Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vybitá baterie po kratší trase

Od: sykorkaa odpovědí: 31 změna:

prosím o radu - auto po kratší trase už nešlo nastartovat, baterie byla vybitá :( jezdím cca 2x týdně do města - 6 km tam a 6 zpátky, delší trasu jsem jela před 3 týdny... baterii jsem koupila se starším autem před 3 roky, nevypadá kdovíjak stará - teď jsem ji nabila a zdá se OK, ale bojím se, aby mě zas někde nenechala ve štychu - radili byste mi koupit novou? je už kaput? nebo ji jen vybíjejí ty krátké trasy a stačí třeba jednou měsíčně dobít? děkuji

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x
avatar kejikl

Jezdím každý den cca 7km tam a zpátky. S baterií nemám problém.
Kupte novou, tato bude na konci životnosti a teď před zimou někde stoprocentně zůstanete stát.

Dost zalezi na autu , jaky tam je motor a jaky alternator.
Pokud to je naky vetsi diesel a alternator uz je slabsi , tak to rozhodne dobijet nemusi stihat.
Jinak pokud clovek jezdi 6km tam a 6km (dost zalezi i na casu , nekdo to jede 6minut a nekdo 45minut kolonama) zpet cely rok a nic jineho. Tak je dost na hrane a casem to stejne prijde.

nechápu pojem "slabší alterátor". Pokud jste automechanik, tak potěš PánBůh.

 

asd1
hodnocení

2x

Nejlíp pořídit si voltmetr do auta (do zásuvky zapalovače, např. z Aliexpress za dva dolary i s poštovným, multimetrem ověřit jeho přesnost - některé o pár desetin proměřují), ověřit jestli je dobíjení v pořádku, obecně nastartovaný motor = napětí v síti kolem 14 V. Občas koukneš za jízdy na voltmetr a víš že dobíjí správně...

Pak stačí kouknout jaké má baterka napětí v klidu (minimálně hodinu po vypnutí motoru), pokud má pod 12V tak dobít, výborný poměr cena/ výkon má nabíječka z Lidlu za pětikilo. Moderní kalciové baterky pokud jsou vybité tak rychle umřou, zcela vybitou pokud necháš jeden den tak je po ní (sulfatace elektrod)

Pokud má baterka zátky článků, tak je dobré občas zkontrolovat elektrolyt, občas se píše "bezúdržbová", ale má zátky pod folií.. Kontroluju ca po třech letech a pak jednou za dva roky.. Hodně novějších baterek má mizernou životnost, běžně zdechaj po třech letech, včetně značkových (např. u Varty se mi to stalo už dvakrát, přitom dobíjení OK, nikdy nebyla vybitá pod 50% = značková baterka = vyhozený prachy za nic..)

 

hodnocení

1x
avatar promon

Hlavně by bylo dobré vědět, o jaké auto jde. Pokud je to totiž novější kousek, tak není vyloučeno, že může být opatřeno tzv ,,inteligentním nabíjením´´.

Člověk by si totiž řekl, že na tak jednoduchém systému, jako je nabíjení baterie, není co zm*šit. Omyl. EU a ekoteroristé dokázali i zde vylepšit daný systém k totální nepoužitelnosti.

V podstatě jde o to, že tyto auta dobíjejí baterii jen tehdy, když se brzdí motorem. Takže můžete ujet třeba 100km po dálnici v ostrém tempu - ale dojedete s baterií na 12 V. Geniální, že? Kolega už takhle odepsal za rok dvě baterie - je totiž zapřísáhlý ,,vyřazovač a plachtič´´ - prý tím šetří - no asi to platilo dříve, i zde na toto téma proběhly diskuze, jestli je lepší vyřadit, či brzdit motorem, každopádně ro soudruzi rozhodli za nás *smich*

Pokud si někdo myslí, že přháním, nechť si počte :

auto.cz/...

