Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nefunkční brzdy po opravě

Od: ivanhorseman® odpovědí: 24 změna:
Dobrý večer, včera přítelkyně dala do servisu na výměnu destiček dodávku Renault. Odpoledne bylo opraveno, avšak pravá zadní brzda se velmi hřála. Tj dnes reklamovano a opraveno, ale po cca 100 km vozidlo přestalo úplně brzdit a je vyteklá brzdova kapalina- stopy na předním kole. To už je snad na žalobu servisu. Ještě jsem to nevidel,ale zitra nafotim a zkusím popatrat jaké jsou možnosti, ale takovýmto opakovanym způsobem opravovat brzdy, jejichž funkčnost má zásadní vliv na bezpečnost je naprostá ... teď mne ani nenapadá žádné slušné slovo. Jak byste řešili Vy?

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x

Rád bych nejprve viděl zakázkový list, co jste si skutečně objednali...

 

hodnocení

1x

jsou týpkové co jen vymění brzdové desky a nepromažou vodící čepy(ideál dát nové a na inbusy, ne torxy), stejně tak neočistí dosedací plochy destiček u brzdových třmenů.

Já bych začal tou dokumentací-foťte a natáčejte videa. Pokud by byla vina autoservisu, což asi je, tak jim pohrozte, že to dáte na youtube, jsou tam týpkové, co točí videa o tom, jaké opravy servisy "provádějí" videa mají velká zhlédnutí.

 

asd1
hodnocení

1x

Sem hned skočí mechanici že toto se stává maximálně jednou za 10 let a dělat to sám doma je kravina *smich*

Ovšem tady jde o následné škody nebo i o život (brzda neodbrzdí = vyhřátý kotouč, ložisko, zvýšená spotřeba) nebo i o život (když to nebrzdí tak ano obecné ohrožení). Takže vůbec není od věci dát jim to sežrat. TO obecné ohrožení, znalecký posudek a ČOI, živnosťák a projet kvalifikaci těch debilů co to dělali.

Přesně tohle jsou důvody proč jsem si auta začal dělat sám a podobných prasáren jsem potkal hned několik. Kokoti urazit ruce a sebrat živnosťák. Bohužel borec může tvrdit že od něj to odjelo v pořádku a hrabal se v tom někdo jinej, nic mu neprokážeš a bude vysmátej... Ale minimálně bych udělal dusno aby u něj proběhla vyšetřovačka jak od policajtů tak od inspekce.

break

Vůbec nemá smysl to tahat do poradny a neco ladit sám.

Nekvalitní práci reklamovat a dožadovat se opravy nebo náhrady škody, kompenzace.

Neplatí to jen pro auta , ale všechna řemesla a ojebaný práce.

*smich**smich**smich* No jo, tak starou plečku si sám uděláš...

asd1

Jj, reklamuj že se ti po 150 km vyhřálo ložisko hádej co ti řekne.

Reklamuj že to přestalo brzdit a rozšvihal jsi auto, když byl borec línej pověsit třmen na drát a ukroutil hadici. Například.

Nějak moc náhod najednou, hlavně borec vymění desky a při zkušební jízdě nepozná že to brzdí furt. Tipuju že si tim kolem ani nezatočil na heveru... Tohle ze servisu vypráskat. A můžete mi tu vykládat něco o profi práci a zaručené kvalitě...

break

Asd: nesmíš se nechat. Pokud lidi budou tolerovat nekvalitní práci a platit za ní, tak dál budou fungovat nekvalitní služby.

asd1

Já se nenechal, ale i reklamování mě přestalo bavit, protože ne vždy na to přijdeš hned, navíc snaha vyfakovat a řešit posudky aby vyfakovat nemohli je otrava i když uspěješ a nakonec to z nich vytáhneš komplet... Jsem to začal dělat sám, tak ode mně už nemaj nic. Mám svůj klid bez dohadů, udělaný líp, cenově obvykle za třetinu až polovinu a vychází to líp i časově... Mám ale výhodu v technickým vzdělání, tj. tohle nemůže každý, a na to servisy hrajou a ani ty špatný nekrachnou, kšeftů maj furt dost...

