Výbrus - co změnit?

Od: Datum: 18.04.15 09:34 odpovědí: 9 změna: 20.04.15 17:50

Čau lidi,

nechal jsem si udělat výbrus na Jawu 20 a chci se zeptat co mám změnit, vím že se má něco přeštelovávat v karburátoru a tak... Díky za případnou pomoc ! :)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: bbbb
Datum: 18.04.15 09:40

Po výbrusu se nemění nic v karburátoru ale přidá se víc oleje do benzínu myslím že to bylo 1:30 při záběhu.Karbec můžeš tak maximálně vyčistit a profouknout trysky.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.04.15 09:42

A jehla se nedává na jiný zářez?

Od: bbbb
Datum: 18.04.15 10:10

Při záběhu se dává jehla na třetí zářez potom se vrátí na druhej.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 18.04.15 16:35

Vysvětlí někdo proč bychom měli měnit nastavení karburátoru (manipulovat jehlou) po výbrusu? Jak je vhodné zacházet s vodidlem po rozsáhlejší opravě?- Podobně jako při zajíždění o kterém již byla zde diskuse.

Pozri : https://www.poradte.cz/auto-m…9-je-nutne-zajizdet-auto.html

-miro

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bbbb
Datum: 19.04.15 18:46

miro u dvoutaktu se přehazuje jehla asi proto že jde do motoru trošku bohatější směs potřebná pro mazání v době záběhu.Nevím už je to dlouho co jsem měl mustanga ale myslím že to nebude poslední dotaz od johnys2000.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 19.04.15 21:39
avatar

Bbbb souhlas a mimo přehození jehly se ještě dává víc oleje!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 20.04.15 08:17

S tím nepatrně větším množstvím oleje souhlas.

Jehla v karburátoru má za úkol regulovat složení směsi vzduchu s benzinem ve středních otáčkách motoru. Ideální směs je 1:16 , která nejefektivněji shoří a využije svoji latentní energii. Každé jiné složení směsi, zhoršuje spalování a tím i výkon motoru.

-miro

Ohodnoceno: 0x
 
Od: moto®
Datum: 20.04.15 09:43
avatar

Předpokládám, že karburátor vzhledem k věku bude mít dost za sebou, takže je komínek již s největší pravděpodobnosti oklepaný, tedy jeho hrana. Hrana kominku a průřez jehly reguluje množství paliva do směsi. Takže je pravděpodobné, že směs bude stejně bohatější než má být při optimálním seřízení. Takže bych s ni nehýbal, spíše po záběhu zkusil spustit o nějaký zářez níže. Moderní kvalitní oleje se míchají 1:50, tedy pokud je ojniční ložisko na jehlách, při bronzovém pouzdru raději o něco více. Pokud je na bronzové pouzdru tak bych zabíhal 1:25 a po záběhu 1:40. Doporučuji olej Castrol 2T.

Nechápu co znamená poměr ideální směsi 1:16? To je nějaká teoretická hodnota poměru paliva a vzduchu?

doplněno 20.04.15 18:46:

Miro: uf, jak to ale souvisí s konkretním dotazem, samozřejmě teoretickou úvahu nerozporuji, nikdo ale nebude teoreticky počítat a měřit průtoky paliva a vzduchu a je zbytečné pro běžnou praxi používat jazyk navajů

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 20.04.15 17:50

Ano.

Každé palivo (hořlavina) má tzv. výhřevnost, která udává jeho energetický výkon (jeho utajenou energii).Hodláme-li tuto utajenou energii co nejlépe při spalování využít, každé palivo vyžaduje poměrně přesné množství kyslíku (vzduchu),aby shořelo nejdokonaleji, beze zbytku a přeměnilo svoji utajenou energii v užitečnou práci . Např. na 1 kg benzínu se spotřebuje cca 13,5 m3 vzduchu. Pro zážehové benzínové motory je ideální složení směsi mírně ochuzená = 1 díl benzínu a 16 dílů vzduchu (ideální poměr je 1:15). Směs chudá ( větší přebytek vzduchu) hoří pomaleji má tendenci střílet do karburátoru). Směs bohatá , znatelnější nedostatek vzduchu. ( střílí do výfuku,tvoření karbonu apod.) Obě tyto anomálie nepříznivě ovlivňují spalování ve válci motoru a tím i jeho výkon.

Úkolem každé palivové soustavy zážehového motoru ( karburátoru, vstřikování paliva) je, v průběhu celého rozsahu otáček motoru, od volnoběhu až po max.otáčky, zabezpečit co nejpřesněji právě správný podíl benzínu a vzduchu ve směsi, dopravené pro spalování ve válci motoru.

Hezký den -miro

doplněno 20.04.15 18:00:

Proto např. karburátor má jednotlivá funkční části: Sytič , trysku volnoběhu, difuzer, hlavní trysku , vzdušniky a u motocyklů jehlu a některé další funkční části. U vstřikovacích systémů tuto funkci přebírá elektronika kontrolovaná lampda sondou

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.