Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Chrastění od motoru felicia

Od: danis odpovědí: 10 změna:

zdravím, něco mi při volnoběhu chrastí od motoru, když sešlápnu spojku, tak to přestane. nevíte, čím by to mohlo být? jedná se o šk. felicii. díky

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

fik
hodnocení

3x

To je na 95% synchron na 5 převodovém stupni-velice typická závada na felicii. Pokud to nemlátí nějak extra,vyměnil bych olej za 75W-90 a najezdíš ještě mnoho desítek tisíc kilometrů. Pokud to mlátí hodně,nezbývá nic jiného než výměna synchronu,není to nic extra náročného ale kdo to neumí,může to lehce podělat,chce to najít někoho kdo to umí

danis
hodnocení

Ještě jsem zapomněl doplnit, že to začalo trochu pískat na 5. rychlostní stupeň. Děkuji za rady a fíku, klobouk dolu;)

fik

Tak to pak je skoro 100% jistota,oprava není složitá,pokud ti převodovka jinak funguje dobře důrazně tě varuji před radami venkovských mechaniků narvat tam za 500 jinou z vrakáče,tohle je velice častá závada a je velká pravděpodobnost že ta jiná to bude dělat taky. Člověk který tohle umí opravit nemá za dvě hodiny co dělat,materiál vyjde na 300 a práce když do 1000 tak to je hodně. Pak dát olej 75W-90 a máš na hoodně dlouhou dobu pokoj. Pokud to chrastí jenom mírně,tak pomůže i jen samotná výměna oleje,protože lidi nejčastěji cpou do feldí převodovky olej 75W který je hodně řídký,olej 75W-90(syntetika)má lepší viskozitu a vymezí vůle a klapkání přestane,pokud jsou už vůle velké pomůže jen zmiňovaný repas synchronu

danis
hodnocení

zas tak moc to nechrastí. převodovka je jinak v pohodě. zkusím ten olej a uvidím.

 

roman68*
hodnocení

2x

Zdravím

asi ložisko..spojkové případně problém v převodovce - opět bych tipoval ložiska..., synchrony...ale jsem lajk :)

R


doplněno 02.12.15 16:41:

a samozřejmě zkontrolovat olej v převodovce :)

 

jamal*
hodnocení

0x

Na volnoběh chrastí rozvody, při vyšlápnuté spojce je to spojkové ložisko.

fik

Spojkový ložsiko u feldy spíš kvílí když je špatný při záběru,nevylučuji že to může být ono,ale daleko častěji tenhle rachot na volnoběh který zmizí po vyšlápnuití spojky dělá synchron na 5 stupni,je to velice častá závada,i já mám už opravovanou převodovku,dělá to zanetbaná výměna oleje a po delší době taky konstrukční chyba že synchron 5 stupně je nedostatečně mazán

jamal*

Dá se to jednoduše zjistit takto: vezme se násada ze smetáku, opře se na konci převodovky o 5. stupně a druhý konec se přiloží k uchu. Takto se postupuje, až se najde nejhlučnější místo. Našel jsem takto ložisko alternátoru. Hrkalo to jako blázen ale při odstupu od auta se šířil hluk po celém motoru.

vernon
Dá se to zjisti tak, že při běžícím motoru se bez sešlápnutí spojky zařadí pětka - samozřejmě to nejde, ale jak člověk zatlačí na řadičku, tak to chrastění většinou přestane.

 

gumid
hodnocení

0x

zde i z obrázkem, kde to ložisko je u mě:

poradte.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]