Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
potřeboval bych nasměrovat, poradit. Občas se mi zničeho nic, většinou po nějaká jízdě (třeba dojedu k obchodu, nakoupím a vracím se na parkoviště) nepodaří nastartovat auto Felicia 1.3MPI před faceliftem. Motor nechce naskočit, je to takové "nasucho" jen zvuk...(neumím přesně popsat) jako když to chcípá a nemůže. Párkrát se podařilo, že třeba za hodinu to naskočilo. Nedávno to stejné, zastavím, nakoupím nebo na benzince a už jsem nenastartoval. Po x pokusech pomohlo pořádně přidat plyn. V čem by mohla být závada? Podotknu, že třeba pak to měsíc neudělá. Auto denně v provozu, ujede x desítek km třeba cestu na 1 zátah, tak čerpadlo asi benzín dává. Svíčky jsou OK, měněny xkrát i za jiný typ, projevilo se to několikrát. Zapalovací lišta nová. Baterie OK.
Děkuji.
někdo zkušenější poradí, několika lidem tohle dělal Hallův snímač(byl načatý), někomu dělal problém start s teplým motorem (za hodinu až motor zchladnul, tak nastartoval) a vyřešil to výměnou čidla teploty motoru...
Děkuji - Snímač otáček klikovky - to je to prosím přesně? Jsem laik. Je to ten Hallův snímač? Je více typů nebo je to univerzální?
Nechci někde zůstat trčet...
Čidlo teploty je ten "šulek" s modrým nebo žlutým kroužkem?
U Feldy nevím, kde je, obvykle bývá z pravé strany motoru (tedy s zé strany, kde je spojka). Ale pro tuhle závadu existuje mnoho dalších důvodů. Ten snímač bude stát řádově 1000.- tak nemá cenu ho měnit neuváženě.
ano snímač otáček motoru je Hallův snímač
zkuste zahýbat různě kabelama v motorovém prostoru, někde může být nějaký vodič narušený.
otázka pro zkušenější je, jestli by nestačilo koupit hallův snímač nějaký čínský?
nevím, jestli ten, co jsem dal odkaz bude přesně sedět do vaší felicie, nemám čas to teď hledat
nebo to může být ten snímač teploty
na škodovky je tu doktor @gumidek
Když by to bylo imobilizerem v klíčku, může se to projevit i za jízdy, že by přestalo auto fungovat, nebo to už ne, když je nastartované tak to nepoznám a nehrozí problém?
Imobilizér si to načte před samotným startem. Pak, když už motor běží, tak ho to nepotřebuje.
Díky, tak z toho taky nepoznám zdroj příčiny, nicméně jste mě uklidnil, že za jízdy by to díky klíčku chcípnout nemělo...
Zlobit může ten snímač otáček klikové hřídele (hallův snímač). Může byt už načlý a za tepla to jen točí a nenaskočí. Nebo za jízdy to může způsobovat, že motor jakoby na chvíli zakopnul a pak se chytí zase zpátky. A taky, když se pokazí definitivně, tak Vás bez milosti nechá tam, kde zrovna budete. Kupte nějaký pořádný. Žádné náhrady, poláky ani aliexpressy. Nejlépe originál.
Ne, ten kablik koupit nejde. On z toho konektoru pokracuje dale do hlavniho svazku a pak do ridici jednotky na konkretni piny. Da se to propipat merakem.
Jak tu píše Boban. Občas když je hallův snímač otáček na převodovce (nad spojkou pod termostatem an 12té hodině a drží ho šroubek M6 na 10 klíč) načatý a starý, tak při vyžší teplotě od motoru vynechává a nedá pulzy řj.
Dále často se u velkých km nájezdů odporoučí relé palivového čerpadla (druhé nahoře a lze ho zaměnit s reletem ohřevu zadního okna, které je poslední dole vpravo).
A nebo samotné čerpadlo většinou umře v 200 - 300tkm. Hlavně když se nedostatečně chladí palivem (poloprázdná až 1/4 nádrž).
Začal bych přehozemín relat. Hall je lepší origo. Mám zkušenost, že čínský po dotažení k přírubě se vyhne mírně mimo osu a přestane snímat. Hrozný šmejdy. Lepší origo použitý z nějaké Feldy nebo originál. Tuším za 500kč.
Immobilizér se projevuje tak, že nastartuješ nabrnk a pak to zdechne po 1s adále nejde startovat a točí naprázdno.
Immo se dá ověřit diagnostikou bloku hodnot, kdy se musí splnit 3 políčka (načtení klíče, odemknutí immo a odemknutí řj motoru.
Pokud při startovaní je slyšet plynulý chod startéru a ne klasické "štěkání" kdy motor při otáčení přetlačuje komprese, tak je chyba ve startéru, který nezasunuje a nebo ve vylomeném zubu na věnci setrvačníku, kdy zrovna zasunul do toho místa, kde zub není (stačí zařadit 5 ku a postrčit auto rukamma půl metru a pak v neutrálu normálně startovat).
Může to být i imobilizérem. Mně u Alfy Romeo 156 jeden klíček občas zlobí-startér natáčí motor, ale nedojde k zážehu paliva. Občas se klíč chytne, občas ne a svítí mi kontrolka imobilizéru,
¨Druhý klíč je zcela bez problému
Bohužel tazatel moc zkušeností s auty nemá, těžko radit
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.