Řešení je jednoduchá nabíječka - třeba z Lidlu za pětikilo a holt baterii dokrmit ze zásuvky.

asd1

Jj, to je taky dobrý kurvítko.. Naštěstí to jde jednoduše odbastlit a pak dobíjí klasicky postaru..

Hlavní je, že u nás musíme pořád svítit
Také jsem byl překvapen stupiditou "chytrého" nabíjení v novych autech. U vozu, který jezdí krátké trasy byl vždy problem s dobíjením a nové řešení to jen zvýší. Ale spotreba v testovacim cyklu pujde pod 1 litr/100 km...snad
asd1

Tam je problém spíš že si po dlouhý jízdě myslíš že je dobito, a ona je baterka klidně jen na 50%. Pak týden stojíš a už se vesele rozběhne větší sulfatace elektrod a baterka jde do háje...

 

 

hahanaj*
hodnocení

0x

No stačilo by, kdybyste aspoň jednou týdně jela trochu delší trasu,aby se stačila baterie dobít.Ty krátké trasy ji nedobíjí.

sykorkaaa
hodnocení

to je mi jasné, ale nikam jezdit nepotřebuju...

Tak si kupte elektrokolo nebo elektroauto a bude to vyresene.
Takze moznosti jsou jasne , jezdit sem tam delsi trasu.
Nabijet baterii casteji doma na nabijecce.
Aby vas to v zime nevypeklo.

 

hodnocení

0x

Lepší je investovat do nové baterie a tu pravidelně dobíjet. Je lepší dát ty peníze, než jezdit v nejistotě. Obzvláště v zimě by to mohl být problém. Otázka ale je, jestli je to opravdu (jen) špatným stavem baterie nebo nedostatečným dobíjením baterie. Může být porucha na alternátoru. Životnost baterie může být tak 5 až 6 let. Pokud měl předchozí majitel baterii např. 2 roky a pořádně jí nedobíjel, tak se mohla už před Vaší koupí výrazně snížit kapacita baterie.

sykorkaaa
hodnocení

a jak často bych ji měla dobíjet, aby to bylo dostatečné?

 

hodnocení

0x
avatar ferax

Je také potřeba seřídit dobíjení. Baterie nemusí být "v háji". A třeba jednou za čtrnáct dní ujet aspoň dvacet km v kuse. Odborník vám baterii proměří.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Je třeba zkontrolovat dobíjení alternátoru a klidový odbě z baterie
Ale to bude práce pro autoelektrikáře nebo nákého garážového šikulu který to proměří a skoukne

 

olinl
hodnocení

0x

Přesně tohle se mi stalo také, tři roky stará Varta a "popojíždění" o pár kilometrů, stání venku v zimě, v létě, zabudovaný alarm.. Doporučuji koupit novou, která má rychlou rekuperaci. Po pár e-mailech a telefonátech výběr padl na dražší baterii Banner.

 

jardaa*
hodnocení

0x

Krátké trasy, startování, nenabíjená. Projet, dobíjet. Moje vypadá jako nová, hi, a má 4 roky. Jak se pozná pohledem, že je OK? Nepíšete, zda máte benziňák, nafťák (baterka více zatížená startováním).
Zkuste dobít nižším proudem, nechat změřit kapacitu. Na zimu lépe novou.

 

mak*
hodnocení

0x

1. Když někdo prodává auto, těžko do něj před prodejem bude kupovat novou baterku. Baterka má oficiální životnost 4-5 let. Je pravda, že mě obvykle vydrží mnohem déle, ale i tak 3 roky u ojetiny považuji za velmi dobré.

2. 6km je dost málo na to, aby se baterka plně nabila, chce to jezdit delší trasy, nebo občas baterku nabít.

3. Pokud je baterka vybitá tak, že auto nestartuje, mělo by nabíjení jmenovitým proudem trvat 10 hodin. Pokud baterka jeví známky plného nabití po 1-2 hodinách, je to důkaz toho, že už mnoho kapacity nemá.

