Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tvar křižovatky - kdo má přednost

Od: zajda888® odpovědí: 27 změna:
Pěkný pozdní večer,
prosím kolegy více znalé s pomocí s jednou dopravní situací.
Na obrázku je hlavní cesta (v pozadí,kolem bílé novostavby a je tam i něco modrého) a dvě vedlejší cesty. Jedna vede zleva a druhá je z pohledu řidiče. Na obrázku jsou rovněž dvě dopravní značky "Dej přednost v jízdě".
No a mě by zajímalo, zda řešení této dopravní situace je takové, že vozidlo na cestě z pohledu řidiče se musí nejdříve řídit tou první dopravní značkou a dát přednost vozidlu přijíždějícímu zleva a po splynutí obou vedlejších cest dávají vozidla přednost vozidlům na hlavní (druhá dopr.značka) nebo je to tak, že vozidlo přijíždějící z levé vedlejší cesty musí dát přednost vozidlu zprava (pohled řidiče) a pak dají přednost vozidlům na hlavní. .
Já osobně si myslím to první ale přesto tam radši vždycky přibrzdím.
Díky

Tvar křižovatky - kdo má přednost

 

 

27 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

8x

Ta první a druhá přednost je jasná z pohledu focení, akorát pokud ten zleva nemá ceduli "hlavní silnice" tak to je paskvil - měl by dávat přednost zprava, ale ten zprava má ceduli dej přednost, tak si dávaj přednost navzájem...

hop®

*palec* Přesně tak. Ale to je problém téměř všech kruhových objezdů v Česku...

hodnocení

asd1 - to jsem zapomněl napsat. Na té levé příjezdové cestě žádná cedule Hlavní silnice není. Takže ten řidič nemůže vědět, že na pravé vedlejší je Dej přednost.

 

hodnocení

5x
Me to prijde celkem jasne. Jako vozidlo z pohledu jsem na vedlejsi, ridim se znackou, davam prednost tem vlevo, pote jedu dal a jsem zase na vedlejsi, ridim se opet znackou... jedine muze byt prvni znacka spatne videt
hodnocení

Nahlížím na to stejně, mezi těmi značkami je docela rozestup, navíc ta křižovatka nemá úplně klasický tvar.
Snad mají stejný názor i řidiči, kteří odtamtud vyjíždějí :)
Díky

 

hodnocení

2x
avatar ferax

Co tam má řidič jedoucí zleva, nikoho nezajímá. Já jedu odtud, tak podle značky dávám přednost zleva a pak ještě při vjezdu na tu hlavní silnici.

asd1

Ten zleva to vezme jak ty, nebude tam mít nic, co máš ty ho nezajímá, tak ti bude dávat přednost zprava a budete tam stát dokud neumřete :D

asd1: Bylo by pro všechny ty, kterým chybí značky hlavní silnice, nejprve vyjasnit a rozebrat si pojem "dát přednost v jízdě". Pak bude jasné, že tam nikdo nemusí stát do soudného dne...

Feraxi, není to u tebe obvyklé, ale tady jsi skutečně zaperlil*zed* Proti DZ P4 musí mít ten druhý (zde zleva) vždy DZ P2. Pokud tam chybí, pak je to na pár facek pro správce komunikace*smich*

Já to myslím tak, že se řídím značkou, nejsem přeci povinen znát, jak to vypadá na komunikaci, po které nejedu. Takže mám dát přednost, tak dám přednost. Přijedu jako cizí, nikdy jsem tu nebyl, tak se chovám podle značek. Nemusí mě zajímat co je někde vedle. To nemá logiku. A samozřejmě, že to je paskvil.

 

hodnocení

2x
avatar ernie

Pokud je to tak, že "myslíš" tak ti chybí ještě třetí možnost. Vrátit řidičák. Protože nechápu, jak ti ho mohli v autoškole dát, když neznáš jeden ze základních předpisů "dej přednost v jízdě?!

