Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Problikne baterka

Od: ukulel odpovědí: 13 změna:
Ahoj,mam fabku,1,2 a obcas me po nastartovani problikne baterka,mam novou baterku,svicky,civky.Mechanik rikal,ze to obcas dela,pry je to normalni...Myslite?neni nejaka zavada?

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Zřejmě dobrej mechanik. Ale normální mi to nepřijde. Zkontrolovat spoje, hlavně ukostření. Může to být i vada alternátoru.

ukulel
hodnocení

Dekuju,no delato jednou za treba 20 nastartovani.mechanik tvrdi,pokud to nesviti,je to normalni a nemam to resit.

 

hodnocení

2x

Zdravím. Podle mých zkušeností to závada je. Pokud kontrolka dobíjení akumulátoru po nastartování problikává, alternátor nepokrývá spotřebu elektřiny pro vozidlo a ta se bere z akumulátoru. Napíchněte se voltmetrem na palubní síť (nejlépe na akumulátor) a uvidíte. Při běhu motoru má být napětí cca 13,5-14V, a to rovnoměrně, bez výkyvů.

ukulel
hodnocení

Diky,zkusim,ale zatim stim muzu jezdit,ne?

Nechci strašit, ale stalo se mi toto: Kdysi jsem koupil ojetinu (velmi zachovalou). Předmětná kontrolka mi po nastartování ještě chvilku problikávala, pak zhasla. Po nějaké době jízdy mi začala světla svítit slaběji a odstínem do žluta a blinkry měly dlouhé intervaly mezi cykly. Až se z auta stala mrtvá hmota. Závada byla v alternátoru, který dobíjej a nedobíjel. Po výměně oleje totiž došlo k potřísnění alternátoru olejem, ten zatekl na dráhu budícího vinutí a bylo vymalováno.

Raději to nechte proměřit.

ukulel
hodnocení

Dekuju,dam na Vasi radu.
jenda2*

Poruchu ale olej nezpůsobil. Ten vůbec nevadí, ani když ho nalijete do rotoru na komutátor. Nevadí ani voda při použití tlakové myčky. Uhlík na sběrných kroužcích klouže a olej sníží tření. Film se ale při otáčkách rotoru okamžitě poruší, čímž se spojení stane vodivé během okamžiku. Pokud vám někdo tvrdil, že olej zůstal na styčné ploše sběrných kroužků pod uhlíky tak dlouho, až se akumulátor vybil tak nemohl být střízlivý.

Problém může být na uhlících, na spoji regulátoru s obalem alternátoru, na vodiči výstupního napětí a alternátoru. Stačí připojit voltmetr a za několik sekund je vše jasné.

Tak se dívám na odpověď toho teoretika "jenda2" a nemohu nereagovat. Případ, který jsem popisoval je skutečný. Pokud si někdo myslí, že motorový olej na styčných plochách uhlíků a sběrných kroužků alternátoru (která mají mít přechodový odpor téměř nulový) nevadí, velmi se plete. Již ze samého principu mazání zůstane na olejem potřených plochách slabý film, který spolu s nečistotami rapidně sníží budící proud (je to vlastně vložený ohmický odpor) a alternátor není schopen pokrýt požadovanou potřebu el. energie automobilu. Ta je pak živená z akumulátoru, a až tam dojde, auto exne.

Samozřejmě, že to není jediná možnost závady tazatele. Jen jsem se pokusil rozptýlit pochybnosti jendy2, v jeho příspěvku uvedené.

 

hodnocení

0x

No já bych toho mechanika nezatracoval.Dobíjení určitě měřil,klíňák kontroloval určitě taky, nevím jestli to měl napichlé na diagnostice ale ta by mu asi nic neprozradila.Takže co s tím? Dáme altík zrepasovat zkontrolovat elektroinstalaci...tak si nachystejte cca 10tis.Kč nebo když je funkční a ničemu to nevadí tak to necháme tak?A není to třeba zátěží motoru?Příklad:zapne klima(jiný spotřebič) tím pádem spadnou otáčky motoru (alternátoru) a než to ten chladný motor elektronika vyrovná tak to chvíli nedobíjí*nevi*


doplněno 06.01.18 20:55:

Ale jendo já nepsal jenom o alternátoru.On právě může být problém i jinde-i v tom motoru.Jenom utvrzuji že ta sekunda kdy to nenabíjí ničemu nevadí

jenda2*

Repasoval jsem pár alternátorů a nejdražší byl regulátor. Kolem 1000 Kč. Ložiska SKF v provedení C3 po 150 Kč za kus. Přesoustružení sběrných kroužků zadarmo včetně přeleštění jejich styčné plochy. Do 2000,-, když nebude špatný rotor nebo vinutí. Když bude, nový stojí kolem 3500 Kč. Výkyvy napětí srovnává regulátor v řádech milisekund. Nevymýšlejte si pohádky.

Za 10 isíc by musel jet taxíkem do Bratislavy...

nd-skoda-volkswagen.cz/...

jenda2*

Proto je provozní napětí auta 13,8 - 14,2 V a akumulátor je udržovaný v tého hodnotě. Jakýkoliv skokový výpadek akumulátor překrývá a nemůže se stát, aby se rozsvítila kontrola dobíjení. Na podpětí špatně reaguje ŘJ a proto je vše na uvedené úrovni napětí. Více ale zjistí tazatel až po změření napětí. Pak teprve uvidí, kterým směrem se bude řešit závada. Ale je téměř jisté, že to je problém alternátoru a to buď elektronika, nebo eventuelně volnoběžka alternátoru. Ta se spíše zasekne, než by prokluzovala. Pokud tedy nepíská řemen alternátoru, kdyby napínák nefungoval správně. U plynové pružiny se čas od času stane, že zatvrdne v některé poloze a buď se přetlačí a začne fungovat, nebo se vymění.

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

ze to problikne urcite normalni neni , vestit z koule tady nebudu ale nekde bude problem

 

ass
hodnocení

0x

mechanik je bud trouba nebo nezkušenej.Dělalo mi to to samé a ukázalo se,že začínají být krátké uhlíky,kašlal jsem na to a pak tam krátké uhlíky,když jiskřily vypálily na obvodu hluboký zápich,takže jsem musel koupit jiný alternátor. nebo také byl jednou zaseklý uhlík v drážce alternátoru.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]