Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fridex se srazil - Škoda Felicia 1,3 Glxi (1995)

Od: felda odpovědí: 16 změna:

Zdravím, psal jsem tady dotaz před nějakou dobou. Ale už je hodně vzadu, nešel by tedy vidět.
Předchozí dotaz - poradte.cz/...
Nevěděl jsem jaký Fridex nalít do felicie.
Výměna a pořádný proplach je složitý teď, když v noci je pod nulou.
Měl by vydržet do -10, takže nějáké mírné mrazíky pod nulou zvládne.
Bylo mě poraděno od @gumidek že tam mám dát G13 (fialový), plně kompatabilní s G12 (červený) a při nejhorším by se snesl i s G11 (modrým) .
Posílal jsem fotky v předchozím dotazu a měl by to být údajně hodně naředěný g12 fridex (jantatorvý), co mi bylo poraděno.
Hodně naředěný modrý by šel prý do zelena trochu.
Do té stejné petky jsem přilil trošičku toho G13 (fialového, plně kompatabilního s G12), a fridex udělal takové malé sraženiny, škraloupy po několika dnech, nevím jak to nazvat. Posílám foto fridexu před přilitím a po přilítí té G13, je to normální? Do auta jsem to nelil ještě, ale asi je nevyšší čas tam něco dát. Děkuji za odpovědi.


Fridex se srazil - Škoda Felicia 1,3 Glxi (1995)
Fridex se srazil - Škoda Felicia 1,3 Glxi (1995) #2
Fridex se srazil - Škoda Felicia 1,3 Glxi (1995) #3

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bz*
hodnocení

0x

Vůbec toto co níže napíšu neberte jako radu ...

NENÍ TO CO VIDÍM NA VAŠEM OBRÁZKU ZNEČIŠTĚNÍ Z CHLADÍCÍHO OKRUHU?

felda
hodnocení

Právě že na první foto je kapalina co koluje teď v chladiči, vysál jsem trochu do petky a přilil toho fridexu trochu (pouze do petky) a toto se stalo co je na ostatních fotkách. Díky

 

kami123
hodnocení

0x

Máš tam asi nějakej šit.

Prostě to vypusť, proplacni vodou a vyměň.

hlavně žádné proplachování kyselinou citronovou, mohlo by to začít téct.

Tím že jsi to nejdříve zkusil sis ušetřil hodně trápení.*palec*

olinl

Souhlas s kami. Vypustit dole šroubem veškerou nynější kapalinu, "zašpuntovat", nalít těch cca 6 litrů teplé vody, nechat proběhnout motor aby topilo i topení uvnitř v kabině, potom vypustit vodu a osobně bych po vychladnutí motoru nalil destilku + nemrznoucí směs/kapalinu.

 

felda
hodnocení

Díky za odpovědi, bordel tam nebyl, ta kapalina byla čistá (viz. První foto), to až po přilití toho fridexu na zkoušku se to tak srazilo, ale až po několika dnech. Nedokážu posoudit jestli jsou to sraženiny, ale vypadá to tak.

 

hodnocení

0x
Dej tam cokoliv nového,co snese hliník! Víc neřeš.. horší to být nemůže.. Měl jsem Felicie a nějakou barvu nemrzky jsem opravdu neřešil..Jen se to musí snést s hliníkem, což každá současná kapalina splňuje.A naředit ve správném poměru.Víc prostě neřeš! Věř mi.. měl jsem tyto skvosty. Felicie Pokud by mělo něco rozežrat těsnění nebo hliník..tak to dělá chemická reakce v každé přestárlé kapalině! Ikdyž dle "balónku" je stále nemrznoucí.Fridex, který rozežírá hliník už dnes myslím neexistuje.Zkrátka použij kapalinu na které je napsáno vhodná pro hliník..

 

hodnocení

0x

Já nemůžu vědět na 100%, co ti tam kdo nalil za sajrajt a bodle barvy, zda tam někdo ze srandy nedolil v nouzi pivo nebo nenachc*l ;).

Udělej proplach čistou vodou a nalej stabilní náplň. Výměná lhůta je 5 let. Jestli tam je mix srágor 10 let, tak se nediv.

...

Klidně tam někdo nalil i utěsňovač chladiče. Proto to tak zreagovalo.

Neřeš to. Je jedno, kolik je venku. Vypusť celou náplň dole šroubem M8 na 12 klíč a nalej čistou destilku.

Nastartuj a dolévej po rysky do sepnutí větráku.

Našroubuj víčko a projeď.

Pak to vychladlé vylej a nalej destilku + G13.

