Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Motor BKD Octavia

Od: fenix odpovědí: 7 změna:
Dobrý den,Chtěl bych se zeptat na motor 2.0 TDI BKD. Jde o motor v autě Škoda Octavia. Našel jsem si inzerát na internetu, kde je Škoda Octavia RS s motorem 2.0. TDI BKD. Motor má najeto cca 150 000 km majitel psal, že veškerá historie najetých km je uvedena v servisní knížce. Že auto je servisovaný pouze v autorizovaném servisu ŠKODA. Auto bych rád koupil, líbí se mi vzhledově, výbavou, spotřebou a docela i cenou. Jediný co mě trochu nechává na váškách je motor BKD. Na internetu je spousta recenzí, jenže jedna píše motor na nic, druhá píše, že motor nemá problém najet i několik set tisíc km. Že motor pokud se správně udržuje (výměna kapaliny, filtry atd.), že nejsou problémové. Auto na inzerátu je v základu 2.0 TDI BKD rok výroby 9/2005. Potom byl firmou Benet Automotive kompletně přestavěný do podoby Škoda Octavia RS II facelift modelové řady 2012. Jde mi hlavně o ten motor, bohužel, nemám známého žádného mechanika, kterej by tomu rozumněl víc. Tak se radši poptám kde se dá, než skočit do něčeho po hlavě a potom litovat. Děkuji za každou odpověď.Tomáš.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Podľa katalógu dielov je tento motor BKD v hlavných veciach zhodný s motorom AZV,kľuka,ozubený remeň s rozvodom,vačka,čerpadlo,výfuk,EGR atď.Tak si skúste podľadať hodnotenia na neho.: partsbase.org/...


doplněno 01.11.15 08:27:

Tuna je ešte niečo o tomto motore hoci je v článku preklep,lebo má byť motor BKD nie BRD,no maáte možnosť si to pozrieť na tie vstrekovač akého typu sú: autorevue.cz/...

 

hodnocení

0x
avatar opicak

Všeobecně lze říct, že kladné recenze nejsou žádnou jistotou, že je motor dobrý. A naopak, pomluvy neznamenají špatný motor. Nikdy totiž nevíte, kdo recenze píše. Záporné hodnocení motoru klidně může napsat člověk, který se k autu chová jako dobytek a hle, on ten motor nevydržel studený jízdy na "plný kolík". To se musím se světem podělit jaký je to šmejd. A recenze varující před strašným motorem je na světě. Já se snažím chovat k autům tak, aby mi odváděla službu, ale nešetřím je, jen jim dopřávám to, na co mají nárok. Výměny oleje, trochu ohřát než mu šlápnu na krk a nemám žádných problémů. Samozřejmě běžná údržba se může někumu jevit jako problém, ale v tom případě by takový řidič spíš měl chodit pěšky. Příliš kladné hodnocení je také na pováženou.

Špatné zkušenosti s motory bývají proto často zapříčiněny opomenutým nebo zanedbaným servisem. Co říct na adresu řidiče, který jezdí a dolije olej až kdž blikne kontrolka. Je jasný, že v tu chvíli, zvláště pak, je-li motor zatížený dojde k nevratnému poškození ložisek. Auto klidně pojede dál, ale jeho dny se pomalu krátí. Já mám dva diesely šestiválec 2,5 TDi Superb (velmi pomlouvaný motor) a 2.0 čtyřvál taky Superb. Auta dostávají to, o co si řeknou a někdy ještě něco navíc. Tedy pravidelné výměny oleje. Dvaapůlka má přes trista tisíc a nežere olej, nekouří ani při plným plynu. Mnozí pomlouvači této motorizace možná ani nečetli "návod", kde se píše o tom, že auto vůbec nemá být používáno na cesty kratší 5 km. Přesto s ním poskakují po městech např. jako taxikáři. Pak je jasný, že motor není namazaný, není ohřátý a při tachometrových 5 km je opotřebený, jako by ujel 50 km.

Moje rada je. Auto, ani diesel nesmí hulit, když po ohřátí šlápnete na plyn. Podívejte se na expanzní nádobku. Je-li nová, zapomeňte raději na auto a hledejte jiné. Toto je častý fígl prodávajího. Ve vodě je olej, nádobka je zasviněná, tak ji před prodejem vymění. Na volnoběh nesmí motor pohupovat s celým vozem. Jemné houpání motoru může být zapříčiněno dvouhmotovým servačníkem, který je po smrti. Auto jezdí, za jízdy je klid. Vadná dvouhmota, když se nerosype a nezničí převodovku i s motorem dokáže přelomit klikovou hřídel v druhém ložisku od setrvačníku. První ložisko praskne, motor začne být nepatrně hlučnější, ale pořád jede. Až do destrukce.

A poslední moje zkušenost. Proč prodávající prodává auto? Často je to proto, že ho čekají nákladnější údržby a on už nechce investovat. Počítejte tedy po koupi vozu raději s okamžitou výměnou rozvodů, vodní pumpy, řemenů. Vyplatí se to.

 

stirecek*
hodnocení

0x

 

hodnocení

0x
stirecek*
Cti pořádně, rok 05-09
doplněno 03.11.15 14:02:

No jasně, nikdo by nepředělával předek, pokud by neměl důvod. Každopádně těmto ročníkům bych se vyhnul, už vůbec bych nebral tento motor, když jsou na trhu k mání kvalitnější commonraily s lepším průběhem nebo bych se ohlídnul po motorech od psa, jak už zanělo, citroen, ford, pežot, které jsou prakticky bezproblémové, ideálně lehké celohliníkové.

Já čtu.

Článek je o BKD a pán chce BKD.

Jinak si myslím, že většina BKD už si prošla výměnou vadných dílů, ať už hlava, čtyřhran na řetízku čerpadla, nebo M8 na kladce..pokud ne, byl by to zánovní kus s velmi malým počtem naj. kilometru a věřím, že by byl relativně ceněn...

Ale po 9 letech a 150 000 naj. km? Tak to bych chtěl vidět, kdo si to koupí a pak nejezdí...

Navíc ty faceliftové změny se často dělají u aut, které jsou bourané.Je to o zdroji momentálních nahradních dílu i když to samozřejmě není směrodatné a nemusí to být případ tohoto vozu...

Pokud bylo vozidlo celou dobu jen u škody servisu, tak bych začal s dotazy o servisní historii právě tam...

 

mzxy*
hodnocení

0x

nevidím jediný racionální důvod k nákupu podobného slepence

pokud chcete RS, kupte si skutečnou RS, ale ne v ČR

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]