Nejste přihlášen/a.
FABIA III..Dočetl jsem se, že se baterie při SS sytemu dobíjí vlastně jen někdy a to vyššími proudy, proto musí být i baterie jiného typu, která ale stejně trpí a nemusí být pořádně dobita ani dlouhou jízdou, takže v zimě (nebo delším stání) nastává překvápko že nenastartujeme.
Je možné občas zvl. v zimě dobíjet baterii přímo ve voze bez odpojení kabelů? (Po odpojení by se asi muselo něco znovu nastavovat?) Neutrpí tím elektronika? Díky za odpovědi.
Bohužel je to docela prúšvih. Jak říká kolega - jak je něco Eko, Bio, nebo Euro, tak to stojí za ho*no. A ano, auta se Start/Stop mívají ,,inteligentní´´ nabíjení, jehož inteligence spočívá v tom, že v klidu odepíše baterku i za pár měsíců. Viz zde:
Co se týče odpojení aku - to je dost individuální, každý auto to má jinak. Některé vyžadují třeba odheslování rádia a pod.
Takže já nabíjím zásadně v autě - naposledy jsem to řešil o minulém víkendu. Výsledky - služební Peugeot Partner 2 roky starý (tedy auto se start / stop) dobíjela 4A mikroprocesorová nabíječka celých 5 hodin. SantaFe 12 let staré ježděné hlavně o víkendech nabíječka jen otestovala a nahlásila plně nabitou baterii, stejně tak 14 letá Fiesta jezdící jen ,,okolo komína´´ - tedy krátké trasy po městě.
Tolik k inteligenci ekoteroristů. Co může být přece ekologičtějšího, než co nejvíc odepsaných olověných baterií .
Pokud je nabíjecí soustava i baterie v pořádku, určitě by se němělo stát, že nenastartujete. Elektronika si úroveň nabití a samotné nabíjení hlídá, to se nebojte. Ovšem je pravda, že u plno nových vozidel se baterie nabíjí hlavně při brždění motorem.
Jinak baterii samozřejmě můžete v autě bez problému nabíjet nějakou chytřejší nabíječkou, která po dosažení "plného" napětí nabíjení automaticky ukončí (dnes už snad většina nabíječek). Raději bych tedy nenabíjel transformátorovou "klasikou".
Vozidla s SS a celkově nová euroauta mají dobíjení nastavené tak, aby probíhalo ve chvíli, kdy je to z pohledu emisí nejzelenější. Takže třeba při brždění motorem z kopce. Životnost AGM baterií v těchto autech je kolem 5 let. Můžete si nechat udělat zátěžový test baterie, který celkem slušně řekne, v jakém je stavu. Dobíjejte jinak normálně jako u klasických aku - inteligentní nabíječkou a klidně v autě. Když chcete pořádně dobíjet za jízdy, tak jezděte efektivně, využívejte setrvačnost, z kopce podřazujte.
// Až baterka umře, můžete si u nějakého šikuly nechat SS trvale vypnout, překódovat dobíjení a koupit obyč baterku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.