Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nabíjení při Start Stop systemu

Od: rijan® odpovědí: 5 změna:

FABIA III..Dočetl jsem se, že se baterie při SS sytemu dobíjí vlastně jen někdy a to vyššími proudy, proto musí být i baterie jiného typu, která ale stejně trpí a nemusí být pořádně dobita ani dlouhou jízdou, takže v zimě (nebo delším stání) nastává překvápko že nenastartujeme.

Je možné občas zvl. v zimě dobíjet baterii přímo ve voze bez odpojení kabelů? (Po odpojení by se asi muselo něco znovu nastavovat?) Neutrpí tím elektronika? Díky za odpovědi.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Olověný akumulátor vydrží nejdéle, je-li stále nabitý. Vybíjení ho ničí. I vybíjení v rámci povoleného rozsahu napětí. Technika nabíjení jen při rekuperaci běžný levný akumulátor ucykluje.

Je to další ekokoko ..

 

hodnocení

2x
avatar promon

Bohužel je to docela prúšvih. Jak říká kolega - jak je něco Eko, Bio, nebo Euro, tak to stojí za ho*no. A ano, auta se Start/Stop mívají ,,inteligentní´´ nabíjení, jehož inteligence spočívá v tom, že v klidu odepíše baterku i za pár měsíců. Viz zde:

poradte.cz/...

Co se týče odpojení aku - to je dost individuální, každý auto to má jinak. Některé vyžadují třeba odheslování rádia a pod.

Takže já nabíjím zásadně v autě - naposledy jsem to řešil o minulém víkendu. Výsledky - služební Peugeot Partner 2 roky starý (tedy auto se start / stop) dobíjela 4A mikroprocesorová nabíječka celých 5 hodin. SantaFe 12 let staré ježděné hlavně o víkendech nabíječka jen otestovala a nahlásila plně nabitou baterii, stejně tak 14 letá Fiesta jezdící jen ,,okolo komína´´ - tedy krátké trasy po městě.

Tolik k inteligenci ekoteroristů. Co může být přece ekologičtějšího, než co nejvíc odepsaných olověných baterií .

 

hodnocení

0x
avatar mikihans

Pokud je nabíjecí soustava i baterie v pořádku, určitě by se němělo stát, že nenastartujete. Elektronika si úroveň nabití a samotné nabíjení hlídá, to se nebojte. Ovšem je pravda, že u plno nových vozidel se baterie nabíjí hlavně při brždění motorem.

Jinak baterii samozřejmě můžete v autě bez problému nabíjet nějakou chytřejší nabíječkou, která po dosažení "plného" napětí nabíjení automaticky ukončí (dnes už snad většina nabíječek). Raději bych tedy nenabíjel transformátorovou "klasikou".

 

gumid
hodnocení

0x

Baterku neodpojujte od palubní sítě a nabíjejte přímo napojenou na auto inteligentními nabíječkami (CTEK,Bosch,Lidl). Nemůže se nic poškodit. I ve fabrice na pásu je stage, kde jsou auta nabíjena napřímo, když je programují a testují.

 

hodnocení

0x

Vozidla s SS a celkově nová euroauta mají dobíjení nastavené tak, aby probíhalo ve chvíli, kdy je to z pohledu emisí nejzelenější. Takže třeba při brždění motorem z kopce. Životnost AGM baterií v těchto autech je kolem 5 let. Můžete si nechat udělat zátěžový test baterie, který celkem slušně řekne, v jakém je stavu. Dobíjejte jinak normálně jako u klasických aku - inteligentní nabíječkou a klidně v autě. Když chcete pořádně dobíjet za jízdy, tak jezděte efektivně, využívejte setrvačnost, z kopce podřazujte.

// Až baterka umře, můžete si u nějakého šikuly nechat SS trvale vypnout, překódovat dobíjení a koupit obyč baterku.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]