Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Váš názor - Škoda Fabia - 1,4 V

Od: jamamba* odpovědí: 39 změna:

Dobrý den,

potřebuji poradit ohledně koupě ojeté fabie - našla jsem tyhle inzeráty:

lionauto.cz/...

lionauto.cz/...

Chtěla bych znát Vaše názory proč ano, proč ne, na co si dát pozor - jsem laik, ŘP mám deset let a nejezdila jsem, potřebuji začít a nové auto plánuji tak za dva roky, až budu mít něco odježděno. Cokoliv kdokoliv poradí, budu ráda i za rady pro Vás triviální, opravdu o autech toho moc nevím...Děkuji předem.

 

 

39 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

pdw
hodnocení

0x

V každém z těch aut je jiný motor. Rozhodně nebrat ten s 44 kW. Na druhou stranu 100 tis za 9 let staré auto - Fabii... No nevím a ještě z Německa. Tedy stočený tachometr atd. Ojele to bude žrát hodně - Ty 16V motory s tím mají problémy. Nejspíše vás čeká výměna napínacích klatek a řemene. Za 100 bych si vybral něco mladšího.

layborr*

pdw - proč nebrat 44 kW?pdw - melete nesmysly.

44 a 50 kW bezproblémové motory , u té 55 kW musíte dělat rozvody ve 120 000 km za cenu cca 7 - 10 000 kč .

Celkově jsou vozy z vaší nabídky dost předražené , dají se sehnat levněji ,např

tipcars.com/...

tipcars.com/...

No hlavně nekupujte sama , bazaristi jsou větší podvodníci než politici , vychválí totální lemru aby prodali.

doplněno 21.01.15 14:08:

pdw - už před 5 lety psal Vaculík (a že ten projel ojetin ) ze Světa motorů že 44 je jízdně lepší než 50tka ,

pdw

Možná to jsou pro vás nesmysly - ale bohužel platí, že těžké auto + slabý motor = špatné auto.

pdw

Nekomentuji SM a pana Vaculíka, kterého neznám a nezajímají mne jeho recenze, ale odpovídám pisateli na jeho dotaz.

pit*

Nepište zde laskavě nesmysly!

Motor 44 kw není špatný, je sice prastarý, ale celkem držák. Nějaké mouchy určitě má, ale není toho tolik. Když koukám na fotky servisní knížky, olej byl měněn po 4 letech, to bych asi rozhodně nechtěl.

Motory 1.4 16V berou olej pouze ty první ročníky (rv 2000 a 2001) a pouze ta silnější verze 74 kW! 1.4 16V 55 nebo 59kW je nejlepší benzínový motor ve Fabii. Sice musítě dělat rozvody, ale nestojí to svět (cca po 120t km nebo po šesti letech). Ten kombík měl ty kilometry v roce 2012, takže je buď stočený, nebo někde 2 roky stojí. Asi bych taky nebral.

Jinak auta z německa bych se rozhodně nebál, určitě mají kvalitnější servis nežli u nás, bohatší výbavu (hlavně tu bezpečnostní) ale budou mít sice více najeto (ale rychle najeto po kvalitních silnicích, ne nic ucukaného po penny marketech se studeným motorem jako u nás). Fabii vám mohu jen doporučit, ale dejte tomu čas a neunáhlete se s výběrem. Ještě hledejte

pdw

Nepíšu nesmysly, nehodnotím kvalitu motoru. Dovolil jsem si napsat, že 44kW na Fabii je slabý motor. O jeho kvalitě nepíšu ani slovo. Pokud máte jiný názor, je váš problém, já vaše názory jakkoliv nekomentuji

 

nicco15*
hodnocení

0x
pokud chcete pořádné auto do ktereho nebudete muset sypat každej měsíc peníze na opravy tak se na škodovku vykašlete navíc je tam slabý motor na tu konstrukci takže větší spotřeba a navíc více starostí poněvač je to 16 ventil.

nicco

Fabie 1,4 16v, 2005, koupil jsem při 39000km, v červnu 2012.

Dnes mám 100.000km, kupoval jen pneu, stahovačku oken, olej, filtry, a před vánocemi oprava"rozvody, ložiska v kolech.. a trošky dle seznamu jinde..

Ještě před měsícem Egr ventil. Jinak nic.

doplněno 22.01.15 08:39:

Jano, taky jsem již rozdal bodíky, těm co chválí škodovku. Co si koupit je jen na Vás. Pokud jdete do škodovky, domnívám se, že jdete správným směrem. Páč škodovka je nejrozšířenější vozidlo v ČR.

