Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Octavia 1 nebrzdí po sundání zadních paken

Od: tomkk® odpovědí: 21 změna:

Zdravím, mám akutní problém, trošku mi prosakuje zadní prasátko, všiml jsem si, že muživot asi zkrátilo to, že paknu bere dost mimo střed, že pakny jsou dost propadlé ke štítu. Tak jsem sundal pakny a zjistil, že mám prošoupané kluzáky, takové ty silonové čudlíky. Náhradní jsem neměl, tak jsem to vrátil zpět, jak to bylo, ale auto teď nebrzdí (jen ručka). Pedál je tvrdý, nepropadá se, při sešlápnutí tam něco zafuní, jako by posilovač tlačil proti noze a brzdy téměř nebrzdí. Odvzušnil jsem všechna kola (ale vzduch tam nebyl), ale nepomohlo to. V čem může být problém? Vše, k čemu došlo, bylo to, že se při sundávání paknen trošku zacvičilo pístky prasátka, ale nic nevypadlo, ani nevyteklo. Jako by se něco stalo v hlavním brzdovém válci.

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Pedal se musí po startu mírně propadnout pokud ne nejde posilovač
Koukni jestli ti někde nepraskla ta plastova hadička co k němu vede
hodnocení

Kouknu se, ale byla by to divná souhra okolností, u válce jsem na nic nesahal, jen zkontroloval hladinu brzdovky.

hodnocení

Hadici jsem zkontroloval, problém na ní nevídím, ale koukal jsem jak to po sešlápnutí zafuní u brzdového pedálu a přijde mi, že asi musela prasknout membrána posilovače. Bez motoru vše chodí normálně, pístky se oba vysunují, nikde nic nekape, jen když má za běhu motoru zabrat posilovač, tak to místo toho po stlačení pedálu zafuní vzduch pod brzdovým pedálem kolem jakéhosi polorozpadlého molitanového těsnění. Asi byla načatá (auto má 22 let), protože při intenzivnějším brzdění brzdy vadly.

pokud při sešlápnutí slyšíš funění od posilovače čeká tě jeho výměna ta membrána pravděpodobně rupla

vzadu pokud sou pakny nacucaný brzdovkou je dobrý to vyměnit komlet

club-opel.cz/...

 

break
hodnocení

1x

To tak dopadá, když se v tom hrabe někdo, kdo tomu nerozumí

Přesně. Prasátka trošku prosakují, ale neměnil je. Takže pakny napité bordelem a stále nebrzdí. Poradíte co s tím *zed* :-D

To tak dopadá, když se v tom hrabe někdo, kdo tomu nerozumí

No jo, to víš, kdo nemá znalosti, tak buď to vyjde, nebo ne.

Mně to vycházelo, měl jsem asi i štěstí. Nejhorší je ta hromada nesmyslů na netu a v diskusních forech, bohužel i ta kniha "jak na to" na Focuse MK1 obsahuje takových zvláštností, že mi to akorát popletlo hlavu.Tady je dobrý, že se nad tím aspoň snaží přemýšlet a všimnul si, že prasátko netlačí středem na "pakny" Aspoň se snaží hledat příčinu.

Já jsem taky učeň a ještě dlouho budu.

Nemohl mu tam někde v hlavním válci zůstat vzduch? To je divný, jak píše, že mu tam "funí"

break

Vole, jsou to brzdy. To buď funguje nebo ne. Ani nemám chuť a důvod tu vůbec rozebírat čím by to mohlo být.

Bobane, když prase teče, tak nikde v knihách a rozumní lidi na fórech ti neřeknou nebo nepíšou, že není třeba měnit.

Teče prase = ihned měnit včetně paken.

Tazatel zjistil závadu a normálně ji neřešil. Nechápu.

př.: Když rozeberu auto a najdu ložisko, kde jsou medové nebo fialové válečky, tak ihned měním. Rozhodně to nesložím a nejezdím dál. Pak jsou rozborky zbytečné, když se vadný díl nevymění.

