Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nabíjení autobaterie

Od: jirkasivak1992* odpovědí: 21 změna:

Dobrý den,

autobaterie Bosch S3 56Ah 480A Bezúdržbová

S autem jsem nejezdíl 4dny a na multimetru ukazovala 11.90 V. Nabíječka 6amp po 3h. nabíječka svíti zeleně že je nabíta a na multimetru ukazuje 12.5 .Teď nevím jestli pokračovat neboť 3h si myslím že je málo nebo se mýlím?

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x

A jak se chovala při startování po těch 4 dnech?

Promiň, ale řešíš tu nesmysly. Pokud je baterka schopná nastartovat auto, tak nebazíruj na desetinách voltů a na pár minutách nabíjení. Jestli nabíječka svítí zeleně, že je baterie nabitá, tak je asi nabitá. Blbostma se nezabývej.

jirkasivak1992*
hodnocení

jestli nechceš poradit tak to nekomentuj rovnou mužou stranku přejmenovat na arogance.cz

Je mi líto, ale aroganci cítím z tvé reakce. To, co jsem napsal, jsou holá fakta, kterými reaguji na naprosto nedostatečné informace, které jsi dodal ty. Doplň informace a budeme se bavit dál na úrovni.

jirkasivak1992*
hodnocení

Všechny informace si myslím že jsem napsal pokud něco chyby tak napiš

 

hodnocení

3x

Ukazuje-li nabíječka po zapojení vybitého akumulátoru již po 3 hodinách nabíjení nabitý stav, tak je s největší pravděpodobností akumulátor v háji, protože má velmi malou kapacitu, která se vyčerpá po prvním otočením motorem.

 

mathew
hodnocení

2x

Když to ukazuje, že je nabitá tak je nabitá. Pokud byla úplně vybitá tak už je nesjpíš KO, proto se nabila tak rychle, taky se ovšem rychle vybije

jirkasivak1992*
hodnocení

ukazovala 11.9v a kontrolky svítili slabě auto ani neškrtlo asi tak. Když čtu na netu jak každy nabíjí 8 nebo 10H tak se divím

mathew

A ted to auto nastartuje? Jak je vůbec stará? Já nabijím jenom baterky u kterých to má smysl, protože se vybila z jiného důvodu jak to ,že je 10 let stará takovou rovnou měním za novou, protože nabíjení nemá smysl

jirkasivak1992*
hodnocení

Nezkoušel bydlím ve 4 patře a výtah je mimo provoz

 

hodnocení

2x

"Všechny informace si myslím že jsem napsal pokud něco chyby tak napiš"

Ano, chybí. Stáří baterie, režim, v kterém auto jezdí, informace o případné kontrole a stavu všech spojů mezi baterií a startérem, popř. pojistkovou skříňkou. A asi bych našel další.

 

jabraka*
hodnocení

2x

Autobateri je nutno udržovat nabitou.Pokud je vybitá,je síranový iont vázaný na články a hrozí sulfatace.Ztráta kapacity.Většinou se měření stavu baterie obejde bez elektrického měření,stačí jednoduchým a levným hustoměrem měřit hustotu elektrolytu.Údaj o napětí není příliš objektivní.

JABRAKA

Jen takový skromný dotaz - u bezúdržbovky by měl kvůli změření hustoty navrtat články? Určitě ne - tady opravdu v amatérských podmínkách pomůže jen voltmetr.U bezúdržbové je hodnota 100% nabití po ustálení napětí po nabíjení ( po 20ti - 30ti minutách ) 12,7 - 12,8V. Pokud naměří míň jak 10,5V, pravděpodobně je baterie KO ( pokud třeba nezůstalo něco zaplé, co ji jednorázově vybilo ). Vše samozřejmě měřeno za normální teploty, ne při -15 st. :).

 

hodnocení

2x
avatar milancukrar

Pokud má baterka +/- 12V a nenastartuje auto, je chyba někdy jinde. Taky záleží kde měříte a čím se měří. Na kolik voltů chcete nabít baterku?

Jelikož píšete jeden dotaz, odpovím, ano, mýlíte se.

milancukrar Kolik +-12V? V jakém rozsahu? Když vezmeme střed, tedy 12V, pak je nabita na cca 20-25%% a opravdu nikdo s takovou baterií automobil nenastartuje...je chyba v baterii? Nebo v "nabíjecí" soustavě auta? Nebo v řidiči?