Zdali si vybrat fabii tu, nebo tamtu, to Vám zde nikdo neřekne, jedině prohlídkou na místě, popřípadě i technickou kontrolou na stanici STK. Určitě se vyplatí tato invesice, pak nebudete ani potřebovat evidenčku.

doplněno 22.01.15 18:52:

Jejda, to jsem se dozvěděl nepěkné věci o své Fábii. Jen tedy nevím jak je to možné, že já tu zkušenost nemám. Ale synek má Punto, r.v. 2000, a stále má problémy. Asi to je řidičem.

k2

Kolik kW by mel mit podle Vas motor ve fabii, aby nebyl slaby? A jaka je starost o tech 8 ventilu navic?

martinhajek*

Jaký pořádný vůz by jsi doporučoval místo Fabie, pane odborníku? A s jakým výkonem, spotřebou a s kolika ventily, aby nebyly starosti?

k2

Obavam se, ze tatinkuv passat-jako posledne:
poradte.cz/...
P.S.: Pocitejte s tim, ze nase prispevky moderator smaze.

 

martinhajek*
hodnocení

0x

Podle fotek se nedá samozřejmě posuzovat na stav obou vozů, ale ta mladší je vyrobená po modernizaci této typové řady, je vybavenější a má svižnější motor. A bude skutečně výrazně dynamičtější, i když je to kombi. A i spotřeba bude nižší.

aspire

já mám fabii combi 1.4 16V (BKY 55kw) rv2004, najeto 139t km a měněn pouze snímač brzdového pedálu (cca 150,- i s prací), rodiče krátkou 1.4 16V (BKY 55kW) rv 2005, najeto 155t km a měněno čidlo teploty chladící kapaliny (cca 80,- v eshopu, výměna doma). Jinak pouze servis dle servisního plánu, kotouče, destičky, jinak vše původní i výfuk.

příspěvky typu: "pokud nechcete do auta sypat peníze, tak si nekupujte škodovku" vám napíšou jen ti rejpalové, kteří ve škodovce bohužel ani neseděli. Prostě tyto příspěvky nečtěte.

 

asd*
hodnocení

0x

Za mne vykašlat se na Fabku a vzít třeba Focuse MK1 - za 50 tisíc ho seženete ve výborném stavu a dalších 50 vám zbyde rezerva na opravy. Motor nejlíp benzín 1,8 nebo 1,6. Celkově to je auto o třídu lepší než Fabka, výborný podvozek.

k2

Nevim, zda je focus o tridu lepsi nez fabia, ale kazdopadne je o tridu vetsi nez fabia...

layborrr

Fabia narozdíl od Focusu nerezaví .

Za 50 ve výborném stavu?

asd - a ted tu o budulínkovi

jamamba*
hodnocení

Děkuji všem za inspirativní odpovědi, bohužel bodíky jsem už rozdala, škoda, že jich není víc... Jinak jsem rozhodnutá právě pro Škodovku, o jiném autě nepřemýšlím, jednak z důvodu levnějších oprav, jednak pro její spolehlivost, mělo ji dost známých a nikdy neměli větší problém, kdežto třeba právě s passatem apod. ano. Jsem rozhodnutá právě pro 1,4. Cenově bych volila maximum kolem těch 100 tis.. Známý koupil auto za 20 a už do něj 30 vrazil, to zas nebudu riskovat. Vím, že od soukromníka bych pořídila levněji, ale abych ho pak dohnala, pokud by se vyskytl problém.Původně jsem přemýšlela o dieselu, ale vzhledem k tomu, že budu jezdit spíš krátké cesty, jdu do benzínu. Než něco koupím, nechám si prohlédnout automechanikem, jestli to není slepené ze dvou bouraček a tak.Ještě dotaz - budu volit dejme tomu za tří, čtyř aut, které si nechám dovézt a chci, aby je prohlédl. Samozřejmě skrytou vadu nemůže najít, ale se zbytkem se na něj spolehnu. Nevím, kolik mu za jeho práci dát? Nemám představu. Co myslíte?

fex

Já bych se taky přikláněl k nějakému Focusu. za starou Fabii dát 100 tisíc je bláznovství.

luku

akorát že focus bude totálně shnilý, a motor 1.8 žere i trávu kolem silnice. Takže s focusem to žádná výhra nebude, spíše naopak. Vzhled hodnotit nebudu, na to má každý svůj úhel pohledu.

držte se fabie, chybu tím rozhodně neuděláte, s motorem 16V je to kvalitní auto.