 

felda
hodnocení

Díky za odpovědi.
Dvakrát jsem propláchl chladič. Vždy nastartoval a nechal zahřát cca hodinku.
Dal jsem tam 1.5l toho fridexu G13.
Ale vlezlo mě do chladíče jenom cca 4.5l kapaliny. I po nastartování hladina furt zástala tak jak má být, je to akorát? Píšou 6l že tam má vlézt. Budu to kontrolovat a uvidím.
Když je fridex na -72°C v 1.5l. Dal jsem ho tedy do té šestilitrové náplně, Budu mít tedy na -14 jestli dobře počítám? Pokud se tedy nějak mrazuvzodrnost nemění větším ředěním.

nigi
Ředící poměr fridexu a jeho mrazuvzdornost je napsáná na flašce. Ale neplatí že poměr 1:1 fridexu s destilkou dá poloviční mrazuvzdornost. A taky se fridex neředí tak, že do motoru nejdřív nalejete destilku a potom do expanzky nalejete koncentrát fridexu. Je potřeba to lít už naředěné.
felda
hodnocení

Díky za odpověď, ano, to jsem si promíchal v kýblu - 3l destilky + 1.5l fridexu.
A vlezlo tam přesně 4.5l celkem včetně fridexu, i když náplň má být 6l.
Nejnižší poměr je tam 2:3 napsaný a to je -24. Já jsem ho dal ještě nižší, jak píšu, více sem ho neobjednal. A mělo by to zvládnout asi -14. Což tady stačí, je tady tak max do -5.

nigi
No tak to vypadá že jste nevypustil všechno... Napadá mě že se nemusel vypustit sekundární okruh za termostatem.

Termostat vliv na tohle nemá, je jen v horní hadici takže spodem vyteče všechno z obou okruhů. Spíš to vypadá že bude zavzdušnený radiátor topení. Chce to nechat pořádně zahřát s otevřeným víčekem nádobky, ve chvíli kdy otevře termostat tak dost kapaliny z nádobky zmizí.

 

felda
hodnocení

díky za odpověďi, normálně jsem to vypustil spodním šroubem všechno. Takže mělo by vytéct tímto postupem všechno?
Poté jsem vyplachoval a vlezlo vždy cca těch 4.5 - 5l.
Když jsem nechal otevřené víčko, tak jak dosáhlo auto těch cca 90°C, tak začalo v nádobce bublat a voda se tlačila ven a vytekla (když tam nebylo víčko) , tak jsem to vypnul, ten motor. Topení moc nefouká, ani moc netopí a to dávám na maximální výkon.

Bublalo, protože jsi to neodvzdušnil.

Nechej to po nalití zahřát na volnoběh na místě a nikde nejezdi. S povoleným víčkem u toho sleduj hladinu a dolévej.

U Felicie MPi s plastovým termostatem je v postupu odvzdušnění vymontovat čidlo teploty. U SPi BMM je čidlo mosazné. To se nedemontuje a termostat má na svém talířku odvzdušňovací dírku, takže se okruhy promíchají, ale chvilku to trvá.

felda
hodnocení

Na volnoběh jsem zahříval. Nikam jsem s tím nejel, termostat je ten samoodvzdušňovací.
Voda je furt přesně mezi min a max, neklesla vůbec, jednou jsem nalil těch 4.5l cca, a vůbec se nehnula, musel jsem lít pomalu, protože se to na chvilku zastavilo a pak to srklo.
Jinak když jsem už k večeru doléval ten fridex namíchaný z kýblu, tak jsem auto jenom natočil tak na 5min, protože bylo už pozdě a nestihlo se teda zahřát úplně. V noci potom tmrzlo, a napadlo mě, že jestli se ten fridex dostal i do bloku motoru, nebo ten se tam dostane až v okamžiku otevření termostatu po zahřátí na provozní teplotu? Nic se ale nestalo, auto jede dobře, kapalina se neztrácí a za studena nebuble, takže těsnění pod hlavou je asi OK, komprese tedy neuníká. Napadlo mě to protože se to nemuselo smíchat, a zůstala tam ta voda proplachovací ještě v tom bloku, ale to snad ne. Díky

Termostat pouští vodu do chladiče. Ne do bloku!:-D

Proto přeci z něj vede ta tlustá hadice na horní nátrubek chladiče.

Pokud si to srklo, tak pak jsi dolil správné množství.

Jinak na bloku u 4.válce je taky vypoušťák přímo z bloku, ale nikdo to nepoužívá.

Stejně se to promíchá.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]