Nonek neviděl bych to až tak černě. Můj diesel chytá i při 11.5V na palubnim pc, to by mohlo odpovídat zhruba těm 12V bez zátěže. Takže opravdu záleží i na stavu auta. Zvláště elektroinstalace, kde pak může být odpor dost velký. Sice jsem včera koupil novou baterii, původní by přes léto ještě vydržela, ale mám s ní ještě nějaké plány, takže ji využiji jinak.

stir Souhlas...ale těch 11 a něco ukazuje při točení startérem, tam to může klesnout dokonce až na 10,5V a nastartujete...ale napětí naprázdno musí být alespoň 12,3V, baterie nabita kolem 60% (ale hodně záleží na okolní teplotě, teplotě motoru,...) zkuste měřit voltmetrem přímo na baterii...

 

jabraka*
hodnocení

2x

Dnešní nabíječky jsou konstruovány jako řízený pulzní proudový zdroj.V zařízení je neustále porovnáván nabíjecí proud s vnitřním odporem baterie.Při nabité baterii stoupne vnitřní odpor na max hodnotu a proud do baterie je na nule.Přebíjení baterie možné není.Pulzní proud nastavuje stav článků optimálně,přeměna elektrod je mnohem lepší,než u ss proudu.

JABRAKA

 

 

fero*
hodnocení

2x

Dobrý den,pokud budete měřit na Aku napětí a to jak u nové,tak staré baterii zjistíte jenom že spojení mezi články,kterých

je 6 je vpořádku.Jinak Vám to nic neříká,protože max. napětí na článek jsou 2 V a to Vám bude voltmetr ukazovat vždy,pokuď nebude přerušeno spojení mezi některými články.Je-li aku dobrá je třeba změřit jeji kapacitu,zda je schopna

dodat při startu potřebný proud(Ampery).To se provede klešťovým ampermetem,kterým se propojí obě připojovací

svorky.Pokuď není,tak po nabití připojit na startér.Když opakovaně nenastartujete tak dejte Aku do sběrny.

fero

To se provede klešťovým ampermetem,kterým se propojí obě připojovací svorky. ? Rozveďte to trochu...jak to změřím...nějak si to neumím představit...

 

hodnocení

1x
avatar stir
No ono ještě záleží, jestli měříš bez zátěže nebo napojenou v autě. 11.9 to je už vybitý, když ji pripojis do auta, bude mít tak 11.4 možná ještě míň. Já jsem včera kupoval novou baterii, původní vydržela deset let. Taky už nešla nabít na plno, a to jsem nabijel 16hod ale ještě nastartovala.
Nabíjení autobaterie

 

hodnocení

0x
avatar nonek

Ještě byste mohl doplnit typ nabíječky, výrobce...Dobrá baterie, připojena v autě, klíč na nule, má cca 12,6V - 12,7V / 2,10V - 2,12V na článek; podle stáří baterie (platí pro baterii 12V)...pokud má pod 12,6V, je částečně vybitá, s klesajícím napětím klesá procento nabití...

Tabulka, sloužící k hrubé orientaci, na kolik % máme baterii nabitou, nebo, chcete-li, vybitou. Platí pro olověné aku s tekutým i gelovým elektrolytem. Upozorňuji, že údaje platí pro NEZATÍŽENOU baterii, odpojenou od dobíjení.
0% 11,90V 30% 12,04V 55% 12,24V 80% 12,45V
5% 11,92V 35% 12,08V 60% 12,28V 85% 12,52V
10% 11,94V 40% 12,12V 65% 12,32V 90% 12,58V
15% 11,96V 45% 12,16V 70% 12,36V 95% 12,64V
20% 11,98V 50% 12,20V 75% 12,40V 100% nad 12,70V
25% 12,00V
Ještě k nabíjení...dříve, kdy "inteligentní"nabíječky nebyly ani v plenkách, se nabíjelo buď konstantním napětím - typ "U", nebo konstantním proudem - typ "I", případně kombinovaně - typ nabíječky "W"; Dnes je hodně "procesorových"nabíječek, od levných, např. typ ULGD 3,8 z Lídlu až po třeba namátkou CTEK MXS 5.5, Jaké máte s nimi zkušenosti vy , kteří některou vlastníte?


doplněno 28.02.18 11:24:

Pokud se nabíjelo aku kdysi, tak se musel hlídat čas při daném proudu - 1/10C - případně měřit napětí i s připojenou nabíječkou; znaky plného nabití - baterie "vařila", napětí s připojenou nabíječkou mohlo dosáhnout až 16,5V při proudu 1/10C...ale baterie měla šroubovací uzávěry, které byly položeny na otvorech (aby kyselina nestříkala po okolí)...dnešní procesorové nabíječky končí s nabíjením po dosažení napětí třeba jen 14,4V, některé "až"15,7V...pak pokračuje nabíjení malým proudem, po určité době, danou stupněm nabití, pokračuje v udržovacím režimu

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma nabíjení autobaterie

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]