Jak sundat víko z alternátoru magneton 55a (vůz Felicia), abych se mohl podívat na stav uvnitř? Ty tři podélné dlouhé šrouby mám venku a chci sundat to víko na straně opačné než je řemenice. Stačí poklepat nebo je ještě nutné něco předtím sundat? Stav sundání viz foto.
Samozřejmě. Protože rotor je nalisovaný v ložiskách a ložiska jsou nalisovaná v obou víkách. Musíš použít páčení ze stran, jak už jsem uvedl, nebo stahovák.
Úplně špatně! Ty matky na zadním víku vrať zpět, regulátor (držák uhlíků) tam nevracej. Altík otoč řemenicí nahoru a pokud jsi šikovný, mezi lopatkami vrtulky pokážeš povolit a vyndat 3 šrouby, které drží altík pohromadě. Pak jemným páčením velkým šroubovákem na boku od sebe pomalu odděluješ přední a zadní víko, stator ti zůstane v předním víku, nepustí ho řemenice. Když páčením zadní víko dostatečně oddálíš, zůstane ti samostatně v ruce.
Oprava: zadní víko zůstane viset na vodičích ze statoru do diodového můstku. Takže lepší je povolit a sundat řemenici a rotor vytáhnou i se zadním víkem.
Rada sundat řemenici byla dobra neb sundaš viko na viku ze spoda odbrousíš ty nejty Pod deklem je ložisko To daš bud nový nebo ho aspon namažeš aby nebylo suchý Deklik davám na šroubky a matky a aby se to nepovolilo tak ten šroubek u matky rozklepu
Stačí povolit ty dlouhé 3 šrouby a vymontovat regulátor. Pak se to dá rozpůlit pomocí plochého šroubováků páč od sebe přední víko od plechu statoru uprostřed. To je celé.
To jsem dělal, víko sjelo dolů že statoru a dál už to nejde. Nerad bych něco upáčil. Řemenice i vrtule jsou dole, tak co to ještě drží?
gumi
Zadní ložisko.vrtule s řemenici dolů nemusí. Vem si dva co největší ploché šroubováky a postupně páčením z obou stran současné oddel přední víko od statoru. Zadní víko pak zůstává na statoru.
Magneton Kroměříž 55A po pětadvaceti letech provozu. Kromě čtvrt století staré špíny nic špatného nevidím. Uhlíky regulátoru cca 8mm, což jde. Já tedy ke kritikům kroměřížského alternátoru nepatřím.
Zapomněl jsem si vyfotit zapojení svorek zadní strany a teď nevím jestli je Zenerova dioda (ta bílá krabička s drátem) zapojena správně? Dioda je přišroubována na svorce B- což je správně. Kam ale přijde ten černý vodič s očkem. Neměl by jít na svorku B+? Já ho mám zatím na nepojmenovaném šroubu vedle svorky B+. Jak je to správně?
Já si sám odpovím. Podle toho videa nahoře se Zenerova dioda alias odrušovací blok zapojuje mezi kostru a baterii. Čili černý vodič patří na B+. Nevím proč jsem ho dal jinam.
Pokud sou ložiska o.k. tak je oddekluju vymeju a znova namažu Ty sběrací kroužky by to chtělo líznout na soustruhu Ale pokud si dáš tu praci de to i ve svěráku stahnout smirkem Pokud maj uhlíky vybrus a sou ještě použitelny opět je porovnam pomoci smirku To uložení ložiska múžeš jemně maznout nic se neděje
Jedinou závadu, kterou jsem odhalil je zhlodaný šroub. Ten dlouhý, co prochází oběma otvory v alternátoru a drží alternátor v držáku. Někdo zapomněl bezpečnostní matku dotáhnout, šroub byl úplně volný a pohybem se zničil závit za matkou. Teď už to asi dotáhnout nepůjde. Dá se koupit někde podobný šroub 10 x 130? Tím, že byl alternátor volný mohlo být ukostření špatné. Alternátor na Felicii je přeci připojen ke kostře bloku motoru právě tímto šroubem přes držák. Pokud bylo ukostření volné, mohl se alternátor chovat jako měkký zdroj a to by mohlo vysvětlovat, proč napětí padalo po zapnutí spotřebičů pod 12. Asi provedu kvalitní ukostření připojením svorky B- k zemnícímu bodu vodičem a uvidím, co se změní.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.