Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Problém s nastartováním

Od: pavelnovak361 odpovědí: 10 změna:

Zdravím nedávno jsem si koupil Favorita druhé generace a občas se stane že prostě nenastaruji. Někdy je to okamžitě ale třeba další den i kdbych tam seděl hodinu tak nic. V těchto případech musím při startovaní napomáhat plynem.

Nevíte někdo čím by to mohlo být? Startér to nebude protože při startování normálně škytá.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Má karburátor, nebo jednobod? U felicií s jednobodem se projevovával stejný problém v různých intenzitách, tenhle systém měl jeden vstřikovací ventil na ježdění a druhýna jako sytič, na sytič se to ulejvalo. Podrobnosti nevim.

gumid

Zřejmě Anonyme nevíš nic. Monotronic měl ve vstřikovací jednotce pouze jeden vstřikovač a tzv. sytič řídil mozek ECU motoru promněnou délkou vstřiku onoho jednoho vstřikovače a změnou předstihu v kooperaci s čidlem teploty zezadu sání.

Prověřit tlak čerpadla (1,1bar a při uškrcení vratné hadice tlačí čerpadlo 3 bary). Dále relé palivového čerpadla, hall snímač a teplotní snímač. Jinak je to nesmrtelné.

Dost se kazil hall snímač s ocáskem zakončeným konektorem. Navíc občas na něj kapala chlad. kapalina z termostatu (netěsnosti příruby).

Vyměň hall (pozor, při neběžícím motoru diagnostika hlásí jeho vadu, ale to je vpořádku, protože motor stojí a nevyrábí pulzy), popř. čidlo teploty motoru a preventivně relé, pod ECU, paliva.

Diagnostická zásuvka je za nádobkou z aktivním uhlím. Má 5 pinů a pasuje tam protikus stejného typu získaný z motorku BRANO centrálu pro Felicie. Je tam svorka 30,31 a K-line. Stačí propojit tři dráty s OBD zásuvkou třeba ušmiklou z octy nebo Feldy a máte redukci na standart OBD a pak stačí USB KKL diagnostika VAG-COM.

Pokud máte karburátora z 93, tak může být chyba v paliv. čerpadle, kdy palivo padá a už nemá manuální páčku na dotankování jako u modelů 89-91. Automatický sytič na karburátorovém fávu se aktivuje sešlápnutím pedálu plynu a jeho puštěním a pak startováním bez něj.

gumid

Neškodilo by sehnat originál svíčky RC8YC Champion a palec s víčkem HM (hanhart morkovice cz).

Problém s nastartováním
gumid

Pokud budete měnit hall, tak sežeňte pro Feldu MPi a SPi.

Musí se jen použít tato krátká propojka Na Fáva.

6U0971089 - propojovací kabeláž

google.com/...

olinl

gumid- upřesním pro potěchu rádce anonyma: Mono-Motronic *smich**smich* . Měl jsem taky ten slavný jednobod, ale byl línější než karbec a upřímně-poruchy byly akorát na nápravě na čepech díky našim "silnicím", kterým se němci smějou a zároveň diví. My jsme už zvyklí..(i na kupování čepů).

gumid

olin - jj, karbec to krmil a emise neřešil. Kat to taky dusil...ale dalo se :)

 

pavelnovak361
hodnocení

Mám verzi s karburátorem.

gumid

Měl jsem jak monotronic, tak LEKR.

Závady byly v obohacovači, kdy praskala jednou za 3 roky membrána a benzín tekl z plovákové komory pod klapkou přímo do sání a nekontrolovatelně přebohacoval směs. Dále byl problém s O kroužkem na šroubku bohatosti směsi (nastavení je od úplného zašroubování 2otáčky - 3 vyjmečně). Pak se často ničila gumová podložka pod karburátorem a originál se nedal sehnat. Vyráběla se ovšem kovová trojdílná s pertinaxovou distančkou.

Seřízení je trošku složitější, ale v minulosti jsem tu psal mraky návodů na LEKR.

 

hodnocení

0x
avatar mikihans
A má aspoň tendenci chytat, nebo vůbec nic? Já měl Favorita (se vstřikováním) a řešil jsem, že za studena jsem ho nastartoval a dokud jsem jel, bylo to ok. Po zdechnutí hned taky, ale po 10 minutách už ne. A třeba dvě hodiny nešel.
Hledal jsem příčinu ve snímači otáček a v zapalování a nakonec jsem zjistil, že zapalovací cívka nemá napájecí napětí. Šel jsem po kabelech a došel až do kabiny, kde byl kousek nad brzdovým pedálem schovaný tajný vypínač, který měl špatný kontakt a prostě se po chvíli nějak vyhřál a nevodil. Jak je možné, že to jelo dokud se nevypnul motor, pořádně nevím. Ale o vypínači nevěděl ani předchozí majitel.
Vypínač jsem nahradil Wago svorkou a od té doby jezdil naprosto bez problémů :)
Tak mrkněte, jestli tam nějaké takové "kurvítko" náhodou nemáte taky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]