadu, nešel by tedy vidět.
Předchozí dotaz - poradte.cz/...
Nevěděl jsem jaký Fridex nalít do felicie.
Výměna a pořádný proplach je složitý teď, když v noci je pod nulou.
Měl by vydržet do -10, takže nějáké mírné mrazíky pod nulou zvládne.
Bylo mě poraděno od @gumidek že tam mám dát G13 (fialový), plně kompatabilní s G12 (červený) a při nejhorším by se snesl i s G11 (modrým) .
Posílal jsem fotky v předchozím dotazu a měl by to být údajně hodně naředěný g12 fridex (jantatorvý), co mi bylo poraděno.
Hodně naředěný modrý by šel prý do zelena trochu.
Do té stejné petky jsem přilil trošičku toho G13 (fialového, plně kompatabilního s G12), a fridex udělal takové malé sraženiny, škraloupy po několika dnech, nevím jak to nazvat. Posílám foto fridexu před přilitím a po přilítí té G13, je to normální? Do auta jsem to nelil ještě, ale asi je nevyšší čas tam něco dát. Děkuji za odpovědi.
Vůbec toto co níže napíšu neberte jako radu ...
NENÍ TO CO VIDÍM NA VAŠEM OBRÁZKU ZNEČIŠTĚNÍ Z CHLADÍCÍHO OKRUHU?
Máš tam asi nějakej šit.
Prostě to vypusť, proplacni vodou a vyměň.
hlavně žádné proplachování kyselinou citronovou, mohlo by to začít téct.
Tím že jsi to nejdříve zkusil sis ušetřil hodně trápení.
Já nemůžu vědět na 100%, co ti tam kdo nalil za sajrajt a bodle barvy, zda tam někdo ze srandy nedolil v nouzi pivo nebo nenachc*l .
Udělej proplach čistou vodou a nalej stabilní náplň. Výměná lhůta je 5 let. Jestli tam je mix srágor 10 let, tak se nediv.
...
Klidně tam někdo nalil i utěsňovač chladiče. Proto to tak zreagovalo.
Neřeš to. Je jedno, kolik je venku. Vypusť celou náplň dole šroubem M8 na 12 klíč a nalej čistou destilku.
Nastartuj a dolévej po rysky do sepnutí větráku.
Našroubuj víčko a projeď.
Pak to vychladlé vylej a nalej destilku + G13.
Díky za odpovědi.
Dvakrát jsem propláchl chladič. Vždy nastartoval a nechal zahřát cca hodinku.
Dal jsem tam 1.5l toho fridexu G13.
Ale vlezlo mě do chladíče jenom cca 4.5l kapaliny. I po nastartování hladina furt zástala tak jak má být, je to akorát? Píšou 6l že tam má vlézt. Budu to kontrolovat a uvidím.
Když je fridex na -72°C v 1.5l. Dal jsem ho tedy do té šestilitrové náplně, Budu mít tedy na -14 jestli dobře počítám? Pokud se tedy nějak mrazuvzodrnost nemění větším ředěním.
Díky za odpověď, ano, to jsem si promíchal v kýblu - 3l destilky + 1.5l fridexu.
A vlezlo tam přesně 4.5l celkem včetně fridexu, i když náplň má být 6l.
Nejnižší poměr je tam 2:3 napsaný a to je -24. Já jsem ho dal ještě nižší, jak píšu, více sem ho neobjednal. A mělo by to zvládnout asi -14. Což tady stačí, je tady tak max do -5.
Termostat vliv na tohle nemá, je jen v horní hadici takže spodem vyteče všechno z obou okruhů. Spíš to vypadá že bude zavzdušnený radiátor topení. Chce to nechat pořádně zahřát s otevřeným víčekem nádobky, ve chvíli kdy otevře termostat tak dost kapaliny z nádobky zmizí.
díky za odpověďi, normálně jsem to vypustil spodním šroubem všechno. Takže mělo by vytéct tímto postupem všechno?
Poté jsem vyplachoval a vlezlo vždy cca těch 4.5 - 5l.
Když jsem nechal otevřené víčko, tak jak dosáhlo auto těch cca 90°C, tak začalo v nádobce bublat a voda se tlačila ven a vytekla (když tam nebylo víčko) , tak jsem to vypnul, ten motor. Topení moc nefouká, ani moc netopí a to dávám na maximální výkon.
Bublalo, protože jsi to neodvzdušnil.
Nechej to po nalití zahřát na volnoběh na místě a nikde nejezdi. S povoleným víčkem u toho sleduj hladinu a dolévej.
U Felicie MPi s plastovým termostatem je v postupu odvzdušnění vymontovat čidlo teploty. U SPi BMM je čidlo mosazné. To se nedemontuje a termostat má na svém talířku odvzdušňovací dírku, takže se okruhy promíchají, ale chvilku to trvá.
Na volnoběh jsem zahříval. Nikam jsem s tím nejel, termostat je ten samoodvzdušňovací.
Voda je furt přesně mezi min a max, neklesla vůbec, jednou jsem nalil těch 4.5l cca, a vůbec se nehnula, musel jsem lít pomalu, protože se to na chvilku zastavilo a pak to srklo.
Jinak když jsem už k večeru doléval ten fridex namíchaný z kýblu, tak jsem auto jenom natočil tak na 5min, protože bylo už pozdě a nestihlo se teda zahřát úplně. V noci potom tmrzlo, a napadlo mě, že jestli se ten fridex dostal i do bloku motoru, nebo ten se tam dostane až v okamžiku otevření termostatu po zahřátí na provozní teplotu? Nic se ale nestalo, auto jede dobře, kapalina se neztrácí a za studena nebuble, takže těsnění pod hlavou je asi OK, komprese tedy neuníká. Napadlo mě to protože se to nemuselo smíchat, a zůstala tam ta voda proplachovací ještě v tom bloku, ale to snad ne. Díky
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.