Nejste přihlášen/a.
Čau lidi,
nechal jsem si udělat výbrus na Jawu 20 a chci se zeptat co mám změnit, vím že se má něco přeštelovávat v karburátoru a tak... Díky za případnou pomoc !
Vysvětlí někdo proč bychom měli měnit nastavení karburátoru (manipulovat jehlou) po výbrusu? Jak je vhodné zacházet s vodidlem po rozsáhlejší opravě?- Podobně jako při zajíždění o kterém již byla zde diskuse.
Pozri : poradte.cz/...
-miro
miro u dvoutaktu se přehazuje jehla asi proto že jde do motoru trošku bohatější směs potřebná pro mazání v době záběhu.Nevím už je to dlouho co jsem měl mustanga ale myslím že to nebude poslední dotaz od johnys2000.
S tím nepatrně větším množstvím oleje souhlas.
Jehla v karburátoru má za úkol regulovat složení směsi vzduchu s benzinem ve středních otáčkách motoru. Ideální směs je 1:16 , která nejefektivněji shoří a využije svoji latentní energii. Každé jiné složení směsi, zhoršuje spalování a tím i výkon motoru.
-miro
Předpokládám, že karburátor vzhledem k věku bude mít dost za sebou, takže je komínek již s největší pravděpodobnosti oklepaný, tedy jeho hrana. Hrana kominku a průřez jehly reguluje množství paliva do směsi. Takže je pravděpodobné, že směs bude stejně bohatější než má být při optimálním seřízení. Takže bych s ni nehýbal, spíše po záběhu zkusil spustit o nějaký zářez níže. Moderní kvalitní oleje se míchají 1:50, tedy pokud je ojniční ložisko na jehlách, při bronzovém pouzdru raději o něco více. Pokud je na bronzové pouzdru tak bych zabíhal 1:25 a po záběhu 1:40. Doporučuji olej Castrol 2T.
Nechápu co znamená poměr ideální směsi 1:16? To je nějaká teoretická hodnota poměru paliva a vzduchu?
doplněno 20.04.15 18:46:Miro: uf, jak to ale souvisí s konkretním dotazem, samozřejmě teoretickou úvahu nerozporuji, nikdo ale nebude teoreticky počítat a měřit průtoky paliva a vzduchu a je zbytečné pro běžnou praxi používat jazyk navajů
Ano.
Každé palivo (hořlavina) má tzv. výhřevnost, která udává jeho energetický výkon (jeho utajenou energii).Hodláme-li tuto utajenou energii co nejlépe při spalování využít, každé palivo vyžaduje poměrně přesné množství kyslíku (vzduchu),aby shořelo nejdokonaleji, beze zbytku a přeměnilo svoji utajenou energii v užitečnou práci . Např. na 1 kg benzínu se spotřebuje cca 13,5 m3 vzduchu. Pro zážehové benzínové motory je ideální složení směsi mírně ochuzená = 1 díl benzínu a 16 dílů vzduchu (ideální poměr je 1:15). Směs chudá ( větší přebytek vzduchu) hoří pomaleji má tendenci střílet do karburátoru). Směs bohatá , znatelnější nedostatek vzduchu. ( střílí do výfuku,tvoření karbonu apod.) Obě tyto anomálie nepříznivě ovlivňují spalování ve válci motoru a tím i jeho výkon.
Úkolem každé palivové soustavy zážehového motoru ( karburátoru, vstřikování paliva) je, v průběhu celého rozsahu otáček motoru, od volnoběhu až po max.otáčky, zabezpečit co nejpřesněji právě správný podíl benzínu a vzduchu ve směsi, dopravené pro spalování ve válci motoru.
Hezký den -miro
doplněno 20.04.15 18:00:Proto např. karburátor má jednotlivá funkční části: Sytič , trysku volnoběhu, difuzer, hlavní trysku , vzdušniky a u motocyklů jehlu a některé další funkční části. U vstřikovacích systémů tuto funkci přebírá elektronika kontrolovaná lampda sondou
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.