 

hodnocení

2x
avatar ernie

Hele, tak jsem dostal takový byznys nápad. Co kdyby se udělala appka nebo implementace do navigace, která by při příjezdu ke křižovatce ukazovala, kdo má dávat přednost a kdo je na hlavní. Jasně, že v navigaci je hlavní a vedlejší vyznačena, ale že by tam byla taková dodatečná fce, která by řidiče upozorňovala na situaci třeba blikáním nebo ukazováním jako pro mentály "baha, zprava dávej přednost" i s hlasovým naváděním a tak. Myslím, že by se to dobře prodávalo.

hodnocení

Výborný nápad. Jen bych ho přiřadil k jiné otázce...
poradte.cz/...
Sorry, nemůžu si pomoct.
hop®

Super nápad, ještě by to mohlo online navigovat, který pedál je brzda...

zajdo, já to myslím naprosto vážně bez jakéhokoli sarkasmu a ironie...

asd1

A jak budeš řešit změnu přednosti která nebude v databázi ale jen vyznačená v terénu přenosnýma značkama? Nebo vyplej semafor atd. Nápad hezký ale mimo realitu, podobně jako autonomní elektromobil v chumelenici na vesnický cestě *smich*

Autonomní elektrokřáp je legislativně protlačen, tak by se dalo prolobovat do zákonů i toto. Když se tomu udělá pořádněj marketink jakože bezpečnost a i kdyby to mělo zachránit jediný život a podobný plky, plus pro uživatele apky nějaký marginální bonusy v povinným, na to plebs slyší, tak si myslím, že je cesta otevřená. Angažujeme různé dopravní experty, těch jsou tři p*dele, ti to veřejnosti jasně vysvětlí ve stěžejních médiích včetně bulvárních, aby bylo pokryto celé spektrum uživatelů a dočasná dopravní situace se bude muset řešit tak, že tam cestáři prostě dají online do databáze ty změny. Finální přednes by měla vláda v čele s Andym v červenejch svetrech, teda modrejch, červený už jsou na něco jinýho, no a je to...

 

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Jasné, jako že 1+1 jsou dvě. Jedu, dávám přednost zleva, popojedu, dávám opět přednost všem, co mají přednost.

Není snad jednodušší situace.

Zajdo, děláte to naprosto správně. "Já osobně si myslím to první ale přesto tam radši vždycky přibrzdím"

"navíc ta křižovatka nemá úplně klasický tvar" jaký je podle Vás klasický tvar?

Klasický tvar křižovatky pro dnešního řidiče je kříž s pravoúhlými rameny, označen jasně značkami hlavní silnice v jednom přímém směru a dej přednost v druhém. Dále dostatečně vybaven vodorovným značením, aby bylo jasné, v kterém pruhu a jak se má jet. Nesmí chybět ukazující policista, který v případě nejasností vše vysvětlí. A pak ještě rychlá free wifi, aby se dalo připojit na poradte.cz/... do automobilové sekce s dotazem o přednosti v jízdě :)

hodnocení

Klasický je kříž a 4 značky :)
Řidič jedoucí zleva neví o té značce na pravé vedlejší (pohled řidiče).

zajdo, řidič zleva o žádné značce na vedlejší vědět nemusí, když mu řidič z vedlejší má dát přednost. Dát přednost znamená to, aby řidič nemusel zadupnout brzdy nebo dělat losí test.

*sok* Co je to "losí test"?

hodnocení

test ke zjištění chování vozidla při prudkém vyhýbacím manévru před nečekanou překážkou

ernie, lépe to snad ani nejde popsat, zasloužíte bod, ale již další Vám dát nemohu.

Některé řidiče je třeba vodit za ručičku.

hodnocení

No, jsem tady za debila, že se ptám na jasnou věc. Jenže když přijíždím do křižovatky po vedlejší silnici, která není nijak označena před spojením s vedlejší silnicí zprava, kde je sice značka P4 ale to já nemůžu vědět, tak logicky bych měl zastavit a dát přednost zprava.
Ta druhá P4 je těsně před nájezdem na hlavní.
Možná že jsem problém popsal špatně ale to značení je dle mě na prd.
asd1

Dát přednost musí oba dva, jeden dává pořednost zprava a druhý podle cedule. Kdo bude viník při srážce, ten kdo byl pomalejší a napálil do boku nebo ten rychlejší s nabořeným bokem? Prostě paskvil a chaos..

omlouvám se, ale spletl jsem dotaz, a ještě stačil smazat odpověď.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]