Nejste přihlášen/a.
V klidu dojeli domu - cca 30km, týden poté nešlo auto odemknout a nastartovat. Vyndal jsem baterií, ověřil, že má napětí někde kolem 11v a je úplně mrtvá. a ten týden jste každý den jezdili, nebo bylo jen zaparkované po celou dobu?
Pokud bude dobíjení v pořádku tak zavřít auto zamknout a měřit klidový odběr z baterie
Neměl by bejt větší jak 30mA ideal 20mA píše @dabel...zapojíte ampérmetr do obvodu, ale prou klesne na nejmenší hodnotu tak za půl hodiny,na těch snad 20mA, až "usne" řídící jednotka
Klesne, ale musí správně fungovat zámky dveří. Mám zkušenost, že KIA z demontovanými dveřmi (karosárna) neumí usnout a stále čerpá 100mA a víc.
Lidi hlavně proud neumí měřit. S ampermetrem se nesmí po celou tu půlhodinu ani hnout. Stačí obvod rozpojit a zapojit a jednotky zase opustí standby režim a opět žerou 100mA
Co to plantáš?
svítí červené "problém akumulátoru". Takže alternátor by to byl nemel
Ta červená baterka je kontrolka dobíjení a rozsvěcuje se v době, kdy auto není dobíjeno. Nejčastěji k vůli vadnému alternátoru nebo alternátoru, který stojí a netočí se (chyba řemenu, volnoběžky, vypnutý motor, apod..).
Se stavem akumulátoru nijak nesouvisí!
Vpodstatě líp. Nasvědčuje to špatnému dobíjení. Proto ty baterky odcházejí.
Jsou potřeba dva testy. Kolik to bere v klidu stále připojeným ampérmetrem a kolik to dobíjí (hraniční hodnoty napětí na B+ altíku a svorce 30 aku - plus polu).
...
Na palubní desce svítí "akumulátor" vždy, když motor stojí (altík nedobíjí, když s ním motor netočí, proto hlásí chybu -> normální stav).
koukám na to a má to pulzní nabíjení. zkusil bych tento způsob, nebo menším proudem jestli jde nastavit a dlouho třeba 2 dny..
Mimochodem, tohle vypada jako hodne podobny stejny problem. S rozdilem:
U me to na tech <12 uz neotevre dvere a nenastartuje motor.
U me je nabijecka na trech carkach, nabiji na 12v - 13.2 v uz pres 14h.
poradte.cz/...
jo, ale u aut je vždy jedna záludnost a tou je rezavé nebo povolené ukostření baterie a startéru, tam stačí přechodový odpor 0,1Ohm a při startu proudem 100A se ztratí hnedle 10V pokles a na startér zbudou 2V což je jaksi málo.
Při přechodovém odporu 0,01Ohm se ztratí 1V a při proudu 100A je teplo přechodu 100W, v prvém případě 1000W.
Takže prohlídnout auto a očistit rzi na uzeměních až na kov a znovu přizemnit.
Mimochodem vybitá baterka je při cca 10,8V a naitá při cca 14V.
Jsetli máte problém se zeměním nebo baterkou poznáte tak, že zapnete světla a zastartujete, pokud světla znatelne pohasnou přichází v úvahu výše zmíněné problémy. Půjšte si dobrou bateru a zkuste, třeba to není baterkou...
No, zarezively ten uchyt je, mel jsem problem upevnit kabel na plusovy pol, tlacil proti baterii a stale sjizdel. V podstate jsem musel sroub dotahnout vsi silou, aby to pevne drzelo.
Zda se, ze se baterie jakz takz nabiji, ted to ukazuje 12.7, necham to tam jeste nejakou dobu.
Asi pak bude jednodussi nekomu rict, at prijde, nainstaluje ji a promeri to, nez to instalovat sam a jezdit s tim do servisu.
FWSH...
Svorka se nedotahuje vší silou...jsi vůl?
Musíš ji dostat až k tělu aku (zcela nasunout). Pokud nejde, tak jí povolit a plochým šroubovákm opatrně roztáhnout.
Pak nasadit půjde až nadoraz a z citem dotáhnout.
Asi jsme si nerozumeli, samozrejme jsem ji uvolnil, nasadil a utahl.
Musel jsem ji ale utahnout ohromnou silou, aby nebyla schopna vyjet.
Tak aktualizace:
baterii nabizim >12 hodin pulzni nabijeckou z lidlu - napeti je v tento moment presne 12.57V, takze znicena se nezda!
Myslite, ze bude nejlepsi zitra nekoho zavolat, aby ji nainstaloval a ujistil se, ze je vse v poradku, nebo to mam jeste jednou zkusit ja, abych nebyl za blbce, ze jsem si jen koupil baterii, co se sama za par dni dovybila?
Diky
Tak ji třeba nedávejte dva, tři dny do auta a každý den ji naprázdno změřte...no, a uvidíte, zda napětí bude klesat...může spadnout max na 12,5V...pokud spadne víc, je problém v baterii..ale PROBLÉM vidím v AUTOMOBILU, některý obvod ji vybíjí; někdy je to autorádio, osvětlení kufru nevypíná, osvětlení interiéru, pokud parkuji venku, tak za světla si toho nevšimnu...no, a občas to je třeba i nějaký vodič, poškozená izolace vodiče; a jindy úplně něco jiného...chce to znalého problematiky. Ještě dotaz,,12,57V podle čeho? Čím měříte?
a ještě váš komentář..Musel jsem ji ale utahnout ohromnou silou, aby nebyla schopna vyjet...v tom případě je třeba pořídit NOVOU svorku, funkční.
zrezivělý nemá být NIC, je docela jedno kde je špatný kontakt přes rez, všechny styčné plochy mají být čisté až na kov...jak jsem psal výše, pak se ti to ohřeje a třeba taky utaví...baterku bych každý den změřil a případně nechal dobít, protože pokud chytla sulfataci, a ne moc , dá se pomalým a dlouhým nabíjením malým proudem čístečně desulfatovat, takže jí dej pár dnů údržby a třeba se zvetí...mimochodem baterie se měří nejdříve cca 2 hodiny po ukončení nabájení...
Olověný akumulátor je nejslabší částí automobilu.
Pokud jsou spotřebiše v pořádku a auto je v neustálém provozu,pak je baterie nabitá a start není problém.Co se s baterií může stát?Především základní porucha přímo aku je v jejím vybitém stavu a když zůstává bez provozu několik dnů,nebo i týdnů.Na šláncích se projevuje nezvratný chemický proces,sulfatace.Část článku pak podstatně ztrácí kapacitu a baterie s zničí.Také se nedá jen změřením napětí zjistit stav baterie.Zasulfátovaná baterie ukazuje plné napětí po tvrdém dobití a přesto nevydrží dodat plnou spotřebu.Proto se musí často dobíjet mimo vůz.Co se týká nárazových vybití třeba přes den,stalo se mi,že dálkové zamykání mi sice zamkne všechny zámky,ale kontakt asi zůstane viset a je sepnutý obvod alarmu.Přes ten teče neustále proud,který stačí na úplné vybití.Vyhodnotit stav baterie lze měřením proudu při zapojení stabilní zátěže.
JABRAKA
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.