Tchýně má fábii 1,4 44kW - zakoupeno jako nové v r. 2002. Dnes najeto cca 65tis km. Jezdila převážně trasy do 10km.

Stahovačka dveří el. stahování - 2x měněno. Startovací lišta 2x měněno (ještě v záruce). Baterie - 5x měněno(viz. denní nájezd). Jinak pouze běžný servis.

Aktuální stav - bez koroze, starty a jízda bez potíží. Světlomety přední jsou tak na výměnu - paraboly jsou skoro žluté. Jinak může jezdit dalších 10-20 let.

Rozdíl koupě vozu od soukromníka a od prodejce či dovozce ze zahraničí je velký. Někdy však paradoxně od dovozce můžou být stočeny km ještě před převozem do ČR a to už asi neověříte... V ČR přece jen už existuje i veřejný náhled najetých km při všech STK... je zde na webu odkaz...

Koupě ze zahraničí v případě vozu Fabia je podle mne blbost - kupoval bych výhradně CZ, první majitel.

asd*

Za 50 opravdu v pohodě. V Německu jich je mraky a nikdo to nechce. Třeba toto viz inzerát:

Na dva roky na vyježdění bych se toho vůbec nebál. Za 30 koupí, dovoz + značky 10, rozvody, náplně a opravy 20. Dalších 40 má rezervu kdyby se něco vysypalo.

Fabku za 100 koupí, rozvody, náplně a opravy 20 a už je na 120 bez rezervy kdyby se něco vysypalo - za to si ty Focusy koupim dva. A pokud koupim a budu bez údržby jezdit dokud nezdechne tak tři až čtyři. Focusů znám několik a sypou se s Fabkou srovnatelně. Mají svoje mouchy, Fabka taky - např. servo odchází často atd. Mmch. velikostí Fabce odpovídá spíš Fusion a ten je mnohem spolehlivější. Že Focus rezne souhlas,a le nezrezlých se dá najít dost (stejně tak se dá najít i Felda bez koroze - a ty hnily mnohem víc než Focus)

suchen.mobile.de/...

luku

dáváte zde vyloženě extrémy. Nejlevnějšího focuse a pak napíšete cenu 100.000 u fabie což je extrém u rv 2004. Pokud se podívám na mobile.de jsou tam fábie z roku 2004 taky kolem 40-50.000. Ale ikdyby se fabie draze koupila, za vyšší cenu se zase dá prodat.

michal*

fabie za 40 000 koupite leda bez vybavení,nebo častečnem a s motorem 1,2 a malý kw.za 90 000-100 000běžna cena pro naftu maly najezd a nejlépe 1majitel.Já kupoval v roce2013 fabii 1,4 tdi-pd r.v.2004,1maj.,naj.69 000tkm.za 115 000kč.pouze jsem to přeplatil asi o 15 000(kupoval od AAA)hlavně nereagujte na tento bazar na tomto vlaknu prosím

Samozřejmě ,že ceny padají dolů.

doplněno 22.01.15 14:21:

Vše potvrezeno CEBIA,servisní knížka,on pán za poslední 4 roky ujel 3500tkm.nevim proč proste to tam je v ser.k..a v bazaru bylo na cedulce-Ověření kilometry.Dejte mi nástroj k tomu jak to prověřit.To už nemusím věřit ničemu...

doplněno 22.01.15 15:21:

ted Vás dorazím koupil jsem ji na úvěr celkem to dělá 170 000kč

k2

Jako, ze si ten 1. majitel koupil naftovou fabii aby s najel ani ne 7tis km za rok a tomu vsemu Vy verite?

doplněno 22.01.15 14:28:

Tak kdyz bylo v bazaru AAA na cedulce "overene kilometry", tak to bude pravda...
P.S.: Neberte to nijak spatne, jen ja proste na auta z bazaru s malo kilometry neverim. Tim nerikam, ze takova auta neexistuji, jen bych je hledal nekde jinde, nez u 3A. Ale treba je cela moje teorie paranoidni a vy mate opravdu auto s takovymto najezdem...

asd1

Jsou i takový, jedno mám v okolí - nafta 1,9 a po 11 letech má skutečných 60 tkm. Ono nájezd není všechno, kupovali si to kvůli vlastnostem motoru - tah v kopci, těžký motor je na sněhu lepší atd.