 

joudic*
hodnocení

0x

me zkurvili tuningovy vyfuk na motorce pri vymene gum, stopro jim spadl z vysky (stolu apod), delali na me dlouhy nos, kdyz jsem si stezoval ze rezonuje a chrasti hned po vymene gum... objednal jsem si origo, uz jsem si ho vymenil radeji sam, stacilo koupit 2 chybejici bity na racnu, je to des v posledni dobe, nikdo neumi nic, od potravin po techniku... co jeste vsechno se kurva musim naucit, abych nebyl odkazany na shit... Motorrka je s origo bez uprav samozrejme leniva pri rozjezdu

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Buď reklamace, včetně úhrady nutných nákladů spojených s reklamací. (tam se toho vejde hodně), nebo žalobu, jak píšete, ale to musíte mít od soudního znalce popis a dobráho právníka. Co vysoudíte?

Já bych to řešil opětovnou reklamací, s náhradou škody. Určitě bych nevolil neslušná slova.

No jo. Jenze u brzd jde vazne o zivot. Nebo minimalne o zdravi. A nebo mnimalne o skody na majetku.

Sveril byste to skrz reklamaci do opravy tem samym lemplum?

A nebo si to nechat radeji odborne spravit jinde a ty penize navic brat jako cenu za ponauceni, ze k tamtem uz rozhodne ne?

Když chce žalobu na servis? Ano, může to dát soudnímu znalci, ten zjistí stav, navrhne řešení, jiný servis to opraví, a soudem pak bude vymáhat škodu.

Ale my máme jen jednostrané info, jak to asi bylo, spíše, jak to vidí tazateka.

 

xenofob
hodnocení

0x

můj automechanik každý den maká do noci, protože mu tam zákazníci vozí na opravu auta po opravě z jiných servisů, které ve skutečnosti nejsou opraveny...

tajže najít podobného mechanika a nechat opravit potřetí a řádně...původníé "službu" řádně reklamovat

 

hodnocení

0x
@ivanhorsemanV množině vědomých techniků směru automotive, se brzdící soustavě (nutno podotknout právem) přikládá zvýšená důležitost. Vzniká zde riziko na lidských žifotech, zdraví, taktéž újmě majetkové.Nedivím se, kdybyste dávali auto na výměnu destiček proto, že byly zatuhlé vodící čepy, koroze pístku, škoda že nevíme, zda byly destičky stejnoměrně sjeté a že nevíme, jak vypadaly kotouče.Nezřídka dojde k neodborné manipulaci techniky brzdícího hospodářství vozu-zatlačení pístku až na zbytečně "doraz", aby mohly jít nasadit nové destičky. Může tím dojít i k poškození choulostivých segmentů v hlavní brzdovém válci-těch těsnících, i když jinak obecně poruchy na válcích hlavních brzdových jsou poměrně vzácné.Někdy jsou sjeté destičky natolik, že pístek třmenu je příliš vysunut a při brzdění není tak dobře držen ve válci(je v něm méně zasunut) , vznikají vibrace, i v různých směrech(torzní...) a dochází k NEPATRNÉMU poškození pístku i válce-pístek se špatně vrací, nebo zůstává mírně vzepřený-stále přibrzďuje.Někteří idioti jsou schopni mazat brzdové pístky nevhodnými-minerálními oleji či různými "povolovači", tyto oleje nejsou kompatibilní s médiem hdydraulického systému vozu. stačí jen pár kapek k tomu, aby došlo k poškození těsnění válce brzdiče. Navíc dochází k poškozování i jiných propojených s tímto okruhů, hlavně k poškozování těsnění spojkových systémů-hlavní spojkový válec, pomocný spojkový válec-či pokud není sekundární spojkový válec, tak dochází k deformaci těsnění "koncentrického spojkového válce(CSC-CONCENTRIC SLAVE CYLINDER)" zde dochází k poruše tzv. DYNAMICKÉHO TĚSNĚNÍ.Co se týče vodících čepů, tak tam je vhodné zvolit takové, které jsou určeny na "inbus"-Innensechskant Bauer und SchaurteJelikož je takový inbus dostupnější, ne každý ma kvalitní torx nástavceMohl bych pokračovat dále, mé znalosti a praxe tomu mohou nechat "volný průchod", avšak již je dost pozdě a mám spoustu jiných povinností.
break

Máš vůbec ponětí o čem píšeš? Na jednu stranu tu píšeš zjednodušeně a na druhou plácáš složitě.

Cizi termity pouzivati nedoporucuje se, nezname-li je suterene, jelikoz take pouziti muze skoncit fiatem, obvzlaste neni-li pisalek v dobre konvici. Vyjadrovati se tedy jako veliky suvenyr muzes, ale hrozi vysoke rizoto, ze se ti to vrati jako buzerant.

