Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozdělání a údržba alternátoru magneton 55A

Od: zdenek2® odpovědí: 23 změna:
Jak sundat víko z alternátoru magneton 55a (vůz Felicia), abych se mohl podívat na stav uvnitř? Ty tři podélné dlouhé šrouby mám venku a chci sundat to víko na straně opačné než je řemenice. Stačí poklepat nebo je ještě nutné něco předtím sundat? Stav sundání viz foto.
Rozdělání a údržba alternátoru magneton 55A

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar dabel

musí dolu řemenice a vrtule pod ní pak povolit ty šrouby co sou pod ní ted nevim kolik jich tam je

potom dolu víko a rotor

to cos povolil ty na fotu to drží diodovej můstek co je uvnitř altíku

hodnocení

Pod vrtulí žádné šrouby nevidím a přesto to víko pořád nejde dolů.
Rozdělání a údržba alternátoru magneton 55A #2

Samozřejmě. Protože rotor je nalisovaný v ložiskách a ložiska jsou nalisovaná v obou víkách. Musíš použít páčení ze stran, jak už jsem uvedl, nebo stahovák.

Sou to ty 3 šrouby co už maš dole
Ted už jak píše kolega jemně páčit až to sundaš ja jednou použil i lis

 

hodnocení

0x

Úplně špatně! Ty matky na zadním víku vrať zpět, regulátor (držák uhlíků) tam nevracej. Altík otoč řemenicí nahoru a pokud jsi šikovný, mezi lopatkami vrtulky pokážeš povolit a vyndat 3 šrouby, které drží altík pohromadě. Pak jemným páčením velkým šroubovákem na boku od sebe pomalu odděluješ přední a zadní víko, stator ti zůstane v předním víku, nepustí ho řemenice. Když páčením zadní víko dostatečně oddálíš, zůstane ti samostatně v ruce.

Oprava: zadní víko zůstane viset na vodičích ze statoru do diodového můstku. Takže lepší je povolit a sundat řemenici a rotor vytáhnou i se zadním víkem.


doplněno 27.01.21 13:30:

@zdenek2: Postup demontáže je krásně vidět


tady .

hodnocení

Je to tak. Rada sundat řemenici byla k ničemu. Ale aspoň jsem se procvičil.
Rada sundat řemenici byla dobra neb sundaš viko na viku ze spoda odbrousíš ty nejty
Pod deklem je ložisko
To daš bud nový nebo ho aspon namažeš aby nebylo suchý
Deklik davám na šroubky a matky a aby se to nepovolilo tak ten šroubek u matky rozklepu
hodnocení

Dobře, řemenici chci vrátit zpět. Na kolik Nm ji mám utáhnout?
Nikdo sem to na moment nedotahoval prostě sem to utahl na loketní moment *smich*
27.01.21 20:49

35nM

 

gumi
hodnocení

0x
Stačí povolit ty dlouhé 3 šrouby a vymontovat regulátor. Pak se to dá rozpůlit pomocí plochého šroubováků páč od sebe přední víko od plechu statoru uprostřed. To je celé.
hodnocení

To jsem dělal, víko sjelo dolů že statoru a dál už to nejde.
Nerad bych něco upáčil. Řemenice i vrtule jsou dole, tak co to ještě drží?
gumi
Zadní ložisko.vrtule s řemenici dolů nemusí. Vem si dva co největší ploché šroubováky a postupně páčením z obou stran současné oddel přední víko od statoru. Zadní víko pak zůstává na statoru.
hodnocení

Až to budu dávat dohromady, na kolik Nm utáhnout řemenici?
hodnocení

Magneton Kroměříž 55A po pětadvaceti letech provozu. Kromě čtvrt století staré špíny nic špatného nevidím. Uhlíky regulátoru cca 8mm, což jde. Já tedy ke kritikům kroměřížského alternátoru nepatřím.
Rozdělání a údržba alternátoru magneton 55A #3
Rozdělání a údržba alternátoru magneton 55A #4
hodnocení

Do otvoru pro zadní ložisko dát nějaké mazivo? Aby to v něm nerezivělo?
Rozdělání a údržba alternátoru magneton 55A #5
hodnocení

Zapomněl jsem si vyfotit zapojení svorek zadní strany a teď nevím jestli je Zenerova dioda (ta bílá krabička s drátem) zapojena správně? Dioda je přišroubována na svorce B- což je správně.
Kam ale přijde ten černý vodič s očkem. Neměl by jít na svorku B+? Já ho mám zatím na nepojmenovaném šroubu vedle svorky B+.
Jak je to správně?
Rozdělání a údržba alternátoru magneton 55A #6
hodnocení

Já si sám odpovím. Podle toho videa nahoře se Zenerova dioda alias odrušovací blok zapojuje mezi kostru a baterii. Čili černý vodič patří na B+.
Nevím proč jsem ho dal jinam.
Pokud sou ložiska o.k. tak je oddekluju vymeju a znova namažu
Ty sběrací kroužky by to chtělo líznout na soustruhu
Ale pokud si dáš tu praci de to i ve svěráku stahnout smirkem
Pokud maj uhlíky vybrus a sou ještě použitelny opět je porovnam pomoci smirku
To uložení ložiska múžeš jemně maznout nic se neděje

 

hodnocení

Jedinou závadu, kterou jsem odhalil je zhlodaný šroub. Ten dlouhý, co prochází oběma otvory v alternátoru a drží alternátor v držáku. Někdo zapomněl bezpečnostní matku dotáhnout, šroub byl úplně volný a pohybem se zničil závit za matkou. Teď už to asi dotáhnout nepůjde.
Dá se koupit někde podobný šroub 10 x 130?
Tím, že byl alternátor volný mohlo být ukostření špatné. Alternátor na Felicii je přeci připojen ke kostře bloku motoru právě tímto šroubem přes držák.
Pokud bylo ukostření volné, mohl se alternátor chovat jako měkký zdroj a to by mohlo vysvětlovat, proč napětí padalo po zapnutí spotřebičů pod 12.
Asi provedu kvalitní ukostření připojením svorky B- k zemnícímu bodu vodičem a uvidím, co se změní.
Rozdělání a údržba alternátoru magneton 55A #7
Rozdělání a údržba alternátoru magneton 55A #8
Šroub by měli mit kdekoli např fy Pematex
Nebo ho protahni zavitníkem třeba to dotahnout ještě pude

Lehce si dotáhni ty tři matice na můstku (ty nízké).

Trochu sjetý sběrací kroužky budou časem víc žrát uhlíky.

Kompletně ho umej a hliníková víka můžeš ve vrtačce zrenovovat mosazným kartáčkem na stopce.

 

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]