 

hodnocení

0x
avatar stir
Nejprve je třeba zkontrolovat dobíjení. Někoho s multimetrem nebo voltmetrem, u jiných aut se to dá najít přímo v palubnim pc. Když bude špatné dobíjení, i nová baterka se vybije za pár dní. Ještě změřit baterii a případně dobít. Nemyslím si, že 10km vybije baterii, když je zbytek v pořádku.

 

hodnocení

0x
Obávám se, že baterka "naznacuje" , že je kaput. Pokud je auto koupené pred 3 roky a předpokládám, ze tam předchozí majitel nedává těsně pred prodejem novou baterii tak má odslouženo cca 5 roků což je cca její životnost. Je dost neobvyklé aby, pokud Vám dobře rozumím, poté co jste nekam dojela neslo nastartovat. Spíše bych čekal, ze se nenatočí ráno studený motor. Nezustaly nahodou svítit např světla? Samozřejmě zkusit nabit, ale jakmile bude rychle nabitá tak je to jednoznačně signál toho, že baterka je kaput. Toto rychlé nabití signalizuje stav, ze baterie jiz není schopna odebrat nabijenou kapacitu a je špatná.

 

sykorkaaa
hodnocení

děkuji všem za dobré rady - ukázalo se, že baterie je opravdu kaput, nechala jsem ji přes noc nabíjet a druhý den jsem opět nenastartovala... znovu už baterie ani dobít nešla, nabíječka ji "neviděla" - tak jsme se sousedem nastartovali přes kabely, a jela jsem koupit novou baterii :) hezký den :)

asd1

Při vybití pod určitou hranici to "chytrá" nabíječka vyhodnotí jako vadnou baterii a nezačne nabíjet. Musí se "nakopnout" blbou nabíječkou aby se chytla (stouplo napětí), nová baterka možná nebyla nutná (ale 5 let = běžná životnost, tak vyhozený prachy to spíš nejsou..)

Proměř dobíjení jestli je OK, + klidový odběr (někdy se auto "uspí" až po např. půl hodině a opravdu klidový odběr je až potom.. Bylo by škoda zbytečně zlikvidovat novou baterku..

Do budoucna se hodí ten voltmetr do zapalovače - vybití nebo vadu dobíjení poznáš dřív než to přestane startovat..

sykorkaaa
hodnocení

toto? je tohle ten voltmetr? aliexpress.com/...

Tahle "hračka" vám objektivně nedá informaci o skutečném stavu baterie. Baterii je potřeba měřit voltmetrem se zatěžovacím odporem. To vám změří servis.

To vám jen ukáže napětí v palubní síti. Dle toho zjistíte, jestli auto při nastartovanem motoru dobíjí. V klidu ukazuje napětí baterie, aspoň vidíte, kdy je třeba baterku dobít, ale tohle všechno vám řekne i palubní pc, jak jsem psal výše. Jestli je baterka v pořádku, musí se měřit pod zátěží.
asd1

Pod zátěží to máš při každým startu kdy jede startér ;) na tý blbý hračce vidíš pokles napětí a na základní orientaci to bohatě stačí..

To v odkazu je nabíječka a má i voltmetr, takže ano tohle je ono..

Při startu se ukazatel "zhoupne". Je to pouze orientační měření. Měření se zatěžovacím odporem, se provádí několik sekund v klidovém stavu baterie a měří se na odpojené baterii.

Nebo pak použít toto. Je to nová technologie.

No vzhledem k ceně toho analyzéru je pro někoho, kdo se tím neživí, jednodušší koupit rovnou novou baterku :)

asd1

Aneb bez elektorechnický laboratoře zahyneš :D Na zjištění potřeby nabít bohatě stačí ten voltmetr z Alíka a pokles napětí při startu (startér je zátěž) bohatě stačí na odhad jestli je baterka ještě OK nebo už začíná odcházet. Hloubku vzorku na pneu taky nemusíš měřit mikrometrem, bohatě stačí šupléra a jde to i čímkoliv se stupnicí v milimetrech. A kupovat speciální měřič hloubky nepotřebuješ už vůbec..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]