;)

Navíc zde se jedná o brzdy. Pokud zadek brzdí málo nebo vůbec, tak auto nasuchu brzdí normálně, ale na mokru má tendenci ihned při brždění přenést váhu na předek a brzdy/kola urvat od vozovky při prudkém brždění. Když zadek pomáhá, tak to nemá takovou tendenci a laicky nasuchu to nejde poznat.

hodnocení

No to jsem si mohl myslet, že se tu zas místo rad nabalí i něčí zvracení. První brzdy auta jsem si servisoval a opravoval už někdy v roce 1988, to jste někteří ještě tahali kačera, nebo ani to ne, ale posilovač jsem zatím nikdy řešit nemusel. Jde o to, že pomalu začaly vadnout brzdy. Jediné, co jsem našel, bylo lehce prosakující prasátko, byla jen lehká vlhkost pod manžetou,ven to ještě nešlo, na pakny níc nekapalo, ale stejně je už nechám vyměnit. Plus jsem našel ošoupané kluzáky. Dělat celé brzdy ale už sám nechci (jsou potřeba i bowdeny), na to už nemám čas, válet se pod tím celou sobotu, všechny víkendy teď potřebuji na práci na baráku. Chtěl jsem jen vědět, v čem je problém, jestli je to blbina, nebo něco horšího, protože s diagnostiokou závad servisem nemám dobrou zkušenost a reklamovat 2x opravu a být bez auta není velká legrace. Takže jsem se hned objednal na opravu do servisu. Jenže do toho servisu nějak musím dojet. Po sezazení a odvzdušnění to ale přestalo skoro brzdit a začalo to funět pod brzdovým válcem, takže jsem zde hledal radu, co by to mohlo být, jestli bych to aspoň na bezpečné dojetí nemohl vyřešit. Bohužel to ale vede k tomu posilovači.

My, kteří jsme tehdy tahali kačera, dnes opravujeme ABS,EDS systémy, což starší generace mnohdy neumí ani odvzdušnit a nezná moderní postupy a obsluhu diagnostiky nebo válcové zkušebny brzd.

Takže bych pomlčel.

Pokud jsi tam našel chomáčky mastného prachu a nevysypal se ti píseček bordelu od paken, tak je jasné, že prase teče a napustilo pakny. Nemusí to tam být nutně oblité brzdovkou. Ona zavzlíná kolem sebe.

To jsi nevěděl?

...

Nejsou tu jen samí laici na odpovědi (viz. break, diesel, asd1, dabel,...)

break

Člověk, co tomu rozumí, tak se tady neptá*smich*

A věk s tím nesouvisí

asd1

Tady zas borci onanujou... Že to složil předpokládám aby mohl jezdit než mu přijdou nový prasata a pakny. Prolínalo na 99,9% delší dobu takže o těch pár dní se to nepo. A jestli jste si všimli tak mu nejspíš rupla membrána posilovače tj s prací co dělal to absolutně nesouviselo a šlo náhodu "zrovna teď". Pokud by rupla o hodinu jízdy později tak by to samý nastalo až po zkušební jízdě jakýhokoliv servisu. Tak příště napočítat do deseti a až pak říkat něco o blbech. A že 90% servisáků autům až tak nerozumí a jsou to jen měniči dílů je fakt, spousta by nevěděla naprosto stejně a ptali by se kámošů co s tim *smich* A jediný důvod proč by to měnili hned je ten že díly jim chodí 2x denně a jestli dýl tak auto maximálně strčí na dvůr, že nejezdí maj na háku.

 

 

hodnocení

0x

Tak jako tak to stejně chce vyměnit ta prasátka. Jak dlouho je tam máš? Není to už nějaká druhovýroba, nějaká sračka Starline?A to co píšeš, že se něco mohlo stát v hlavním brzdovém válci, tak to ano, ale to se spíš stane vlivem zatlačování předních prasátek, kdy už byly kotouče desky sjeté hodně, takže aby šly nasadit nové kotouče, desky brzdící, tak se hodně musí pístek zatlačit zpět a tím se to může stát.Tady jsem o tom psal asi před měsícem příspšvek, ve kterém se mnou intenzivně souhlasil i kolega break:

