Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zapojení alternátoru

Od: standa* odpovědí: 13 změna:

Zdravím, potřebuji poradit kam zapojit jeden kontakt na alternátoru, na šroub je přivedeno +, dále je tam zdířka s dvěma konektory , na jeden je zapojen regulátor (předpokládám že ta žebrovaná placička je regulátor), a druhý nevím kam zapojit, poradáte prosím?


Zapojení alternátoru

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

dejv111*
hodnocení

2x

Podle mě jeden z těch dvou je buzení a druhý kontakt, asi ten nezapojený, má vést ke kontrolce dobíjení.

 

hodnocení

2x
avatar mikihans
Ze svorky D+ na kontrolku dobíjení a z ní na spínané + ze spínací skříňky (svorka 15).
Přes kontrolku dochází k počátečnímu buzení alternátoru, na spínací skříňku se připojuje, aby nebyl alternátor buzen trvale (a nevybíjela se baterka).

 

gum
hodnocení

2x

ó bóže... (na rádce)

Ano, to žebrované je regulátor a volný pin (Faston 6.3) jde na drát, který pokračuje žárovkou 12v 1,2w a její druhý konec pokračuje na + po klíčku (svorka 15 na spínačce)

Ten volný konec je svorka D+ ! a budí se tím kotva alternátoru přes žárovku, jinak altík nevyrábí žádný proud.

Spodní svorka s matičkou je svorka 30 a jde bez přerušení na + baterky a nesmí se za chodu altu odpojit, jinak hrozí poškození usměrňovače v altu.

standaa
hodnocení

Konečně někdo popsal ten nezapojený kontakt , že je to d+ a je na žárovku, schémat zapojení altíku je tu habaděj, ale když mám alt bez popisek a nejsem autoelektrikář tak vím prd a než bych to odpálil metodou pokus omyl tak se radši zeptám, díky *palec*

 

hodnocení

0x

S největší pravděpodobností není nikam zapojen.

vernon
Ale di ty...

 

standa*
hodnocení

Jde o výměnu motoru v domácím traktůrku, původně tam byla oktávka a ted jsem sehnal Favorita, u oktávky byl jiný a vedlo tam víc kabelů, proto se ptám

 

hodnocení

0x
Na některých starších modelech je na alternátoru vyveden vývod pro otáčkoměr... Používalo se to v době, kdy se nepoužívala ŘJ motoru u dieselu... Třeba Ford Escord, VW atd.

 

standacc
hodnocení

Jestli to dobře chápu tak přes + zapojený silnější kabel (po sepnutí spínačky tam je šťáva) se altík "nabudí" a po nastartování se stejným kabelem a přes ukostření dobíjí baterie?

vernon
Ne. Alternátor se nabudí přes kontrolku dobíjení. Na svorce B+ musí být napětí trvale, mezi altíkem a baterkou, nesmí být žádný spínač.

 

vernon
hodnocení

0x
Na kontrolku dobíjení.
Pokud ta před tím bylo dynamo z Oktávky, musíš předělat připojení na baterku! Šroubová svorka musí být TRVALE připojena na plus baterie!

 

gumi
hodnocení

0x

Zde se to už řešilo a je tam i schema.

poradte.cz/...

 

romex
hodnocení

0x

D+ = pól generátoru. DF = kontrolka dobíjení,buzení alternátoru.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]