Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vyleštění světlometu

Od: karlosdos* odpovědí: 12 změna:

Čím a jak se dá vyčistit světlomet-není ze skla,FIAT PUNTO r.v.2000

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

stonek*
hodnocení

0x

Delaji to nektere firmy jako doplnek ke sve cinnosti, u nas je to prodejna nd, lesteji to v nekolika krocich specialni pastou ruznymi nastavci z materialu podobnemu filcu ruzne drsnosti. Cena je u nas 300-350/ks. Neporadi si to se svetlomety ktere jsou napr. Zezloutle a matne vlivem uv zareni.

 

luha*
hodnocení

0x

Pastou na zuby

karlosdos*
hodnocení

To jsem zloušel,nepomohlo!

 

hodnocení

0x

ono přeleštění je sice fajn ale za rok je to to same.. spíš je otázka, jak by se tomu dalo zabránit.. nevim jestli existuji nějaké ochranné spreje..

 

tycoon*
hodnocení

0x

Zo záleží na tom, v jakém je to stavu. Někdy to jde přeleštit. Dělají to v některrých servisech nebo jde koupit sada na renovaci světlometů a uděláte si to sám. Dělal jsem to u Fabie, ta má taky světloměty z polykarbonátu a u jednoho auta to pomohlo a u druhého,kde už to bylo zažloutnuté, to moc nepomohlo.

 

ar
hodnocení

0x

Je to už pár let co jsem odpovídal na stejnou otázku a dokonce i u stejného vozu.

poradte.cz/...

Postup je stále stejný jen ty ceny past o něco vyšší.

 

hodnocení

0x
avatar opicak

Zažloutlé a jakoby popraskané světlomety jsou bohužel daň dennímu svícení. Částečně na to má i vliv špinavý světlomet. Ten se pak nadměrně přehřívá a plast stárne rychle. Vyleštit to jde dobře pastou TEROVAX. Zadní světla jsme oživovali přebroušením pod vodou smirkem 2000 a následným nastříkáním krycím lakem na metalízu. U předních jsem to nastříkání nezkoušel. Přebrousit to jde stejným smirkem také.

 

asd1
hodnocení

0x

Je to polykarbonát - něco jde přeleštit něco ne. V podstatě "poškrábání" ano, zažloutnutí tj. změna samotného plastu ne. Na netu najdete návod, nebo to za pár stovek dělá spousta lidí i firem... Stručně obrousit a přeleštit.

Nebo nová světla, zas tak majlant to neni, pokud jezdíte v noci a auto chcete ještě chvíli mít tak se to vyplatí.. To bych dal asi rovnou něco s denním svícením, časem se zaplatí na spotřebě - rozdíl diody v předních světlech ca 10W / u klasiky ca 130W je rozdíl zhruba deci na 100 km (+ ztráty v alternátoru = trvalé zatížení motoru navíc o ca 250W které musíte vyrobit spálením benzínu)


doplněno 02.11.15 09:49:

Ještě žárovky - za nejlepší považuju Osram Nightbreaker - sice drahé, ale svítí opravdu výborně výdrž ca 250 - 300 hodin (což není špatné), viditelnost srovnatelná s xenonama. Asi nejlepší poměr výkon - cena jsou z Lidlu +50%, svítí dobře, životnost 200 - 300 hodin (mám vyzkoušené na H7)

hubas*

Osram Nightbreaker svítí sice výborně, ovšem s xenonovou výbojkou renomovaných výrobců toto srovnávat jednoduše nelze!

mzxy*

nejsou drahé koupil jsem je na čínském eshopu za 20 dolarů, 2 ks, originál německé

 

mzxy*
hodnocení

0x

jemný brusný papír a pet lahev s vodou, brousit a splachovat

pak jemnější a ještě jemnější a nakonec vyleštit

jinak číré přední světlo z číny stojí asi tisícovku

 

hodnocení

0x

ono i to zažloutnutí je hlavně ve vrchní vrstvě plastu, takže pokud se to vezme smirkem tak to z větší části zmizí, pak to vzít jemnějším smirkem a na závěr zelená leštící pastou a hadrák do vrtačky. Zubní pasta je moc jemná a taky ne každá má v sobě jemné brusné částečky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]