Ale když se podívám na km co mají auta v D inzerátech a pak na km co mají v CZ bazarech tak je tam "trošku rozdíl" :-D

k2

Ja nerikam, ze takova auta nejsou, jen nestoji (nestala) ci nebyla koupena v AAA a tomu podobnych bazarech.

layborrr

to - michal

Za 10 let staré auto dát 170 000 - to netřeba komentovat ,

A věřit Cebii?

A věřit servisce?

AAA stáčejí km jako ostatní , servisku si dělají sami ,

Při nákupu jste nebyl moc ve formě .

no to teda nevím jestli to stojí za to.. co vím o fokusech, které mají známí, tak u těch opravdu platí pořekadlo, fordem tam, vlakem zpátky... u focusa ja problem se dostat vůbec pod kapotu.. občas se na to musi použít i vrtačka a šroubovak... máš pravdu že fabie se serou, s tím souhlasím... ono spíš které auta staré 10 roku nnemaji poruchy... ale ty focusy se serou stylem, že tě to většinou nechá někde viset.. ne děkuji ale radši nějakou fabku starou za 40 než tohle.. a to už se raději nezminuju o zadní nápravě..

asd1

Paní chce Fabku tak to nebudu hrotit. Jen upozorňuju, že názor Fabka = kvalita, spolehlivost, levné opravy - že to až tak neplatí a je to spíš jen zažitý názor typického českého balíka který začal na šáde, pak měl Favorita, Feldu, a skončil u Fabky, nic jinýho neměl a jen "to někde slyšel v hospodě". Vim o Focusech který zdechly na cestě, vim o Fabkách který zdechly na cestě. Oboje má svoje typický závady. Zadní náprava? Podvozek nejlepší v třídě, o parník lepší než Fabka. Ta zadní náprava je složitá, ale moc se nesype - 4 Focusy co znám z okolí tak vydržely 250 tkm a zadní náprava u všech byla původní. Zadní nápravu bych kritizoval spíš u Pažoutů...

Taky by se mohla kouknout na Punto 2 po FL s motorem 1,2 8V - opět za 50 si může vybírat ze slušných kousků, prostorově je mnohem líp řešený než Fabka (hlavně v kufru nepřekáží podběhy), výborný motor a celkově nemá zásadní chybu. Často se sype el. servo resp. snímač natočení volantu, občas elektrika - s Fabkou cca srovnatelné resp. elektrika se ve Fabce sype víc. Díly oproti Fabce levnější (ty jsou levnější i na Focuse)

Fabka za 50 je většinou ojetá plečka po bouračce... A dávat za Fabku 10 let starou 100k je nesmysl. Ale je fakt že vzhledem k zažitýmu názoru na Škodovky je pořád dobře prodejná, za 50 kdykoliv prodá i tu ojetou plečku... Focus se za 50 prodá jedině když to je opravdu v plný palbě po důchodci.

fex

Já mám negativní zkušenosts Puntem 2, sralo se co mohlo. Elektrika je tam opravdu problémová.

Jako chlap bych ve Fabii nikdy nechtěl jezdit, podle mě to je uplně obyčejné auto, Focus je oproti tomu z mého pohledu lepší. Ideálně bych paní poradil, aby si někoho na výběr naptala.

k2

Jak se to (pro chlapa) uplne obycejne auto pozna a proc je to spatne (ze je obycejne)? Focus je tedy neobycejne auto? A v cem? Jak se vlastne pozna neobycejne auto?

asd1

Fabka - výhled jak z tanku, málo místa uvnitř - úzká nízký strop, ve větši rychlosti skáče jak koza. Jel jsem ve všem možném, osobní zkušenost za volantem s Fabkama 1,2 HTP 2000 km, 1,4 3000km, 1,6 kombík 2000km, 1,9 SDI sedan 1000km, dvoulitr s podvozkem RS 1500km (ta jediná z nich měla slušný podvozek), za tu dobu bez poruchy

Punto - podvozek lepší než Fabka, výhled lepší o hodně, místa víc hlavně výškově. 1,2 8V je výborný motor - malá spotřeba, jezdí svižně, nesype se, nemůže se potkat. V Puntech mám asi 300 tisíc km, nikdy jsem nezůstal viset a oprav moc nebylo - 2x přední ložiska, 2x zadní ramena, 1x ložisko spojky, 1x origo alternátor 1x repas alternátor. Jinak jen spotřebák.

