Diesel vs. benzin

Od: Datum: 15.04.15 16:02 odpovědí: 12 změna: 29.04.15 08:41

Proč jsou benzínové motory, tak výkoné a diesel se vyrábí jen asi do 500 koní?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 15.04.15 16:25

Otáčky! A není to pravda, že jen do 500 koní. Velkoobjemové stacionáry můžou mít těch koníků tisíce.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kuba*
Datum: 15.04.15 16:37

já myslím v autech. Co jsem se dívám po bazarech i nových autech,

Od: jmlc®
Datum: 15.04.15 16:47
avatar

markuxkubo@ - otázka je sice zajímavě, nicméně nesmyslně položena. Chcete koupit vůz? napište sem parametry a cenový strop, něco můžem vymyslet. Jestli chcete vůz s více než 500 koní, chcete zřejmě nákladní - takže i požadavky na tonáž či účel užívání...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.04.15 19:55
Myslim, ze tazatel chce znat duvod proc v osobnich autech jsou benzinove motory vykonejsi oproti dieslovym.
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 16.04.15 20:20

Odpověď naleznete, pokud se zeptáte - proč někdo chce osobní automobil s výkonem nad 500 koní.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 17.04.15 10:21

Dieselové motory pracují cca s 3x vyššími pracovními tlaky ve válcích, než motory benzinové, proto musí být konstrukčně robustnější (hmotnější ) i větší . To není pro osobní automobil nejvhodnější. Zdravím -miro

doplněno 18.04.15 09:18:

Svoji ne zanedbatelnou roli u dieselů hrají rovněž i méně příznivé výkonnostní charakteristiky, pro požadované jízdní vlastnosti osobních a sportovních automobilů. -miro

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 26.04.15 22:57
avatar
Miro nové diesly mají daleko nižší tlaky, takže to uz není pravda. Některé dieslove motory mají i nižší tlaky nez benzinové motory. Za druhé platí, ze na výkon se nejezdí. To co pohání kola je točivý moment a při stejném tocivem momentu potřebuje benzín více otáček, tudíž potřebuje i více výkonu.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 27.04.15 09:14

Nechápu jak mohou mít nové diesely nižší tlaky, dokonce nižší než motory zážehové. Pracovní cyklus dieselu je založen na vysoké teplotě nasátého a stlačeného vzduchu, který se zahřeje právě jeho vysokým stlačením a do takto zahřátého vzduchu ( cca 600 až 700°C) se vstříkne palivo, které se touto teplotou odpaří (odparné teplo nafty je 150 až 350 °C) a pak muže dojít ke vznícení (detonaci), bez cizího zdroje zapálení . Činnost dieselu je právě založena na vysokém stlačení nasátého vzduchu.

S vaši názorem To, že se jezdí na točivý moment a ne na výkon? nelze souhlasit.

Pokládám otázku: Z čeho hodláte ten točivý moment, který pohání zadní kola získat?

To co pohání kola je točivý moment a při stejném točivem momentu potřebuje benzín více otáček, tudíž potřebuje i více výkonu. Ani s tímto Vašim tvzením nelze souhlasit bez připomínek. Pro pochopení těchto vztahů si dovolím zopakovat jeden z mých předcházejících přízpěvků : Doporučuji také: Zdroj: https://www.poradte.cz/skola/…3-kroutici-moment-otacky.html

Uvažujme, že motor dodává stále stejný výkon.Hodláme-li jet rychleji musi se zvýšit otáčky hnaích kol vozidla. To způsobí snížení kroutícího momentu (obvodové síly) hnacího kola vozidla. Naopak chceme-li, aby vozidlo zdolalo stoupání, tak se musí zvýšit ma jeho hnacích kolech síla ( kroutící moment) a to současně znamená snížení jeho otáček (pomalejší jízda). Nejde při stejném výkonu motoru, měnit otáčky aniž by se nezměnil kroutící moment a naopak.O kolik se např. zvýši otáčky o tolik se sníží kroutící moment a naopak, -miro

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.04.15 14:10
avatar

Mám někde svět motorů, kde je popsaný benzínový tubo motor s kompresí 14:1. Kdyby se mi to chtělo najít, můžu ofotit, ale nemám čas. V podstatě jde o jiný tvar pístu a jiné proudění směsi a nedochází k samovolnému vzplanutí ani detonacím. Zároveň je tam i diesel s takovou kompresí, ale fakt se mi to nechce hledat...

Jinak platí výkon= točivý moment x otáčky. Ve prospěch diesla hraje roli i vyšší účinnost motoru a vyšší využitelné energie z paliva. Benzínu chybí dole krouťák, tak dohání otáčkama. Je to jako bys šlapal na kole - můžeš jet stejně rychle na těžký převod, ale i na lehký převod s vyšší kadencí. Při vyšší kadenci není tlak na pedál takový, silové šlapání zase dodá vyšší točivý moment, ale na nízké kadenci. Výkon je pak srovnatelný. U těch aut pak hraje roli samotné zpřevodování, kde diesel má dlouhé převody a benzin zase krátké z důvodu nižšího točivého momentu.Vybírat auto podle výkonu je nesmysl, stejně každý jezdí na 20-30% výkonu, takže samotné kilowaty nic nevypovídají, jde především o průběh momentové křivky v nízkých a středních otáčkách, kde se jezdí nejčastěji. Už i bmw snížilo u novějších motorů max výkony a posunulo je níž, do využitelných otáček, kde se motor nejčastěji pohybuje.

doplněno 28.04.15 19:42: Však jsem to tak psal, výkon se dodá buď tocivym momentem nebo otackama, to již záleží na konstrukci motoru. Ale běžně se jezdí na kroutak, výkon je důležitý u závodních vozů. Na kole je výhodnější jezdit kadenčně
Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 28.04.15 08:48

K Vašemu příspěvku souhlas, jen bych upřesnil:

Důvody a příčiny vyšších otáček u benzinového motoru jsou jiné než uvádíte.Hlavním důvodem je konstrukční provedení z důvodů, že každý z obou typů motoru je zatěžován rozdílnou výší namáhání - pracují s rozdílnýmy pracovními tlaky ve válcích.

Krouťák vyššími otáčkami nelze dohánět ( zvýšit ) spíše naopak. Sám uvádíte vtah mezi výkonem,otáčkami a kroutícím momentem: Jinak platí výkon= točivý moment x otáčky. Prosí dosaďte si do této rovnice vyšší otáčky, při stejném výkonu a zjistíte zda Vám kroutící moment při vyšších otáčkách vyjde vyšší nebo nižší. Jen dodávám, že v rovnici se vždy musí levá strana rovnice rovnat pravé straně rovnice. Pro vyšší kroutící moment při vyšších otáčkách, musíte mít k dispozici vyšší výkon.

Zdravím -miro

doplněno 28.04.15 08:58:

Zvýšením otáček se nedohání kroutící moment ale výkon.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: frenky
Datum: 23.04.15 22:16

Domnívám se že každý má sve pro a proti zaleží co konrétně od auta ty chceš...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 29.04.15 08:41

Pro p. "frenky"

Ano: - každý má sve pro a proti zaleží co konrétně od auta ty chceš... Ale nemůže mít každý své na problematiku, na kterou se zde diskuse rozproudila, pokud se týče vztahu Výkonu, otáček a kroutícího momentu . Jednoznačně, pokud máme vozidlo konstrukčně stanoveného výkonu, můžeme zpřevodováním měnit je otáčky a kroutící moment a to tak, pokud zvýšíte otáčky klesne kroutící moment a naopak. Nelze změnit jej jeden parametr, npř. zvýšit otáčky. -miro

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.