Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nejde odstřikovač skel

Od: valek* odpovědí: 8 změna:

Zdravím Vás,

Asi před týdnem mi přestala fungovat jedna z dírek která stříká na sklo.Viz obrázek.Myslel jsem ze to po dolití zmizí ale nic.Ostatní 3 ale stříkají v poho nevíte čím by to mohlo být?Vím že to je banalní věc,ale při odstříkování mi to dost leze na nervy navíc to půlku skla neumyje Díky


Nejde odstřikovač skel

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

host*
hodnocení

1x

Uz první rada - gumidkova, prošťouchnout dírku štětinou od zubního kartáčku je velice jednoduchá a úspěšná.

Používám něco podobného: prošťouchnout dlouhou štětinou z košťátka, které mám náhodou v ruce, když meju auto. Je dostatčně dlouhá, hladká, ohebná i pevná, nezlomí se v dírce, dá se s ní v dírce zavrtět. V košťátku nebývají pravé štětiny, většinou to jsou umělé štětiny z nějaké umělé hmoty, ale případnou nečistotu v dírce vždy prošťouchnou a ostřikovač stříká až na auta na sebou :)

 

gumidek*
hodnocení

0x

Ať pomocník stříká a vy tam tu dírku prošťouchněte štěninou zubného kartáčku.

Nebo přes trubičku do trysky nastříkejte WD-40. Nebo po zasunutí špendlíku se s tryskou dá štelovat směr střiku. Dělejte to ovšem tehdy, když na trysky nastříkáte nějaké mazivo (Konkor,WD-40,olej)

valek*
hodnocení

OK super díkys moc vyzkouším tedy

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Nestrkal bych do trysky nic,ale sundal hadičku a v protisměru profouknul.Tryska je ucpaná a toto je nej způsob.Pkd jen proštouchnete "štětinou",po chvíli se může opět ucpat!

doplněno 27.12.14 13:53:

Ju-Víte co je zajímavé?

Měl jsem auto 30 let staré,NIKDY nevidělo destilku ani v chladicí soustavě ani v ostřikovači oken,dokonce ani nevidělo nemrznoucí směs do ostřikovačů,chladicí nemrzku samozřejmě ano,každou zimu několikrát voda v nádobce na ostřikování zamrzla,ale jinak celou dobu to stříkalo stejně.Při jehoi vrakování ta část-nepitval jsem až tak důkladně abych rozřezal chladič a další-kde cirkulovala voda s "fridexem" nevykazovala stopy usazování vodního kamene! Tak už přestaňte strašit se zacpáním trysky ostřikovače vodním kamenem!

doplněno 27.12.14 14:28:

V tom případě by to auto bylo celé obalené vodním kamenem!

doplněno 27.12.14 18:53:

Ju ale já nepsal,že do chladicí dávám jen vodu,já psal že dávám a auto ani nikdy nevidělo destilovanou vodu.Fridex neboli nizkotuhnoucí chladicí směs ředím jen vodou nikoliv destilovanou!

k2

A nenapadlo Vas, ze vodni kamen nesouvisi se starim auta, ale tvrdosti vody v dane oblasti?

ju*

Nikoho nestraším u nás je voda z krasového zdroje a je vápenatá až hrůza, takže asi jak kde...a jestli si lijete do osřikovače třeba slivovici nebo si tam dáte cokoliv je mi úplně jedno, jsem přesvědčen, že v zimě by tam měla být směs co vydrží mrazy než měnit blok motorku s čerpadlem, ale Vy si tam můžete třeba nalít teplou vodu před jízdou. Líbí se mi Vaše rozhořčení ukončené vykřičníkem...Vodnímu kameni zdar!

/nechal jsem se unést, původně jsem chtěl napsat že v trysce ostřikovače může být případně nečistota /

doplněno 28.12.14 08:59:

Ano bavíme se o ostřikovači a ne o chladiči chladící soustavy. Ale k té chladící soustavě - tím že chladíci nemrznoucí směs ředíte obyčejnou vodou degradujete obsažené inhibitory koroze které zabraňují degradaci hliníku či litiny, takže a jelikož chladící směs je tvořena především etylenglykolem což je pěkná svině a dosti silná žiravina / někdo má i ve svém okolí notorika který do sebe obrátil sodovčák fridexu / tak ty inhibitory koroze a defakto brzdiče zabraňující vzniku vodního kamene svůj smysl určitě mají a obyčejnou vodou maříte jejích účel. Takže z chladící směsi klidně říkejme fridex, děláte obyčejnou vodu a až jednoho dne do chladící soustavy naleje správně naředěnou nemrznoucí směs / protože mám dojem že i chladící směs má předepsaný interval výměny - právě kvuli degradaci uvedených inhibitorů /, vyžere tato směs vodní kámen ve spojích a s největší pravděpodobností chladící soustava někde začne téct, ne jako necky ale pozvolna se bude čistit a víc téct. A to jsme se pěkně dostali od nefunkční trysky ostřikovače někam úplně jinam. Aneb jak řekl klasik všechno chce své a pokud si chce někdo záměrně kuxxxx svoje vozidlo, jeho problém , viz například komik který dává do benzínu vodu ...co dodat...

doplněno 28.12.14 09:02:

poradte.cz/...

doplněno 28.12.14 09:09:

A na závěr je rozdíl kurxxx si starou plečku nebo novou káru - už mlčím

 

ju*
hodnocení

0x

Pokud lejete do ostřkovače občas vodu tak ta tryska občas zaroste vodním kamenem, vždycky se mi osvědčil špendlík nebo silná jehla opatrně a nezalomit, jako prevence se mi osvědčily tablety na odstrańování zubního kamene ze zubních protéz / lékarna možná i drogerie, u favorita kde se už i zadíral motorek a čerpadlo bylo asi zarostlé kamenem jsem použil ocet, postřikal hadicí auto a pak po chvílích zkoušel stříkat, zase opláchl hadicí,a tak to opakoval celý den když jsem si na to vzpoměl, vždycky jsem na závěr opláchnul vodou, měl jsem strach aby ocet nepoškodil lak, už sice na něm tak nezáleželo, ale přesto. No a povedlo se stříkal jako junák...

Ale Vám by měla pomoct ta jehla nebo špendlík... nebo profouknout, s tím mázáním bych to nepřeháněl, hlavně teď v zimě jak se zamastí okno tak se to dost blbě odmaštuje...

Když jsem měl pocit že mi ostřikovače strikaji méně než mají, vyčistil jsem presso od vodního kamene a ten už jednou použitý prostředek jsem nechal usadit a to čisté jsem nalil do nádržky ostřikovačů. Když jsem si vzpomněl tak jsem ostřikovače použil. Během týdne bylo znát zlepšení :-D

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]