V množině vědomých techniků směru automotive, se brzdící soustavě (nutno podotknout právem) přikládá zvýšená důležitost. Vzniká zde riziko na lidských žifotech, zdraví, taktéž újmě majetkové.Nedivím se, kdybyste dávali auto na výměnu destiček proto, že byly zatuhlé vodící čepy, koroze pístku, škoda že nevíme, zda byly destičky stejnoměrně sjeté a že nevíme, jak vypadaly kotouče.Nezřídka dojde k neodborné manipulaci techniky brzdícího hospodářství vozu-zatlačení pístku až na zbytečně "doraz", aby mohly jít nasadit nové destičky. Může tím dojít i k poškození choulostivých segmentů v hlavní brzdovém válci-těch těsnících, i když jinak obecně poruchy na válcích hlavních brzdových jsou poměrně vzácné.Někdy jsou sjeté destičky natolik, že pístek třmenu je příliš vysunut a při brzdění není tak dobře držen ve válci(je v něm méně zasunut) , vznikají vibrace, i v různých směrech(torzní...) a dochází k NEPATRNÉMU poškození pístku i válce-pístek se špatně vrací, nebo zůstává mírně vzepřený-stále přibrzďuje.Někteří idioti jsou schopni mazat brzdové pístky nevhodnými-minerálními oleji či různými "povolovači", tyto oleje nejsou kompatibilní s médiem hdydraulického systému vozu. stačí jen pár kapek k tomu, aby došlo k poškození těsnění válce brzdiče. Navíc dochází k poškozování i jiných propojených s tímto okruhů, hlavně k poškozování těsnění spojkových systémů-hlavní spojkový válec, pomocný spojkový válec-či pokud není sekundární spojkový válec, tak dochází k deformaci těsnění "koncentrického spojkového válce(CSC-CONCENTRIC SLAVE CYLINDER)"zde dochází k poruše tzv. DYNAMICKÉHO TĚSNĚNÍ.Co se týče vodících čepů, tak tam je vhodné zvolit takové, které jsou určeny na "inbus"-Innensechskant Bauer und SchaurteJelikož je takový inbus dostupnější, ne každý ma kvalitní torx nástavceMohl bych pokračovat dále, mé znalosti a praxe tomu mohou nechat "volný průchod", avšak již je dost pozdě a mám spoustu jiných povinností.Zdroj: poradte.cz/... spíš to vidím jako míň pravděpodoný. Vyzkoušel byhc asi nová prastka dozadu, bud originál , nebo skvělé jsou italské METTELLIjsou kvalitní, z litiny. Nenech se zmást, italské díly na auta jsou velmi kvalitní a Mettelli má skvělé cenyMETELLI brzdový valček, Fabia, Octavia, Roomster - 6Q0611053B (mototech.sk)

hodnocení

Ne, předek jsem nedělal, tam vím, že může dojít k tomu, že roztažením pístků nadoraz se hodně kapaliny vrátí do válce a snad se tem otočí nějaká gumička či co a válec pak trochu propadá, ale po čase si to zase sedne.

Ono si to právě pokaždý nesedne v tom hlavním brz válci, to pozor.

Jak máš staré brzdiče vzadu?

Jestli si to auto chceš nechat ještě nějaký rok, stejně je budeš muset vyměnit.

Já měl na autech brzdiče, co vypadaly docela dobře, i po rozebrání, jen MÍRNÁ korozička, ale i tak se píst zasekával-nešel moc ani ven, ani zpět. Tak jsem koupil nové pístky od frenkitu za pár korun a brzdy chodily jak po másle.

To je právě ten průser-i proti světlu se zdály v pohodě, ve skutečnosti nebyly. Ale repase u bubnových prasátek nedává moc smysl, to jen u třmenových.

koupil bych nová prasátka dozadu

hodnocení

Prasátka půjdou nová, jde o to, že teď to nebrzdí vůbec a prasátkem to asi nebude.

A když sundáš ty zadní prasátka, sešlápneš pedál, vystříkne brzdovka?, pokud nemáš pomocníka, tak si dej nahrávání videa ať to zabírá to brzdové potrubí, co jde do "prasátka" Pak se na video podíváš, nebo by to mělo jít vídět i z místa řidiče.

Rád bych pomohl, tohle je nahovno situace, bohužel těžko říct...

Snad poradí někdo zkušenější než já

break

Intenzivně souhlasil?

hodnocení

Prasátka jsem nevytahoval, jen sundal buben a nechal manželku opatrně sešlápnout pedál. Pístky v pohodě vyjížděly tam a zpět. Zdá se že "jen" nefunguje posilovač, podle funění snad ta membrána,

 

hodnocení

0x

Pokud jsou pakny nacucané brzdovou kapalinou od nefungujícího prasátka, tak jsou na vyhození. Po zahřátí budou stále vzlínat a kapalina půjde ven jak z houby.

Prase nové, pakny nové a mít funkční samostav a vše dobře složit. Pochopitelně obě strany, aby byla souměrnost.

Buben, štít, pružiny odmastit v benzínu. Po složení stříknout na kluzné části měděnou vazelínu včetně těch silonových hlaviček. Nestříkat na obložení paken. Jen na pružiny a kloubky v paknách včetně klínku samostavu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]