Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

2019 konec Naturalu 95?

Od: 5777 odpovědí: 15 změna:

Zdravím,

ráno jsem zaslech v rádiu,že za tři roky má být konec Naturalu 95,ví o tom někdo něco? Náhrada 95tky by měla obsahovat víc jak 5% lihu.Říkali,že auta starší než r.v. 2003 nejsou schopná na tohle dlouhodobě jezdit,že hrozí poškození motoru a bez nějkých servisních ůprav nebo výměny vozu za novější není jiné řešení.Klasické auta prý vydrží max těch 5% v nádrži pak už dochází k poškození.Nechci šířit " kachny".Jen mě zajímá jestli někdo taky zaslechl,nebo co na tom může být pravdy? Děkuji.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ucednik
hodnocení

1x

Za tři roky možná budu jezdit na velbloudu

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

V roce 2019 budou mít vozy z roku 2003 a starší více než 16 let. Další 2-4 roky bude trvat teoretické poškození motoru, který má v té době min. 250tis km na tachometru, shnilé prahy, nefunkční elektroniku, ...

Já bych se toho nebál..., mám naftu z r. 2001 ;)


doplněno 29.07.16 14:05:

Někdo to neřeší - poradte.cz/...

*smich*

 

jabraka*
hodnocení

0x

Před lety jsem měl k dispozici větší množství denaturovaného alkoholu.Se svou Š 100 jsem skoro rok jezdil na směs tehdejšího normálu k alkoholu 1:1.Trochu jsem nastavil předstih a jezdil jsem jako dráha.O poškození motoru nemůže být řeč.

JABRAKA

 

danys*
hodnocení

0x
Poté můžete tankovat N98 nebo N100.

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
Bude se prodavat E10. Jiz dneska ma benzin 5% bioslozek. V 2019 bude mit 10%. Pochybuji , ze by to znicilo motory.
auto.idnes.cz/...
V době kdy byl benzin nejdražší tankovalo spousta lidí e85 Liháč nebo ho míchali půl na půl. Krom trochu nižšího výkonu to naprostá většina motorů ani nepoznala. Při dlouhodobém používání odcházely někomu gumová těsnění a někomu ne, asi záleží na směsi z jaké výrobce auta těsnění lisuje. Mě v té době začal motor víc zrát olej ale netvrdím že to s lihákem muselo mít nutně něco společného. Stařeček AX do kterého jsem to tenkrát dával měl už 22let.
Stejně jako se ředila e85 se bude ředit 1:1 e10:n98 a zase to vyjde na těch 5% bio složky...

 

fik
hodnocení

0x

Pokud to je pravda,tak si myslím že se nic zásadního nestane,jestli je tam 5% nebo 10% biosrajd to už ten motor ani nepozná. Řídící jednotka podle čidel podzná jak kvalitní palivo spaluje a podle toho upraví parametry. Takže poškození motoru nehrozí. Hrozí poškození palivového čerpadla,ale při 10% to taky nebude tak vážný. Jinak co na to říct,máme co jsme chtěli mít,jsme slabí na to poslat EU do zadele,tak si neztěžujme

 

cl
hodnocení

0x
fik

V tý diskuzi je zajímavý číst jak tam všichni kvičí,ale když byla nějaká demontrace proti EU tak kde všichni byli? zalezlí doma nebo hořekovali u piva. Tohle je jen začátek,musí pomalu,protože kdyby starý auta zakázali přímo vyvolalo by to nepokoje. Začlo to šrotovným,ekodaněmi...to nemělo kýžený efekt,tak holt přitvrdíme-ekozóny...to taky nemá kýžený efekt tak zase musíme přitrvdit-zničíme vám motor-(nebo spš palivovou soustavu) a když ani to nepomůže,zakážou auta s určitou ekonormou úplně,jsem si tím jistý. Jenom čekám kdy přijde ekoolej,v rámci ekologie,budeme do starých aut lít řepkový olej z kauflandu,aby to bylo bioeko a motor se hnedka pos**

A co uděláme my,zhnilí čecháčci?-samozřejmě nic,radši budeme bulet u piva-který nám brzo taky zakážou,protože přece aláh si alkohol nepřeje.

 

hodnocení

0x

Takový problém to nebude, líh jsme do benzínu v zimě lili už před padesáti lety. Jen se mu říkalo Velfobin.
Horší jsou ekologické škody, které ekoteroristé tímhle opatřením působí. V Jižní Americe vykácí deštný prales, vysadí cukrovou třtinu, vyrobí z ní líh a ten dovezou přes půl světa do našeho benzínu. Po pár letech ta pole "ztratí výkon" a kácí se dál ..

 

hodnocení

0x

na 10% lihu hrozí poškození a na E85 jako hrozí co? trochu jsem tomu neporozuměl..

 

martin281
hodnocení

0x

Zda je Vaše vozidlo způsobilé jezdit na E10 (Ethanol 10%) se dá zjistit na německých nebo francouzských stránkách autovýrobců (v Německu a Francii již dnes vedle klasického Naturalu prodávají i E10). Osobně mám ověřeno, že např. moje auto na E10 je schopno jezdit (mondeo r.v.2005), a při cestě do Španělska jsem v Německu a Francii zkoušel E10 tankovat (ve Francii nebylo zbytí, tam je většinou pouze E10). Moje zkušenost je jednoznačně na E10 nejezdit, motor netáhne a má větší spotřebu asi o 5% (ethanol má menší energetickou využitelnost, takže motor si vezme víc paliva na stejný výkon), vzhledem k tomu že E10 byla levnější asi o 2 eurocenty než klasický natural95, je to celé nesmysl.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

I Dnes píše že jezdili v Opelu Signum Rv do 2008 .Aspoň vím proč Němci údajně říkají že dřív či později bude každé auto opel! Můj starý Cíťa (letos budeme slavit jeho dvacetiny! ) najel min 50 000 km na jakékoliv složení benzínu-od "čistého" N95 (N95= min 5%Etanolu!) po čistý E85 (Min 25% čistého N95!) a jezdí ve velmi dobré kondici (nejeto dle tachometru 220 000) skutečně spáše 300 000km!

Takže nevím proč by se mělo poškodit až bude v naturalu 10% etanolu místo dnešních 5%!

 

vernon
hodnocení

0x
Žádné zadření nehrozí, to je nesmysl, protože něco takového není při používání tohoto paliva možné. Může to ale u některých aut časem poškodit palivové čerpadlo a u starých aut naleptávat těsnění v palivové soustavě a palivové hadice. Ty ale stačí jen vyměnit za odolnější. Týká se to například Favoritů do r.v. 1991.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]