@break

@axus

Píšu zjednodušeně, aby to tazatel pochopil-tak zvaně po lopatě. Užívám i termíny, abych obohatil nejen tazatele, ale i vás, co to s auty taky zkoušíte...

Brzd jsem udělal dost, začínal před 6ti lety, kdy jsem Alfu kupoval, stála přes rok, demontoval všechny 4 brzdy. Rozebral jsem snad do posledního šroubku. Pístky je lepší vyměnit-koupit opravnou sadu-já koupil od "Frenkit" což je Španěl, od tý doby brzdy šlapou jak ruské hodinky.

Mezitím jsem s brzdami nasbíral dost zkušeností, přečetl ale i napsal publikace(napsal jsem pro sebe, jako soubor teoreticko-praktických zkušeností--כיצד לתקן בלמים

Nepovažuji se za největšího experta, avšak klasickej českej mechoš se na mě musí dívat hodně nahoru.

A taky @asd1 by mohl o zkušenostech s "mechošeme" povyprávět takové zážitky, že by to vydalo na knihu jak od boženy němcový, jako většina lidí ostatně, zde zoufalí majitelé vozů jsou toho živoucím důkazem!

To, že jsem opravil brzdy a úplně rozebral mohu doložit snímky, co jsem dělal.

Už šest let? Ty jo...

break

Mě pobavil tím inbusem *smich*

Nemám to na žádným autě. Mám auta i s bubny, elektrickým posilovačem, v krabici nachystaný čtyřpístky...

break

Bobane, s kolegou asd1 se můžu hádat do krve o jeho názoru na servis, ale neberu mu to. Vím, že jsou gauneři v tomhle oboru. Na druhou stranu dovede normálně a věcně poradit bez zbytečných keců okolo.Ty umíš trošku a mluvíš jako největší odborník na světě...

 

 

hodnocení

0x

Kolegyně takhle nechávala dělat brzdy na služebním Oplu. V autorizáku. na 2 pokusy, pokaždé "něco" vyměnili.Ve finále vyúřčovány 2 sady brzdových destiček ( rozmezí 2 týdnů) a pár dalších věcí ,samozřejmě jen papírově. Zkoušeli co si můžou dovolit, reklamaci vyřídili okamžitě Faktura za 2.opravu se neplatila .

 

hodnocení

Děkuji moc za příspěvky. Přítelkyně je nyní mimo ČR a doklady má u sebe. Bude se řešit příští pondělí. Jela jiným vozidlem, toto je momentálně odstavené. Nafotil a natočil jsem stávající stav a uvidíme v pondělí. Ale situace, že byla provedena oprava reklamace a OPĚT je na BRZDÁCH problém - to je prostě extrém. Jinak oprava byla standardně na objednávku, fakturu,…

No stručne jasne,čo sa asi mohlo pokaziť? Pokiaľ nepraskla trubka alebo hadička brzd, Tak mechanik, zatlačil pri výmene obloženia piestiky do vnútra,ktoré pravdepodobne netiekli a manžety boli neporušené. Urobí to tak väčšina mechanikov. Vloží nové obloženie a ani nemusí odvzdušňovať. Koľký dajú dole dobrú manžetu z piestika dole pred zatlačením,ktorú môžu pravdepodobne poškodiť, a skontrolujú piestík,či nie je niekde len trošičku poškodený hzdzou? Bude ich málo. No a, ak sa to poškodené miesto dostane na tesniacu gumičku pri zatlačení,tak brzdy budú tiecť,buď hneď pri kontrole alebo časom pri optrebovávaní obloženia. U vás to bolo po 100 km no mohlo sa to stáť aj po 10 000 km.

přesně tak jak píše @slavco31 nepatrná rez na pístku je konečná. Onehdá, když jsem byl ještě malý a začínal, tak jsem tu nepatrnou rez pohladil smirglem zrnitosti 1000, domnívaje se, že mám vyhráno, omyl...koupil jsem opravnou sadu-nový pístek, manžetu, těsnění a odzvduš.šroubek, k tomu jsem pístek namazal speciálním masivem na pístky brzd projetkovaným

Každodenní praxe dává mým postupům 100% za pravdu *hej* *palec*kdo umí, umí, rozhodují výsledky ne plané kecy *hej*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]