Focus - podvozek výrazně lepší než Fabka, dobrý výhled i prostor. Ve Focusech za volantem ca 80tisíc km, 2x pedál spojky, 1x ložisko spojky, 1x cívka a kabely, 1x hadice serva.

Tak si to přeberte jak je ta Fabka nejlepší auto a ty ostatní se sypou. Spíš je jen předražená...

luku

a teď prosím tu o budulínkovi, děkujeme. Fabia I se s motorem 1,6 nikdy nevyráběla, jste se asi upsal, že? Někdy si tu fabku aspoň dojděte prohlednout, třeba se v některé i projeďte a prodáte to vaše punto (jestli ho někdo koupí).

Ale jak to tak čtu, zřejmě trávite čas jen za volantem, protože najet tolik km s puntem, to je fakt porce. Když k tomu přičtu km s ostatními auty, takto bych fakt trpět něchtěl.

Podívejte se laskavě na spolehlivost obou vozů, kde se skutečně nachází punto a kde fabie. Pořadí fabie si vždy vynásobte 2x a budete na pozici punta.

asd1

Kdo tvrdí že jedničková? Byl to kombík, motor 1,6 benzín. Punta taky nerozlišuju generace, jezdil jsem s první i druhou.

Žádna pohádka pro Budulínka, najetý to mám opravdu. Pokud mi dáte kontakt přímo na vás, tak vám klidně ukážu dokumentaci k autům kdy a s kterým jsem to najel. Ročně najezdim 30 tisíc, to zas tak moc neni. A výpis neni celý, ještě chybí Fanouš, Felda krátká i kombík, 105 ka, embéčko, Pažout 207, Oktávka I i II, Citroen C1, Dacia stará, Fusion, Panda I, MeganI, ScénicI a II, Astra, Marea.. Auta střídám jak ponožky. A to co píšu je osobní zkušenost, žádné kecy z hospody.

Mmch. statistiky - ani jedna z mých závad ve statistikách není, takže o statistikách si myslim svoje. Tam můžou ode mne být jedině závady z STK jako únik oleje atd.

Jinak proti Fabce v zásadě nic nemám. Ale vzhledem ke konkurenci bych o ní uvažoval jedině kdyby byla o třetinu levnější.

luku

srovnávat fabii s puntem je trochu mimo (dílenské zpracování, nepřesné gumové řazení, poruchovost, jízdní vlastnosti apod.). Punto bych spíše přirovnal k imaginárně vylepšené felicii. Pokud se podíváte do statistik poruchovosti, punto se řadí do horšího podprůměru

Pokud si přečtete Svět motorů - bazarový speciál, dozvíte se, že fabia s motorem 1.4 16V patří ve své třídě k tomu nejlepšímu co kdy kdo vyrobil. Toto napsal pan Vaculík, který škodovky zrovna v lásce nemá (nebo aspoň tak mi to dle některých dřívějších článků na webu přišlo).

 

michal*

ja ve fokusu sice nejel,a jsem vlasník fabie,a mohu potvrdit že fabie je važně obyč.auto takove nic neříkající nic.

cuk

jasně, ale když se vás zeptáme, kde má fabie motor, tak budete půl hodiny hledat na internetu. Pokud je fabie nic neříkající nic, co jsou potom ostatní auta jiných značek ve stejné třídě?

 

pampalini
hodnocení

0x

Na naučení jsou to auta dobrá, Vy s ním ale budete jezdit asi déle, ne kupovat za rok jiný vůz když budete spokojená s tím prvním :) Silnější motor zajistí větší dynamiku vozu-bezpečnější předjíždění. Rozhodně navštivte více autobazarů. Osobně bych se jel podívat pro srovnání prvně do toho největšího, já tam koupil podobnou manželce. Holt velký výběr. Vemte si ale s sebou někoho kdo se vyzná v autech, minimálně dlouholetý řidič Vámi požadovaného vozu.

Berte v úvahu zda jsou s autem dobré zimní nebo letní pneu, hlavně ne staré, auto se pak chová jinak a když nejste zvyklá.

U Vámi vybraných vozů moc nevěřím těm nájezdům km :) vzhledem ke stáří.

Naštěstí je těchto Fabií na trhu dostatek. Hodně štěstí.

radovan

Souhlasím s Vámi. Máme doma Škoda Fabia - 1,4 V a jsme spokojeni, používá ji spíše manželka. RM.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]