Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda felicia 1.3 Mpi - Problém s dobíjením

Od: davidfili59 odpovědí: 23 změna:
Dobrý den mám problém s dobíjením. Když nastartuju tak slabě svítí kontrolka dobijeni svítí pořad stejně slabě i když se přidá plyn. Když se jede tak treba po asi 2 nebo 3 km se silně rozsvítí a shasne a všechno v pořádku.Takhle je pár dní klid normálně kontrolka shasne po nastartování. Pak zničeho nic zase to samí, slabě svítí někdy i motor přestává jet protože to jede na baterku.

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon
hodnocení

2x
Takhle se projevuje uklepaný vývod jedné z výkonových diod můstku alternátoru. Je tam špatný kontakt, reaguje to na teplotu.
Chce to rozmontovat a páječkou sjednat nápravu.
Taky zkontroluj dotažení těch tří matiček, co drží můstek v zadním čele altíku.

 

hodnocení

0x
avatar ferax

To vypadá na dobíjecí relé.

 

jbjvu
hodnocení

0x

Nebo jde do háje baterie.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Bude v háji náká dioda altík ven bud sežen jinej nebo tento nech opravit
davidfili59
hodnocení

No baterka taky není nejmladší ale je divný ze se to projevuje jenom občas zkusím sehnat multimetr a proměřit diody.

 

hodnocení

0x

Zdravím. Bez měření je to jen odhad. Podle červené kontrolky typuji, že nedobíjí alternátor. Zkusil bych při lehce zvýšených otáčtách (cca1200-1500) odpojit buzení z regulátoru (svorka DF - B) a nabudit alternátor z baterky (připojit na B napětí z AKU). Pokud je chyba v regulátoru, červená kontrolka zhasne a napětí se skokem zvýší na více než 14V. Pokud se tak nestane, hledal bych příčinu v samotném alternátoru (opotřebené uhlíky, nebo nečistoty na kolektoru).

něco k tématu je i tady: poradte.cz/...

 

hodnocení

0x

Na boku alternátoru připevněné dvěma šroubky jsou dva uhlíky,ty jsou krátké a jsou příčinou všech problémů.

 

davidfili59
hodnocení

Uhlíky vypadají v pohodě je ale zvláštní že ten jeden je kousíček kratší nebo je to normální.
davidfili59
29.08.18 22:47
hodnocení

Škoda felicia 1.3 Mpi - Problém s dobíjením
vernon
Uhlíky vypadají v pohodě, protože jsou v pohodě. Krátké uhlíky se projevují zcela jinou závadou dobíjení, než je ta kterou popisuješ. "Bratrh" je totiž vedle jak ta jedle...
Jeden je kratší, protože je asi šišatější jeden z kroužků na rotoru, je to častý jev.

 

davidfili59
hodnocení

Tak dneska sem změřil dobíjení ma 14,25 na baterie což je v pořádku buzení má 12,50 při vyplim motoru, je stejný jako ma baterka tak nevím jestli to mám rozebírat a kouknout na ty diody.Když potřebuju aby to blbo tak prostě ne.
vernon
Je tam prostě někde špatný kontakt a hapruje to.
Kontrolka svítí, když je různé napětí na obou usměrňovačích. Porucha regulátoru kontrolku nerozsvítí. Krátké uhlíky ano, ale to se projevuje až ve vyšších otáčkách, protože krátké uhlíky mají špatný kontakt a nedostatečný přítlak na kroužky a odskakují. Zbývá jediné - špatný můstek. Při spálené diodě mžourá kontrolka a altík dobijí, ale špatně. Pokud kontrolka občas svítí a občas ne a altík občas dobijí, chyba je vždy v můstku. Někdy se povolí ty tři matičky, kterými je můstek přimontován na zadní čelo alternátoru. Pokud chyba není tady, je potřeba altík rozebrat a propájet vývody všech šesti výkonových diod.

 

hodnocení

0x

Ahoj. Napětí, které jsi naměřil je naprosto v pořádku a baterku ten alternátor po většinu času dobíjí. Pouze když problikává kontrolka, tak proud pravděpodobně nedodává. Řešil bych to demontáží alternátoru, jeho rozebráním, důkladném vyčištění kolektoru a proměření diod a spojů. Není to nic náročného. Odkaz na schema jsem poslal v min. příspěvku.

 

davidfili59
hodnocení

Teď sem skusil změřit diody všechny ukazují v rozmezí od 621 do 627 na znaků testu diody. Nikde žádný špatný spoj nevidím. Tak nevim jestli koupit novy diodovej blok. A když se měřil stator na 200 Ohm ukazuje 00.3 a rotor 03.0
vernon
Diody máš v pořádku, někde tam bude špatný spoj.
A měřit je bylo zbytečné, pro správné změření bys je totiž musel vypájet z můstku...
Asi budeš muset počkat, až se to zase podělá ;) Potom hned změřit napětí i na svorce D+, musí být cca 14,2V. Tak bude jasné, zda je to skutečně můstkem.

 

davidfili59
hodnocení

A kdybych je zkusil odpajet tak jak poznám ze je špatná.
vernon
Diody jsou v pořádku.
Ale jinak to poznáš snadno. Spálená by byla nevodivá, proražená by byla vodivá na obě strany.

 

davidfili59
hodnocení

A když se to projevuje jen občas jestli nemůže bejt načata jen když se ohřeje. To se mi zda jako blbost.

 

hodnocení

0x

Davide, když je ten alternátor "na stole"rozebraný, proměřil bych všech devět diod. Ovšem vyžaduje to odpájení přívodních vodičů. Pokud se zde měří dioda v zamontovaném stavu, a některá z nich je vadná, tak to nelze poznat, protože jsou spojeny přes stator.

Něco podobného se tu již řešilo. Viz poradte.cz/...

Proto doporučuji vyleštit kolektor jemným smirkem (560) až na měď a pak otřít vlhkým hadrem.

 

davidfili59
hodnocení

Diody mám odletovane od statoru ale jestli je mám odletovat ještě od sebe plusovou a minusovou část.

 

hodnocení

0x

U diody stačí odpájet jen jednu elektrodu. Při měření má být v propustném směru tak 0,5 až 0,65V a v závěrném 0L (mimo rozsah).

davidfili59
hodnocení

Tak sem to dneska složil zejtra to dam do auta a zkusím co to bude dělat. Jinak to zatím nechám bejt.

 

frankdry
hodnocení

0x

Měl jsem tu samou závadu - slabě svítila kontrolka dobíjení, ujel jsem cca 10-20 km a baterie úplně vybitá. Stačilo vyměnit reguláror na alternátoru. - jeden z uhlíků byl úplně obroušený tak, že nedoléhal. I po výměně regulátoru se mi po nastartování rozsvítí kontrolka dobíjení. Stačí jednou až dvakrát prošlápnout plynový pedál a zhasne.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]